Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Langballa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2014
    • 321

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Er det for mye å håpe på at vi kan hente hjem Ruben fra fiskeværet? Leser at Molde er på aktiv stopperjakt og at det har vært litt tumulter mot slutten av sesongen. Kontrakten utløper etter neste sesong.

    Jeg er egentlig motstander av å hente hjem gamle helter, men fyren hadde jo i utgangspunktet ikke noe ønske om å dra. Elendig økonomisk styring tvang ham ut. Går inn i sin beste alder (26) som spiller og det hadde nok vært godt å komme seg hjem til Gjøvik tenker jeg. En sinnsyk forsterkning ville det uansett vært. Ruben med Sandberg/Kippe ved siden av står ikke tilbake for mange stopperpar i ES. Perfekt balanse mellom rutine og talent.

    Så kan Molde kose seg med mopedbarten og overgriperen. Der snakker vi duo.
    Hadde faktisk vært helt rått om den gikk gjennom!
    Spør han pent svinger vel Lehne innom å plukkern opp hver dag også

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1358

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Er det for mye å håpe på at vi kan hente hjem Ruben fra fiskeværet? Leser at Molde er på aktiv stopperjakt og at det har vært litt tumulter mot slutten av sesongen.
      Hvor leser du dette?

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3308

        #63
        Var en aktiv Molde-supporter på VGD som var ute og synset litt. Ingenting konkret.

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 431

          #64
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Er det for mye å håpe på at vi kan hente hjem Ruben fra fiskeværet? Leser at Molde er på aktiv stopperjakt og at det har vært litt tumulter mot slutten av sesongen. Kontrakten utløper etter neste sesong.

          Jeg er egentlig motstander av å hente hjem gamle helter, men fyren hadde jo i utgangspunktet ikke noe ønske om å dra. Elendig økonomisk styring tvang ham ut. Går inn i sin beste alder (26) som spiller og det hadde nok vært godt å komme seg hjem til Gjøvik tenker jeg. En sinnsyk forsterkning ville det uansett vært. Ruben med Sandberg/Kippe ved siden av står ikke tilbake for mange stopperpar i ES. Perfekt balanse mellom rutine og talent.

          Så kan Molde kose seg med mopedbarten og overgriperen. Der snakker vi duo.

          Regner at Braut Håland lånes ut til oss i samme slengen, samtidig som at vi signerer Andre Hansen, Adegbenro og Mike Jensen. Er jo veldig sannsynlig at kapteinen til Molde går til oss, med 1 år igjen av kontrakten - not.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4207

            #65
            Opprinnelig skrevet av banan


            Regner at Braut Håland lånes ut til oss i samme slengen, samtidig som at vi signerer Andre Hansen, Adegbenro og Mike Jensen. Er jo veldig sannsynlig at kapteinen til Molde går til oss, med 1 år igjen av kontrakten - not.
            Var vel mer ment i ønsketenkningskategorien det her, derav innledningen "er det for mye å håpe på ..."

            Hva har forresten André Hansen, Adegbenro og Mike Jensen med dette å gjøre? Her snakker vi profiler i ES. Ruben er en terrier som aldri har fått mye oppmerksomhet. Langt mer sannsynlig at han flytter på seg, kapteinsbind eller ei.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4207

              #66
              Godset rydder stallen – slipper fire spillere

              Madsen, Rønning Ovenstad, Francisco Junior og Bugge (legger opp).

              Ganske utrolig utvikling på Rønning Ovenstad. Ble i sin tid hausa opp som faen sammen med Iver Fossum og Martin Ødegaard. Nå er han kontraktsløs. Ny start hos oss?

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1309

                #67
                Men har Ovenstad vist noe særlig som gjør ham verdt å satse på? Det har i alle fall ikke jeg sett..

                Madsen, derimot, er en bra eliteseriestopper på sitt beste. Jeg veit ikke hva som er grunnen til at han har vært ute av laget. Skader? Han ville vært en oppgradering fra det vi hadde i år.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4207

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                  Men har Ovenstad vist noe særlig som gjør ham verdt å satse på? Det har i alle fall ikke jeg sett..

                  Madsen, derimot, er en bra eliteseriestopper på sitt beste. Jeg veit ikke hva som er grunnen til at han har vært ute av laget. Skader? Han ville vært en oppgradering fra det vi hadde i år.
                  Du har et poeng her. Han har vært søppel i hele år. Pedersen/Mos (hver sin halvdel av sesongen), Tokki og Ulland Andersen er grunnen til at Godset fortsatt spiller i ES.

                  Enig i at Madsen er bra kvalitet. Blir 30 i mars, så han har fortsatt noen år igjen. Bør absolutt være et alternativ nå som Anton og Amundsen er borte. Over 150 kamper på øverste nivå lar seg høre. Kan tilføre sårt tiltrengt bredde om ikke annet.

                  Ser for øvrig at disse innleggene lett kunne vært postet i "forslag til nye spillere"-forumet, men tillater meg å legge de her siden det uansett er så lite aktivitet her inne.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #69
                    Kim Andre Madsen er en meget god stopper. Rutinert, rask og god med ball. Men er veldig skadeutsatt. Hadde passet perfekt med Kippe. Dette mener jeg er en risiko det er verdt å ta på. Selv om han ikke alltid er tilgjengelig, betyr det bare at Erik T Sandberg får flere sjanser - noe som kan gjøre han til et førstevalg i 2020. Dette er en vinn vinn case.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #70
                      Både håper og tror at det blir liten til ingen handel med divisjonskollegaer og nedrykkslag, men mer bruk av Lennartssons og klubbens kontakter i utlandet. Det er her den store spenninga ligger for min del, klubben har nok aldri være i en bedre sits til å kunne gjøre store ting på overgangsmarkedet. Og mer enn noe annet ønsker jeg meg en klar dreining mot at vi identifiserer oss som et naturgresslag. Vi blir heller ikke bedre på plastikk før vi har klart å legge et solid defensivt fundament som også legger til rette for å få bukt med en fryktelig hjemmeform. Ting må skje i riktig rekkefølge.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3148

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Både håper og tror at det blir liten til ingen handel med divisjonskollegaer og nedrykkslag, men mer bruk av Lennartssons og klubbens kontakter i utlandet.
                        I RB i dag er Simon Mesfin helt klar. Overskriften på artikkelen er "- Velger kvalitet foran kvantitet". Mesfin henter heller én med erfaring som koster det samme som to middelmådige med lite erfaring fra toppnivå i Skandinavia. Han håper å hente spillere fra samme hylle som Daniel Pedersen.

                        Først og fremst jobber han for å forlenge med Árnor Smárason. Forsvarsleddet skal styrkes med en midtstopper og en venstrebeint venstreback. En kantspiller står også på ønskelista.

                        (Frode Kippe vil gjerne ha med Marius Amundsen videre, og minner ham stadig på det, selv om han skjønner veldig godt hvordan midtstopperkollegaen tenker om videre karriere.)

                        gilbert

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          Synes Kippe viser dårlig dømmekraft når han vil ha med Amundsen videre. Lennartsson har vært klar på at pasningsspillet må utvikles, når så Simon en tydelig på at en ny midtstopper skal inn og det ligger såpass i kortene at det vil være en utlending som går rett inn på laget, så er det ikke plass til Marius. Eller er han fornøyd med en backup-rolle eller som konkurrent til Kippe? Nøkkelen til å utvikle vårt eget grunnspill ligger på stopperplassene, ikke for å bli et tiki taka-lag, men for å bli mer uforutsigbare og utviklende. Blir veldig overrasket hvis Lennartsson mener vi kan utvikle pasningsspillet på noen annen måte. Og det er bare dette som i min bok vil forsvare at man ikke satser på Sandberg neste år, at man får inn en klar forsterkning som forhåpentligvis også kan fungere som en mentor.

                          Og bare for å klargjøre noe så hadde jeg ikke sagt nei til Sandefjords to hete spillere, men det er ikke en kommende signeringskrig vi bør bruke tid og penger på. Vi må være smartere på midlene, og det føler jeg meg rimelig sikker på at man har kontroll på nå. Vi gikk tross alt fra Tagbajumi til Smarason kun ved å bytte trener.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #73
                            Tviler sterkt på at Kippe blir fast inventar neste år. Er nok forlenget fordi han er viktig i gruppa. Vi henter garantert inn en ny stopper som skal rett inn uavhengig av om Amundsen signerer eller ikke. Spennende hvem som tar plassen ved siden av, ikke utenkelig at det er Sandberg.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Tviler sterkt på at Kippe blir fast inventar neste år. Er nok forlenget fordi han er viktig i gruppa. Vi henter garantert inn en ny stopper som skal rett inn uavhengig av om Amundsen signerer eller ikke. Spennende hvem som tar plassen ved siden av, ikke utenkelig at det er Sandberg.
                              Kippe spiller fast så lenge han er skadefri. Garantert.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1309

                                #75
                                Skjer mye positivt i støtteapparatet, må jeg si. Ordinas tror jeg var et kupp, ny fysisk trener for de aldersbestemte er nok ikke det vi får avkastning på raskest, men kan være helt avgjørende for utviklinga til unge spillere. Blir de litt bedre fysisk på et litt tidligere tidspunkt, kan det være forskjellen som gir kontrakt med A-laget.

                                treårskontrakt med Jon Knudsen er også spennende. Thomas Gill skal ha kred for utviklinga til Maric i høst, men Simon har tydeligvis enda større tro på Knudsen.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4375

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Synes Kippe viser dårlig dømmekraft når han vil ha med Amundsen videre. Lennartsson har vært klar på at pasningsspillet må utvikles, når så Simon en tydelig på at en ny midtstopper skal inn og det ligger såpass i kortene at det vil være en utlending som går rett inn på laget, så er det ikke plass til Marius. Eller er han fornøyd med en backup-rolle eller som konkurrent til Kippe? Nøkkelen til å utvikle vårt eget grunnspill ligger på stopperplassene, ikke for å bli et tiki taka-lag, men for å bli mer uforutsigbare og utviklende. Blir veldig overrasket hvis Lennartsson mener vi kan utvikle pasningsspillet på noen annen måte. Og det er bare dette som i min bok vil forsvare at man ikke satser på Sandberg neste år, at man får inn en klar forsterkning som forhåpentligvis også kan fungere som en mentor.

                                  Og bare for å klargjøre noe så hadde jeg ikke sagt nei til Sandefjords to hete spillere, men det er ikke en kommende signeringskrig vi bør bruke tid og penger på. Vi må være smartere på midlene, og det føler jeg meg rimelig sikker på at man har kontroll på nå. Vi gikk tross alt fra Tagbajumi til Smarason kun ved å bytte trener.
                                  Ganske enig ang Amundsen. Han trenger hvertfall en leder ved siden av seg, og pr nå er det kun Kippe bak der som har de egenskapene. De to funker stort sett ganske greit men så fort en annen tar plassen til Kippe blir det fryktelig mye rør og ingen tar ansvar.

                                  Men skal vi være et lag med ambisjoner om noe annet enn bunnstrid så er vi nødt til å få inn stoppere som faktisk kan bruke ballen. Tenk om vi hadde hatt en stopper (eller helst begge) som kan passere første pressledd med ballen. Eller slå diagonalt ut på back/kant som faktisk treffer. Det ville gitt spillet vårt en helt ny dimensjon og backene kunne naturlig stått mye høyere i banen. I tillegg gir det en helt ny trygghet bak der. F.eks å ta ned en ball på kassa istedenfor å bare heade den panisk vekk for å unngå farligheter. For å sette det litt på spissen så har vi i mange år nå hatt stoppere som kun duger til å; 1) renske unna 2)dytte ballen til nærmeste spiller, eller 3)kælke langt uten særlig adresse.

                                  Må legge til at Kippe har bidratt med mer enn de tre punktene selvsagt, spesielt gjennom en rekke viktige scoringer og ikke minst lederegenskapene hans som har sørga for mange mindre baklengs og flere poeng.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    #77
                                    PÅ tide la Sandberg spille seg inn

                                    Kommentar

                                    • armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 736

                                      #78
                                      Skjer med klubben! Solide forsterkninger i støtteapparatet, kanskje klubben nå har skjønt at dette kanskje også gjør klubben mer attraktiv. Jeg er faktisk mektig imponert over grepene som tas nå. Skal ikke se bort ifra at klubben greier å dra opp et par kvalitetsspillere av hatten også nå, ala DAP og Smaradona.

                                      Kommentar

                                      • armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 736

                                        #79
                                        Håper de også skjønner at Amundsen nå MÅ gå fordi han faktisk har bevist selv at han ikke holder mål. Få inn en hurtig og ballsikker stopper, i tillegg kan Sandberg og Kippe veksle på den andre plassen.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3308

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                          Ganske enig ang Amundsen. Han trenger hvertfall en leder ved siden av seg, og pr nå er det kun Kippe bak der som har de egenskapene. De to funker stort sett ganske greit men så fort en annen tar plassen til Kippe blir det fryktelig mye rør og ingen tar ansvar.

                                          Men skal vi være et lag med ambisjoner om noe annet enn bunnstrid så er vi nødt til å få inn stoppere som faktisk kan bruke ballen. Tenk om vi hadde hatt en stopper (eller helst begge) som kan passere første pressledd med ballen. Eller slå diagonalt ut på back/kant som faktisk treffer. Det ville gitt spillet vårt en helt ny dimensjon og backene kunne naturlig stått mye høyere i banen. I tillegg gir det en helt ny trygghet bak der. F.eks å ta ned en ball på kassa istedenfor å bare heade den panisk vekk for å unngå farligheter. For å sette det litt på spissen så har vi i mange år nå hatt stoppere som kun duger til å; 1) renske unna 2)dytte ballen til nærmeste spiller, eller 3)kælke langt uten særlig adresse.

                                          Må legge til at Kippe har bidratt med mer enn de tre punktene selvsagt, spesielt gjennom en rekke viktige scoringer og ikke minst lederegenskapene hans som har sørga for mange mindre baklengs og flere poeng.
                                          Treffer spikeren på hodet her synes jeg. Noe som er vesentlig og som mange har etterlyst og sett i flere sesonger de tre grepene du presenterer. Vi kan la Kippe fortsette med grovjobben, men vi må ha inn en ballspillende forsvarsspiller. Der har vi sett Sandberg innehar kvalitetene, men det er prekært at vi får en ny midtstopper av høy klasse som har de kvalitetene som Amundsen og Kippe ikke innehar.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎