Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4264

    Vi får altså bot på 30.000 for at vi ankom sent til Mjøndalen og forårsaket 45 minutters utsettelse av kampstart, noe som utelukkende skyldtes trafikkproblemer og dermed var utenfor vår kontroll. Dreide seg vel om en svært alvorlig trafikkulykke som stanset absolutt all trafikk gjennom Oslo om jeg ikke husker feil. NFF refser oss for at vi hadde antatt ankomst kun 90 minutter før kampstart, men altså... hvor tidlig skal man være der da liksom?

    For all del, kan godt hende dette rett og slett bare var klønete planlagt av klubben ... men lurer på om sanksjoner har vært normal praksis i lignende situasjoner tidligere eller om dette tegner seg i rekken av eksempler på at vi bevisst forskjellsbehandles av NFF ref. Melgalvis etter VIF/Lehne Olsen i fjor. Noen som vet?

    Videre er det også verdt å nevne at både VIF og RBK ble gitt bøter for pyro påløpende 60k. Våre bøter for pyro har konsekvent vært over 100k. Tydeligvis ingen likhet for loven
    Last edited by Kanarivogel89; 17.07.2019, 18:44.

    Kommentar

    • Egumen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2011
      • 169

      Bot på 30.000 for dette er for meg helt spinnvilt. Antatt ankomst 1,5 time før kampstart må vel være innafor??? Hva er sjansen for at trafikken står bom stille i to timer? NFF har definitivt en agenda mot Lillestrøm. Saken må for all del ankes, hvis dette er mulig.

      Kommentar

      • OptimistFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 462

        Vi får lage tifo mot nff minst 6 timer før kampstart så vi er innafor reglene...

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          Saken til og med på Dagsrevyen i dag.

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            Googlet doms- og sanksjonsutvalget. Google foreslo dum og dummere. Heftig AI hos Google. Respekt!

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4264

              Erik Tobias Sandberg går på lån til Skeid ut sesongen: https://www.lsk.no/nyheter/sandberg-leies-ut-til-skeid

              virker fornuftig nå som vi har Tamm på vei inn. Sandberg får spilletid på høyere nivå enn 3. div, og vi har mulighet til å hente ham tilbake på kort varsel dersom det skulle knipe utover høsten.

              blir å følge med på Skeid utover høsten for undertegnede!

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                Hyggelig å se at det snakkes kjøp og salg på Åråsen i overgangsvinduet som er åpent 1.8-31.8. Haakenstad, Ranger, Brenden, Matthew har alle blitt linket bort i det siste. Kanskje kan noen komme inn også?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3306

                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                  Hyggelig å se at det snakkes kjøp og salg på Åråsen i overgangsvinduet som er åpent 1.8-31.8. Haakenstad, Ranger, Brenden, Matthew har alle blitt linket bort i det siste. Kanskje kan noen komme inn også?
                  Regner med at ting skjer så fort noen går ut porten.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Holterkanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 557

                    Stabæk foran oss på tabellen i skrivende stund......
                    ________________________
                    TB

                    Kommentar

                    • TomLundby
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 616

                      Nær perfekte resultater for LSK denne runden også, utenom eget tap for Odd seff. Seiere i hjemmekampene mot bånnkamerater framover så er plassen i boks!

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        Tilliten til Jörgen Lennartsson begynner å bli mindre for min del. Det mest positive han har bidratt med er å tiltrekke ganske gode spillere til klubben. Men når han ikke har tro eller lyst til å bruke dem til noe fornuftig så spiller det jo liten rolle. Han gjør fryktelig mye rart i inngangen til kampene. Hva i huleste var planen rundt Smarason i går? Å bruke han som ensom spiss der vi bare kælker ballen opp feilvendt er helt horribelt. Smarason er kanskje den svakeste duellspilleren vi har. I tillegg er han treig, noe som gjør han ubrukelig i press som førsteforsvarer. Mot vif i tilsvarende formasjon så var han briljant på midtbanen der han fikk mye ballkontakt og gjorde fornuftige ting med ball.

                        Nå har vi en sentrallinje bestående av Maric, Salquist, Tamm, Krogstad, DAP, Smarason og Lehne Olsen. I tillegg har vi kanter i Ødemarksbakken og Gustavsson som begge kostet millioner. Av de lagene i bunnen har vi på papiret det klart beste laget, og jeg forventer bedring både resultat- og spillemessig. Og det bør begynne allerede neste kamp hjemme mot Mjøndalen, ellers begynner dette å ligne nok en trener som ikke evner å få dette laget i riktig retning.
                        ..................

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil DAP blomstre med skuddfot, assists og mål. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Smarason få en kropp som en ungfole som tåler trening og matcher. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Ødemarksbakken få så mye muskler at han blir vanskelig å skubbe seg på. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil DG få Usain Bolt til å fremstå som dvask og treig. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Krogstad gå for 3 siffret millionbeløp innen kort tid. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Iversens 30 mål i en sesong bli knust og smadret av Lehne Olsen. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Baccay fylle Åråsen til randen med kø ut til flystripa på Kjeller...

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3306

                            Skulle vi spille 4-5-1 og slå langt, så skulle det vært spennende å se Moses i den rollen. Han har størrelsen og teknikken til å kunne ta vare på ballen, og legge tilbake til Smarason og evt. Ødemarksbakken og DG på kantene. Slik det ble i går så fikk han ekstremt dårlige kår.

                            Resultatene i dag gikk vår vei. Slår vi Mjøndalen hjemme, får et greit resultat borte mot Tromsø, og poeng hjemme mot Haugesund, så kan vi sannsynligvis roe nedrykksnervene noe.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Kjellern
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Mar 2017
                              • 42

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Tilliten til Jörgen Lennartsson begynner å bli mindre for min del. Det mest positive han har bidratt med er å tiltrekke ganske gode spillere til klubben. Men når han ikke har tro eller lyst til å bruke dem til noe fornuftig så spiller det jo liten rolle. Han gjør fryktelig mye rart i inngangen til kampene. Hva i huleste var planen rundt Smarason i går? Å bruke han som ensom spiss der vi bare kælker ballen opp feilvendt er helt horribelt. Smarason er kanskje den svakeste duellspilleren vi har. I tillegg er han treig, noe som gjør han ubrukelig i press som førsteforsvarer. Mot vif i tilsvarende formasjon så var han briljant på midtbanen der han fikk mye ballkontakt og gjorde fornuftige ting med ball.

                              Nå har vi en sentrallinje bestående av Maric, Salquist, Tamm, Krogstad, DAP, Smarason og Lehne Olsen. I tillegg har vi kanter i Ødemarksbakken og Gustavsson som begge kostet millioner. Av de lagene i bunnen har vi på papiret det klart beste laget, og jeg forventer bedring både resultat- og spillemessig. Og det bør begynne allerede neste kamp hjemme mot Mjøndalen, ellers begynner dette å ligne nok en trener som ikke evner å få dette laget i riktig retning.
                              Enig angående noe rare taktiske grep, feks Smara forrige kamp. Men samtidig ga det oss seieren i derby. Jeg mener vi for en gangsskyld må gi det minst ut neste sesong. Kontinuitet er viktig, skal vi starte på nytt med ny trener som trenger ett år på å kjøre inn ny stil? Jeg tror det riktige vil være å gi Simon minst to vinduer til, og Jørgen ett år til med mindre vi blander oss helt ned i sumpa mot slutten.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Tilliten til Jörgen Lennartsson begynner å bli mindre for min del. Det mest positive han har bidratt med er å tiltrekke ganske gode spillere til klubben. Men når han ikke har tro eller lyst til å bruke dem til noe fornuftig så spiller det jo liten rolle. Han gjør fryktelig mye rart i inngangen til kampene. Hva i huleste var planen rundt Smarason i går? Å bruke han som ensom spiss der vi bare kælker ballen opp feilvendt er helt horribelt. Smarason er kanskje den svakeste duellspilleren vi har. I tillegg er han treig, noe som gjør han ubrukelig i press som førsteforsvarer. Mot vif i tilsvarende formasjon så var han briljant på midtbanen der han fikk mye ballkontakt og gjorde fornuftige ting med ball.

                                Nå har vi en sentrallinje bestående av Maric, Salquist, Tamm, Krogstad, DAP, Smarason og Lehne Olsen. I tillegg har vi kanter i Ødemarksbakken og Gustavsson som begge kostet millioner. Av de lagene i bunnen har vi på papiret det klart beste laget, og jeg forventer bedring både resultat- og spillemessig. Og det bør begynne allerede neste kamp hjemme mot Mjøndalen, ellers begynner dette å ligne nok en trener som ikke evner å få dette laget i riktig retning.
                                Kåre Ingebrigtsen har vunnet begge de to første kampene med Oostende, et lag som kun har som mål å ikke rykke ned i år. Mens vi har spilt 16 kamper og enda ikke vunnet 2 kamper på rad.
                                Konklusjon: Få Nils Arne Eggen inn på kontorene på Åråsen asap for å lære svensker - og LSK-legender som mimrer om et LSK som nesten tok gull i 2001 med 4-4-2 - hvordan fotball skal spilles.
                                Når skal det gå opp for ledelsen at the Lillstrøm way en en dårlig vei!? Se hva Bodø/Glimt får til med et lag som er rasket sammen fra forskjellige fiskevær oppe i nord og en og annen spiller fra lavere divisjoner. Når Drillo over to perioder får Norge til å levere gode nok resultater til å bli rangert som det nest beste laget i hele verden, og Nils Arne får en gjeng trøndere til kvartfinalen i Champions League. Hva slags taktikk kjører de 4 lagene som ligger øverst på Eliteserietabellen per dags dato? De kjører alle forskjellige former for 4-3-3. Og når du ser at de beste lagene i de største ligaene i verden spiller 4-3-3, så bør det kunne gå opp et lys for selv mennesker som foretrekker sirup døgnet rundt at det bør gjøres taktiske grep.
                                Og helt seriøst så menes jeg at ledelsen bør benytte seg av den unike kompetansen som tross alt befinner seg her til lands gjennom Drillo og Nils Arne, og sette av mye tid på å drøfte de nevnte herrer hvordan veien bør stakes videre. Er lei av at vi tviholder på en taktikk som kun resulterer i dårlig vær og gråstein.
                                Hva skjedde med RBK i år når de la om fra vår elskede og elendige 4-4-1-1 til 4-3-3? De gikk fra å ligge helt i bunn til å dundre løs mot toppen av tabellen. Det positive er at når det er håp for en hardbarka 4-4-1-1 mann som Horneland, så er det håp for oss også!
                                Last edited by banan; 05.08.2019, 08:53.

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3314

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Resultatene i dag gikk vår vei. Slår vi Mjøndalen hjemme, får et greit resultat borte mot Tromsø, og poeng hjemme mot Haugesund, så kan vi sannsynligvis roe nedrykksnervene noe.
                                  Haugesund er bortekamp, de slo vi 1-0 hjemme i år. Som vanlig betyr det uavgjort i Haugesund. MIF skal vi slå hjemme, ferdig snakka. Tromsø borte kan gå begge veier, men viktig å unngå tap.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Kjellern

                                    Enig angående noe rare taktiske grep, feks Smara forrige kamp. Men samtidig ga det oss seieren i derby. Jeg mener vi for en gangsskyld må gi det minst ut neste sesong. Kontinuitet er viktig, skal vi starte på nytt med ny trener som trenger ett år på å kjøre inn ny stil? Jeg tror det riktige vil være å gi Simon minst to vinduer til, og Jørgen ett år til med mindre vi blander oss helt ned i sumpa mot slutten.
                                    Og Lennartsson har kontrakt ut 2020. Og hva han i så fall da etterlater seg og hva som blir tatt med videre er helt i det blå. LSK er i desperat nød av å få seg et oppdatert DNA og en gjenkjennelig stil som ikke kun er forbeholdt de to store kampene i året. LSK trenger er trener som får minst tre år og garantert ro til å jobbe med en definert og konkurransedyktig stil, men Lennartsson er ikke den typen, og jeg mistenker det nettopp er derfor han ble ansatt.

                                    Vi er låst fast til trenere på korte kontrakter som er satt til å lappe på noe som fremstår utdatert.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3306

                                      Opprinnelig skrevet av LS89

                                      Haugesund er bortekamp, de slo vi 1-0 hjemme i år. Som vanlig betyr det uavgjort i Haugesund. MIF skal vi slå hjemme, ferdig snakka. Tromsø borte kan gå begge veier, men viktig å unngå tap.
                                      Haugesund er bortekamp. Regnet med at det var hjemmekamp i etterkant av turen til Alfheim.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Tjodleif
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2017
                                        • 848

                                        Godset har våkna. Nå må ikke vi sovne. Selv med en eventuell seier i morgen er det kun 8 poeng ned til jumboplass. (Enga kan fortsatt snu kampen (Ja, der reduserte de idét jeg skrev dette, gitt))

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4264

                                          Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                          Godset har våkna. Nå må ikke vi sovne. Selv med en eventuell seier i morgen er det kun 8 poeng ned til jumboplass. (Enga kan fortsatt snu kampen (Ja, der reduserte de idét jeg skrev dette, gitt))
                                          Moses Mawa er en spiller jeg gjerne kunne tenkt meg. Synd han glapp.

                                          Men kjenner det er helt greit at Søpla får pisken. Vi må jo ha som mål å havne foran dem på tabellen. Kun fire poeng opp dersom vi vinner i morgen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎