Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Ingen skrytevideoer vil vektlegge Krogstads pasninger, sånn er det bare. Men han har mange andre kvaliteter som passer en tremanns sentral midtbane.
    Det er jeg helt enig med deg i, og det er der skoen trykker når det gjelder de alternativene vi har pr i dag. I større eller mindre grad gode til å bryte motstandernes spill, men med varierende pasningskvalitet, for å si det litt forsiktig. Når det gjelder skudd, så vil jeg basert på det jeg har sett på trening, i all hovedsak, rangere Krogstad først.

    Er også enig i at det vi har sett av Dyer ser bra ut, nesten litt for bra. Hva er haken her?

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4207

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Er også enig i at det vi har sett av Dyer ser bra ut, nesten litt for bra. Hva er haken her?
      Ser for meg at han kan være en dyr mann å lønne. I sin beste alder, tidligere kaptein for Östersund, ble hentet til Elfsborg like etter at Östersund kvalla EL. Han har nok ganske ålreit gasje.

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Virker som en spennende spiller, men føler vi bør fokusere midlene andre steder. Per i dag har vi tre midtstoppere med Sheriff som en fjerde mulighet. En skade og plutselig ser det veldig tynt ut, spesielt dersom det skulle komme noen karantener samtidig blir det veldig tynt. Midtbanen har vi mange alternativer.

        Til slutt et lite P.S. Jesper Westerlund hadde også en imponerende Youtube-video.
        Midtstopperplass er jo det eneste vi har god dekning på. Sheriff er skadefri og regnes som et fullgodt alternativ til de tre andre. Midtbanen er kvantitet, men for lite kvalitet. Finn en makker til Pedersen og lei ut en av de andre, så ser dette bra ut.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Virker som en spennende spiller, men føler vi bør fokusere midlene andre steder. Per i dag har vi tre midtstoppere med Sheriff som en fjerde mulighet. En skade og plutselig ser det veldig tynt ut, spesielt dersom det skulle komme noen karantener samtidig blir det veldig tynt. Midtbanen har vi mange alternativer.

          Til slutt et lite P.S. Jesper Westerlund hadde også en imponerende Youtube-video.
          Hva i alle dager skal vi med en femte stopper? Vi har like mange stoppere i år som i fjor, men Antonijevic og Amundsen er byttet ut med Salqvist og Sheriff. Pluss at Sandberg er ett år eldre. Klart styrket på stopperplass slik det ser ut nå. Det er to grunner til at vi ser etter en midtbanespiller. Den ene er at Ayagwa og Charles ikke er gode nok pdd. Det andre er åpenbart at de ser på Sheriff som en stoppermakker til Salqvist som det mest ideelle.
          ..................

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 736

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Virker som en spennende spiller, men føler vi bør fokusere midlene andre steder. Per i dag har vi tre midtstoppere med Sheriff som en fjerde mulighet. En skade og plutselig ser det veldig tynt ut, spesielt dersom det skulle komme noen karantener samtidig blir det veldig tynt. Midtbanen har vi mange alternativer.

            Til slutt et lite P.S. Jesper Westerlund hadde også en imponerende Youtube-video.
            Drekki spylevæske du eller?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              Opprinnelig skrevet av McGuffy

              Jepp, dumt vi signerte Jesper Westerberg istedenfor...
              Westerlund-Westerberg, han gjorde seg ikke akkurat bemerket hos oss, så du får tilgi at jeg ikke husket navnet korrekt.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Hva er haken her?
                Som kanarivogel er inne på, penga det koster. Samtidig hadde dette neppet lekket ut om det var et hinder som ikke kunne forseres. Elfsborg har vel nå henta to nye midtbanespillere og noen må ut, samtidig må Dyer få fart på karrieren igjen. Der kan det kanskje spares litt i forhandlingene.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Westerlund-Westerberg, han gjorde seg ikke akkurat bemerket hos oss, så du får tilgi at jeg ikke husket navnet korrekt.
                  Men det var ikke Lennartson eller denne sportslige ledelsen som henta ham, så hva er poenget egentlig? Tvertom har Lennartssons og klubbens handlinger på overgangsmarkedet nærmest vært en innertier så langt, det er mulig å tro på at det ligger langt flere riktige kriterier til grunn for å hente spillere nå enn før.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3891

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                    Men det var ikke Lennartson eller denne sportslige ledelsen som henta ham, så hva er poenget egentlig? Tvertom har Lennartssons og klubbens handlinger på overgangsmarkedet nærmest vært en innertier så langt, det er mulig å tro på at det ligger langt flere riktige kriterier til grunn for å hente spillere nå enn før.
                    Nettopp det arbeidet som gjøres på overgangsmarkedet, og den grundigheten som synes å ligge bak, er grunnen til at jeg (og sikkert mange andre) nå begynner å få trua på at Sportsklubben har en fremtid i toppen. Det virker som om klubben nå både har en ledelse som virkelig trekker i samme retning, og ikke minst, har en helt annen plan for hvordan klubben skal utvikles enn det har virket som vi har hatt i mange år nå. Fordi det synes så tydelig at man jobber målrettet og etter en god plan, tror jeg ikke det er avgjørende om en eller annen av de vi snuser på skulle glippe.

                    Det ble vel meldt om et underskudd for 2018. Siden vi likevel både har hentet spillere og jobber med flere, kan det virke som klubben likevel har kontroll på økonomien. Er det noen her som var på årsmøtet og som vil gi et lite referat?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Men det var ikke Lennartson eller denne sportslige ledelsen som henta ham, så hva er poenget egentlig? Tvertom har Lennartssons og klubbens handlinger på overgangsmarkedet nærmest vært en innertier så langt, det er mulig å tro på at det ligger langt flere riktige kriterier til grunn for å hente spillere nå enn før.
                      Poenget var at noen fremstod som meget entusiastiske til Dyer basert på Youtube-videoen, hvorpå jeg kommenterte at det er mange videoer der ute som ser imponerende ut, men spilleren ikke nødvendigvis leverer etter en overgang.

                      Jeg er forøvrig enig i at det ser lovende ut, men velger å vente til sesongen er godt i gang før jeg avgir endelig dom.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Joha
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 314

                        Synes det var rart at Dyer ikke prøvespilte for Lsk mot Helsingborg for og fått sjekket ut hvor god han er i kamp så Lsk ikke kjøper katta i sekken hadde greit og sett han i aksjon i kamp

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1199

                          Opprinnelig skrevet av Joha
                          Synes det var rart at Dyer ikke prøvespilte for Lsk mot Helsingborg for og fått sjekket ut hvor god han er i kamp så Lsk ikke kjøper katta i sekken hadde greit og sett han i aksjon i kamp
                          Han er under kontrakt med Elfsborg, så det å prøvespille for en annen klubb er ikke tillatt. Men Dyer var ikke i dagens tropp da Elfsborg møtte Djurgården i den svenske cupen, så om han er aktuell så kanskje det skjer noe i morgen?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Han er under kontrakt med Elfsborg, så det å prøvespille for en annen klubb er ikke tillatt. Men Dyer var ikke i dagens tropp da Elfsborg møtte Djurgården i den svenske cupen, så om han er aktuell så kanskje det skjer noe i morgen?
                            Ahh, nesten som i gode gamle dager med ryktetråden dette. Deilig!

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4375

                              Dyer blir klar i dag!
                              ..................

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1173

                                Klar

                                Takket være bidrag fra en rekke bedrifter og enkeltpersoner ble Alex Dyer (28) i dag klar for Lillestrøm. Midtbanespilleren lånes i første omgang ut fra Elfsborg fram til 1. august.

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 385

                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3309

                                    Maric

                                    Rafn - Salquist - Kippe - Mikalsen

                                    DG - DAP - Dyer - Ødemark

                                    Smarason

                                    TLO

                                    Bare jeg som synes dette begynner å ligne krutt? De 6 offensive ser virkelig meget bra ut på papiret, kan det gå i år da?

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1454

                                      Tilsynelatende sterke signeringer! Nå er det 3 som skal lære seg "norsk" fotball, men nå blir det heldigvis sånn sett - norske treningskamper, før alvoret setter inn.
                                      Håper dette også på en eller annen måte løfter de som allerede er i stallen.
                                      Blir det flere (enn Charles?) som blir på utlån, mon tro?
                                      - En ting er i alle fall sikkert... nå strammer det seg til! - Snart sesong!!

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4375

                                        Da fikk vi en spiller på plass der det var mest prekært. Nydelig! Det her ser utrolig lovende ut og det er mange år siden vi hadde et så sterkt lag. For å sammenligne laget som startet 2018-sesongen mot det som trolig vil starte i 2019;

                                        2018:

                                        Maric
                                        Haakenstad - Amundsen - Kippe - Rafn
                                        Melgalvis - Krogstad - Mathew - Knudtzon
                                        Martin - Lehne Olsen

                                        2019:

                                        Maric
                                        Rafn - Salqvist - Sheriff - Kind Mikalsen
                                        Gustavsson - Pedersen - Dyer - Ødemarksbakken
                                        Smárason - Lehne Olsen

                                        2019-laget er så definitivt bedre. Et mer balansert lag, med mye mer kvalitet rett og slett. Her er det mer rutine, erfaring og klasse. Det her begynner å se ordentlig bra ut og jeg gleder meg til seriestart. Det kan selvfølgelig ikke gå, men optimismen er tilbake!
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • krogen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2009
                                          • 228

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Da fikk vi en spiller på plass der det var mest prekært. Nydelig! Det her ser utrolig lovende ut og det er mange år siden vi hadde et så sterkt lag. For å sammenligne laget som startet 2018-sesongen mot det som trolig vil starte i 2019;

                                          2018:

                                          Maric
                                          Haakenstad - Amundsen - Kippe - Rafn
                                          Melgalvis - Krogstad - Mathew - Knudtzon
                                          Martin - Lehne Olsen

                                          2019:

                                          Maric
                                          Rafn - Salqvist - Sheriff - Kind Mikalsen
                                          Gustavsson - Pedersen - Dyer - Ødemarksbakken
                                          Smárason - Lehne Olsen

                                          2019-laget er så definitivt bedre. Et mer balansert lag, med mye mer kvalitet rett og slett. Her er det mer rutine, erfaring og klasse. Det her begynner å se ordentlig bra ut og jeg gleder meg til seriestart. Det kan selvfølgelig ikke gå, men optimismen er tilbake!
                                          Helt enig! Jeg tør ikke forlate pessimismen dog. Dyer blir vel skada mot Kristiansund på fredag eller noe.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎