Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    Opprinnelig skrevet av Tjodleif
    Mike Jensen med rødt kort i dag, og er dermed ute mot oss. Akintola burde vel også vente seg noen kamper.
    Det resulterer nok i at vi senker oss to hakk, slik som mot Brann, så jeg regner ikke med poeng på Lerkendal.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3314

      Lagene under oss tar poeng. Kun 6p ned til direkte nedrykk.

      Gjør ikke noe om LSK tar tre poeng til helga, for programmet fremover er ikke lett.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2278

        Spille- og kvalitetsmessig er det ingenting som skiller 8.-16.plass. Kommer til å bli en rabiat nedrykkstrid. Ranheim går ned, det er det eneste jeg er nesten sikker på. Så tror jeg Mjøndalen og Tromsø vil kjempe om å unngå direkte nedrykk.
        Jeg er sabla glad vi allerede har 25p. Hadde håpet på å gå forbi vif, men nå har de 2 hjemmekamper, bla mot Ranheim, som jeg faktisk ikke har noe imot at de slår (særlig hvis vi taper mot KBK),

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3314

          Nei, vi møter Ranheim borte. Ranheim slo vi hjemme tidligere i år. Vi har igjen KBK, Stabæk, vif, Glimt og S08 hjemme.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2278

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Nei, vi møter Ranheim borte. Ranheim slo vi hjemme tidligere i år. Vi har igjen KBK, Stabæk, vif, Glimt og S08 hjemme.
            Hvis det var en kommentar til post 443 så tror jeg du leste over litt for raskt. Snakket om enga, ikke oss.
            Må korrigere meg selv. Med mindre det ikke virkelig brenner ville jeg håpet på enga seier, men må rette det til U. Smerter for mye å håpe at de tar 3p pr nåværende situasjon for oss.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3314

              Her var jeg for rask på avtrekkeren ja

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3306

                Opprinnelig skrevet av LS89
                Nei, vi møter Ranheim borte. Ranheim slo vi hjemme tidligere i år. Vi har igjen KBK, Stabæk, vif, Glimt og S08 hjemme.
                10 poeng på hjemmekampene burde være mulig. Er kun Glimt som er vesentlig bedre enn oss, og søpla er i fryktelig form om dagen, men derbyene lever sine egne liv.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2278

                  ^^ Glimt solgte Layoni igår og han forlater klubben umiddelbart. Laget er i ferd med å gå i oppløsning. De har en liten formdupp nå og er i ferd med å rote seg ut av gullstriden.
                  Stabæk er uforutsigbare. S08 har antagelig alt å spille for. vif er vel sugne på revansje de også, men de er def svekket etter Ejuke og er bare en skygge av seg selv slik de fremstod deler
                  av vårsesongen. KBK med 3 strake seiere skal gå på en smell mot oss. Bingostatiastikken til ES tatt i betraktning.
                  Ser ikke bort fra at vi kan avslutte med 5 strake hjemme. Seiere, altså.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4264

                    Layouni lekte seg forrige gang vi møtte Glimt. Deilig at vi slipper å møte ham igjen. Akkurat sånn type spiller vi ikke klarer å håndtere. Ser også at Evjen er solgt, men ikke forsvinner før etter sesongen. Kan vi håpe på at han blir litt mer forsiktig framover av frykt for skader etc da?

                    Uansett håper jeg B/G får en kjempehøst (unntatt når de skal møte oss, selvsagt). Lett min favoritt av gullkandidatene.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3306

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Layouni lekte seg forrige gang vi møtte Glimt. Deilig at vi slipper å møte ham igjen. Akkurat sånn type spiller vi ikke klarer å håndtere. Ser også at Evjen er solgt, men ikke forsvinner før etter sesongen. Kan vi håpe på at han blir litt mer forsiktig framover av frykt for skader etc da?

                      Uansett håper jeg B/G får en kjempehøst (unntatt når de skal møte oss, selvsagt). Lett min favoritt av gullkandidatene.
                      Layoni fikk jo optimale forhold i våres. Haakenstad på backen med Rafn innenfor (første kamp som stopper) og DG foran seg (som ikke hadde knekt ESs kantkode. Jeg synes Haakenstad fikk ufortjent mye tyn, selv om han heller ikke hadde noen god kamp. Ønsker også B/G en god høst, selv om de sliter litt mer nå. De viser hvordan man kan spille når man har spiller med fart i beina og egenskaper en mot en, noe vi absolutt ikke har.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • hekk
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2019
                        • 221

                        Joacim Jonsson erklærer Lillestrøm som ukens flopp i nyeste episode av Indre Bane, for måten kampen mot RBK blir håndtert. Bruken av Krogstad og Matthew blir trukket frem som det største problemet, i tillegg til at det var taktisk svak å spille så defensivt som vi gjorde. Han er selvfølgelig helt rett i sin kritikk.

                        Starter rundt 8:15 https://podcasts.apple.com/us/podcas...=1000450232817

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3136

                          Det er det som er så forbannet trist for en fattig klubb. Nå ofrer vi åpenbart det sportslige i et håp om at Mathew kan skinne nok til å bli solgt, hvilket ikke er særlig sannsynlig om han ikke løfter seg betydelig.
                          Siden jeg ikke anser Jørgen for å være hverken blind eller tilbakestående, så tar jeg det for gitt at han ikke har noe valg.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2278

                            Ettersom Mathew åpenbart kommer til å få klippekort har vi et seriøst komponeringsproblem
                            Matthew, DAP, og Krogstad sentralt midt høres forlokkende ut.
                            Øde og Håken/Brenden på kant er antagelig vårt beste alternativ (på papiret)
                            Smara og TLO på topp, eller Smara som hengende er nesten selvskrevent.
                            Det gir oss dessverre bare plass til 3 forsvarere med mindre vi ikke får dispensasjon fra NFF til å bruke 12 mann.

                            Skal "alle" med må man nesten legge om til noe som ligner en 3511/352. Spørsmålet er om vi ikke blir veldige tynne på kantene.
                            Det betyr at DAP og Mathew må dekke sine hhv kanter og midtbaneroller når vi blir tatt på overganger. Samtidig har vi 3/4 bulldozere bak som kan og bør stoppe det meste.
                            Ser heller på denne som en oppstilling/omstilling hvis vi ligger under. men redder vi plassen i tide er det noe vi kan teste ut.
                            Tamm Salquist Sheriff/Kippe
                            DAP Mathew
                            Øde Krogstad Håken
                            Smara
                            TLO

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2104

                              Savner virkelig noen spillere med x-faktor , noen som han gjøre noe på egenhand , som plutselig kunne avgjøre kamper på egenhand for oss , når alt bare står på stedet hvil .Spillere som bla udjah, Koren og Nåsa m.fl.

                              De offensive importene siste årene er ikke i nærheten av hva vi fikk tak i tidligere. Har speidinga i klubben dødd helt ut ?
                              Dette er vel ett område vi ikke har råd til å spare oss til fant , siden vi fortsatt driver å budsjetterer med salg.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2852

                                Savner Tommy.

                                Bu-huuu...

                                Kommentar

                                • Mats69
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • May 2014
                                  • 9

                                  De to siste kampene har irritert meg. TLO er en skygge av seg selv og viser ofte med kroppsspråk at han er misfornøyd. Mot Molde klarte han ikke å ta imot ballen skikkelig og gjorde dårlige valg nesten hver gang han hadde ballen. Arnor er kanskje en av de treeeeegeste spillerene i Eliteserien. Visse kamper skal ikke han spille - som mot Molde. Når vi styrer spillet - hjemme - kan han få være med til han er tom for krefter. Matthew hadde enormt med feilpassninger mot Molde. Synes dette går feil vei. Fokuset/viljen i de første to kampene er borte. Ødemarksbakken vil mye, men er ikke klar for dette enda (hender han har en fysisk svak/treg bekk mot seg, og da ser det OK ut). Daniel viser når han er tilbake at han ikke får til noe - i det hele tatt. Kanskje skulle man prøvd han fremme i kamper med bakrom - før han avskrives helt. De siste kampene har det vært "tomt" fremover på banen. Synes det meste vi skaper kommer som utgangspunkt fra Krogstad eller Rafn (av og til Salquist) når de drar av en mann eller to og skaper rom. Resten er dødballer. Vanskelig med en kur her, men tror det begynner med høyt godt press med vilje og fart (TLO var bedre før, Arnor er for treg) og smarte midtbanespillere som plasserer seg godt og noen relativt høyt i forhold til rom som "må spilles på" av motstanderene. "Bryte oss til sjanser". Ser ikke hvordan vi skal klare å bygge opp gode angrep lenger. Tror ikke vi rykker ned, men skal vi se kamper er det viktig at ikke kvelden blir ødelagt hver gang fordi vi spiller så dårlig fotball/ikke skaper noe. På den postitive siden så begynner forsvaret å sette seg. Sikker på at vi slipper inn lite mål fremover.

                                  Kommentar

                                  • Gjedda
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2015
                                    • 147

                                    Håper du har rett med hensyn til at vi kommer til å slippe inn lite mål fremover. Hittil i sesongen har vi derimot sluppet inn for mange baklengs til at forsvaret kan få godkjent. Ikke siden 2016 sesongen har vi sluppet inn flere mål enn det vi ligger an til i årets sesong.1,65 i snitt per kamp er for svakt.

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 221

                                      DAP og Korgstad usikker mot Glimt. DAP grunnet hjernerystelse han pådro seg mot Molde, Krogstad grunnet en kjenning i låret.

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1204

                                        Opprinnelig skrevet av hekk
                                        DAP og Korgstad usikker mot Glimt. DAP grunnet hjernerystelse han pådro seg mot Molde, Krogstad grunnet en kjenning i låret.

                                        https://www.rb.no/lsk/daniel-pederse...access=granted
                                        Ødemarksbakken må sone for 4 gule

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9359

                                          Det skårter så jæveli på basisferdigheter!!!!

                                          Lennartsson må adressere og gjøre noe med det, hvis ikke så er det bare å avvikle dette såkalte "A-Laget"! Faen hell.
                                          ​​​​​

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎