Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    Alle ligalederne i det engel
    ske ligasystemet begynner på L, og det er bare 5 lag i de 4 divisjonene å ta av. Lover bra for Lsk. (For den overtroiske)

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Tenk hva vi hentet før, la oss nevne Margeirsson, Vilhjalmson, Malec, Ajeti og panikksigneringen av Skoda kontra det vi henter nå. En helt annen verden, og ikke minst kvalitet. Simon på jobb.
      Vi henta spillere til treneren vi hadde på det tidspunktet, ikke til klubben. Nå virker det som dette er i ferd med å snu, og det kommer til å gjøre oss godt.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7020

        Rolig med den optimismen, takk.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4264

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Rolig med den optimismen, takk.
          Hehe. Optimisme forbeholdes "Positivitetstråden"

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3162

            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            Jeg trodde DG kunne spille spiss?
            I intervjuet/podcasten med Eurosport er Jörgen Lennartsson helt klar og tydelig på at både Daniel Gustavsson, Ebyie Moses (som JL synes har gjort store framskritt siden i fjor sommer), Kristoffer Ødemarksbakken og Erik Brenden er aktuelle i litt ulike spissroller.

            gilbert

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2852

              Ruben Droehnle?!? Har klubben signert eller fått på lån denne franske 20-åringen fra Lille, helt under radaren for alle mediekanaler? Jeg finner ingen ting om lån eller overgang på nettet, men han er oppført i stallen på klubbens egne sider. https://www.lsk.no/lag/ruben-droehnle https://www.transfermarkt.de/ruben-d...spieler/324799

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5091

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Ruben Droehnle?!? Har klubben signert eller fått på lån denne franske 20-åringen fra Lille, helt under radaren for alle mediekanaler? Jeg finner ingen ting om lån eller overgang på nettet, men han er oppført i stallen på klubbens egne sider. https://www.lsk.no/lag/ruben-droehnle https://www.transfermarkt.de/ruben-d...spieler/324799
                Spennende. Kanskje noen i medieavdelingen har vært litt for hissige på grøten?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3303

                  Ser ut til å være venstrebent back/stopper.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Tilbake i Lille fra lån i Orleans på nest øverste nivå og har nettopp forlenget med moderklubben. Ikke lett å finne noe om ham og han har masse tilfeldige stats på FM, men lagarbeid og smidighet skiller seg ut

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5091

                      Hvis det er noe i dette, så er det etter alle solemerker et lån ja.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1320

                        Artig! Men har vi plass til flere utlendinger da?

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2852

                          Siden forsvant. Det var åpenbart noen i medieavdelingen som publiserte noe som ikke skulle vært publisert. Så får tida vise om dette fremdeles er en "het" tråd for oss, eller om det var en spiller vi var nær ved å låne/signere, men som ikke er aktuell lenger.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            Slik det ser ut nå så går vi inn i sesongen 2019 med det, på papiret, sterkeste laget vi har hatt siden 2014. Etter min mening er vi en sentral midtbane og en venstre back unna å ha et kruttsterkt lag. Føler meg ganske trygg på resten av laget men i disse to posisjonene er det usikkerhet. Kan ta med keeperplassen her og, som jeg ikke er 100% trygg på. Hvis man skal prøve seg på et terningkast for hver lagdel pr dags dato så prøver jeg denne;

                            Keeper - 3

                            Maric som førstevalg. Har etterhvert fått erfaring på øverste nivå, men er langt fra den ruvende og trygge sisteskansen man ønsker. Kom seg på høsten i fjor, men slipper generelt inn for enkle mål. Få matchvinneredninger. Må steppe opp ytterligere. Ålreit dekning i Igonen.

                            Forsvar - 4

                            Styrket her i forhold til i 2018. Salqvist inn kan vise seg å være en sterk signering. Sheriff kan fint bekle en stopperplass. Kippe ser ut til å holde koken ennå. Litt usikkerhet på backene, men Rafn over på høyre bør føre til bedring. Kind Mikalsen må finne tilbake til god gammel form hvis vi ikke forsterker på venstre back. God nok dekning med Sandberg, Haakenstad, Ranger og Baccay.

                            Midtbane - 4

                            Snuser på 5'er, men plassen ved siden av Pedersen er såpass usikker at det kan bli en svakhet i laget. Pr nå er Sheriff det beste alternativet og sånn sett ser det sterkt ut, selvom jeg gjerne skulle sett at han danner stopperpar med Salqvist. Ødemarksbakken viser svært lovende takter og tar venstre kant. Gustavsson styrker utvilsomt denne lagdelen. DAP blir ekstremt viktig. God dekning i Krogstad, Ayagwa, Melgalvis, Charles og Brenden.

                            Angrep - 5

                            Kunne gitt 4, men velger 5 her. Meget sterkt spisspar i Smarason og Lehne Olsen. Jeg tør påstå det er et av seriens sterkeste. Fungerte umiddelbart sammen i fjor, og nå har de en hel vinter sammen. Smarason bidrar med alt; Mål, assists, banespill, dødballer og som en leder. Lehne Olsen ser frisk ut i vinter. Spilte omtrent hele 2018 uten selvtillit, likevel satte han 12 kasser. Burde hatt fler og hvis han får flyten i år så er han en soleklar toppscorerkandidat. Men et stort minus her er dekningen. Som ren spiss er det kun Moses som kan steppe inn prdags dato. Vi har ikke råd til skader her. Og er Moses god nok som backup? Det er usikkert. Gustavsson kan nok bekle rollen som spydspiss (litt ala Erling blir det vel), og Ødemarksbakken kan bekle rollen til Smarason.

                            Benk - 4

                            Uvanlig stor og brei stall i år. Vi har en del kvalitet på benk men også en del stallfyll. Vil si at Krogstad, Ayagwa, Sandberg, Moses og Haakenstad er spillere som kan gjøre en forskjell. Mens jeg synes det spøker litt for Melgalvis, Charles og Brenden. Positivt at det ser ut til å komme opp unggutter fra egne rekker.

                            Trener- 5

                            På et litt tynt grunnlag, men likevel. Lennartsson er en trener som er på en hylle over det vi kan forvente å ha i klubben. Han har imponert meg hittil og virker langt bedre enn det inntrykket jeg hadde da han kom. Har, sammen med Mesfin, en tydelig plan for dette laget. Hvilke spillere vi skal ha, hvilken type fotball vi skal spille etc. Tiltrekker seg kvalitetsspillere og er en veldig ålreit fyr for å si det rett ut. Er utrolig interessant å høre på når han uttaler seg. Har gjort det meste riktig så langt. Jeg sliter med å se hvordan vi kan skaffe en bedre trener enn Jörgen sånn som situasjonen til LSK har vært de siste 10 årene.


                            Maric

                            Rafn - Salqvist - Kippe - Kind Mikalsen

                            Gustavsson - Pedersen - Sheriff - Ødemarksbakken

                            Smárason - Lehne Olsen

                            Dette er akkurat nå en ganske åpenbar startellever. Ting kan skje frem til seriestart, og jeg håper vi klarer å få inn en forsterkning til. Da ser det veldig lovende ut. Jeg blir ekstremt skuffa hvis dette laget nok en gang klarer å rote seg bort i nedrykksstriden. Jeg tror ikke vi gjør det i år, og dette laget skal være sterkt nok til å holde seg unna gjørma. Vanskelig å spå noen plassering, men jeg tipper øvre halvdel i år. Et stykke unna medaljekamp, men vi bør hevde oss brukbart!
                            ..................

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1320

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Slik det ser ut nå så går vi inn i sesongen 2019 med det, på papiret, sterkeste laget vi har hatt siden 2014.
                              Som jeg ser det er vi litt styrka sammenlignet med høsten i fjor, med Salquist og DG for Amundsen, Knudtzon og Mathew. Jeg tror potensialet i laget vi har nå er stort, men det er fortsatt en del usikkerheter:

                              * Maric: Hadde en ganske god høstsesong, men han er den svakeste førstekeeperen vi har hatt på lenge.
                              * Mikalsen: Ifølge treningsrapportene ser han bedre ut enn på lenge, men han må følge opp i sesongen. Har ikke vært opp mot sitt beste på to år.
                              * DG: hvor god er han egentlig? Vi har mange eksempler på svensker som ikke har takla overgangen til eliteserien så godt..
                              * Sentral midt: Hvem skal spille ved siden av Pedersen?
                              * Bredde: vi har en stor stall, men ikke mange på dagens benk har vist at de holder eliteserienivå. Unntakene er Krogstad, Sandberg, Melgalvis og til en viss grad Brenden og Haakenstad.

                              Uansett: Selv om det altså er noen usikre kort på dagens lag også er jeg overbevist om at vi er styrka og at laget bør være mer enn bra nok til å holde trygg avstand til bunnstriden. Om vi skal komme oss opp på øvre halvdel er vi avhengige av at spillerne vi har trua på skal ta et steg, faktisk gjør det.


                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2277

                                Det ser ganske solid ut på papiret, muligens litt "grått" sammenlignet med tidligere. Altså lite x-faktor (bortsett fra Kippe). Muligens det er det som skal til for at vi skal rote oss bort fra nedrykkshelvete. Som du sier er det noen spørsmålstegn her og der. Litt bekymringsverdig at det ikke er etablert en midtbaneduo.

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 871

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Det ser ganske solid ut på papiret, muligens litt "grått" sammenlignet med tidligere. Altså lite x-faktor (bortsett fra Kippe)
                                  Skjønner hva du mener, men det er greit potensiale i x-faktor hos Ødemarksbakken og Sheriff. Hvis begge de slår til og "endelig" får den gjennombruddssesongen vi har ventet på fra dem så har vi to spillere som kommer fra "ingenting" og "setter sitt preg på Eliteserien" i år. Så jeg håper på det

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Det ser ganske solid ut på papiret, muligens litt "grått" sammenlignet med tidligere. Altså lite x-faktor (bortsett fra Kippe). Muligens det er det som skal til for at vi skal rote oss bort fra nedrykkshelvete. Som du sier er det noen spørsmålstegn her og der. Litt bekymringsverdig at det ikke er etablert en midtbaneduo.
                                    Mulig du legger noe annet i x-faktor enn meg, kanskje evnen til å stå frem i viktige kamper, men synes vi har flere spillere nå som kan gi oss det lille ekstra enn på det jeg kan huske. Er ikke i tvil om at Ødemarksbakken vil bli en slik type spiller. Har TLO jobbet godt med roen kan han sette de utroligste avslutninger i nota, det viste han tendenser på i fjor. Nå har vi også helt andre midtstoppertyper enn før, tre av fire som kan føre ballen ut av forsvar og som vil bidra på en helt ny måte i vårt eget spill. DG har god fart og bevegelighet.

                                    Synes vi tvertom har tatt bevisste valg bort fra gråheten og tror det var noe den sportslige ledelsen også til slutt så. Jo mer jeg prøver å analysere grepene som er gjort etter den famøse forlengselsen med Erlandsen, jo mer mener jeg å se innrømmelsen av at flukten fra Åråsen publikumsmessig måtte stoppes. Kanskje var det ideer Mesfin tok med seg inn fra start i sin nye rolle, men ikke fikk gehør for før skrifta bokstavelig talt sto på veggen. For mens Erlandsen-fotballen bare var utdatert så var Haglund-fotballen for kontrollert og lite publikumsvennlig for et tradisjonelt LSK. Bedre sportslige resultater legger vanligvis til rette for økte inntekter, men resultatene til Haglund viste at dette ikke nødvendigvis henger sammen. Jeg tror det er klare krav til Lennartsson om at han må få folk tilbake til Åråsen og måten det må skje på, og da er en temmelig direkte fotball i 442/4411, med etter min mening langt mer komplette offensive spillere som jevnt over vil serveres av bedre pasningsspillere, noe som burde høste langt større positivitet enn den gjør. Satsinga på Ayagwa har fått overskygge nesten alt annet som skjer.

                                    Selv om jeg i store drag er helt enig i Jonerns oppsummering av stallen, så er jeg ikke først og fremst bekymra over hvem partneren til DAP skal være, men faktumet at vi bare har en DAP. At vi bare har en som fyller kravene for en sentral midtbanespiller i det som vil kreve ekstremt mye spesielt av de to på midten for å bli en god nok formasjon på hjemmebane og får å få til den kvalitetsfotballen som vil skape både resultater og publikumsvekst. Og for å unngå at det blir en altfor åpen type fotball som kan straffe oss knallhardt. Og det er mulig jeg tar helt feil, men her ligger også årsaken til at Ayagwa har fått såpass med spilletid tidlig og forsvaret av ham fra min side. Derfor mener jeg det også er viktig å ha fokus på å ta steg for steg, og være forberedt på varierende resultater. Fremgang, men fortsatt ustabilt.

                                    Og det er greit for meg, og mener det bør sitte ekstremt langt inne å hente inne enda en sentral midtbanespiller istedenfor å gi de som kan ta steg flere muligheter på nivået som kreves. Det vil gå på tvers av de små stegene Mesfin selv har hatt sterkt fokus på. Har faktisk slått meg til ro med Kind Mikalsen også, kanskje aller mest fordi bak ham lusker det en spillertype som har alle muligheter for å fly rett inn i førsteelleversnakket allerede i 2019. Kind Mikalsen kan være pent nødt til å stå på hodet for å holde Baccay bak seg, og klarer han ikke det står en egenutviklet spiller klar til å ta plassen. Vinn-vinn. Spesielt på hjemmebane med mer risiko involvert tror jeg det ligger planer klare for Baccay i backrollen.

                                    På bortebane både håper og forventer jeg å se svensk kyla och kynism, ihvertfall til det er noe som ligner selvtillit å se i laget. Noe han har full velsignelse for også fra klubben. Derav 451.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      LSK er visst i dialog med Elfsborg om en overgang for Alex Dyer. Sentral midtbanespiller.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • yeh_boiii
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Feb 2018
                                        • 44

                                        64 kamper, 13 mål og 10 assist i Allsvenskan, og seks landskamper for Montserrat. Pluss en del kamper i Superettan, og engelsk League One og Two

                                        Alex Dyer, 33, from Montserrat ➤ Wealdstone FC, since 2020 ➤ Defensive Midfield ➤ Market value: - ➤ * Jun 11, 1990 in Edmonton, England

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4264

                                          Montserrat faktisk. Her snakker vi eksotisk!

                                          23 målpoeng på 64 kamper er jo vanvittig gode tall for en defensiv midt. Ja takk!

                                          Noen som har kjennskap til denne karen?

                                          Mer her. Takket nei til bl.a. Mjøndalen, men virker åpen for en overgang

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎