Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1320

    #21
    Maric har ikke bevist at han kan være en matchvinner for oss, men han har rydda opp i tabbene og vært relativt solid i høst. Når han i tillegg er en billig løsning (tror jeg, da.), burde vi bruke de få pengene vi har på å forsterke andre deler av laget.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3314

      #22
      Maric har utvilsomt løftet seg etter trenerbytte. Mot KBK var han sikkerheten selv, både med ballen i beina, og spesielt feltarbeidet. Plukket ned alt som kom av cornere. I tillegg hadde han en meget solid redning på tuppen til en KBK-spiller på stillinga 1-0. Problemet er jo at han kun er på lån, og tar opp plassen til Igonen. Skal Maric satses på neste år håper jeg vi leier ut Igonoen til type Strømmen eller Kisa. Han kan ikke sitte nok en sesong på benken.

      Kommentar

      • lsk_rob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2016
        • 139

        #23
        Når det gjelder Maric er det ingen umulighet at han kan havne hos oss for en billig penge i fremtiden såfremt han ikke begynner å vise noe som bør tilsi at Hoffenheim skulle satse på han i Bundesliga. Vanskelig å si om vi bør satse på å låne ut Ødegård eller Igonen med tanke på spilletid i OBOS.

        Kommentar

        • Kjøttkaka
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2012
          • 287

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz

          Uenig i alt dette. Laget har hevet seg og sluppet til relativt sett mindre i løpet av høsten, så Marics innsats har kanskje blitt litt mindre synlig. Det er ingen tvil om at han har hevet seg kraftig etter en svært dårlig start på sesongen. Han fremstår som en mye bedre keeper nå enn for et år siden og holder solid Eliteserie-nivå. Det er sikkert fristende å kreve at vi skal satse på egenproduserte 19-åringer som førstekeeper, men realistisk er det ikke. Hadde keepertalentene våre hatt nivå som tilsa at de allerede nå kunne spilt i Eliteserien, ville Igonen ikke lenger vært i klubben. Vi har mange problemer å ta tak i, men førstekeeperplassen er for min del ikke et av dem.
          Jeg er ikke enig i at han holder solid Eliteserie-nivå. Han framstår bedre, men ikke god nok. Jeg har heller ikke noe tro på at vi skal satse på egne junior-keepere med det første selv om disse sannsynligvis ikke holder særlig mye lavere nivå enn Maric. Vi burde absolutt ha skaffet oss en solid keeper, og jeg tror ikke det vil være noe vanskelig å finne en keeper som holder høyere nivå enn Maric til en like billig penge. Men jeg kan til dels være enig i at det er viktigere å forsterke på backene og kantene før keeper-plass, selv om vi burde forsterke der også.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #25
            Men jag vil inte ha Maric! Maric har løftet seg, men fra hvilket nivå? Faktum er at vi ikke er noe bedre stilt enn vi hadde vært med kun Origi foran våre to talenter. I en sesong der en keeper har blitt årets spiller bør det fokuseres ekstra på vår egen situasjon. Og nå er det på høy tid at LSK oppdaterer seg og skaffer seg en keeper som ikke er en klovn med ballen i beina. Maric har vel sleivet like mange utspark ut over sidelinja som forgjengeren allerede. Det er dette evige mysteriet om hvorfor klubben hegner om en utdatert stil som selv ikke klubbens egne talenter følger. Det gjør ikke overgangen til a-lagsfotball noe lettere.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #26
              Opprinnelig skrevet av knut
              Sånn jeg ser det ble keeperplassen et offer for innsparinger. Origi hadde vel desidert høyest lønn i klubben og skulle ha det i flere år. Beleilig at han forsvant gitt... Inn for han henta vi én estlender forbundet der trakk i tråder for og som sikkert går for "minstelønn" og en keeper på lån vi sikkert ikke betaler det store for... Til sammen er de ikke gode nok dessverre. Men det er sikkert jeg som har for høye krav til LSK keepere. At de skal redde og sånt.

              Udoji husker jeg. Henger på forumet og forumets konklusjon var at det var han det var krise å miste før sesongen. (Mulig det var GIF som hovedperson til å melde det og?)

              Ellers mener jeg at det desidert viktigste for neste sesong blir å finne ut hva faen man skal gjøre med ballen når man som ving eller back kommer rundt på kant. Sånn det er nå så stopper ving eller back bare opp sånn at motstander ender opp etablert, og mot etablert er vi dårligst i landet, så da ebber det ut i ingenting og hva værre er. Som motstander er du i himmelen når LSK skal trille ball på 20 meter. Like penetreringsfarlige som undertegnede på ungdomsskolen.
              Men du også ble sikkert mer og mer penetreringsfarlig da du begynte på vidregående? Med litt tid så blir nok også LSK, under Lennart bedre og bedre i etablert angrep.
              Ellers helt enig med deg.

              Kommentar

              • blahbla
                Medlem
                Bøffel
                • Jul 2008
                • 35

                #27
                Må legge inn litt støtte til Igonen her. Synes han ser bra ut og spilte seg vel egentlig ikke ut av laget, men ble skadet. Gode reflekser og kjapp, liker det.

                Kommentar

                • blahbla
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jul 2008
                  • 35

                  #28
                  Kjøp en kinesisk spiller! https://www.vg.no/sport/fotball/i/Xw...solgt-til-kina

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3922

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av blahbla
                    Forslaget til blahbla er ekstremt spennende! Hvis klubben finner en kineser som kan markere seg, kan det bli et scoop av de helt sjeldne. Her bør det jobbes på høygir på Åråsen for å kartlegge mulighetene og knytte til seg det de mangler av kinakunnskaper! Klart det er en vei å gå, men hvis de hadde fått til noe slikt med suksess, tror jeg det kunne sikret klubben et veldig spennende fundament for fremtiden.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3314

                      #30
                      Tanker rundt årets sesongen og 2019-sesongen

                      Spillerlogistikk

                      Spillere ut: Knudtzon (bekreftet), Gary Martin (terminert kontrakt), Stefan Antonijevic, Mathew. Marius Amundsen, fortsatt usikker på fornyelse av kontrakt men tar utgangspunkt i at han er ferdig. Smarason usikker. Forsvinner trolig. Kippe usikker, får trolig ny kontrakt.

                      Spillere inn: Charles, Moses og PMO (Strømmen) tilbake fra lån.

                      Med Erling ut, Mathew og Amundsen trolig det samme mister vi en trio med kobbel av kamper for klubben og en grunnstamme i laget. Som jeg oppriktig ikke tror kommer til å gagne klubben merkverdig. EK var outstanding i våres, og assistkonge i ES. Men etter meldinga om at Molde var neste destinasjon har han dessverre vært en skygge av seg selv. Vi mister en hærfører i garderoben og en meget rutinert spiller, og det er selvsagt synd. Men så er uansett tiden kanskje inne for et miljøskifte, og sånn sett et riktig valg for begge parter.

                      Marius Amundsen. Har vært en hakkekylling i år, både på godt og vondt. Jeg personlig synes han har lagt opp mye av dette selv ved å åpenbart gå ut og si han ønsker seg bort. Det er lov og ønske seg nye utfordringer, men da bør man også levere på banen. Vi mister mye av grunnspillet vårt ved å ha både Kippe og Amundsen som midtstoppere. De er ingen utpregede pasningsspillere ala Sandberg. Polere, baller som kommer ned med snø på vil ikke nevneverdig bli savnet. Argumentet om god fart går igjen, men er virkelig ETS en sinker i forhold? Amundsen har dessverre vært langt, langt under pari i år og levert mange forferdelige kamper. Virker ikke å ha hodet på rett plass, og har dermed fått hardt medfart blant supporterne. Har også vært krass i kritikken mot egne supportere enkelte ganger, og det er ikke nødvendigvis det klokeste man kan gjøre. Vil ikke bli nødig savnet hvis han forsvinner.

                      Mathew. Ble spådd en ny Nosa. Dessverre tok han ikke det stenget mange ønsket og håpet denne sesongen og har levert mange ujevne prestasjoner, men har også glimtet til. Siste kamp mot KBK var han meget solid, men har også fått passet sitt påskrevet for mange svake avgjørelser med ball, både når det kommer til skuddvillighet men også mangel på konsentrasjon i viktige avgjørelser. De fleste vil nok se tilbake på denne sesongen for Mathew med kampen på Initlity frisk i minne og situasjonen som utspant seg på overtid. Tre mål i år for en som har spilt samtlige (?) minutter er uansett langt under forventet standard. Vi har Ayagwa i bakhånd, og det blir spennende å se om han kan ta nivået neste år som ny makker til DAP eller om det kommer inn noe nytt på sentral midtbane.

                      Gary Martin. Har ikke hatt motivasjonen og grunnlaget for å levere jevnt denne sesongen, og har blitt plassert på benk eller tribune som i de siste kampene denne sesongen. Vil helt klart bli husket for kampen mot Stabæk i 2016, målet mot Enga på Ullevaal og ditto feiring, og årets kamp mot Brann hjemme i cupen. Godt likt av fansen, men viste i år at han ikke innehar nivået. Slik jeg har forstått det er kontrakten terminert.

                      Stefan Antonijevic. Kontrakt som utløper. Fornyes trolig ikke. En kultfigur både på og utenfor banen. Godt likt av spillere og supportere. Har levert helt på det jevne i klubben, men har også hatt kamper der han har bevist at han ikke innehar nivået. Greit å la han gå og spare lønnsutgifter.

                      Smarason/Smaradona. Med syv mål etter ankomsten i sommer beviser det hvilke kvaliteter han innehar både på og utenfor banen. Sammen med signeringen av DAP er jeg rimelig sikker på at vi hadde rykket ned uten disse to inn i sommer. TLO og Smarason står da med tilsammen 19 mål denne sesongen, som må sies å være meget sterke tall. Vil frigjøre mye lønnsmidler ved Knudtzon ut, og er det en mann vi bør gå hardt inn for å beholde er det nettopp Smarason. Jeg er dog ikke bekymret for at Mesfin & co ønsker det samme og regner med de vil gjøre alt de kan for å beholde han, innen rimelighetens grenser selvsagt.

                      Kippe. Hærfører. Legende. Målet på Marienlyst (selv om det ble omgjort til selvmål) følte jeg på en måte var det som gjorde at klubben ville greie seg i år også. Det sto skrevet i stjernene. Litt som i cupfinalen. Kippe står frem når det gjelder som mest, igjen. Bare å bøye seg i støvet. Spilt stort sett alt av kamper i år, tross en alder av 40. Vil bli med neste år også, og jeg regner med det som sikkert at dette går i orden. Vi ser nok Frode på Åråsen også neste sesong!

                      Dette var spillere som mest trolig forsvinner. Og det blir særs spennende å se hva Simon greier å dra opp av hatten i vinter med begrenset økonomi. Vi landet DAP og Smarason, nesten helt utrolig at det gikk i orden. Jörgen har åpenbart et stort kontaktnettverk i Norden, og har nok noen ess i ermet som han vil spille ut til Simon. Jeg er ikke bekymret for kvaliteten på spillere inn neste sesong med utgangspunkt i hva klubben hentet i sommer.

                      Hva med de vi allerede har under kontrakt?

                      DAP er nevnt. Kippe blir med. Utover dette har vi ingen utpregede ledertyper. Så jeg håper på rutine og erfaring inn i vinter. Beholder vi Smarason er vi godt skodd både offensivt og defensivt av ledertyper.

                      Spillere jeg er skuffet over i år som ikke allerede er nevnt må jeg si Melgalvis og Mikalsen. Melgalvis har dessverre ikke vært i nærheten av nivået han viste i fjor, og jeg er åpenbart usikker på om han er god nok for ES. Han er godt likt både på og utenfor banen, men denne sesongen har dessverre vært blytung. Kontrakt ut 2020, og jeg tror ikke klubben velger å kvitte seg med så mange spillere utover de som allerede er på utgående og klare for andre klubber. Mikalsen har hatt en nedgående kurve nå i to sesonger, og personlig føler jeg han har stagnert, evt. nådd det nivået han er god for. Slitt mye med skader, og måtte operere i vinter og dette var jo også noe som hemmet han under høstsesongen i fjor og det har nok uansett en naturlig forklaring utover prestasjonene. Tror Simen hadde hatt gått av et miljøskifte i likhet med Knudtzon.

                      Rafn og Haakenstad. To spillere som kom fra lavere divisjoner før forrige sesong, hhv. Superettan og 2.divisjon. To spillere som i år har spilt mye, men som dessverre også skorter mye på ferdighetene både med og uten ball. Rafn er hel ved, men har hatt en meget variabel sesong. Kampen i Linz var ikke bra. Veik i duellspillet. Jeg føler begge disse ikke er gode nok for øvre halvdel av ES. Mye av kritikken har vært rettet mot dårlig innleggskvalitet. Dog synes jeg Rafn har fått noe ufortjent tyn da han ofte spiller på feil side. Haakenstad bør trene legg, legg og atter innlegg i vinter. Jeg tror heller ingen av disse forsvinner, dog tror jeg det hadde vært spennende å prøve Rafn permanent på høyreback neste sesong og flytte Haakenstad opp på høyre kant.

                      Ødemarksbakken. Startet sesongen bra med scoring mot S08, før han deretter tok litt lett på oppgaven som han selv har sagt og havnet på benken, og også noen ganger utenfor kamptroppen. Har slitt litt med vond rygg denne sesongen, men høstsesongen har dog vært formidabel og avsluttet med stil hjemme mot KBK som i mine øyne var BB og noe av det bedre jeg har sett av en LSK-spiller på Åråsen i lang tid. Håper på skadefri vinter og en solid oppkjøring så er han banker.

                      Krogstad. Fått spille mye på kant i år, men er det han beste prestasjon? Levert for ustabilt som så mange andre denne sesongen, og fått mye tyn for pasningskvaliteten. Toppet dog sesongen med en kjempekamp som resten av laget. Viser at han har nivået inne, og er en personlig favoritt hos Jörgen. Men forventer betydelig mer av Fredrik neste sesong. Bør snart score sitt første på Åråsen.

                      TLO. 12 mål. Kunne hatt 20 +++. Flere mål feilaktig avblåst for offside, men har også brent enormt med sjanser som har fått flere til å rive av seg håret. Er ikke kald nok aleine med keeper, ref. RBK borte, Ranheim borte og KBK hjemme for å nevne noen kamper jeg kommer på i farta. Men viser uansett en enorm innsats og vilje, og 12 mål er tross alt mer enn godkjent og den som har scoret flest mål på én sesong siden Ujah. 12 mål første sesong for et bunnlag er mer enn godkjent. Neste år håper vi på minst 15. Solid signering.

                      Maric/Igonen. Begge to rullerte i starten, før Maric ble fast etter at Igonen tidlig med skadet. Dessverre ble dette et mareritt for Maric som ble preget av tabber på tabber. Spesielt kampen mot Glimt i første runde og kampen mot Sarpsborg 08 i runde etter var grusom. Men han har tatt steg for steg utover sesongen og har blitt bedre og bedre. Slik situasjonen er er det ikke heldig for Igonen som tross alt er under kontrakt å sitte på benken. Et utlån her virker sannsynlig neste sesong da Maric er her på lån ut 2019.

                      Sherif, Ranger og Sandberg. Spennende å følge Sherif i vinter, har spilt mye for 2.laget i høst og virker å være på gang igjen. Kan bekle midtstopper og midtbane. Ranger har vel også slitt noe med skader denne sesongen og forventer kanskje et utlån til Strømmen eller Kisa neste sesong? Sandberg håper jeg vi virkelig tør å satse på neste sesong. Har fått flere sjanser denne sesongen, og tatt vare på sjansen tross sin unge alder. Noe markeringssvikt har det vært, men det lærer han av. Kaptein på U-landslag, og blir sett på som arvtakeren til Kippe.

                      Hva trenger klubben av forsterkninger? Gitt scenario skissert i starten med spillere ut er situasjonen på midtstopperplass kritisk. Kippe og Sandberg er et enkelt valg slik situasjon er nå. Her bør det uansett forsterkes. Holder kroppen til Kippe 30 + kamper neste år? Sandberg er ung og uerfaren og Sherif er usikker med tanke på skadehistorikk. En rutinert stopper er mitt ønske. Backene våre forblir de samme.

                      På midtbanen håper jeg Ayagwa kan ta over rollen til Mathew. Utover dette er det tynt selv om både Melgalvis og Krogstad har prøvd seg sentralt. Ødemarksbakken er bankers på venstre kant. En ny kantspiller er ønskelig, Ofkir et alternativ?

                      På topp fortsetter TLO med ny makker hvis Smarason forsvinner.

                      Slik jeg forventer laget neste sesong p.d.d.

                      Maric

                      Rafn - Sandberg/NY - Kippe - SKM/NY

                      Krogstad - DAP - Ayagwa/NY - Ødemarksbakken

                      TLO - NY

                      Sandefjord har flere spennende spiller i Rufo, Morer og Ofkir som har vært solide i høst. I tillegg er det mange spillere som står utenfor kontrakt denne sesongen. Men som nevnt tidligere håper og tror jeg Jörgen og Simon har kontroll på det som rører seg både innenlands og utenlands.

                      Det som er sikkert er at SS denne vinteren blir ekstremt spennende.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4264

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Hva er ståa rundt Bolly? Er han noe å ta sjansen på mtp skadehistorien? Vi har tross alt også den eneste fysiske treneren som har klart å holde ham skadefri over tid. Ville kommet inn med uvurderlig rutine på høyere nivå i tillegg til det sportslige da. Har vel også et dugelig venstrebein som ny mann på høyrekanten. Mener å huske han limte et bananskudd i vinkelen mot skarrepakket for noen år siden med venstra. Men kanskje han hemmer muligheten for en mer offensiv høyreback?
                        Stått uten kontrakt siden i sommer ifølge Transfermarkt. Vi har nok kontroll her dersom det skulle være aktuelt å hente ham hjem. Han var vel innom og trente med oss litt i sommer mener jeg å huske? Tar gjerne et gjensyn med lynvingen fra Holmlia!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #32
                          Hva var greia med at Ofkir ble solgt egentlig? Nekta han å spille under Arne? Det er hvertfall ikke normalt å selge en av de mest fremadstormende unge spillerne på mange år for under en million kroner. Ser han gjerne på Åråsen igjen.
                          ..................

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2278

                            #33
                            Var snakk om holdninger, uten at det er bekreftet.

                            Kommentar

                            • TomLundby
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 616

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Hva var greia med at Ofkir ble solgt egentlig? Nekta han å spille under Arne? Det er hvertfall ikke normalt å selge en av de mest fremadstormende unge spillerne på mange år for under en million kroner. Ser han gjerne på Åråsen igjen.
                              Jeg har hørt Ofkir sa klart og tydelig fra om at han ikke ville spille i en klubb hvor Erlandsen var trener.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3306

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Var snakk om holdninger, uten at det er bekreftet.
                                Tja, han beviste vel når han ble byttet ut og gikk sakte av banen til tross for at vi lå under at det er noe hold i ryktene. Når det er sagr, så har han x-faktoren som laget mangler, og hadde ikke hatt noe imot å se han tilbake.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3922

                                  #36
                                  Vi trenger en solid midtstopper. Jeg har et forslag. Det finnes dessverre ingen realisme i det, men du verden så fantastisk det kunne ha blitt: Kristoffer Ajer.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Radulovic
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Mar 2016
                                    • 86

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Vi trenger en solid midtstopper. Jeg har et forslag. Det finnes dessverre ingen realisme i det, men du verden så fantastisk det kunne ha blitt: Kristoffer Ajer.
                                    Ja, enig. Synd det er 15 år til han kommer hjem til Norge og Eliteserien igjen

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #38
                                      Drømmevinter: Smarason blir. Mathew selges for en god del penger. Så henter vi Bolly, Ofkir, Ringstad og en solid stopper. Ayagwa tar steget og Sheriff kommer tilbake for fullt. Kan det gå? Nei.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        #39
                                        Kjøper vi Bolly, Ringstad og Ofkir så blir det ihvertfall 2 bomkjøp.

                                        Bolly kommer aldri til å bli kvitt skadene siden. Ringstad har også en viss skadehistorikk. Sjelden i form over lang tid og etter det jeg har hørt fra klubbene han har vært i så mangler han vilje og konsentrasjon nok til å ta det siste steget.

                                        Ofkir er briljant offensivt når han er i form. Er litt som Knudtzon, avhengig av å være i form og sliter så fort motgangen kommer. Ikke alltid like villig til å ta den defensive jobben.

                                        Håper vi styrer unna disse spillerne. Ihvertfall ikke kjøpe fler enn en.

                                        Tror også Lennartsson har langt mer interessante spillere i kikkerten. Men penger til å kjøpe har vi der i mot ikke.

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5091

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av WAK

                                          Bolly kommer aldri til å bli kvitt skadene siden. Ringstad har også en viss skadehistorikk. Sjelden i form over lang tid og etter det jeg har hørt fra klubbene han har vært i så mangler han vilje og konsentrasjon nok til å ta det siste steget.
                                          Bolly eller Ringstad du snakker om i siste delen her?

                                          Bolly er vel en vinn-vinn signering for alle parter? Uten kontrakt, skadeplaget, kan ikke kreve allverden i lønn. Ekstremferdighet når det kommer til hurtigheten. Kommer hjem til trygge omgivelser, Kåsene osv. En signering som kan ha en stor oppside, med liten risiko.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎