Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1309

    Opprinnelig skrevet av BD

    Det er bare spekulasjon fra min side, basert på veldig lite info. Men hvis man satser på Kippe som fast i midtforsvaret også i 2019, så er det kanskje en som tar til takke med rollen som utfordrer vi trenger på stopperplass? Så kan Sheriff og Sandberg slåss om den andre plassen.

    Stjernesigneringene kan fremdeles komme i andre posisjoner. Spør du meg trenger vi venstreback, spiss, sentral midtbane og kantspiller mer enn midtsopper (basert på at de som ikke har kontrakt ikke forlenger, samt at Matthew blir solgt). Så spørs det hvem av de unge spillerne som anses som gode nok/det satses på. Men regner med at noen av Ayagwa, Ezeh, Moses, Sandberg, Ranger og Sheriff er tiltenkt en større rolle i år (i tillegg til at jeg regner med at Ødemarksbakken får mer tillit).
    Jeg tviler på at klubben henter ham for å slite benk. Unge, talentfulle stoppere har vi allerede i de du nevner. Tobias har 50 kamper for Silkeborg og ble seinest i sommer vurdert som god nok for belgisk liga.. Her har vi erstatteren til Amundsen som førstelagsspiller, tror jeg. Så blir det opp til Sandberg og Sheriff å ta plassen fra ham eller Kippe.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1357

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Her har vi erstatteren til Amundsen som førstelagsspiller, tror jeg.
      Håper du har rett, og at han er god nok til det.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Antar at dette er noe av årsaken til bitterheten til Amundsen - og tar for gitt at de signeringene som kommer nå er påtenkt å starte, ikke være benkefyll.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Fikk rapport fra en danske som har sett han en del for Silkeborg. Han synes ikke han er sånn ekstremt god, ikke så god med ball og litt temposvak. Men veldig sterk hodespiller.

          Har aldri sett eller hørt om han selv så jeg lar være å komme med noen spådom. Får håpe han blir en suksess!
          ..................

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5089

            Vålerenga jakter Arnor. Jeg så den komme. Ville vært tjenesteforsømmelse hvis ikke søpla så på muligheten for å hente ham.

            Da er det bare å håpe at Arnor er en like fornuftig mann som han har gitt inntrykk av å være.

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 284

              Det er jo naturlig at de prøver seg, men det er likefullt en ekkel tanke. Jeg regner allikevel også med at Arnor er for klok og fornuftig til å la seg lure.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3120

                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                Det er jo naturlig at de prøver seg, men det er likefullt en ekkel tanke. Jeg regner allikevel også med at Arnor er for klok og fornuftig til å la seg lure.
                Ja, Arnor har hatt en fin tid i LSK, men det er naivt å tro at ting som trivsel eller klubbtilhørlighet betyr mer enn den neste lønnsslippen. Det er pengene som styrer i fotballen, og så får vi hylle desto høyere (de få) som velger klubb av andre grunner.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Arnor går ikke til slummen. Når det gjelder dansken tar jeg det for gitt at man ikke henter en venstrebeint utlending for å slite benken. Dette bør bety at Kippe er inneforstått med at han "trapper ned" og i utgangspunktet er en back up. At dansken først og fremst skal være hodesterk bygger opp under dette. Og da betyr det også forhåpentligvis, hvis det stemmer at det kun jaktes en midtstopper, at man ser Sandberg som god nok til startoppstillinga og rollen som den mer tekniske midtstopperen.

                  Med alt som har skjedd på talent- og utviklingssiden mener jeg det er ganske logisk vi også får se konsekvensen av dette på førstelaget. Er du god nok er du gammel nok.

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 797

                    Jeg tar det for gitt at Frode ikke har tenkt å "trappe ned".

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                      Jeg tar det for gitt at Frode ikke har tenkt å "trappe ned".
                      Det er ihvertfall helt meningsløst å hente en back up for ham fra utlandet, det vil bli en videreføring av situasjonen med Antonijevic og fryktelig skuffende.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1309

                        Ikke glem at "ikke så god med ball" i dansk liga gjerne blir oversatt til "teknisk og spillende" i eliteserien.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                          Det er ihvertfall helt meningsløst å hente en back up for ham fra utlandet, det vil bli en videreføring av situasjonen med Antonijevic og fryktelig skuffende.
                          Det er jeg helt enig i, men betyr ikke dette heller at Amundsen ikke blir med videre? Og er ikke dansken også aktuell som venstre back?

                          Kommentar

                          • yeh_boiii
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Feb 2018
                            • 44

                            Opprinnelig skrevet av G-Man

                            Og er ikke dansken også aktuell som venstre back?
                            Tvilsomt; i følge Transfermarket har han 70 kamper som midtstopper, 1 som høyre back og ingen som venstre

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3891

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Arnor går ikke til slummen.
                              Får håpe du har rett. Men jeg skrev alt i fjor sommer at han sannsynligvis går til Molde eller til enga. Med OGS i alle fall midlertidig borte fra Molde og med kjæresten med jobb i Oslo, regner jeg det som ganske sannsynlig at han heller vil ha en lønn/sign on som sikkert er det dobbelte av hva vi kan tilby, heller enn å "vise lojalitet" til en klubb han ikke har opparbeidet seg noe langvarig forhold til.

                              LSK har, med sin økonomi, ingen muligheter til å kjempe om spillere på samme nivå som for eksempel enga.

                              Vi kan og skal hate at det er slik, men å ikke innse det vil være å fornekte fakta.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1357

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Ikke glem at "ikke så god med ball" i dansk liga gjerne blir oversatt til "teknisk og spillende" i eliteserien.
                                Som sagt tidligere tror jeg ikke teknikken er hans hemsko når han skal spille i Eliteserien, og i hvert fall ikke når han skal til LSK. Når gjorde en av våre midtstoppere noe som dette sist (se fra 0:49)?

                                Det er ikke selvtilliden, der fejler noget hos SIFs forsvarsspiller, Tobias Salquist, som i sine to seneste kampe mod Lyngby er kommet på måltavlen.

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Arnor til søpla ville vært helt katastrofe. Dessverre tror jeg det vil skje. Han trenger ikke bytte treningssted engang. Men kan sikkert doble lønna.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13240

                                    Ingen fare, dersom han ser hvordan søpla har forvaltet midtbanespillerne sine er det neppe stor fare for at de får en spillesugen Smárason, Dersom han vil slite benk og heve lønn mens trusetreneren bruker ham som hoggestabbe i dagspressen er nok Arnor tapt, men da er han heller ikke attraktiv her. Vinn-vinn. Søpla har heller ikke godt av å få inn fart i midtbaneleddet dersom de skal beholde sin posisjon som underpresterende heislag, Arnor et merkelig valg i så måte..
                                    Last edited by reka; 04.01.2019, 20:53.

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                      Det er ihvertfall helt meningsløst å hente en back up for ham fra utlandet, det vil bli en videreføring av situasjonen med Antonijevic og fryktelig skuffende.
                                      Du har et godt poeng. Jeg kjenner ikke til spilleren i det hele tatt, bortsett i fra at spilleren er en relativt høyreist venstretrebeint stopper. Og da er det noe som skurrer.

                                      1. Skal vi ha to venstrebeinte stoppere med noen klare likheter, på banen samtidig?
                                      2. Er han en direkte konkurent til Kippe?
                                      3. Er han back-up for Kippe?
                                      4. Skal Kippe være back-up for dansken?
                                      5. Skal Sandberg være et førstevalg allerede i år?

                                      Etter min mening burde alle svarene på disse spørsmålene være nei. Ergo vi bør vi hente en stopper som kan spille SAMMEN MED Kippe, så kan Sandberg være en klar førstereserve for begge. (Med Sheriff som 4.midtstopper).

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        LSK har, med sin økonomi, ingen muligheter til å kjempe om spillere på samme nivå som for eksempel enga.

                                        Vi kan og skal hate at det er slik, men å ikke innse det vil være å fornekte fakta.
                                        Men nå har han selv sagt at penger ikke er førstepri, noe jeg skrev her inne at jeg hadde inntrykk av før han gikk ut med det i media. Dette er en ambisjonsrik spiller og det er klubben som klarer selge den beste sportslige ideen som vil kapre ham. LSK har allerede den solide fordelen av at han vet hva han har, at han vil bli en nøkkelspiller i LSK 2019, og det private er på plass. Og nå er ikke dette rettet mot deg spesielt, men det er noe virkelig selvdestruktivt over den stadige jamringa angående LSKs økonomi og at det fortsetter også etter at klubben selv har gått ut og sagt at ting nå også pengemessig peker i riktig retning. Og enda mer malplassert fremstår det som etter hva Sarp gjorde i 2018.

                                        Med pengemotivet tilsynelatende ute av verden sitter slummen igjen med et trumfkort i forhold til alle andre konkurrenter om underskriften, at Arnor & co ikke behøver flytte på seg. Jeg anser sjansene som ganske gode for at han blir, og jeg er sikker på at Lennartsson og Mesfin har en god plan b hvis han drar. Og jeg mener plan b allerede er i klubben, ihvertfall noe som sterkt bør vurderes, å gjøre en mer offensiv spiller ut av Charles. For i en foretrukket 442/4411 er han ikke engang i nærheten av å duge defensivt.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av vermu

                                          Du har et godt poeng. Jeg kjenner ikke til spilleren i det hele tatt, bortsett i fra at spilleren er en relativt høyreist venstretrebeint stopper. Og da er det noe som skurrer.

                                          1. Skal vi ha to venstrebeinte stoppere med noen klare likheter, på banen samtidig?
                                          2. Er han en direkte konkurent til Kippe?
                                          3. Er han back-up for Kippe?
                                          4. Skal Kippe være back-up for dansken?
                                          5. Skal Sandberg være et førstevalg allerede i år?

                                          Etter min mening burde alle svarene på disse spørsmålene være nei. Ergo vi bør vi hente en stopper som kan spille SAMMEN MED Kippe, så kan Sandberg være en klar førstereserve for begge. (Med Sheriff som 4.midtstopper).
                                          Jeg tror Lennartsson tenker i samme baner som Haglund her og ser viktigheten av å ha midtstoppere med riktig fot i disse posisjonene. En klar fordel i klareringsspillet og i det hele tatt på generell basis. Hva mener du er grunnen til at Kippe nå gis ettårskontrakter? At han stadig viser at han kan levere på dette nivået er fantastisk, men det kan ikke diktere fremtiden heller. Enda mer skadeutsatt og enda litt tregere i 2019.

                                          Hvis man mener Kippe skal være førstelagsspiller også i 2019 er det eneste alternativet å finne en norsk midtstopper med venstrefot som back up. At klubben selv har sagt at man ser etter en klar forsterkning både i midtforsvaret og på venstreback må etter min mening bety at Kind Mikalsens dager i klubben er talte. En spiller med hans lønn kan ikke være back up for en 40-åring. Og hvorfor kan man ikke satse på en kaptein for ungdomslandslaget? Som kapteinemne er han sterk mentalt og en som man med rimelig sikkerhet kan si at tåler press bedre og sannsynligvis vil vokse stort på det. Kippe/Sandberg fremstår for meg som en duo som vil utfylle hverandre mye bedre enn Kippe/Amundsen noen gang gjorde. Det som har slått meg med Sandberg er hans spilleforståelse og plasseringsevne, som vil stå godt mot Kippes råskap og duellkraft.

                                          Jeg vet heller ikke en skit om Salquist, men stemmer det at han kommer hit som en uttalt forsterkning mener jeg det er tyder på at Lennartsson vet akkurat hva han trenger for å få sin stil til å klikke, og han fortjener tillit på dette etter hva han allerede har brakt til klubben og den forskjellen de tross alt har utgjort.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎