Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

    Og hvorfor kan man ikke satse på en kaptein for ungdomslandslaget? Som kapteinemne er han sterk mentalt og en som man med rimelig sikkerhet kan si at tåler press bedre og sannsynligvis vil vokse stort på det. Kippe/Sandberg fremstår for meg som en duo som vil utfylle hverandre mye bedre enn Kippe/Amundsen noen gang gjorde. Det som har slått meg med Sandberg er hans spilleforståelse og plasseringsevne, som vil stå godt mot Kippes råskap og duellkraft.
    Som jeg har sagt tidligere, så lurer jeg virkelig på hva som skal til for å kunne satses på som et ungt talent i LSK om ikke man kan ha tillit til Sandberg. Noe særlig større og klare for toppnivå blir ikke unge spillere i Norge.Både håper og tror vi får se mye av Sandberg kommende sesong.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5089

      Ser ut som Salquist er/blir klar. DAP la ut et bilde som ønsket ham velkommen på Instagram og Twitter, med Salquist i LSK-drakt på Åråsen, men han har slettet det nå. Sikkert etter påpakning fra klubben.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5089

        http://www.fotbolldirekt.se/2019/01/...ag-att-saljas/

        https://www.rb.no/lsk/fotball/elites.../s/5-43-965569


        Daniel Gustavsson aktuell. Høyrebeint kantspiller, med fart, teknikk og gode avslutninger sies det.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1309

          Spennende! Virker å være en ren erstatter for Erling. Med en god kant på plass, begynner laget å se veldig lovende ut. bare ett stprt hull igjen: hengende spiss.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5089

            http://www.bt.se/sport/uppgift-till-...b9VLnqTBXBfBNQ

            Plussartikkel fra bt.se. Overskriften sier 1.5 mill SEK

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1454

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Spennende! Virker å være en ren erstatter for Erling. Med en god kant på plass, begynner laget å se veldig lovende ut. bare ett stprt hull igjen: hengende spiss.
              Jeg tror dette fort kan være en forsterkning jfr Knudzon i store deler av 2018. Jørgen L. og spiller kjenner hverandre vel fra før av, så her vet begge hva de får. M.a.o. rett inn på laget? (selvsagt om man presterer..)

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6074

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                Med en god kant på plass, begynner laget å se veldig lovende ut. bare ett stprt hull igjen: hengende spiss.
                Enig, begynner å se bra ut. Men syntes ikke backene våre var imponerende i fjor.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2253

                  Sett at Matthew drar, er Ayagwa klar til sentral rolle. Mulig jeg har stilt det før, men sentral midt er vel heller ikke den sterkeste. Jørgen har også stor tro på Fredrik. Ingenting i veien med innsatsen, men skorter noe på kvalitet av utførelse til tider.
                  Kan jo tenkes Charles finner seg til rette igjen. Er litt skeptik, men undre har skjedd tidligere. Hverken han eller Danel har vist seg som noen mb-gettere. Også tynt mtp folk med gift foran kassa. Kan hende at det kan bli en pakkeløsning med Vilhjalmsson og Smarason. Hadde vært jævlig bra. Verst tenkelig scenarie at begge velger engen

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    Utrolig spennende tider nå. Er veldig enig i måten klubben ønsker å bygge laget på, i form av hovedsaklig skandinaviske spillere. De siste signeringene har rikelig med erfaring også, og er virkelig imponerende arbeid. I tillegg legger man mer vekt på egenutvikling, spesielt ved signeringen av Ordinas. Resultatene av arbeidet hans må vi eventuelt vente litt på, men her har jeg trua på at spanjolen får frem litt etterlengtet kvalitet av våre egne unge spillere. Jeg tror faktisk ikke klubben har jobba bedre i løpet av min tid som LSK-supporter.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Spennende signeringer uten tvil. Skal det endelig bli en sesong med tryggere tabellplassering? Jeg vil vente litt med å juble villt og uhemma. Treningene fremmover vil være av stor interesse. Håper noen i landsdelen har mulighet til å stikke innom + å komme med en liten rapport i treningstråden. Takk!

                      Kommentar

                      • Holterkanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 553

                        Har i mange år hatt klokkertro under «preseason» , vet ikke om jeg tør å ha troa i år selv om jeg vet jeg har det
                        ________________________
                        TB

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Enig, begynner å se bra ut. Men syntes ikke backene våre var imponerende i fjor.
                          Delvis enig. Rafn er klasse, men bør få høyrebacken fast. På venstresiden hadde jeg gjerne sett en hjemvendt sønn fra Godset / Sandefjord.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av G-Man

                            Delvis enig. Rafn er klasse, men bør få høyrebacken fast. På venstresiden hadde jeg gjerne sett en hjemvendt sønn fra Godset / Sandefjord.
                            Ringstad hadde vært gull, men frykter at han fort kan ta venstrebacken på Godset med tilliten han opparbeidet seg i Sandefjord.

                            Når det gjelder våre egne backer, så synes jeg de har fått mye tyn. De var ikke bra, men laget gjorde heller ingenting for å hjelpe dem. Haakenstad på høyre slet med at Melgalvis og Krogstad etter min mening trakk altfor tidlig og langt inn i banen slik at Haakenstad ikke fikk noen støtte når han kom på løp. Rafn og SKM hadde Brenden og Ødemarksbakken foran seg som ikke blomstret defensivt, og Kippe innenfor som ikke dekket rommet bak dem når de var tvunget til å presse ballfører. I tilleg tror jeg den smale formasjonen vi brukte i fjor gjorde ting problematisk da laget ikke klarte å forflytte seg raskt nok. En brukbar crosser var alt som skulle til for at motstander fikk en halv bane å boltre seg på. Mest tydelig var vel høstkampene mot Godset. At både SKM og Rafn ble knust av Vilsvik i hodedueller som resulterte i mål var ikke tilfeldig. Jeg tror alle tre backene vil gjøre en god figur med bedre støtte rundt seg, men tar gjerne inot Stian dersom muligheten byr seg.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Delvis enig. Rafn er klasse, men bør få høyrebacken fast. På venstresiden hadde jeg gjerne sett en hjemvendt sønn fra Godset / Sandefjord.
                              Men hva skal Ringstad tilføre som vi ikke har? Bedre innlegg, bedre duellkraft, bedre posisjoneringsevne? Bedre spilleforståelse? Ifølge Mesfin skal vi hente spillere som styrker oss, hvem kan med hånda på hjertet si Ringstad gjør det?

                              Selvbedrag.

                              Kommentar

                              • Tjodleif
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2017
                                • 848

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Men hva skal Ringstad tilføre som vi ikke har?
                                I det minste et venstrebein. Sårt tiltrengt.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3120

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                  Men hva skal Ringstad tilføre som vi ikke har? Bedre innlegg, bedre duellkraft, bedre posisjoneringsevne? Bedre spilleforståelse? Ifølge Mesfin skal vi hente spillere som styrker oss, hvem kan med hånda på hjertet si Ringstad gjør det?

                                  Selvbedrag.
                                  Underlig innlegg fra en som har hengt ut Kind Mikalsen ved alle anledninger.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    Underlig innlegg fra en som har hengt ut Kind Mikalsen ved alle anledninger.
                                    Jeg har ikke hengt ut Kind Mikalsen, jeg har skrevet at han ikke er god nok og begrunnet det sportslig i flere innlegg. Dessverre virker det som vi ikke får noe skikkelig svar fra Mesfiin på hva som skjer med ham selv om det er gitt tydelige signaler at hans posisjon på banen skal styrkes. Og dette er en spiller som lønnes som førstelagsspiller og er visekaptein, samtidig som Mesfin hyppig stresser faktumet at vi har begrensa midler.

                                    Du vil hente tilbake en gammel LSK-spiller/hjemvendt sønn, men gir ikke et eneste argument på hva han skal tilføre laget vårt. Skal vi prestere på veldedighet og nostalgi?

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1309

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                      Jeg har ikke hengt ut Kind Mikalsen, jeg har skrevet at han ikke er god nok og begrunnet det sportslig i flere innlegg. Dessverre virker det som vi ikke får noe skikkelig svar fra Mesfiin på hva som skjer med ham selv om det er gitt tydelige signaler at hans posisjon på banen skal styrkes. Og dette er en spiller som lønnes som førstelagsspiller og er visekaptein, samtidig som Mesfin hyppig stresser faktumet at vi har begrensa midler.

                                      Du vil hente tilbake en gammel LSK-spiller/hjemvendt sønn, men gir ikke et eneste argument på hva han skal tilføre laget vårt. Skal vi prestere på veldedighet og nostalgi?
                                      På siste LSK live sa Mesfin at vi ønsker å beholde alle spillerne som er igjen i troppen, og at de er med i planene.

                                      Når det gjelder Ringstad/SKM får vi bedre fart og teknikk, evne til å dra spillere med ball og en bedre innleggsfot med Ringstad. Forhåpentligvis..

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3120

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                        Jeg har ikke hengt ut Kind Mikalsen, jeg har skrevet at han ikke er god nok og begrunnet det sportslig i flere innlegg. Dessverre virker det som vi ikke får noe skikkelig svar fra Mesfiin på hva som skjer med ham selv om det er gitt tydelige signaler at hans posisjon på banen skal styrkes. Og dette er en spiller som lønnes som førstelagsspiller og er visekaptein, samtidig som Mesfin hyppig stresser faktumet at vi har begrensa midler.

                                        Du vil hente tilbake en gammel LSK-spiller/hjemvendt sønn, men gir ikke et eneste argument på hva han skal tilføre laget vårt. Skal vi prestere på veldedighet og nostalgi?
                                        Du har gjentatte ganger angrepet backene våre (og tidvis med rette), så i forhold til hva du selv har sagt ville jeg ha trodd du så enhver endring som en forbedring.

                                        Det Ringstad først og fremst ville ha bidratt med er evnen til å dra av en mann, noe Jørgen sier vi skal ha mye mer fokus på. Han har også bra fart, og en presis innleggsfot. For meg en klar forbedring pr dags dato (også fordi jeg tar det for gitt at Rafn blir høyreback).

                                        At du ser det å hente en spiller med klart bedre ferdigheter enn det vi har som veldedighet er for meg uforståelig - men jeg tror ikke du er åndssvak av den grunn

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Hvis vi sammenligner Kind Mikalsen og Ringstad finner du ingen argumentasjon for at det statistisk sett er et bedre valg i form av assists og mål, snarere tvertimot. For meg er de faktisk ganske like ferdighetsmessig, har i det store og hele ganske like styrker og svakheter. og har mye av den samme historien posisjonsmessig gjennom tidlig karriere. Ringstad gikk til Godset, med en klar spillestil der dobling på kantene gjennomsyrer den offensive samhandlingen, og han ble ikke engang funnet god nok som back up der. For meg hjelper det ikke at du kan dra av en spiller hvis du ikke har utholdenheten og målbevisstheten til å ta dine løp helhjerta og ofte nok. Og det var tydelig her Godset ikke hadde gjort leksa si angående Stian. Det er Ringstads utfordring, i tillegg til posisjonerings- og konsentrasjonsproblemer, som forøvrig kjennetegner alle backene vi har nå.

                                          Men selv om Rafn på ingen måte er noen klassespiller, så skiller han seg ut som den eneste på backplass med kapasiteten og målbevisstheten til å løpe opp og ned langs krittet på kommando. Som tar overgangene våre helhjerta. Og det er det som gjør ham til en supporterfavoritt også, ikke hans individuelle ferdigheter, men innsatsen. Det kan duge for meg på høyra, der vi i tillegg har naturlig bredde i en ving. På venstrebacken derimot vil jeg ha en signalsignering. Helst en som som Lennnartsson kjenner og vet hva han får og vil ha ut av, og som gir oss den dimensjonen vi sårt mangler her. Den har ikke Ringstad.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎