Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lsk_rob
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2016
    • 139

    #81
    Liker det som skjer i rekrutteringen av støtteapparat, viser at klubben forstår alvoret og tar grep-suverent! Gill hadde visst sagt tidlig fra at han ikke var aktuell til neste år, men forhåpentligvis vil Knudsen gjøre en vel så god jobb. Så blir det spennende å se hvem som er på vei inn, enig i at Amundsen har godt av et miljøskifte. Blir også spennende å se hvem som evt blir TLO sin makker i front neste år.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4283

      #82
      Selv om 2019-budsjettet ikke er klart, skal det være rom for å gjøre spillerkjøp i vinter. Sportssjefen vil imidlertid ikke bruke mye penger før han vet totalrammene.


      Dette er gode nyheter! Økonomien virker å være under kontroll, og innstillingen er offensiv. Deilig å høre at flere kjøp ala Lehne Olsen kan være på trappene. Og ikke minst at Smarason ikke er en tapt sak.

      Kjør 2019!

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #83
        Liten opprydding i stallen. Lønninger spart. Åpner nye rom.
        Stefan, Gary, Erling alle borte (på vei ut). Amundsen muligens på vei til det store utlandet:-) Mathew på vei ut?

        Kommer trolig ny venstrebein back. Bør komme 3-4 nye soleklare for 11`eren.

        Spennende tid. Selger sesongkort som aldri før. Er en (merkelig) positivitet over LSK. Skummelt.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          #84
          Som nevnt i nyhetstråden avslutter vi 1.runde mot Stabæk 1/4. 16/5 Mjøndalen borte

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            #85
            Vi har jo åpna bra borte mot Stabæk tidligere
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2281

              #86
              Fra nyhetstråden:
              Utdyping: Én til to midtstoppere, en venstre back, en kantspiller og en spiss, hvis Arnór Smárason ikke forlenger.

              gilbert
              Hvis Matthew blir solgt, da blir det vel en jakt på en mb også, eller føler man seg sikre på at Ayagwa skal ta steget?


              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1324

                #87
                Opprinnelig skrevet av kunden
                Fra nyhetstråden:


                Hvis Matthew blir solgt, da blir det vel en jakt på en mb også, eller føler man seg sikre på at Ayagwa skal ta steget?

                Vi har kontrakt med Pedersen, Krogstad, Ayagwa og Charles neste år, det er brukbar dekning. I alle fall sammenligna med de andre plassene de trekker fram. Vi har tre stoppere (og da tar jeg med Sheriff), tre kantspillere og ingen til å ta Arnor sin rolle.

                Petter Strand ville jeg gjerne likt å se på kanten, men han har vel Jim Solbakken som agent, så da blir det nok United på ham.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3319

                  #88
                  Ingen som har noen rykter å komme med før jul da?

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #89
                    Synes Fotballnerd treffer bra på sin analyse av LSK 2018, spesielt på hvem som det bør satses på videre. Håper virkelig Lennartsson satser på Charles også, og finner en mer offensiv rolle som passer ham og har spillere bak seg som kan rydde opp defensivt for ham. Vil ikke ha ham lavere i banen enn i en offensiv midtbanerolle.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Lillestrøm SK var i nedrykksstriden fram til siste serierunde, og sikret plassen mot Kristiansund etter en nervepirrende sesong. I det følgende analyseres stallen spiller for spiller og i sin helhet. Spillere i kursiv har for øyeblikket ikke kontrakt i 2019. Spillere som allerede har forlatt klubben har ikke blitt inkludert. Mål Marko Maric (22) Var …

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4283

                        #91
                        Bra dette! Men synes ikke det kommer tydelig nok fram hvor gammel Mads Christiansen er

                        Kommentar

                        • Kvalen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 327

                          #92
                          Ruben Gabrielsen feiret 1. dag i Lillestrøm
                          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                          - Ivar Hoff

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3319

                            #93
                            Samme gjorde Fredrik Gulbrandsen.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3315

                              #94
                              Fotballnerds analyse spiller for spiller er for så vidt greit, men den tar ingen hensyn til at laget ikke har fungert. At SKM og Melgalvis har slitt med skader blir ikke nevnt, men likevel skal begge skrotes. Totalt mener fotballnerd at seks spillere burde skrotes, deriblant hele forsvaret minus Rafn og Sandberg, og dette er ikke realistisk. Jeg mener spillerne har vist at de holder mål, men at Lennartson har en jobb å gjøre med organiseringen av laget. Spesielt press på ballfører og ansvarsoppgaver ved løp i div. faser av spillet vil kunne gjøre en stor forskjell. Dersom laget får luket vekk mesteparten av tabbemålene, så blir det bedre neste år.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                #95
                                Belgisk media melder at Tobias Salquist skal til oss:



                                Dansk gjenfortelling: https://www.hln.be/de-krant/w-beveren~ae128d66/

                                Midtstopper, 23 år, skrev under tre-års kontrakt med Waasland-Beveren i juni 2018.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1380

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Belgisk media melder at Tobias Salquist skal til oss
                                  Litt info fra internettet:
                                  Ifølge bold.dk er han 185 cm høy og "forsvarer".
                                  På engelsk wiki står det i fritekst at han er "left back", mens det i "faktaboksen" står at han er "centre back", samt at han er 190 cm høy.
                                  Ifølge dansk wiki er han 184 cm og midtstopper.

                                  Ser ut som han skrev under for Waasland-Beveren etter at Silkeborg rykket ned i fjor (?). Har spilt noe i Belgia, men ikke mye. Havnet ytterligere bak i køen etter skade (hånd) og trenerbytte.
                                  Egen kommentar: Ut ifra et par youtube-klipp ser han ut til å være venstrebeint og høyere enn 184/185. Dersom han er midtstopper virker det som om han har godkjent teknikk for den posisjonen å være.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1324

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Belgisk media melder at Tobias Salquist skal til oss:



                                    Dansk gjenfortelling: https://www.hln.be/de-krant/w-beveren~ae128d66/

                                    Midtstopper, 23 år, skrev under tre-års kontrakt med Waasland-Beveren i juni 2018.
                                    Han har jeg ikke hørt om, men et googlesøk viser at han er en venstrebeint midtstopper, har 50 kamper for Silkeborg. Gikk fra Silkeborg etter 17/18-sesongen til Belgia uten å få spille noe særlig.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1380

                                      #98
                                      Forhåpentligvis er ikke danske nettdebattanter(/troll?) til å stole på:
                                      https://www.bold.dk/snak/index.php?a...tart=0#5245857

                                      Selv om det selvfølgelig er altfor, altfor tidlig å dømme, er jeg ikke fryktelig overbevist her. Det virker som om han fikk sjansen først etter skade i sin danske klubb, og han må avslutte kontrakten med sin nye klubb etter kun et halvt år når han har signert en treårskontrakt. På den positive siden har han vært i klubber som har holdt et ok nivå, så han kan vel ikke være helt ute. Og han er kun 23 år. Tipper han er tiltenkt rollen til Antonijevic - som benkevarmer/utfordrer.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3933

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av BD
                                        Tipper han er tiltenkt rollen til Antonijevic - som benkevarmer/utfordrer.
                                        Hvis det er riktig, holder i så fall klubben oss for narr. De har gått ut og snakket om signeringer på linje med Daniel Pedersen!

                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1380

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          Hvis det er riktig, holder i så fall klubben oss for narr. De har gått ut og snakket om signeringer på linje med Daniel Pedersen!
                                          Det er bare spekulasjon fra min side, basert på veldig lite info. Men hvis man satser på Kippe som fast i midtforsvaret også i 2019, så er det kanskje en som tar til takke med rollen som utfordrer vi trenger på stopperplass? Så kan Sheriff og Sandberg slåss om den andre plassen.

                                          Stjernesigneringene kan fremdeles komme i andre posisjoner. Spør du meg trenger vi venstreback, spiss, sentral midtbane og kantspiller mer enn midtsopper (basert på at de som ikke har kontrakt ikke forlenger, samt at Matthew blir solgt). Så spørs det hvem av de unge spillerne som anses som gode nok/det satses på. Men regner med at noen av Ayagwa, Ezeh, Moses, Sandberg, Ranger og Sheriff er tiltenkt en større rolle i år (i tillegg til at jeg regner med at Ødemarksbakken får mer tillit).

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎