Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • yeh_boiii
    Medlem
    Hoffnarr
    • Feb 2018
    • 44

    Her er en video med div høyedepunkter av hva han er i stand til. Ser brukbart ut.

    video, deling, kameratelefon, videotelefon, gratis, upload

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2805

      Fantastisk!

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4207

        Skummelt å vurdere noen ut fra en Youtube-video, men det her virker å være klasse. Pur klasse. Uselvisk, klok, tobeint og en skuddfot som går Mathew en høy gang.

        Jamen så ikke linken med Gustavsson fra tiden i Elfsborg svært giftig ut og. Begynner å få noen ordentlig gode relasjoner framover på banen hvis det her faller på plass. Dyer/Gustavsson og Smarason/Lehne Olsen kan bli to ordentlig underholdende syn framover!

        Og, ikke minst, ser det ut til at vi kan få gode pasningsleggere sentralt i alle ledd. Maric var skarp mot KIL (setter opp Smarason langs bakken før 2-0), Salquist er en moderne stopper med god fot, Pedersen er bunnsolid og Dyer virker å være det samme. I bakhånd har vi Sheriff. Lenger opp i banen fôrer Smarason luksusspissen TLO med krempasninger. Og da har jeg ikke engang nevnt Ødemarksbakken.

        Ikke bra i det hele tatt hvor trua jeg begynner å få på det her. Nå ryker vel kneet til Smarason på lørdag
        Last edited by Kanarivogel89; 28.02.2019, 16:28.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Det er i hvertfall helt klart at klubben vil ha inn en sentral midtbane til, og det er betryggende. I fjor manglet vi en ved siden av Mathew helt til Pedersen kom, og vi så med en gang hvor mye bedre laget ble. Pr dags dato er det ingen som er gode nok til å fylle den rollen. Får vi inn Dyer (eller en annen) så betyr vel det at Charles mer eller mindre er ferdig i klubben. Ayagwa har potensiale og Krogstad tipper jeg det er uaktuelt å kvitte seg med.

          Helt enig i at dette begynner å se skummelt bra ut. Ikke bra!
          ..................

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1309

            Det er dette med utlendingskvota også - sånn som jeg forstår reglene får vi en fri spiller for mye hvis vi henter Dyer. Det betyr at noen må ut, og Charles virker som det åpenbare valget.

            Dårlig planlagt av klubben i så fall, Charles har utvilsomt potensiale, men det sitter litt inne å få det ut. Først og fremst er det løsninga på keeperplass det er lett å være kritisk til, her bruker vi to frie plasser per i dag. Som reservekeeper burde vi hatt en talentfull norsk en.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3308

              Lander vi denne blir jeg imponert. Jeg har aldri hørt om spilleren, og har bare sett YT-videoen, men dette ser jo utrolig spennende ut. Dyer og DAP på midtbanen, jeg kan leve med det.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2252

                Hvis så skulle skje, beholder vi Krogstad & Knudsen som backup og leier ut Ezeh og Ayagwa.

                Kommentar

                • lsk_rob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2016
                  • 139

                  Hvis han signeres er det vel mest nærliggende å tro at Charles går på lån, jeg tviler på at klubben har gitt han opp enda. De vil nok se hvordan han utvikler seg på et nytt utlån.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2805

                    Det står ingen ting i RB om dette ennå. Da kan det være at en avtale (signering eller lån) er lenger unna enn vi tror.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2252

                      Kan hende at det må bli investorhjelp (transfermarket opererte med €250K), mtp det nedlående resultatet økonomisk ifjor. Han har vel kontrakt ut 2020. Det var også spekulert i en leieavtale.Vi er overbefolket av midtbanespillere, så det vurderes vel hvor mye bedre han er enn eksisterende alternativer, jmfr Krogstad og Sherif. Vurderes kanskje også opp mot en ev ny spiss?

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        Magnus Haglund sa følgende om Dyer da spilleren ble hentet til Elfsborg for 2,5 år siden:

                        "Elfsborgs manager Magnus Haglund om värvningen av Alex Dyer:
                        – Alex Dyer är en rörlig, löpstark och passningsskicklig spelare som bidrar till såväl mål som assists. Det är en mycket karaktärsstark spelare som bar lagkaptensbindeln i succélaget Östersund och var i mitt tycke ÖFK:s bästa spelare. Det är med stor glädje som vi kan konstatera att vi har kommit överens med Alex om ett treårskontrakt, och jag är övertygad om att han kommer passa in i IF Elfsborg på ett alldeles utmärkt sätt."

                        Just what the doctor prescribed, slik jeg ser det.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Dyer fremstår som veldig spennende og virkelig den makkeren DAP trenger i en 442, evnen til å ta seg inn i boksen og være en avslutter er prikken over i’en. Utover det er bevegeligheten og hvor spillbar han gjør seg det som peker seg ut. Så helst at vi satset på det vi hadde, men denne spilleren vil jeg se i gult og svart. Kan det settes i gang en kronerulling, mon tro?

                          Faen så jævla deilig det er at vi endelig ser ut til å ha en plan med de spillerne vi henter. Selv på YT-videoer får man et inntrykk av hva han har å tilby i det klubben prøver på spillemessig. Ting henger på greip nå, eneste minus er keepersituasjonen.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Charles sitt problem er at han han ikke passer inn i en 442. Skrev her inne i debuten hans borte mot Viking at han hverken var en erstatter for Bonke eller førstelagmateriale sentralt. Han er en spillertype som kan være en back up for Smarason, men det er ikke slike roller vi henter afrikanere for å fylle.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3269

                              Virker som en spennende spiller, men føler vi bør fokusere midlene andre steder. Per i dag har vi tre midtstoppere med Sheriff som en fjerde mulighet. En skade og plutselig ser det veldig tynt ut, spesielt dersom det skulle komme noen karantener samtidig blir det veldig tynt. Midtbanen har vi mange alternativer.

                              Til slutt et lite P.S. Jesper Westerlund hadde også en imponerende Youtube-video.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5089

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Til slutt et lite P.S. Jesper Westerlund hadde også en imponerende Youtube-video.
                                Jepp, dumt vi signerte Jesper Westerberg istedenfor...

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1309

                                  Hvor god Dyer er har jeg ikke noe peiling på, og du har rett i at youtube-video ikke er det beste å gå etter for å vurdere en spiller!

                                  Men - den andre sentrale midtbaneplassen er det store spørsmålstegnet i elleveren vår per i dag, kanskje ved siden av keeper. Får vi inn en allsidig og god spiller der, kan vi bli veldig tøffe å slå i 2019! Krogstad er en bra spiller å ha på laget, men har ikke alle egenskapene som skal til i en så krevende rolle. Ayagwa og Charles er for uferdige til at vi kan håpe på noe særlig stabilitet fra dem. Av spillerne vi har per i dag er det Sheriff som har den største oppsiden kommende sesong, synes jeg.

                                  Stopperplass er vi godt forspent på, med fire reelle alternativer (inkl Sheriff), og med SKM som kan steppe inn hvis det virkelig kniper. Jeg mener det er unødvendig å hente inn en stopper til som skal være foran Sandberg i køen, han har bevist nok til at han bør få sjansen.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3148

                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                    Stopperplass er vi godt forspent på ........ med SKM som kan steppe inn hvis det virkelig kniper.
                                    Nei.

                                    Men ellers helt enig med deg i at vi har fire habile midtstoppere, og trenger sentral midtbane mest nå.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3120

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                      Krogstad er en bra spiller å ha på laget, men har ikke alle egenskapene som skal til i en så krevende rolle. Ayagwa og Charles er for uferdige til at vi kan håpe på noe særlig stabilitet fra dem. Av spillerne vi har per i dag er det Sheriff som har den største oppsiden kommende sesong, synes jeg.
                                      Jeg mener Krogstad er undervurdert av mange, og at han kan gjøre en god jobb, og Sheriff har et stort potensiale. Blir en av disse skadet over tid, har vi imidlertid et problem. Charles er et mysterium, overbeviste med en gang, og har så dovnet hen, både hos oss og i strømmen. Ayagwa har jeg ikke tenkt å gå en runde til på, men mener vel at han pr i dag er den som er lengst unna av de vi har.

                                      Skal vi hente en ny midtbanespiller så må det være en som er udiskuterbart bedre enn det vi har. Om Dyer er det, har jeg ikke grunnlag nok til å uttale meg om.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Det det koker ned til er hvem som kan slå den type pasning som Ayagwa serverte DG mot Rostov på jevnere basis. Det er tydelig at ambisjonen er høy for hvordan vi skal fremstå på Åråsen. Dette er jo bare en videreføring av fokuset Lennartsson har hatt på å utvikle vårt eget spill. Ingen skrytevideoer vil vektlegge Krogstads pasninger, sånn er det bare. Men han har mange andre kvaliteter som passer en tremanns sentral midtbane. Dyers video viser vendinger av spillet, initiativ med ball, bevegelighet, utholdenhet, mot, målfarlighet og tilrettelegging for medspillere. En våt drøm av en indreløper spør du meg.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Og jammen er han kapteinsemne også, med holdninger som vil styrke troppen på alle måter. Dessuten var selve kriteriet for å hente spillere nå at de skulle styrke kvaliteten på førsteelleveren.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎