Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3314

    Førsteelleveren ser rimelig bra ut nå på papiret;

    Maric

    Rafn - Salquist - Kippe - Mikalsen

    Gustavsson - Mathew - DAP - Ødemarksbakken

    Smarason

    Lehne Olsen

    Lukter medalje dette..

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3162

      Opprinnelig skrevet av yeh_boiii
      Nå er vi vel 10 utlendinger i troppen, hvilket betyr at Matthew MÅ selges, eventuelt må Moses og/eller Charles på et nytt utlån.
      Mesfin ble spurt om dette på pressekonferansen med signering av Smárason i går. Han var ikke bekymra, så klubben har opplagt en plan her, selv om Mathew ikke skulle bli solgt nå.

      gilbert

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Synes 11eren ser bra ut, selv om jeg stiller noen spørsmålstegn til forsvarsrekka fortsatt. Skulle gjerne sett at vi styrket kvaliteten back - sannsynligvis blir det i så fall en venstreback. Usikker på om vi har gode nok stoppere.

        Midtbanen ser bra ut, med et lite spørsmålstegn rundt hvem som blir makker for Pedersen dersom Mathew forsvinner.

        Lehne og Smarason er et bra angrespar, men vi har litt tynn bredde framme. Ødemarksbakken kan nok dekke hengespissrollen, og Smarason kan ta rollen på topp. Moses er et usikkert kort - forhåpentligvis løfter han seg i år med bedre selvtillit etter et godt opphold i Strømmen. Dersom Lehne eller Smarason ryker på en lengre skade ser det ganske skralt ut, og med tanke på mål tilført fra midtbane og forsvar i fjor er dette bekymringsfullt.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7020

          Vi trenger en eller annen til som kan spille foran, ja, det er det ingen tvil om. Spiss og back, så er jeg greit fornøyd. Men det er ganske mange i stallen nå, 27 hvis jeg leste riktig før i dag, så vi må bli kvitt noen også.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            Opprinnelig skrevet av trigz
            V Men det er ganske mange i stallen nå, 27 hvis jeg leste riktig før i dag, så vi må bli kvitt noen også.
            Det er noen åpenbare kandidater, som neppe vil få spille hos oss, men som ville blomstre i OBOS. Burde være mulig å få til noe der, de det gjelder tjener neppe så mye hos oss at lønn burde være et hinder.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1320

              Jeg trodde DG kunne spille spiss?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Det er noen åpenbare kandidater, som neppe vil få spille hos oss, men som ville blomstre i OBOS. Burde være mulig å få til noe der, de det gjelder tjener neppe så mye hos oss at lønn burde være et hinder.
                Å leie ut Kind Mikalsen til Kisa, for eksempel. Få et miljøskifte og mulig restart på karrieren et sted der han får spille hver helg. Skal potensialet reddes kan han ikke spille tredjedivisjon. Vi har noen spillere med to år igjen av kontrakten og i god alder som ikke vil være førstevalg nå, og det må etter min mening være fornuftig å låne ut til samarbeidsklubbene og styrke disse forholdene. Med potensiell god gevinst senere. Og midler kan frigjøres til andre ting.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3314

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Spiss og back, så er jeg greit fornøyd.
                  Smara, Salquist, Gustavsson + spiss og back, og du vil være greit fornøyd? Hva er du nå da, misfornøyd?

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                    Å leie ut Kind Mikalsen til Kisa, for eksempel. Få et miljøskifte og mulig restart på karrieren et sted der han får spille hver helg. Skal potensialet reddes kan han ikke spille tredjedivisjon. Vi har noen spillere med to år igjen av kontrakten og i god alder som ikke vil være førstevalg nå, og det må etter min mening være fornuftig å låne ut til samarbeidsklubbene og styrke disse forholdene. Med potensiell god gevinst senere. Og midler kan frigjøres til andre ting.
                    Han er eneste venstreback med venstrebein i klubben for øyeblikket. Med en ny inn vil vi fortsatt bare ha to og ingen å avse. Lennartson ønsker venstrebein på venstresiden. Heldigvis slutt på spillere utenfor posisjonen de mestrer.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Bra at man vil ha inn flere med venstrebein, men sett at venstrebacken er en posisjon vi vil styrke mener jeg det ikke at en spiller med hans lønn og status i troppen er noe man kan leve med. Da har man ihvertfall gitt fra seg argumentet om at man har dårlig råd. Han må ha et konkurransedyktig nivå å spille på. Og det samme gjelder i praksis for melgalvis og haakenstad.

                      Faktisk, når det gjelder Melgalvis, så leverte han sine to gode kamper i fjor sentralt på midten. Og antallet spillere med egenskaper i denne posisjonen legger føringer for en formasjonsendring og muligheter for at laget i langt større grad kan ta mål av seg å styre kamper. Det begynner å ligne en veldig god miks av aggressivitet, arbeidskapasitet og en tilstrekkelig dose kreativitet nå.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        Daniel Pedersen forlenger ut 2021. Nå jobbes det bra om dagen!
                        ..................

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3162

                          For noen dager siden skreiv jeg:

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Også verdt å legge merke til at stallen for 2020 kan bli ganske lik årets. Ikke mange bosmenn i år. Bra for kontinuiteten.
                          Den jeg klart syntes burde hatt lengre kontrakt var DAP. Og jammen har Simon Mesfin fiksa dette også. Liker veldig godt den offensive og ambisiøse holdninga DAP viser i disse to intervjuene på lsk.no:

                          Daniel A. Pedersen (26) ble umiddelbart en nøkkelspiller for LSK. I dag forlenget han avtalen, og har nå kontrakt med Lillestrøm ut 2021-sesongen.


                          Daniel Pedersen har sin første sesongoppkjøring med LSK. Han mener vi må tørre å ha høye ambisjoner allerede i årets sesong.


                          Nok en gang, som med forlengelsen til Arnór, ser vi den samla effekten av klare signaler om ambisjoner klubben ved Lennartsson og Mesfin viser ved de planmessige og gode signeringene de sammen har fått til siden trenerskiftet.


                          gilbert
                          Last edited by gilbert; 26.01.2019, 17:09.

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 736

                            Fy fader, imponert av klubben nå! Klasse

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Gi ham kapteinsbindet, eller i det minste rollen som visekaptein, med det samme. Kippes lederegenskaper i klubben består først og fremst i at han nærmest er en del av interiøret, men på banen er DAP det soleklare samlingspunktet og hærføreren.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4264

                                Altså, jeg gir meg ende over her... Bare hør på dette:

                                – Mitt første halvår i LSK har vært enda bedre enn jeg kunne forvente på forhånd. Jeg har kommet til en klubb som er meget lett å føle seg velkommen i. Jeg trives svært godt, og derfor var det naturlig å forlenge kontrakten (Pedersen)

                                – Det har vært gode samtaler, og jeg har ikke vært i tvil om at jeg vil bli her (Pedersen)

                                – Vi har en veldig spennende tropp. Potensialet er stort i Lillestrøm, og nå starter jobben med å klatre på tabellen. Det fortjener våre fantastiske supportere. Jeg merker at jeg gleder meg til å komme i gang med treningen (Smarason)


                                – Det var godt å si nei til Vålerenga. LSK var hele tiden et godt alternativ for meg (Smarason)

                                Erfarne gutter som Smarason og Pedersen kommer inn, blir umiddelbart nøkkelspillere i en knalltøff bunnstrid med nesten utelukkende motgang, men velger heller å skryte klubben opp i himmelen og signere nye kontrakter kun seks måneder inn i sine respektive opphold. Superlativene hagler, riktige signeringer gjøres, og alle virker oppriktig glade for å være i klubben. Kan ikke huske sist alle dro i samme retning slik som vi ser nå, og det er så deilig å se den vanvittig gode stemninga vi har fått innad i gruppa!

                                Man må huske på at denne gjengen nettopp har gått gjennom en knallhard sesong med ryggen konstant mot veggen, men jaggu ser det ut som at vi kommer styrket ut av det. Potensialet er skyhøyt! Eliteserien er ikke jevnere enn at godstemning og en godt sammensveisa gjeng er forskjellen på bunnstrid og topp 4. Faen så stolt jeg er av klubben om dagen!

                                Kommentar

                                • Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 557

                                  Jaggu får jeg ikke trua i år også, større tro enn på 10 år......
                                  ________________________
                                  TB

                                  Kommentar

                                  • Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

                                    Det må være lov å si, Nils Johann, at det ser ut som at Mesfin faktisk kan å trylle.
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3162

                                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                                      Det må være lov å si, Nils Johann, at det ser ut som at Mesfin faktisk kan å trylle.
                                      Den første og største tryllekunsten var å trekke Jörgen Lennartsson opp av en ganske tom og bunnskrapt hatt, eller kasse.

                                      Deretter har det på en måte gått slag i slag, litt etter formelen "nothing succeeds like success". Når jeg hører Mesfin forklare, blant annet til Svesengen i RBs intervjuer under sendinga fra årets første trening, hvordan han systematisk og planmessig setter kriterier for og leiter fram mulige spillere å hente, så må han ha hatt flere av de vi nå har fått tak i på listene sine, også før og uavhengig av trenerskiftet. Men han må ha følt seg enormt mye friere og i sterkere posisjon til å starte samtaler og forhandlinger med dem med Jörgen som trekkplaster og samarbeidspartner.

                                      Til en viss grad har snøballen rulla videre: Lennartsson var nok avgjørende for Smaráson og så Pedersen, begge rett nok på relativt korte kontrakter, ut 2018, ut 2019. Disse to, og Lennartsson, bidrar så sterkt til å huke inn Salquist og Gustavsson, og disse nyeste signeringene, sammen med det opplagt gode inntrykket og opplevelsen Smaráson og Pedersen fikk og hadde i 2018, overbeviser de to første om at klubben mener alvor, har ambisjoner og fortsetter å forsterke laget, slik at de forlenger. Sju kaniner opp av hatten på et halvt år. Ny trener, fire gode og håndplukka spillere til klare posisjoner, og to raske og engasjerte forlengelser. Og nei, de er ikke kaniner, men gode, erfarne og ambisiøse spillere. På de posisjonene vi mest trengte dem, i tråd med klubbens prioriteringer. (Og jeg har ikke glemt Raphael Ayaghwa, som var planlagt i lengre tid, og litt avvikende fra vår tidligere Afrika-satsing, en spiller med litt mer erfaring.)

                                      For det er opplagt at Mesfin ikke kartlegger blindt bare ut fra egne prioriteringer. Både før og etter trenerskiftet snakker klubbens ledelse (Kokkim, Lauritsen, Sundgot, Mesfin) garantert mye sammen om plan, strategi og rekruttering, noe som selvsagt får ytterligere styrke og tyngde etter trenerskiftet.

                                      Likevel, snøballen ruller ikke av seg selv, og hovedæren for dette må deles av Lennartsson, med sitt navn, sin autoritet, sitt nettverk og sine overtalelsesevner og Mesfin, som har jobba dagen lang, og ofte også på natta, med svært langsiktige prosesser, og krevende samtaler og forhandlinger med både spillerne og klubbene deres. Trylling på sitt aller beste! Du tror det ikke før du får se det.

                                      gilbert
                                      Last edited by gilbert; 28.01.2019, 10:58.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3314

                                        Tenk hva vi hentet før, la oss nevne Margeirsson, Vilhjalmson, Malec, Ajeti og panikksigneringen av Skoda kontra det vi henter nå. En helt annen verden, og ikke minst kvalitet. Simon på jobb.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Tenk hva vi hentet før, la oss nevne Margeirsson, Vilhjalmson, Malec, Ajeti og panikksigneringen av Skoda kontra det vi henter nå. En helt annen verden, og ikke minst kvalitet. Simon på jobb.
                                          Helt uten mål og mening. Kan også legge til Tobias Gran, en fullstendig meningsløs signering. Og nå holdt jeg på å glemme han svenske høyrebacken fra Egersund. Har faktisk seriøst glemt hva han heter. (Kommer ikke på det uten å Google heller. Edit: Falkeborn var det ja).

                                          Virket som at man i årene frem til nå har henta det første og "beste" som er tilgjengelig på markedet slik at man hvertfall fikk fylt opp stallen og spilt 11 mot 11 på trening. Nå jobbes det på et helt annet nivå. Nøye planlagt og gjennomtenkt. Utrolig interessant å følge med om dagen og det er lenge siden jeg har gledet meg sånn til seriestart.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎