Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    Sesongen 2019

    Nå som eliteserieplassen for 2019 er sikret og sesongen er over, så kan man begynne å se fremover mot neste sesong. Endelig vil kanskje mange si. Det er egentlig altfor tidlig å spå hvordan laget vil se ut neste sesong da det er plenty med overganger som skal gjennomføres. Jeg vil allikevel forsøke å sette opp et lag, gjøre noen tanker om hvilke spillertyper vi trenger osv.

    Spillerne vi har på kontrakt p.d.d. vil jeg forsøke å sette inn i en potensiell startoppstilling og ta ting derifra. Det går mange rykter rundt spillere som Martin og Mathew, men inntil vi vet noe mer så er de med. Når det gjelder ungdommen, så vet jeg for lite om dem til at jeg vil spekulere hvem som tar steget.


    4-4-2:
    TLO/Martin/Moses--Krogstad/Mathew/Ayagwa
    SKM/Brenden/Ødemarksbakken--Mathew/Ayagwa/Charles/Krogstad--Pedersen--Melgalvis/Krogstad/Brenden/Charles/Ødemarksbakken
    SKM/Rafn--Sinyan--Sandberg--Haakenstad/Ranger
    Maric/Igonen

    Den åpenbare svakheten er på spissplass. TLO, Martin og Moses er like spillertyper og de siste to sesongene har vist at de trenger en spiller som Udoji eller Arnor ved siden/bak seg for å komme til sin rett. TLO er førstevalg, og Martin ryktes bort. Moses har seks mål på 12 kamper for 2010, så det blir spennende å se om han har tatt steg denne høsten. Jeg er litt nyskjerrig på om Krogstad/Mathew/Ayagwa kan være alternativer som hangende spiss. De har alle teknikken som skal til, og med mye løpskraft vil de være gode førsteforsvarere.

    På midtbanen er vi godt forspent sentralt. Pedersen er udiskutabelt, og Mathew er førstevalg dersom han blir. Ayagwa og Charles er spennende typer som forhåpentligvis tar steg og er reelle utfordrere. Krogstad har også vist at han kan spille sentralt selv om han er et alternativ på kant. Den eneste reelle kantspilleren vi har er Ødemarksbakken. Brenden kan også spille der, men er ikke like god til å utfordre en mot en, selv om viljen ikke er noe å si på. Melgalvis har vist tidligere at han behersker rollen, men skadeplagene i år har satt han tilbake, og han har mye å bevise neste år.

    I forsvaret er det mye å spekulere i. Vi må utvilsomt signere flere spillere. Likevel er det ikke helt svart, selv om midtforsvaret er ungt, og det blir spennende å se om Sinyan kommer helt tilbake fra skaden.


    4-2-3-1
    TLO/Martin/Moses
    SKM/Brenden/Ødemarksbakken--Mathew/Ayagwa/Krogstad/Charles--Melgalvis/Breden/Ødemarksbakken/Charles
    Sinyan--Pedersen
    SKM/Rafn--XX--Sandberg--Haakenstad/Ranger/Rafn/Melgalvis
    Maric/Igonen

    Med spillermaterialet vi har per i dag, så er dette en interessant formasjon. Med en ny stopper på plass (Kippe?) og to ryddegutter foran forsvaret (Sinyan/Pedersen) gir denne formasjonen flere muligheter offensivt. Man kan sikkert putte de samme spillerne i 4-3-3 formasjon, men det blir de samme spillerne i stort sett de samme posisjonene.

    Uansett har Mesfin en jobb å gjøre med å signere spillere som styrker stallen og fyller hullene. Vi må ha på plass forsvarsspillere, spesielt midtstoppere hvor kun Sandberg er signert p.d.d. Det er flere spillere som er usikre enten de er på vei ut (Mathew/Martin) eller på vei tilbake fra skade (Sinyan/Melgalvis/SKM). Jeg skulle gjerne sett noen spillere med mer fart slik at vi har noen kontringstrusler å kunne putte innpå når kampbildet tilsier det. Moses og Ødemarksbakken har vel brukbar fart, men ellers er skrale saker.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #2
    Forsvaret, inkludert keeperplass, er et rot uten like og her trenger man å endevende hele sulamitten. Vi har altså en keeper på fast kontrakt som er reserve for et lån, og bak der er det ikke bare en, men to, norske keepertalenter som begge er i landslagsskorpa. Og begge disse har egenskaper som moderne keepere. LSK må få et helt annet forhold til viktigheten av å unngå enkle ballmist, og det starter helt nederst på keeperplass. Å ha to i beste fall middelmådige utenlandske keepere foran disse to er uholdbart. Her vil jeg ha et signalkjøp, om ikke i pris og rykte, så en som tydelig signaliserer en stilendring fra kun lange utspark.

    Melgalvis, Kind Mikalsen og Haakenstad må alle finne seg nye klubber, de holder ikke mål. Og får man ikke solgt dem er utlån til Strømmen/Kisa er åpenbare alternativ. På midtstopperplass mener jeg vi allerede har et par å satse på, Sandberg og Sinyan. I og med at Lennartsson også er en utprega 442/4411-mann er det som midtstopper Sinyan har sin beste mulighet til å få en kickstart på fotballkarrieren igjen. På sentral midtbane stiller han bak Pedersen og Ayagwa. Ødemarksbakken er bankers på venstrekanten, og Brenden bør være nok en spiller man tar en grundig evaluering av etter sesongen. Man kan godt strekke seg litt etter Smarason, men ikke veldig langt. For min del er det langt viktigere at klubben endelig har funnet en sjef igjen på sentral midtbane og et skikkelig kapteinsemne i Pedersen. Er usikker på fremtiden til Charles, mener han ikke passer inn i en 442 sentralt. Vil heller løfte ham opp i en mulig Smarason-rolle ettersom han paradoksalt nok mangler defensive egenskaper som defensiv midtbanespiller. I Pedersen har vi allerede mer av den dype playmakeren og med et helt annet defensivt register. Har ganske store forhåpninger til silly season, og tror vi har mye å se frem til.

    Ny
    Ny/Ranger - Sinyan/NY - Sandberg - Ny
    Ny - Pedersen - Ayagwa - Ødemarksbakken
    Charles
    TLO

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1320

      #3
      God idé med Charles bak spissen! Kan godt hende det kan funke, men det er den viktigste posisjonen i angrepet vårt, og jeg vil heller ha inn en spiller som vi VET kan levere der. Gjerne Arnor, men det kan også være en annen erfaren spiller.

      Vi har mange spillere med potensial i stallen, men det ikke mange på laget ditt, GIF, som har bevist at de holder eliteserienivå. Sinyan og Sandberg har vel maks 15 kamper seg imellom, Ranger har nesten ingen spilletid, ei heller Ayagwa, Ødemarksbakken eller Charles. Jeg mener det er for risikabelt å satse på at disse skal holde nivået i 2019, selv om alle sammen har potensial.

      Vi trenger å bruke penger i vinter, på minst tre spillere, i tillegg til Kippe, vi vet kan heve laget med én gang. Viktigst med en god back, kantspiller og hengende spiss. Da mener jeg vi har en stamme i laget som tar litt av presset vort fra unggutta.

      Kommentar

      • gravinho
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2005
        • 240

        #4
        Greit å være kritisk til troppen vår, men jobben til Mesfin er mer enn vanskelig nok om vi ikke kan leve med en spiller som Rafn på en backplass neste år. Synes han jevnt over er en bra ES-spiller. Og det å putte inn uprøvde Ranger sammen 2-3 nye eller andre uprøvde blad neste sesong i stedet for å bruke Rafn på høyre backplass virker på meg som i overkant hasardiøst.
        gravinho

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9359

          #5
          Dagens tropp styrte såvidt unna OBOS og konkurs.

          Ranheim slo oss ved begge anledninger og sammen med Kristiansund var de milevis forran på tabellen.

          Håper Lennartsson kan hente inn noe spennende, og som GIFern er inne på; få orden på keepersituasjonen!!!

          ​​​​​​

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #6
            Jeg har heller ikke satt inn Ranger i startelleveren, men som alternativ. Mannen er tatt ut på G-20 landslaget, og hvis klubben ikke har tro nok på det de driver med til å gi slike spillere tillit så kommer klubben seg aldri ut av gjørma den er i. Jeg både håper og tror at signeringen av Ordinas også vil ha ringvirkninger på a-lagsuttak. Jeg liker Rafn for den arbeidshesten han er, men misliker sterkt hans klareringer og periodene der han helt mister konsentrasjonen. Rafn er en bra og anvendelig squad-player. Jeg vil ha inn spillere i forsvarsrekka som har et helt annet forhold til det å kunne spille seg ut bakfra. Ikke hver bidige gang, men som alternativ når det er fornuftig. Til de som til stadighet messer om erfaring og å spille på det sikre, hvor langt har det mantraet tatt LSK til nå? Vi kjemper pr. nå på linje med Stabæk, som om noe er i overkant naive når det kommer til bruk av unge spillere.

            Ayagwa tror jeg vil ta store steg i vinter, og har etter min mening allerede vist at han er en mer avansert og ferdig murstein enn supporterfavoritten Bonke. I han og Pedersen vil vi ha to spillere sentralt med stor nok motor og styrke/finesse til å dekke de enorme rommene de må dekke. Skal være enig i at det å flytte Charles opp i OM-posisjonen er mer usikkert, men samtidig er nettopp han et av flere eksempler på spillere som ikke passer de foretrukne formasjonene og som må omskoleres. Fokuset nå må være på å dyrke et skikkelig og ikke minst moderne 442/4411-lag under Lennartsson.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3303

              #7
              Opprinnelig skrevet av knut
              Dagens tropp styrte såvidt unna OBOS og konkurs.

              Ranheim slo oss ved begge anledninger og sammen med Kristiansund var de milevis forran på tabellen.

              Håper Lennartsson kan hente inn noe spennende, og som GIFern er inne på; få orden på keepersituasjonen!!!

              ​​​​​​
              Greit å huske at det var mye rot i årets sesong. Vi erstattet ikke Udoji før Arnor kom, og spilte med spisser som løp i veien for hverandre. Vi klønet det til med ansettelsen av keepertrener, noe som førte til mye usikkerhet bakerst, og bak et rufsete forsvar ble det for mye. Tror ikke Andre Hansen eller Jarstein hadde klart å gjøre en god figur slik situasjonen var. Slik jeg ser det er mye av forsvarsproblemene våre et resultat av fokus på plassering, og ikke motstanders bevegelser. Hvor ofte har ikke motstanders spisser fått ta imot ball i rommet foran forsvaret uten å bli satt under press? Hjemme mot TIL fikk Gjermund Åsen stå på 20-25 meter og motta ballen uten å få noen i ryggen? Det samme gjelder de fleste vi spilte mot. I tillegg sliter vi når det kommer løp bakfra. Motspillere får løpe tvers igjennom forsvaret vårt, og når det ikke er press på ballfører så blir det mål imot.

              Når det gjelder Ranheim og KFK, så havnet de foran oss, men Godset med en antatt mye bedre stall havnet bak. Det sier noe om psykologien i fotball. Ulland Andersen sa vel noe i går kveld om hvor tung denne sesongen har vært, og var nesten på gråten. Jeg tror våre spillere har sittet med samme følelse. Det er mulig at det er derfor TLO har slitt så jævlig denne høsten. Vi rundspilte Ranheim borte frem til vi scorte, men så skjedde noe og vi ga fra oss initiativet og ble passive. Det er et fenomen som har vært gjenganger hele sesongen. hvor mange ganger har vi tatt ledelsen, og så bare gitt bort poengene fordi vi ble passive og skulle forsvare oss?

              Ellers er jeg enig i at jeg håper Lennartson klarer å lokke til oss noe spennede, men vi må erkjenne at økonomien vår ikke tillater så veldig mye spenning.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9359

                #8
                Sånn jeg ser det ble keeperplassen et offer for innsparinger. Origi hadde vel desidert høyest lønn i klubben og skulle ha det i flere år. Beleilig at han forsvant gitt... Inn for han henta vi én estlender forbundet der trakk i tråder for og som sikkert går for "minstelønn" og en keeper på lån vi sikkert ikke betaler det store for... Til sammen er de ikke gode nok dessverre. Men det er sikkert jeg som har for høye krav til LSK keepere. At de skal redde og sånt.

                Udoji husker jeg. Henger på forumet og forumets konklusjon var at det var han det var krise å miste før sesongen. (Mulig det var GIF som hovedperson til å melde det og?)

                Ellers mener jeg at det desidert viktigste for neste sesong blir å finne ut hva faen man skal gjøre med ballen når man som ving eller back kommer rundt på kant. Sånn det er nå så stopper ving eller back bare opp sånn at motstander ender opp etablert, og mot etablert er vi dårligst i landet, så da ebber det ut i ingenting og hva værre er. Som motstander er du i himmelen når LSK skal trille ball på 20 meter. Like penetreringsfarlige som undertegnede på ungdomsskolen.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1320

                  #9
                  Økonomien tillater ikke så mye i utgangspunktet, nei. Men Amundsen, Stefan og Erling ligger an til å forsvinne etter sesongen. Av de hadde spesielt Erling bra lønn som blir frigjort. Mathew vil generere litt i overgangssum. Tror det er litt handlingsrom i vinter.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4264

                    #10
                    Jeg har faktisk veldig trua på neste år! En vinter med Lennartson uten nedrykksspøkelset hengende over oss kommer til å gi resultater, det føler jeg meg sikker på. Endelig kan vi fokusere helt ut på å få satt et eget spill. Vekk med overdreven kynisme, drittfotball og høye skuldre! Man ser hva som bor i dette laget når skuldrene senkes, ref. kampen i går. Spilte formlaget i ES trill rundt i mer eller mindre samfulle 90 minutter.

                    Jeg tror vi vil se STORE utskiftninger i stallen fram mot sesongstart 2019. Det er så mye som må rettes opp i for å få på plass en velfungerende stall. Amundsen, Anton, Martin, Mathew og Smarason forsvinner alle ganske sikkert. I tillegg tror jeg Kippe fort kan finne på å gi seg. Haakenstad, Melgalvis og SKM kan fort forsvinne de og, men sannsynligvis ikke alle sammen. Jeg håper på storopprydding, men det er samtidig viktig at vi ikke blir helt Start anno 2018 (eller LSK anno 2012 ).

                    Vi har med andre ord en jobb å gjøre på overgangsmarkedet. Interessant nok er det den største hemskoen fra sesongstarten i år, den sentrale midtbanen, som framstår som vår tryggeste lagdel idet vi setter punktum for 2018. Pedersen og Ayagwa kommer til å bli helt knall, og i bakhånd har vi spennende Sheriff Sinyan som fort kan finne på å kapre en startplass, enten på midten eller som stopper.

                    Offensivt har vi "målgarantisten" Lehne Olsen. That's it. Jeg forventer ikke stort av Moses, og han vil på ingen måte komplimentere TLO dersom begge skulle få en startplass. Kan være en dugelig reserve, men neppe særlig mer. Kun to lag (Start og B/G) scoret færre mål enn oss i årets sesong. Et snitt på 1,1 mål er nedrykk verdig og totalt uakseptabelt. Flere må melde seg på, men jeg ser ikke hvem det skulle være. Ødemarksbakken er det nærmeste vi kommer, så her er det bare å krysse fingrene for at han tar store steg i vinter. Gutten har et vanvittig potensiale!

                    Defensivt har det vært baluba sesongen gjennom. Rafn og muligens Maric kan få fortsette, men ellers er det bare å bytte ut hele rangelet. Sandberg MÅ spilles inn, men jeg føler meg ikke trygg på Sheriff/Sandberg som stopperpar. Her tror jeg det vil komme inn et par nye fra Lennartsons nettverk ala Smara/Pedersen. Backene tror jeg vi skal få slite med til neste år og. Sånn har det vært siden Stefanutto og Stoffe Andersson dannet backpar, og jeg har gitt opp å tro på bedring her. ES-backer er jevnt over svake ledd. Setter min lit til at Lennartson gräver guld.

                    Spillere innenfor våre økonomiske rammer jeg mener vi bør ta en titt på:

                    Rufo Herraiz (Angriper, Sandefjord, 25 år): Sju mål på tolv kamper lar seg høre. Skal ha svært mye av æren for at Sandefjord til tider så ut som et Eliteserielag på høsten. Slepen kar som minner en del om Smarason, men fem år yngre og sannsynligvis langt billigere i drift. Kunne passet godt sammen med TLO. Kontrakt ut neste år, bør være mulig å lokke til oss for en billig penge.

                    Pau Morér (Midtbane, Sandefjord, 23 år): Her håper jeg vi er på ball! Står uten kontrakt om en måned. Denne karen har jeg hatt sansen for i lang tid. En slags trequartista light, fotballklok og en pasningsfot som går alle våre nåværende spillere en høy gang. Har plaget oss stort sett hver gang vi har møtt hvalfangerne. Bare 23 år, masse potensiale å hente ut. Forundrer meg at han ikke spiller på høyere nivå.

                    Eric Kitolano (Midtbane/kant, Ullensaker/Kisa, 21 år): UKI er nok drittlei av at vi støvsuger dem for talenter, men opprykket glapp altså atter en gang. Med Skogheim på vei ut og ny trener inn er det naturlig å tenke seg at det kan bli utskiftninger i stallen. Eric er en ung spiller med spennende kvaliteter. Utrolig slepen type, men riktignok noe uferdig fotballforståelse. Lennartson og Ordinas kan nok få skikk på dette! Har Atta Aneke som agent, så her kan vi kanskje få til noe?

                    Sean McDermott (Keeper, KBK, 25 år): Utrolig solid keeper som snart går inn i sin beste alder. Kontrakt med KBK ut 2018. Løp og kjøp!

                    Petter Strand (Kant, Molde, 24 år): Molde er så stappfullt av kvalitetsspillere at de presser ut typer som Petter Strand. Står uten kontrakt neste år. Rendyrka kantspiller som herja vilt i Sogndal. Vil mye heller ha ham enn Knudtzon for å si det sånn.

                    Joachim Jørgensen (Midtstopper, S08, 30 år): Svært solid stopper som kan komme inn med litt sårt tiltrengt rutine i forsvarsleddet. Bosmann.
                    Last edited by Kanarivogel89; 25.11.2018, 23:12.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1320

                      #11
                      Jørgensen går til Start neste sesong, men ellers gode forslag. I tillegg er blant annet Magnar Ødegaard, Fredrik Semb Berge, Ruben Kristiansen og Peter Orry Larsen uten kontrakt. Alle er gode nok for fugla, synes jeg. Men Berge er kanskje urealistisk?

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4264

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                        Jørgensen går til Start neste sesong, men ellers gode forslag. I tillegg er blant annet Magnar Ødegaard, Fredrik Semb Berge, Ruben Kristiansen og Peter Orry Larsen uten kontrakt. Alle er gode nok for fugla, synes jeg. Men Berge er kanskje urealistisk?
                        Ahh, se der ja. Det var jeg ikke klar over. Semb Berge hadde vært knall, men som du sier relativt urealistisk. Kristiansen og Orry vil være relativt dyre. Hadde ikke sagt nei takk, men føler det ikke er verdt å sprenge banken. Ødegaard har vært her før, og jeg synes ikke han vil forsterke oss noe spesielt.

                        Egentlig tror (og håper) jeg at vi på stopperplass kommer til å lete utenfor landegrensene. Spennende blir det uansett!

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3134

                          #13
                          Gode forslag til forsterkninger. McDermott hadde vært konge, og ser heller ikke at Semb-Berge skulle være så veldig urealistisk.

                          Er dessuten åpen for to comeback fra spillere som bør reddes fra Obos: Ringstad og Ofkir

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Pau Morer har jeg også sikla på lenge. Han hadde vært et vidunderlig tilskudd som ikke bare er en teknisk liten satan, men en skikkelig terrier i tillegg. Kan spille på alle de tre offensive midtbaneplassene(inkluderer hengende spiss)
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Pau Morer har jeg også sikla på lenge. Han hadde vært et vidunderlig tilskudd som ikke bare er en teknisk liten satan, men en skikkelig terrier i tillegg. Kan spille på alle de tre offensive midtbaneplassene(inkluderer hengende spiss)
                              Hadde vært småironisk om han hadde kommet til oss. I så fall ikke første gang han er hengende bak Lehne Olsen!
                              ..................

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3313

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Er dessuten åpen for to comeback fra spillere som bør reddes fra Obos: Ringstad og Ofkir
                                Ringstad er kun på lån fra Godset, men spørs uansett om han har noen fremtid i Godset. Fått mye skryt av Sandefjord sin trener i høst.

                                Ofkir og Ødemarks på hver sin kant neste år, ja takk!

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7020

                                  #17
                                  Maric har hevet seg enormt i løpet av sesongen. Har ingen baktanker med å la ham røkte buret neste år, men vi bør ha en av våre egne på benken. Det er unødvendig at Igonen skal ta den plassen.

                                  Ellers enig i mye her, det trengs en storopprydding mht backer og flanker. Jeg vil beholde Rafn og Ødemarksbakken, resten kan dra.

                                  Pau Morer! For faen. Absolutt. Ringstad? Iallfall bedre enn det vi har pr. nå.

                                  Ikke Ofkir. Kronisk ustabil. Maradona den ene uka og Stig Arne Gjellestad den neste.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Hva er ståa rundt Bolly? Er han noe å ta sjansen på mtp skadehistorien? Vi har tross alt også den eneste fysiske treneren som har klart å holde ham skadefri over tid. Ville kommet inn med uvurderlig rutine på høyere nivå i tillegg til det sportslige da. Har vel også et dugelig venstrebein som ny mann på høyrekanten. Mener å huske han limte et bananskudd i vinkelen mot skarrepakket for noen år siden med venstra. Men kanskje han hemmer muligheten for en mer offensiv høyreback?

                                    Kommentar

                                    • Kjøttkaka
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2012
                                      • 287

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Maric har hevet seg enormt i løpet av sesongen. Har ingen baktanker med å la ham røkte buret neste år, men vi bør ha en av våre egne på benken.
                                      Jeg skjønner ikke hvordan folk plutselig har blitt så positive til Maric. Det stemmer jo at han har hevet seg enormt i løpet av sesongen, men det er fra Udjus-nivå til "svaksynt Logi"-nivå. Han var helt horribel i starten av sesongen og gjorde flere brølere. Forskjellen i høst har vært at han ikke gjør Youtube-verdige brølere lenger, men han er fremdeles ikke god. Det er kun én kamp der hans spill har bidratt til å holde oss inne i kampen, og det er S08 borte hvor vi til slutt tapte uansett.

                                      Maric har begrenset rekkevidde, er posisjoneringssvak og gjør stadig vekk mindre gode valg som keeper. Han er ganske god 1 mot 1, men han storspiller aldri, og han tar aldri "det lille ekstra". Vi kan ikke satse på en keeper som knapt holder Eliteserie-nivå når han attpåtil bare er på lån. Vi må sikte høyere enn dette. En god keeper kan bety utrolig mye. Vi hadde f.eks vært tungt nede i nedrykkssumpa i Runars første sesong hadde det ikke vært for det fenomenale spillet til Origi. Hadde vi hatt en grei keeper i år, så hadde vi sluppet å bite negler til siste serierunde.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7020

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                        Jeg skjønner ikke hvordan folk plutselig har blitt så positive til Maric. Det stemmer jo at han har hevet seg enormt i løpet av sesongen, men det er fra Udjus-nivå til "svaksynt Logi"-nivå. Han var helt horribel i starten av sesongen og gjorde flere brølere. Forskjellen i høst har vært at han ikke gjør Youtube-verdige brølere lenger, men han er fremdeles ikke god. Det er kun én kamp der hans spill har bidratt til å holde oss inne i kampen, og det er S08 borte hvor vi til slutt tapte uansett.

                                        Maric har begrenset rekkevidde, er posisjoneringssvak og gjør stadig vekk mindre gode valg som keeper. Han er ganske god 1 mot 1, men han storspiller aldri, og han tar aldri "det lille ekstra". Vi kan ikke satse på en keeper som knapt holder Eliteserie-nivå når han attpåtil bare er på lån. Vi må sikte høyere enn dette. En god keeper kan bety utrolig mye. Vi hadde f.eks vært tungt nede i nedrykkssumpa i Runars første sesong hadde det ikke vært for det fenomenale spillet til Origi. Hadde vi hatt en grei keeper i år, så hadde vi sluppet å bite negler til siste serierunde.
                                        Uenig i alt dette. Laget har hevet seg og sluppet til relativt sett mindre i løpet av høsten, så Marics innsats har kanskje blitt litt mindre synlig. Det er ingen tvil om at han har hevet seg kraftig etter en svært dårlig start på sesongen. Han fremstår som en mye bedre keeper nå enn for et år siden og holder solid Eliteserie-nivå. Det er sikkert fristende å kreve at vi skal satse på egenproduserte 19-åringer som førstekeeper, men realistisk er det ikke. Hadde keepertalentene våre hatt nivå som tilsa at de allerede nå kunne spilt i Eliteserien, ville Igonen ikke lenger vært i klubben. Vi har mange problemer å ta tak i, men førstekeeperplassen er for min del ikke et av dem.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎