Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1454

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    2019:
    Maric
    Rafn - Salqvist - Sheriff - Kind Mikalsen
    Gustavsson - Pedersen - Dyer - Ødemarksbakken
    Smárason - Lehne Olsen
    Tror du Sheriff starter i stedet for Kippe? Jeg tenker at det heller blir på sikt i 2019.. eller?
    Og Sheriff istedet for Erik Tobias?

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      Opprinnelig skrevet av Tvilling
      Tror du Sheriff starter i stedet for Kippe? Jeg tenker at det heller blir på sikt i 2019.. eller?
      Og Sheriff istedet for Erik Tobias?
      Jeg er litt usikker. Men Sheriff har vært meget god i de kampene jeg har sett i vinter. Han stiller nok foran Sandberg i køen, men litt usikker på hvordan Lennartsson vurderer han opp mot Kippe.
      ..................

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Næh, når sesongen starter så er nok Kippe der, tenker jeg (med Salqvist som makker)

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Hva er tanken bak opsjonen vi har? Håper det er slik at dersom tyrkerne utløser Mathews klausul, utløser vi Dyers klausul. Men det er kanskje litt for enkelt? Et Mathew-salg var kanskje budsjettert inn i fjor, og pengene vi evt. får til sommeren må brukes til å spise inn noe av underskuddet fra 2018?

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4375

            Er også veldig fan av måten vi bygger lag på nå. Stort sett basert på skandinaviske spillere (Dyer går også strengt tatt som en skandinaver). Det skaper lettere gode relasjoner mellom spillerne og bedre samhold etc. Det er også tydelig at vi henter ikke en spiller hvis han ikke har den atferden som skal til for å passe inn i gruppa. Alle vi har henta det siste året virker som veldig trivelige mennesker. Føler ikke på noen som helst måte at vi har noen primadonnaer i stallen nå. Den siste vi hadde forlot portene i vinter og dro tilbake til Island. Kjenner jeg er så utrolig spent på å se utviklingen i dette laget fremover nå. Jeg ser ingen grenser akkurat nå, for så god er ikke eliteserien. Man må bygge stein for stein, men jeg føler meg ganske trygg på at vi vil klatre en god del plasser i år. Har ikke vært så optimist eller hatt så trua siden tidene med Rösler og Tom Nordlie, men jeg skal selvsagt være litt forberedt på å bli skuffa nok en gang. Det er fortsatt LSK vi snakker om tross alt.
            ..................

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1309

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Hva er tanken bak opsjonen vi har? Håper det er slik at dersom tyrkerne utløser Mathews klausul, utløser vi Dyers klausul. Men det er kanskje litt for enkelt? Et Mathew-salg var kanskje budsjettert inn i fjor, og pengene vi evt. får til sommeren må brukes til å spise inn noe av underskuddet fra 2018?
              Blir Mathew solgt har vi penger, hvis ikke har vi Mathew.. jeg tipper det er så enkelt. Virker som en god deal!

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1454

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Blir Mathew solgt har vi penger, hvis ikke har vi Mathew.. jeg tipper det er så enkelt. Virker som en god deal!
                Og Mathew kan bli solgt til andre enn tyrkerne også.. så dealen virker logisk . . og fremtidsrettet.
                Vi har ikke fasiten på disse siste signeringene (annet enn Smarason, selvsagt), men slik det ser ut nå har Simon&Co (som nå er utvidet med en stor givergjeng) gjort en kjempejobb!

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 431

                  Matthew har ikke fått vist seg fram for noen så langt i alle fall. På de 5 kampene som har blitt spilt siden overgangen så var han ikke engang på benken de 3 første kampene og har vært ubenyttet reserve de to siste.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1309

                    Opprinnelig skrevet av banan
                    Matthew har ikke fått vist seg fram for noen så langt i alle fall. På de 5 kampene som har blitt spilt siden overgangen så var han ikke engang på benken de 3 første kampene og har vært ubenyttet reserve de to siste.
                    Hva tror dere om sjansene til å skrive ny kontrakt med Mathew hvis Tyrkia blir helt mislykka?

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Det er vel neppe sjokkerende all den tid Matthew kom til en klubb midt i sesong mens han selv er utenfor sesong.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1358

                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Det er vel neppe sjokkerende all den tid Matthew kom til en klubb midt i sesong mens han selv er utenfor sesong.
                        Det er ikke sjokkerende om han får svært lite spilletid totalt sett heller. Å spille seg inn på et satt og presterende lag som kjemper i toppen av nest øverste nivå i Tyrkia er nok ikke så enkelt som mange her inne tror. Vi risikerer å få tilbake en spiller med lavere markedsverdi.

                        Det er bare å krysse alt man har for at han får en del spilletid etterhvert. Gjør han ikke det, håper jeg virkelig LSK har råd til å gamble som de gjør.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Har kommet mye negativt fra min kant de siste sesongene med rette, men akkurat nå må jeg bare si jeg ser frem mot sesongen, og kanskje enda mer mot fremtiden.
                          Det Mesfin har stelt i stand etter han kvittet seg med siste rest fra Bjarmann tiden har vært upåklagelig og langt på vei i den retningen jeg har etterlyst i mange år nå.
                          Signeringene som er gjort av spillere er for første gang på lang tid spillere jeg føler er hentet til klubben mer enn til treneren, og enda viktigere er det at man ved å hente Toni Ordinas og Lars-Olof Mattson viser at man ønsker å bygge et støtteapparat som forhåpentligvis skal få det beste ut av de spillerne man til enhver tid har i klubben, og at man forhåpentligvis blir mindre sårbar for trenerbytter i fremtiden.

                          Helt nydelig!

                          Kommentar

                          • yeh_boiii
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Feb 2018
                            • 44

                            Kippe fortsetter som kaptein i år også. DAP og Smarason blir visekapteiner og kommer til å få viktige lederroller, både for å avlaste Kippe som hadde mye å gjøre i fjor, og for å dyrke frem flere tydlige ledere i klubben

                            Frode Kippe (41) fortsetter som LSK-kaptein, men i år får han med seg Daniel A. Pedersen (26) og Arnór Smárason (30) i et utvidet kaptein-team.

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Det er klart Kippe skal forstsette som kaptein. Noe annet ville jo vært helt tullete. Men Lennartsson gjør nok en positiv vri - innføring av "kapteinsteam"

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Veldig mye positivt som skjer om dagen og jeg ser virkelig frem til seriestart. Det er likevel et par spørsmåltegn (det vil det alltid være), primært hvilken Alex Dyer har vi hentet? Dersom han finner tilbake til formen fra Østersund tiden, så blir det bra, men det gjenstår å se. Det andre er scoringsformen til TLO. Ett mål hittil er under pari. Mulig at Moses har vokst til å bli et alternativ, men jeg føler han har ett steg til å ta før han er klar. Smarason viste seg som målfarlig i fjor, men er mer tilrettelegger. Det er mulig at laget totalt sett, med Ødemarksbakken og nevnte Dyer, blir mer målfarlig slik at vi ikke trenger å sette vår lit til en spiss, men det er fortsatt et ubesvart spørsmål.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4207

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Veldig mye positivt som skjer om dagen og jeg ser virkelig frem til seriestart. Det er likevel et par spørsmåltegn (det vil det alltid være), primært hvilken Alex Dyer har vi hentet? Dersom han finner tilbake til formen fra Østersund tiden, så blir det bra, men det gjenstår å se. Det andre er scoringsformen til TLO. Ett mål hittil er under pari. Mulig at Moses har vokst til å bli et alternativ, men jeg føler han har ett steg til å ta før han er klar. Smarason viste seg som målfarlig i fjor, men er mer tilrettelegger. Det er mulig at laget totalt sett, med Ødemarksbakken og nevnte Dyer, blir mer målfarlig slik at vi ikke trenger å sette vår lit til en spiss, men det er fortsatt et ubesvart spørsmål.
                                  Jeg vil anta Mesfin, Lennartson og co har god kontroll på hva vi har hentet i Dyer. De har fulgt ham lenge og ville hente ham allerede i sommer, men den gang var det økonomisk umulig.Han har beviselig allerede gode relasjoner med Gustavsson og spilte, til tross for at han tilsynelatende hadde "havnet i kulda" i Elfsborg, over 1000 minutter med fotball i Allsvenskan forrige sesong. Det er klart det er vanskelig å bedømme så tildig, men jeg gleder meg ekstra til kampen mot Kristiansund i morgen siden vi for første gang i vinter kan stille et antatt toppet lag, da med Dyer blant de utvalgte 11. Så får vi se hva tiden viser.

                                  TLO er jeg ikke det spor bekymret for. Han har vært svært god i vinter og kommet seg til mange sjanser, men sånt viser seg som kjent ikke i målprotokollen. Man kan klage over at han er ineffektiv, men likevel føler jeg meg trygg på at dette kommer. 12 mål i fjor, 11 året før, 8 året før der. Jeg mener vi har en ny Sundgot i TLO. God nok til å levere tosifra hver sesong, men ikke spektakulær nok til å være et soleklart salgsobjekt. Perfekt type å ha i klubben. Så har han jo tilsynelatende også slått seg ned for godt på Hedmarken og virker å stortrives i gult og svart, spesielt etter at Lennartson kom inn.

                                  Som du sier vil det alltid være et par spørsmålstegn, og det er for så vidt sunt at noen bidrar til å legge litt lokk på hurrastemningen som regjerer her inne nå, så takk for det. Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det har vært et problem at vi har hatt for få målscorere i klubben. Det viser seg jo i målstatistikken fra i fjor hvor kun Bodø/Glimt (32) og Start (30) til slutt stod med færre scorede mål enn LSK (34). Men nå har vi hentet klokt og gjort det vi kan med midlene vi har til rådighet. Det er totalt umulig for meg å se for meg hvordan vi skulle løst overgangsvinduet bedre enn vi har gjort. Smarason har forlenget, Gustavsson har kommet inn og det samme har Dyer. Alle er spillere som beviselig bidrar med scoringer. Defensivt har vi hentet unge Salquist, Sandberg har blitt et år eldre mens Sheriff har levert over all forventning etter comebacket. Og da har jeg ikke engang nevnt det jeg mener er vinterens viktigste signering og som har forsvunnet litt i alt mylderet – nemlig forlengelsen med DAP. Her har vi hærføreren vår de neste årene.

                                  La meg si det sånn: Blir det nedrykkskamp i år forstår jeg ingenting. Da stikker problemene langt langt dypere enn det man kan se med det blotte øye på Åråsen-matta.

                                  Edit: Ser nå at Smarason ikke er klar til kamp i dag. Da får vi vente til neste uke med å se toppa lag...
                                  Last edited by Kanarivogel89; 08.03.2019, 15:03.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3120

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89


                                    La meg si det sånn: Blir det nedrykkskamp i år forstår jeg ingenting. .
                                    Hysj! I år rykker vi ned!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Tror TLO kan blomstre på å ha flere potensielle målscorere rundt seg, fjoråret var helt utenom det vanlige og kan ha preget ham mer enn vi tror. Nå ser jeg at han svenske «fotball er ferskvare»-typen hevder at både DG og Dyer er henta på gamle meritter, men hvem har en karrierepil som konstant peker rett opp? Det som er viktig er å kjenne sin egen spillestil og å vite hva man trenger, og der mener jeg Dyer på mange måter var brikken som manglet, spesielt for å gjøre oss i stand til å bryte ned en motstander som i år i all hovedsak kommer til å stille på Åråsen med en ganske annen kampplan enn i fjor.

                                      Og forventningene har på en måte spillerne hauset opp selv, spesielt Smarason, og det vitner om en selvtillit som historisk sett også kler klubben og noe jeg har etterlyst lenge. Alle ting tilsier at man har satt sammen en spillergruppe som trives sammen, og iveren f.eks. DAP viste da han røpet anskaffelsen av Salquist på sosiale medier sier meg at det handlet om mer enn å få inn en kamerat og landsmann på laget, men også en som gjør ham selv til en bedre spiller.

                                      I år tror jeg klubben får tilbake mange folk som hadde gitt opp å gå på Åråsen.
                                      Last edited by GIFKanari; 08.03.2019, 12:11.

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                        I år tror jeg klubben får tilbake mange folk som hadde gitt opp å gå på Åråsen.
                                        Bare så synd at sesongkort salget er skremmende dårlig.

                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3269

                                          Opprinnelig skrevet av Bibaboy

                                          Bare så synd at sesongkort salget er skremmende dårlig.
                                          Muligens feil tråd, men jeg kjører på.

                                          Sesongkortsalget vil neppe øke før vi har etablert oss på øvre halvdel. De er forbeholdt de som er over middels interessert. Billetter til enkeltkamper vil derimot kunne økes med en god start. Tar vi noen seiere på de fem første og har heng på medaljene inn mot 17. Mai, så kan flere få troen og salget ta seg opp. Men i år må man vise at vi er på vei oppover, og så kan man se på sesongkortene for neste år.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎