Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    Sitter med en følelse av at Gustafson har spilt mye ving i 4-3-3. Han ligger ofte høyt i banen, og kan være noe sen i returløpene. Farta hans er likevel såpass at han skal få tid til å tilpasse seg lag og liga. Med en solid start kan vi koste på oss litt tid for han og Dyer. Dyer viser at det bor mye i han, selv om han sliter litt enn så lenge.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Etter to fulle serierunder ligger vi på 6. plass. Blant annet laaangt foran RBK.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9359

        Opprinnelig skrevet av vermu
        Etter to fulle serierunder ligger vi på 6. plass. Blant annet laaangt foran RBK.
        Har førti kroner på RBK nedrykk. Enkleste 20k jeg har tjent!!!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Blir interessant å se hva Lennartsson velger til kampen mot Sarpsborg. 4-5-1/4-3-3 har blitt drillet ganske mye i vinter til vanskelige bortekamper på raskt kunstgress. I Sarpsborg, Skien, Molde og på Intility er vel de kampene (hvertfall) jeg ser for meg at vi bør kjøre den varianten. Så får vi se om han våger å gå bort fra den vante formasjonen som tross alt har gitt bra uttelling på de to første. Jeg håper vi har guts nok til å kjøre 4-3-3 og gi de en overraskelse.
          Last edited by _Jonern; 11.04.2019, 21:16.
          ..................

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Tipper det blir 4-5-1 med Dyer og Sheriff som indreløpere og Moses på benk mot Sarp.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2278

              Tror Smara blir spart for kunstgress. Mulig Lenny vurderer Krogstad for å ha en ballvinner/kriger på midten.
              Med seier blir det "seriefinale" hjemme mot molde 22. Måtte komme med en helge-jinx

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2852

                Opprinnelig skrevet av kunden
                Mulig Lenny vurderer Krogstad for å ha en ballvinner/kriger på midten.
                Vil bare minne om at Krogen var banas beste i årets viktigste og - for Fuglas del - mest solide match i fjor.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1320

                  På transfermarkt ser det ut til at Mathew har spilt seg til fast plass på laget nedi Tyrkia. Lover godt for å få solgt ham til sommeren.

                  Kommentar

                  • Gjedda
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2015
                    • 147


                    kke vanskelig å se hvor hovedproblemet til LSK fortsatt ligger. Frykter at vi har seriens minst målfarlige midtbane. På de siste 6 seriekampene har ingen andre enn TLO eller Smara vært på scoringslisten. Av de få måla LSK scorer står duoen for omtrent 4 av 5 mål, gitt at minst en av dem spiller. Merkelig at verken kantspillere eller sentrale midtbanespillere greier å score mer enn de gjør.

                    DAP er en god spiller, men en dårlig avslutter. Han brente noen store sjanser i fjor. Tviler derfor på at han kommer til å score mye. Dyer er vanskelig å vurdere. Han har innimellom en fin pasningsfot og scoret jo et fint mål i oppkjøringa, men heller ikke han har jeg særlig tro på når det gjelder scoringsteft. Ødemarksbakken er nok den på midten som jeg har mest tro kan bidra med mange mål. Ihvertfall hvis han får en noe friere rolle enn rent kantspill. Ennå ikke overbevist om at kantrollen eller hengende spiss er der der hvor han kan bidra mest. Kanskje han har en fremtid sentral på midten. Gudene skal vite at sentral midtbane trenger mer offensiv kreativitet så kanskje han er den i troppen som kan fylle playmakerrollen best. Er ikke overbevist om det heller, men kombinasjonen DAP og Dyer som sentrale ballfordelere funker dårlig nok til at flere alternativer må prøves. Ingen av dem er gode nok i rollen som offensiv styrmann. Denne nøkkelrollen er nok den vanskeligste rollen å fylle gitt den troppen vi har. Matthew anser jeg som tapt, og utifra det jeg har sett og hører om Ayagwa er det nok bare å glemme ham. Dessverre tror jeg heller ikke Krogstad passer så godt i den funksjonen. Heller ikke Sherif. Spørs om ikke klubben faktisk må på spillerjakt igjen. Tror det sitter veldig langt inne for Jørgen å begynne å spille fast med 3 sentrale midtbanespillere. Hadde hovedproblemet vårt vært av defensiv karakter hadde jeg skjønt det hvis Jørgen gikk over til en femmer på midten nå, men siden jeg tror også han mener at knuten som må løses først og fremst ligger fremover på banen tror jeg ikke det er lett for ham å måtte forsake kantromspill for å få flere LSK spillere sentralt i banen. På bortebane ja, da har han jo sagt at det er aktuelt med mer dekning sentralt defensivt, men hjemme er det ikke lett å se at en formasjonsendring til 4-5-1 vil gi bedre offensive utsikter enn dagens formasjon. Det måtte i så fall være å kaste kortene, og rett og slett erkjenne at kantspillet vårt bidrar så lite til mål at man er villig til å satse mer på å vinne krigen om ballkontroll sentralt. Den erkjennelsen sitter nok veldig langt inne og jeg tviler på at man er der ennå. Når det gjelder DG har han vært veldig anonym til nå. Jeg liker farten hans, som trengs i et særdeles temposvakt lag, men foreløpig har han brukt den svært så spasommelig. Han er vel også det nærmeste man kan si er en ren kantspiller i denne troppen. Han må ta større del i spillet hvis han skal spille. Ikke gjemme seg bort. Utfordre mer. Benytte seg av nettopp farta. Dersom han ikke leverer snart blir det nok mye benk på ham i år.

                    Synes vi fortsatt spiller ganske kjedelig og forutsigbar fotball. Litt mer kontroll på ballen enn før har vi og derav noe mer variert spill. Glimtvis noen fine kombinasjonstendenser, men ulempen er at det går så treigt at vi skaper færre målsjanser enn før. At helt elendig forsvarspill av Ranheim er eneste grunn til at vi står med en seier i år sier sitt og er ikke sælig oppløftende.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3136

                      Gjedda har alldeles rett, men jeg frykter at det vil sitte langt inne å endre både på formasjon og benking av nye spillere.

                      Men noe må gjøres. Vi blir veldig tynne i boks, og kvaliteten på innlegg er kass. Hvem har en god nok pasningsfot?

                      Leker litt med tanken på å la Baccay starte, og så kjøre Rafn opp på kant.

                      Krogstad må inn på midten, hans krigeregenskaper er sårt savnet, samtidig som Pedersen kan gå litt høyere i banen.

                      Forutsatt at Smara fortsatt er ute, bør vi seriøst vurdere Sandberg inn som stopper og Kippe på topp sammen med TLO.

                      Dyer kan komme inn når Krogstad har løpt seg tom, og DG kan bli igjen på Romerike.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9359

                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                        På transfermarkt ser det ut til at Mathew har spilt seg til fast plass på laget nedi Tyrkia. Lover godt for å få solgt ham til sommeren.
                        Harde Mottak nevnte at Matthew en gang skåra etter et av disse zzzzzzzzzalto innkasta til Brenden.

                        Større prestasjon for hvert kast som går!

                        (#fådetvekk)

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          Etter 5 kamper spilt kan vi vel si at vi resultatmessig er omtrent der vi kunne forvente å være. En helt OK start. Tap mot Sarp og Molde var ikke uventet. Så har vi to seire på Åråsen mot lag vi bør slå, samt en helt OK uavgjort på Nadderud. Spillemessig har vi vært svakere enn det jeg hadde forventa, særlig fremover, så ut i fra spill og sjanser så har vi fått ganske bra betalt i form av poeng. Det positive er at vi har mye mer å gå på spillemessig, samt at vår desidert viktigste spiller offensivt ennå ikke har vært på banen. Alex Dyer ser også ut til å finne seg til rette, og forhåpentligvis er det mye mer fotball i Daniel Gustavsson enn det han har vist til nå.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1320

                            Noen som vet når vi kan vente at Sandberg er tilbake? Med Salquist ute i 3 kamper hadde det vært en gymden sjanse for ham å spille seg inn på laget..

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2278

                              Kanskje å håpe på for mye, men ikke utenkelig han må stå over kun neste cupkamp etter kara-tee sparket/etterslengen. Eller så får man håpe at det kun blir 2 kamper og ettersom flystreiken er over så han er klar mot bartene.
                              Det er vel egentlig stopperkrise ettersom Sandberg og SKM også er ute. Kun Sheriff som har spilt i den posisjonen, eller har jeg glemt noen?

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1320

                                Nei, ikke mange alternativer på stopperplass nå.. Rafn spilte vel der mot GIF, tipper han er nestemann i køen.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2852

                                  Tror Elvis var innom midtstopperplassen etter utvisninga. Gjorde det greit da, men usikker på om han er kompetent mot ES-motstand...

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1320

                                    Enig, han er en smart spiller med bra pasningsfot, men med tanke på hvor dårlig det funka defensivt for ham som back er jeg skeptisk til hvor god figur han kan gjøre i midtforsvaret..

                                    Ellers er det stilig hvor mange posisjoner han har spilt i på sine relativt få kamper. Han har vel bekledd begge backene, stopper, sentral midt, høyrekant og spiss?

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2852

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                      Enig, han er en smart spiller med bra pasningsfot, men med tanke på hvor dårlig det funka defensivt for ham som back er jeg skeptisk til hvor god figur han kan gjøre i midtforsvaret..

                                      Ellers er det stilig hvor mange posisjoner han har spilt i på sine relativt få kamper. Han har vel bekledd begge backene, stopper, sentral midt, høyrekant og spiss?
                                      Når var han spiss?

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1320

                                        Han spilte hengende spiss mot Haugesund?

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                          Enig, han er en smart spiller med bra pasningsfot, men med tanke på hvor dårlig det funka defensivt for ham som back er jeg skeptisk til hvor god figur han kan gjøre i midtforsvaret..

                                          Ellers er det stilig hvor mange posisjoner han har spilt i på sine relativt få kamper. Han har vel bekledd begge backene, stopper, sentral midt, høyrekant og spiss?
                                          Og keeper hvi
                                          s nødvendig

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎