Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2082

    Dyer imponerte ingen vel i debuten ?
    Når Elfsborg nå også har sluppet han , tviler jeg litt på hans kvaliteteter ?

    Men for all del , han skal få flere kamper på seg.... men håper ikke nå at Sheriffen som har hatt en veldig posetiv oppkjøring , automatisk blir vraket til fordel for Dyer , siden han har vært så sterkt ønsket av Lennartsson ?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2253

      Dyer får spille seg god i oppkjøringa. Er han ikke på nivå da tar Sheriff den plassen. Håper Lenny tenker slik. Det må bli slutt på å bruke favorittspillere og la de spille seg i form i tellende kamper. Det gjelder alle nyankomne, uansett pris. Enn så lenge har Gustav og Dyer mye å bevise.- Nå har Gustav litt mindre konkurranse på sine plass enn så lenge. Men Magnus Knudsen må gjerne få prøve seg. Synes han minner litt om Ødegård, bare med større potensiale

      Hvilke stoffer ble intatt når laget på lsk.no ble presentert?

      Bla Ebaye som md. Baccay og Ranger angrep.
      Bra jobba!

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1309

        Blir veldig overraska hvis Knudsen klarer å kapre en plass på laget allerede i år, men det er mange andre konkurrenter på høyrekanten: Brenden, Krogstad og Melgalvis er brukbare alternativer alle tre.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2809

          Opprinnelig skrevet av Playboy1
          Dyer imponerte ingen vel i debuten ?
          Når Elfsborg nå også har sluppet han , tviler jeg litt på hans kvaliteteter ?
          Hammarby slapp Smarason. AGF slapp Daniel A. Pedersen. Tviler du på deres kvaliteter også?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4207

            Opprinnelig skrevet av kunden
            Men Magnus Knudsen må gjerne få prøve seg. Synes han minner litt om Ødegård, bare med større potensiale
            Atte hvaforno?! Jeg liker Knudsen, men dette grunnlaget er syltynt.

            Og hva er greia med å kaste Dyer til ulvene etter 70 minutter med fotball? Han har vært her en uke og både Lennartson og hovepersonen selv har sagt at han trenger noen uker på å komme seg 100%

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2082

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

              Hammarby slapp Smarason. AGF slapp Daniel A. Pedersen. Tviler du på deres kvaliteter også?
              Nei , detm viser seg å vært gode investeringer til nå.
              uten dem hadde vi garantert rykket ned forrige sesong.
              Men det betyr likevel heller ikke Dyer må bli en succse?

              Men igjen , han skal selvsagt få noen uker på å overbevise , og jeg håper virkelig at han gjør min ‘skepsis ‘ til skamme..... da leie spillere bør inn for å
              heve første elleveren og ikke for å fylle stallen.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2253

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Atte hvaforno?! Jeg liker Knudsen, men dette grunnlaget er syltynt.

                Og hva er greia med å kaste Dyer til ulvene etter 70 minutter med fotball? Han har vært her en uke og både Lennartson og hovepersonen selv har sagt at han trenger noen uker på å komme seg 100%
                Håper inderlig at Dyer slår til, og får en ny vår hos oss. Men tar det ikke for gitt at han blir en umiddelbar suksess ala Smara og DAP. Kan fort vise seg at hans utviklingskurve er det som skiller oss fra topp 6 til nedrykkskamp. Slik er det når man lever på kanten av stupet.
                Men poenget var, ikke for å ta Dyer eller noe, at de beste spillerne må spille uansett hvilket navn som står på drakta. Vi har mye bra råmateriale i Sheriff og Knudsen, samt Baccay mfl, som jeg vi ikke må skusle bort fordi en innkjøpsspiller på død og liv skal få vise seg frem.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Jeg tenker Dyer hører hjemme på førsteelleveren, jeg.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2082

                    Fikk ikke sett kampen Idag . Men Dyer har tydeligvis
                    overbevist da ? Isåfall gledelig....

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 457

                      – Hvordan ser du Lillestrøm?

                      – Spennende, positivt. Det er et mer voksent og balansert lag enn jeg har sett på en stund. De kan både kontre – og nå ser jeg at de også behersker å spille mot etablert forsvar. Jørgen Lennartsson har jobbet bra med laget og troppen i vinter, mener Kåre Ingebrigtsen – nå som ekspert for Eurosport, ikke som RBK-trener.


                      LILLESTRØM (VG) (Lillestrøm-Molde 1–1) Åtte måneder etter at han fikk sparken i Rosenborg, er Kåre Ingebrigtsen (53) tilbake i fotballen – som ekspert for Eurosport.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4375

                        En opptur i forhold til kampen på fredag. Vi har blitt ganske så mye bedre med ballen, og det er nesten sjokkerende å se at vi konsekvent spiller oss ut fra egen 5-meter. Relativt utypisk LSK. Fortsatt livredd hver gang vi slår opp på feilvendt spiller på egen halvdel gang på gang, men Pedersen, Dyer osv mestrer det fint. Fantastisk scoring av oss der Dyer forserer 40 meter og spiller ut til Bakken, som slår hardt og lavt inn til Lehne Olsen som på ett touch legger tilbake til Dyer som banker ballen i nettaket på direkten. Får vi mer av dette så blir det moro fremover.

                        Men, dukker det opp et lite dilemma etter denne kampen? Jeg synes vi ser veldig bra ut i 4-3-3. Midtbanen med Dyer-Pedersen-Sheriff er rett og slett kruttsterk! Dyer er trolig også best som en indreløper i denne formasjonen. Dilemmaet er jo Smarason her. Han er ganske bankers på laget, men vanskelig å plassere i en 4-3-3. Nå har vi jo ikke fått stilt toppet lag i 4-4-1-1 ennå så vi får vente å se litt. Men jeg tipper ganske sikkert at vi får se LSK i 4-3-3 i en god del kamper i år.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4207

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          En opptur i forhold til kampen på fredag. Vi har blitt ganske så mye bedre med ballen, og det er nesten sjokkerende å se at vi konsekvent spiller oss ut fra egen 5-meter. Relativt utypisk LSK. Fortsatt livredd hver gang vi slår opp på feilvendt spiller på egen halvdel gang på gang, men Pedersen, Dyer osv mestrer det fint. Fantastisk scoring av oss der Dyer forserer 40 meter og spiller ut til Bakken, som slår hardt og lavt inn til Lehne Olsen som på ett touch legger tilbake til Dyer som banker ballen i nettaket på direkten. Får vi mer av dette så blir det moro fremover.

                          Men, dukker det opp et lite dilemma etter denne kampen? Jeg synes vi ser veldig bra ut i 4-3-3. Midtbanen med Dyer-Pedersen-Sheriff er rett og slett kruttsterk! Dyer er trolig også best som en indreløper i denne formasjonen. Dilemmaet er jo Smarason her. Han er ganske bankers på laget, men vanskelig å plassere i en 4-3-3. Nå har vi jo ikke fått stilt toppet lag i 4-4-1-1 ennå så vi får vente å se litt. Men jeg tipper ganske sikkert at vi får se LSK i 4-3-3 i en god del kamper i år.
                          Man kan se på det som et dilemma ... eller man kan se på det som en styrke at vi tilsynelatende behersker både 4-5-1/4-3-3 og 4-4-2/4-4-1-1. Her kan vi forberede oss etter motstander og velge en mer defensiv trygg 4-5-1 i vanskelig kamper som f.eks. på Lerkendal, Sarpsborg Stadion eller Haugesund Stadion, mens vi kan kjøre fullt ut 4-3-3 eller 4-4-2 hjemme på Åråsen mot antatt svakere og jevne lag.

                          En ting som er sikkert er at Lennartson bygger lag, ikke henter spillere basert på navn og lønningspose. Alle som kommer inn har en klart definert og tiltenkt rolle. Og, som andre sier, er det vanvittig deilig å se roen vi har i forsvar (klareringshelvete et forsmedelig unntak). Må si jeg er svært imponert over roen og ballkontrollen til Salquist. Meget moderne stopper, en Pique light. Og jammen slo ikke Maric noen ordentlig gode baller gjennom ledd og. Selv Kippe tok meg seg ballen gjennom første pressledd et par ganger!

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2253

                            Dyer viste spor av klasse, heldigvis. Et imponerende steg også. Parkerte molde midtbanen med ballen i beina. Vi har på papiret muligens landets beste midtbane, uansett konstellasjon. Nå som laget er satt håper jeg vi får se noe mer plan over spillet. Ikke bare slå kontra. Og ikke minst involvere Gustav mere. Tidvis usynlig. Kombinerte fint ved seanse med Rafn som endte med en stor sjanse til sistnevnte. Men selv var han ikke frempå en eneste gang det jeg kunne registere. Enten fungerer ikke samspillet med Rafn, eller så må han vise seg frem mere. Dette bør Lenny ta tak i. Vi skal kunne true på begge kanter.

                            Kommentar

                            • Tjodleif
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2017
                              • 848

                              Noen som vet hvorfor Åråsenmatta sliter mer nå enn på lenge? Mener å huske banemennene fikk bra med skryt i fjor, men nå er den så som så.

                              Edit: Den ser faktisk forferdelig ut, om vi skal sammenlikne med gårsdagens Ullevålmatte :P Håper på gode gressguder og påfølgende mirakler frem til herrenes første Åråsenkamp.

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1815

                                Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                Noen som vet hvorfor Åråsenmatta sliter mer nå enn på lenge? Mener å huske banemennene fikk bra med skryt i fjor, men nå er den så som så.

                                Edit: Den ser faktisk forferdelig ut, om vi skal sammenlikne med gårsdagens Ullevålmatte :P Håper på gode gressguder og påfølgende mirakler frem til herrenes første Åråsenkamp.
                                Har damene trent der i forkant av kveldens CL kamp?

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  Flomlysene på Åråsen var på tirsdag kveld. Uten at jeg stakk bort og sjakka regner jeg med det var for trening 24 timer før kamptidspunktet.

                                  Kommentar

                                  • vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

                                    Noen timer før årets første kamp på Åråsen er salget på sesongkort 2887.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3120

                                      Opprinnelig skrevet av vermu
                                      Noen timer før årets første kamp på Åråsen er salget på sesongkort 2887.
                                      Vi kjøper enkeltbilletter for å bidra litt ekstra i LSK-kassa.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3309

                                        De to første kampene handlet det kun om å hente hjem flest mulig poeng, banene tatt i betraktning. Det tror jeg vi alle kan være enige om, selv om jeg ser visse meldinger på andre fora om at de ikke er fornøyd med måten vi spiller ball på. Jeg føler meg rimelig sikker på at det ikke er slik vi vil fremstå når mattene er spillbare igjen. At vi står med fire poeng etter to runder er godkjent, selv om det er bittert å tenke på at vi burde stått med seks etter straffemissen til TLO. Men Ranheim skulle slås de også, og heldigvis bikket det vår vei. Smarason ventes tilbake til Molde hjemme 2.påskedag, noe som er godt nytt - selv om det ikke virket helt 100 % spikret av det vi kunne høre på studio RB i går kveld. Neste er S08 borte, dette blir noe helt annet med tanke på underlaget. Jeg regner med vi kjører en 4-5-1 variant til denne slik vi har øvd på i vinter. Håper på å se Sheriff inn. Vil kanskje anta at Moses da starter på benk. Jeg synes vi har spilt jevnt med S08 de gangene vi har møtt de, men her er de uansett favoritter så poeng her er bonus.

                                        Ett par betraktninger rundt våre nye spillere.
                                        1.) Salquist. Ingen tvil om at dette er en solid stoppersignering som hever laget betraktelig. Har en egen ro og selvtillit som vi har manglet i de bakre rekker på mange år. En perfekt signering. Er spent på å se hvordan han responderer på kunstgress når det står om poeng. Det digget meg hvordan han i går løp ut til ballgutten etter 85 minutter når det var stopp i spillet og ba han roe det ned ved innkast. Fair Play, nja. Vinnervilje, så absolutt! Herlig å se.
                                        2.) Dyer. Lider av mangel på kamper og trening, virker fortsatt seig, og det kan virke som tempo på norsk fotball innhenter han fra tida i Sverige. Men dette er tilvenning, og jeg er ikke nevneverdig bekymret. Ser at han lider de to første kampene grunnet to dårlige matter. Flere kamper og mer tempo i beina så kan dette bli bra.
                                        3.) Gustafsson. Fryktelig anonym, men igjen lider han grunnet to dårlige matter og kampplanene med lange baller. Han er heller ikke blant de høyeste, men jeg synes han foreløpig virker for pjusk og mangel på selvtillit. Men det bor fotball i gutten, og også her er jeg ikke bekymret. Var nære scoring i går tidlig i kampen. Men jeg forventer mer, mye mer.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1199

                                          Salquist har vært langt bedre enn forventet så langt, så får vi se hva som skjer når kjappe kuntgressmatter står for tur. Foreløpig mere enn godkjennt. Folk har klaget på Haakenstad og Melgalvis men det Gustaffson har vist så langt er er under Haakenstad/Melgalvis nivå. Jeg er på nåværende tidspunkt mest bekymret for at vi har en keeper som ikke holder særlig høyt nivå.....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎