Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 438

    #41
    Opprinnelig skrevet av McGuffy

    Bolly eller Ringstad du snakker om i siste delen her?

    Bolly er vel en vinn-vinn signering for alle parter? Uten kontrakt, skadeplaget, kan ikke kreve allverden i lønn. Kommer hjem til trygge omgivelser, Kåsene osv. En signering som kan ha en stor oppside, med liten risiko.
    Bolly har trent med LSK fra og med juni i år, slik jeg forstår det: https://www.lsk.no/nyheter/mathis-bolly-trener-med-lsk

    Så kommer han seg i form så vil jeg anta at han blir signert. Men for alt jeg vet er skaden for omfattende e.l. slik at han ikke blir å se mer på toppnivå. Hadde vært interessant med en oppdatering fra noen i eller rundt Sportsklubben.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      #42
      Opprinnelig skrevet av McGuffy

      Bolly eller Ringstad du snakker om i siste delen her?

      Bolly er vel en vinn-vinn signering for alle parter? Uten kontrakt, skadeplaget, kan ikke kreve allverden i lønn. Ekstremferdighet når det kommer til hurtigheten. Kommer hjem til trygge omgivelser, Kåsene osv. En signering som kan ha en stor oppside, med liten risiko.
      Enig. Av gamle travere er dette mannen å hente hjem i vinter. Hjertet hans er i LSK og han kan gi oss sårt tiltrengt gjennombruddskraft i angrepsspillet med sin fart og rutine. Han har etter hvert blitt en erfaren herremann med flere kamper på Tysklands to øverste nivåer enn i norsk fotball. Ville vært galimatias å ikke gjøre et framstøt i den situasjonen vi er nå. Her kan vi hente hjem en rutinert gammel yndling som fort kan forbli hos oss resten av karrieren. Skal vi bygge lag er dette typen å satse på. Det eneste aberet er, som nevnt, skadehistorikken.

      Ringstad var et kjempetalent i sin tid, men har dessverre stagnert. Folk glemmer fort, men det var svært få her inne som var spesielt skuffet da han gikk til Godset. Ikke akkurat Ruben/Gulbrandsen/Knudtzon/Høibråten/Ajer-skuffelse rundt overgangen, men heller bred enighet om at et miljøskifte var riktig. I Ringstad får vi ingenting vi ikke allerede har i stallen (les: SKM). Stian er en kjempekar, men vi bør tillate oss å sikte høyere.

      Ofkir leverte aldri over en lang nok periode til at vi helt vet hvilket nivå han er på. I Belgia falt han helt gjennom, og hele overgangen til Lokeren var egentlig ganske merkelig. Vi kan sikkert forsøke å hente ham hjem, men føler det påløper en langt større risiko sammenlignet med Bolly. Har han egentlig nivået inne? Og er han spilleren som skal ta oss til nye høyder? Ofkir hadde et vanvittig langskudd mot Godset i årets sesong, men det var stort sett beholdningen. Fra Sandefjord er jeg langt mer interessert i Rufo eller Pau Morer. Skulle vi få ham for en svært billig penge kan jeg derimot gå med på en overgang, om ikke annet bare for å få litt bredde i stallen.
      Last edited by Kanarivogel89; 28.11.2018, 22:35.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3306

        #43
        Ringstad er vel den siste spilleren vi har hatt på et a-landslag? Jeg har troen på at å få han hjem til trygge omgivelser vil gjøre underverker. Tror også at det ikke var tilfeldig at Sandefjord ble mye vanskeligere å slå utover høsten etter at de hentet Stian og Høibråten på lån. En venstreside med SKM foran Stian tror jeg kunne slå greit fra seg. Begge har nok defensive fibre at de kan stenge kanten i forsvar.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9359

          #44
          Trenger noen spillere med underholdningsverdi!

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3306

            #45
            Med Knudtzon borte og Amundsen usikker, så er vi avhengig av å finne noen spillere med fart. Ødemarksbakken er nok den kjappeste og Rafn og Haakenstad har ok fart, men ellers er det mye tempoproblemer. Vi trenger noen som kan true bakrommet når vi blir presset bakover.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4264

              #46
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Med Knudtzon borte og Amundsen usikker, så er vi avhengig av å finne noen spillere med fart. Ødemarksbakken er nok den kjappeste og Rafn og Haakenstad har ok fart, men ellers er det mye tempoproblemer. Vi trenger noen som kan true bakrommet når vi blir presset bakover.
              Har et håp om Mathis Bolly. Ellers er vel Deyver Vega fra Brann et alternativ? Fotrapp type som har imponert meg de gangene jeg har sett ham, og Brann-fansen skjønner lite av at han ikke får spilletid. Kontrakt fram til juli 2019.

              Kommentar

              • Joha
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 314

                #47
                Jeg vil ha Ruben tilbake + at Lsk for beholde Islendningen

                Kommentar

                • TomLundby
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 616

                  #48
                  Etter ti år med elendige resultater synes jeg man skal være veldig forsiktig med å ta tilbake tidligere spillere

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3306

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                    Etter ti år med elendige resultater synes jeg man skal være veldig forsiktig med å ta tilbake tidligere spillere
                    Dersom det er tankegangen så burde Kippe sendes på dør snarest. Han har jo tross alt vært sjef i alle de ti årene. At man ønsker seg noen av spillerne som tross elendigheten fant en vei videre til bedre ligaer er for meg naturlig, selv om de ikke tok ytterligere et nivå.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Dersom det er tankegangen så burde Kippe sendes på dør snarest. Han har jo tross alt vært sjef i alle de ti årene. At man ønsker seg noen av spillerne som tross elendigheten fant en vei videre til bedre ligaer er for meg naturlig, selv om de ikke tok ytterligere et nivå.
                      Uten Frode i denne perioden med elendige økonomi hadde de vært nede for leng
                      st og ikke vært norgesmestere i fjor. Frode hadde fortjent bedre spillere rundt seg.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3314

                        #51
                        Trenigskamper i vinter:

                        Her er treningskamp-planen i den kommende sesongoppkjøringen:

                        2. februar: Lillestrøm - Stabæk (LSK-Hallen klokka 14.00)

                        9. februar: Djurgården - Lillestrøm (Tele2 Arena klokka 15.00)

                        11. - 20. februar: Treningsleir Marbella med én innlagt kamp

                        25. februar: Lillestrøm - Kongsvinger (LSK-Hallen klokka 16.00)

                        2. mars: Helsingborg - Lillestrøm (Valhalla IP i Göteborg klokka 15.00)

                        8. mars: Lillestrøm - Kristiansund (LSK-Hallen)

                        12. mars: Lillestrøm - Molde (LSK-Hallen klokka 16.00)

                        16. mars: Lillestrøm - HamKam (LSK-Hallen klokka 15.00)

                        23. mars: Vålerenga/Lillestrøm - Lillestrøm/Vålerenga (avhengig av at de to lagene ikke møtes tidlig i Eliteserien, arena ikke bestemt)


                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5091

                          #52
                          https://www.lsk.no/nyheter/vinterens...senteres-i-dag

                          VINTERENS FØRSTE SIGNERING PRESENTERES I DAG

                          På dagens årlige julefrokost med sponsorene vil vinterens første signering bli presentert klokka 10.00 på Åråsen. Mediene er velkomne.


                          Egen kommentar: Frode, ny kontrakt?

                          Kommentar

                          • Robiwan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 603

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av McGuffy
                            https://www.lsk.no/nyheter/vinterens...senteres-i-dag

                            VINTERENS FØRSTE SIGNERING PRESENTERES I DAG

                            På dagens årlige julefrokost med sponsorene vil vinterens første signering bli presentert klokka 10.00 på Åråsen. Mediene er velkomne.


                            Egen kommentar: Frode, ny kontrakt?
                            Føler de er ute med en teaser her, Smaradonna er veldig synlig på dette "gruppe" bilde de har brukt i artikkelen, tilfeldig kanskje, men det er lov å håpe!
                            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3314

                              #54
                              Inviterer inn pressen for en evt. re-signering av Kippe? Er ikke det litt voldsomt?

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5091

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av LS89
                                Inviterer inn pressen for en evt. re-signering av Kippe? Er ikke det litt voldsomt?
                                Er jo i utgangspunktet et sponsorarrangement. Kippe er jo selve pølsa i rosinen på sånne happeninger. Vedder to bugg og en femmer på at dette er re-signering av Frode.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2278

                                  #56
                                  Smarason for 2år?
                                  Eller tømt banken for å kjøpe tilbake Erling!

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3314

                                    #57
                                    RB sender live: https://www.rb.no/lsk/fotball/elites.../s/5-43-940710

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5091

                                      #58
                                      Ny ettårskontrakt på Frode. Som ventet.

                                      https://www.vg.no/sport/fotball/i/a2...song-nummer-20

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3922

                                        #59
                                        Klubben har jo i og for seg sine ord i behold når de markedsfører forlengelsen med Frode som "vinterens første signering" og "en betydelig signering".

                                        Jeg synes nok likevel at de skaper unødvendige forventninger om at det skulle dreie seg om "en betydelig ny signering". Hva vil de si hvis de lykkes med en eller flere betydelige forsterkninger? Litt vel mye VG-journalistisk over dette.

                                        Dette er på ingen måte noen kritikk av forlengelsen med Frode, som jeg ønsker velkommen!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4264

                                          #60
                                          Er det for mye å håpe på at vi kan hente hjem Ruben fra fiskeværet? Leser at Molde er på aktiv stopperjakt og at det har vært litt tumulter mot slutten av sesongen. Kontrakten utløper etter neste sesong.

                                          Jeg er egentlig motstander av å hente hjem gamle helter, men fyren hadde jo i utgangspunktet ikke noe ønske om å dra. Elendig økonomisk styring tvang ham ut. Går inn i sin beste alder (26) som spiller og det hadde nok vært godt å komme seg hjem til Gjøvik tenker jeg. En sinnsyk forsterkning ville det uansett vært. Ruben med Sandberg/Kippe ved siden av står ikke tilbake for mange stopperpar i ES. Perfekt balanse mellom rutine og talent.

                                          Så kan Molde kose seg med mopedbarten og overgriperen. Der snakker vi duo.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎