Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3891

    Hvordan er det mulig at uansett hvem som leder denne klubben, så klarer de å fucke det opp?

    Er det noen som har en teori om hvordan det er mulig, mens en rekke "småklubber" med langt mindre ressurser og historie klarer å utvikle seg mens LSK tilsynelatende bare blir dårligere og dårligere?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • brune stakkeland
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2012
      • 857

      Er det for koslig på åråsen? Hører de snakker om at spillerne skal passe inn og være fine gutter, men er det noen som trøkker til og stiller krav? Jeg KREVER høy nok temperatur til at det er minst en slåsskamp på trening kommende uke. Burde lært meg nå at er null grunn til å ha forventninger til no annet enn å kanskje overleve før sesongstart...

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3308

        Nå må noe skje, jeg veit ikke hva, men noen må si fra, for dette er langt, LANGT under akseptabelt nivå. Selv etter 4-0 blir vi overkjørt til de grader, fullstendig bekmørkt. Rafn som midtstopper, kjenn på det. Jeg som ikke trodde det kunne bli verre enn etter kampen i Sarpsborg, fy faen å ræva dette laget er. Skammelig!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Blir en sann fornøyelse å se dette laget gjøre akkurat det samme mot RBK. Legge seg ned på egen halvdel og spre beina og ta i mot fra start. Bare å sette store penger på borteseier.
          ..................

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
            Er det for koslig på åråsen? Hører de snakker om at spillerne skal passe inn og være fine gutter, men er det noen som trøkker til og stiller krav? Jeg KREVER høy nok temperatur til at det er minst en slåsskamp på trening kommende uke. Burde lært meg nå at er null grunn til å ha forventninger til no annet enn å kanskje overleve før sesongstart...
            Selvfølgelig er det for koselig på Åråsen, spillere får jo f.eks. ny kontrakt over flere år på bakgrunn av brassemål og scoring i cupfinalen.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              OM Jørgen presterer å sette opp Haakenstad og DG på høyresiden neste gang, så skal jeg for første gang boikotte en hjemmekamp. Nå må den elendige svensken som faktisk mangler ALT ha brukt opp klippekortet sitt!

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                Det begynner å bli mer og mer synlig at dårlige holdninger er et av de store problemene i denne klubben her. Se på lag som Mjøndalen og Kristiansund. Langt mindre klubber og dårligere lag enn oss. De kjemper for livet hver eneste kamp og spiller med hjertet utapå drakta. Det er helt jævlig å se på spillerne våre som lunter hjem etter horrible balltap. Som åpenbart ikke gir alt. Tåpelig nok er det slagordet vårt. Gi alt. En stor vits hele greia. Når hadde en LSK spiller krampe sist? Flere år siden? Ikke at det er så viktig eller en selvfølge, men det sier litt. Spillere ligger på bakken og spreller i feltet på den ene baklengsen. På den første er vi 7 mot 2 i eget felt, men ikke en kjeft tar ansvar. På baklengs nummer to så ligger kapteinen vår 10 meter innenfor resten selvom han har mer enn nok til til å komme seg ut. På nummer fire mister Dyer ballen før han knapt gjør et forsøk på å rette det opp. Det er så forbanna uprofesjonelt, og gjennomført dårlige holdninger. Er så jævlig skuffa i dag at jeg har knapt ord.
                ..................

                Kommentar

                • Gjest

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  OM Jørgen presterer å sette opp Haakenstad og DG på høyresiden neste gang, så skal jeg for første gang boikotte en hjemmekamp. Nå må den elendige svensken som faktisk mangler ALT ha brukt opp klippekortet sitt!
                  Gjør det! Jeg boikotter hele sesongen 2019, og er stolt av det!
                  Dritten som presteres er verdiløs!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Det er på tide at den sportslige ledelsen faktisk står opp og ikke bare unnskylder lagets innsats, når Kippe nok en gang står og koper og virker helt apatisk på vegne av spillerne, men også går mer i detalj på hva faen det egentlig betyr å spille for LSK. Få pisset om årene på rad i eliten og den sterke middelmådigheten den har blitt synonym med på avstand og gi et innblikk i hvordan det faktisk jobbes for å bli et lag å regne med igjen. Jeg digger ansettelsen av Toni Ordinas og det fokuset han har på å skape noe eget i LSK gjennom talentene, en unik stil, og ikke en blåkopi av f.eks Stabæk, men hvilken gjennomslagskraft har det i en så sidrompa og gammelmodig klubb som LSK fremstår som sportslig? Jeg vil se en klubb som setter fokus på at de ferdighene LSK skal stå for er innprenta i spillerne klubben selv produserer. Utenlandske spillere skal kun hentes som klare forsterkninger, det skal ikke sitte en jævla utlending på benken som en grunnregel!

                    Jeg registrerer også at Mesfin av og til poster ting på sosiale medier som handler om taktikk og ferdigheter, en som huskes spesielt var en sak om Lampard som vektla hans unike evne til alltid å posisjonere seg riktig og lese spillet, en spiller som alltid skaffet seg tid og rom ved å vite hvor han var i banen og hadde medspillerne sine. Der, og på ferdighetene mann mot mann, ligger det store gapet i ferdighetsregisteret hos den jevne LSK-spiller. Innsats og tæl må man forvente ligger i bunn hos spillere som lever av fotballen. Alt bare flyter i denne klubben, det mangler fasong og rammer, identiteten til LSK er mer koblet til lidenskapen hos fansen enn hva laget leverer. I skrivende stund har kampen mot Glimt gått i oppsummeringa av runden og LSK har blitt såpass av en doldis og vits at man heller ikke denne gang gidder analysere hva som gjør at vi blir overkjørt. Av ren medlidenhet er vi kanskje siste lag ut i innslaget om lagenes DNA, for hva faen skal man egentlig fokusere på, hva henger på greip?
                    Last edited by GIFKanari; 05.05.2019, 22:49.

                    Kommentar

                    • Egumen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2011
                      • 162

                      Opprinnelig skrevet av daf

                      Gjør det! Jeg boikotter hele sesongen 2019, og er stolt av det!
                      Dritten som presteres er verdiløs!
                      Boikotter forumet da, eller? Regner ikke med at folk med den innstillinga er å finne på Åråsen uansett.

                      Helt elendig kamp, og det finnes ingen unnskyldninger for dårlig innsats, men så mangler vi også de tre desidert beste spillerne i klubben til dagens match, i tillegg til at Lennartsson bommet fullstendig med Rafn som midtstopper. Dette kan ikke bli verre, så håper å se deg på Åråsen til helga.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        Se på Horneland i går, presset mot veggen benker han alle de såkalte stjernene, setter inn sultne unggutter og får med seg noe.

                        Lennartson sitter apatisk og tygger tyggegummi, mens han komponerer det ene laget verre enn det andre.

                        Til neste kamp må Haakenstad og de to totalt ubrukelige svenskene benkes. Taper heller med unggutter som prøver, enn med de jævla bomkjøpene totalt blottet for ære og innsats.

                        (Og ja, når den verste skuffelsen har lagt seg, så reiser jeg til Åråsen denne gangen også).

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4375

                          På tide å være dønn ærlige. Haakenstad, Melgalvis og Brenden har overhodet ingenting i eliteserien å gjøre. Er nesten fristet til å ta med Rafn og Kind Mikalsen også. Kippe er ferdig nå. Salquist, Pedersen, Smarason og Lehne Olsen er de eneste som drar lasset i denne stallen. Så har vi en del ålreite spillere, men som trenger kvalitet rundt seg. Da snakker vi om Ødemarksbakken, Sandberg, Sheriff, Baccay og Krogstad først og fremst. Resten er stallfyll som ikke holder mål.

                          Får virkelig håpe klubben og ikke minst Toni Ordinas får fart på rekrutteringen og får opp egne ekte LSK-gutter så kan man få kjippet dette skvipet vi har i stallen vekk fort som faen.
                          ..................

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6074

                            Hvor lenge er Sandberg ute?

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3120

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              På tide å være dønn ærlige. Haakenstad, Melgalvis og Brenden har overhodet ingenting i eliteserien å gjøre. Er nesten fristet til å ta med Rafn og Kind Mikalsen også. Kippe er ferdig nå. Salquist, Pedersen, Smarason og Lehne Olsen er de eneste som drar lasset i denne stallen. Så har vi en del ålreite spillere, men som trenger kvalitet rundt seg. Da snakker vi om Ødemarksbakken, Sandberg, Sheriff, Baccay og Krogstad først og fremst. Resten er stallfyll som ikke holder mål.

                              Får virkelig håpe klubben og ikke minst Toni Ordinas får fart på rekrutteringen og får opp egne ekte LSK-gutter så kan man få kjippet dette skvipet vi har i stallen vekk fort som faen.
                              Ærligheten bør omfatte erkjennelsen av at de to svenskene er feilkjøp. Spesielt DG er så elendig at jeg ikke har ord.

                              Det positive er at flere av de "ålreite" spillerne har stort potensiale, og vil under riktig ledelse blomstre. Jeg vil også ta med Rafn blant disse. Får han spille der han skal, så er han et aktivum.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7003

                                Fy faen heller. Jeg så ikke Bodø-kampen i går, men jeg har sett deler av den nå.

                                Haakenstad har ingenting å gjøre i de to øverste divisjonene. Jeg så Kåffa et par ganger i fjor, siden jeg har en sønn som spiller i klubben har vi et forhold til dem. Haakenstad ville aldri i verden spilt seg inn på laget deres, og de var i 2. divisjon i fjor. Nå er de nummer 4 i OBOS med nesten samme mannskap pluss et par nye spillere. Jeg våger påstanden at de ville most oss hvis vi hadde møtt dem i dag. Haakenstad kan faktisk ingen verdens ting. Ikke kan han slå brukbare pasninger, ikke klarer han å ligge riktig i press, ikke klarer han å slå mer enn en håndfull presise innlegg i løpet av en sesong, og ikke klarer han å drible. Det eneste han klarer, er å løpe rett frem og rett tilbake igjen. Han er den verste spilleren jeg har sett i LSK noen sinne. Selv Jesper Westerberg hadde visse tekniske kvaliteter, selv om han var rævva. Haakenstad har INGENTING. Han er på Romanus Orjinta-nivå. Men Haakenstad har snart spilt HUNDRE kamper for oss!

                                Melgalvis, Brenden og Gustavsson holder heller ikke mål, og Kippe har blitt for gammel, det går for fort for ham (selv om han likevel er vår klart nest beste midtstopper, det sier faktisk alt, totalt avhengige av en 41-åring. Kom igjen'a!). Marko Maric, Daniel Pedersen, Tobias Salquist, Arnor Smarason og Thomas Lehne Olsen er de eneste som holder bra Eliteserien-nivå i vår stall, det er egentlig en bra sentrallinje, men det er så mye DRITT rundt den sentrallinja på alle sider at helheten er fullstendig håpløs. Vi brukte EN MILLION KRONER på å hente Gustavsson. Var dette Lennartsons avgjørelse? I så fall er det avskjedsgrunn!

                                I stedet for å håpe at de ubrukelige spillerne vi har gitt kontrakt skal begynne å yte, kan vi like gjerne sette på våre egne ungdommer. De kan ikke gjøre det dårligere, det er faen ikke mulig, men de burde i det minste ha et ønske å spille for drakta. SØPPELET vi har akkumulert i A-stallen er det bare å sette på tribunen. Hvis Haakenstad får fornyet tillit nok en gang mot Rosenborg, bør Lennartson også sendes tilbake til Sverige. Ikke at jeg tror trenerskifte egentlig vil ha noe å si, det er KULTUREN i LSK som er råtten til margen. Haakenstad er den fremste eksponenten for middelmådigheten, tafattheten, fraværet av krigeregenskaper og den elendige standarden som har festet seg i klubben.

                                Det kan hende det er like kult for oss å rykke ned slik at vi for første gang på årevis kanskje kan vinne flere kamper enn vi taper, men jeg vil MYE HELLER rykke ned og få frem et lag av yngre og lokalt forankrede talenter som kan spille oss opp enn å fortsette å leve i den evige nedrykksmøkka, med en sammenrasket stall drittspillere som for det aller meste i høyden ville sittet på benken i alle andre klubber i Tippeligaen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1199

                                  Haakenstad har defensive svakheter, men å gi han så mye pepper etter en kamp der midtbanefemmeren svikter totalt er meningsløst. Haakenstad har klart seg mere enn bra nok mot Sarpsborg, Molde, Ranheim og Haugesund. Han er dessuten en av få spillere i dette laget som flytter beina fort nok og har nok løpskraft. Bør være selvskreven i dette laget men helst på bekostning av DG. Vi har de spillerene vi har....

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Det er nesten noe komisk over folk her inne som umiddelbart hiver seg over nye spilleres manglende prestasjoner uten å ta hensyn til noe, mens de ivrig forsvarer spillere som Haakenstad, Kind Mikalsen, Melgalvis som over flere år ikke har prestert på et nivå som lønna reflekterer. Man har ingen rett til å stille de som styrer ansvarlig for manglende sportslige krav hvis man med hånda på hjertet mener disse (og sikkert flere) har levert på et jevnt godt nok nivå for klubben. Det var også et uttalt mål å styrke laget på backplass før sesongen starta. Har du status som førstelagsspiller skal du bedømmes utifra det, ikke utifra din nasjonalitet eller forventningene. Du skal gjøre deg fortjent til å trø ut på graset på Åråsen. Jeg vil hevde en stor grunn til at ting har fått gli ut som de har er at det nettopp settes en altfor lav standard for de norske spillerne i laget. Og spesielt hvis du er lokal, men ikke et talent da. Får de tilltit er nasjonalitet ute av ligningen og veldig mange gulsvarte Ludvig-stemmer der ute frykter hvilken vei det kan gå. Selv om de måtte debutere som lagets bestemann, for en dag vil han gjøre en feil som viser at han ikke er god nok. Uten å sette det opp mot hva rutinerte førstelagsspillere gjør uke inn og uke ut.

                                    Dyer er en veldig god spiller og har erfaring fra et nivå ingen andre i troppen har. Han har levert best når LSK har villet spille fotball og tatt kontroll. Han har vært ganske svak i kampene vi har stilt opp som statister og vært baktunge. Virker som folk har glemt at han fikk kun en oppkjøringskamp før sesongen starta også. Og han kom til et lag uten selvtillit og vinnermentalitet og sikkert uten allverdens selvtillit innabords. Gustavssons prestasjoner er det vanskeligere å forsvare, men igjen er det en spiller uten selvtillit som kommer til en klubb uten selvtillit og med en annen stil og formasjon.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1199

                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Hvor lenge er Sandberg ute?
                                      Han mente selv han var klar for spill om en måneds tid.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1309

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Det er nesten noe komisk over folk her inne som umiddelbart hiver seg over nye spilleres manglende prestasjoner uten å ta hensyn til noe, mens de ivrig forsvarer spillere som Haakenstad, Kind Mikalsen, Melgalvis som over flere år ikke har prestert på et nivå som lønna reflekterer. Man har ingen rett til å stille de som styrer ansvarlig for manglende sportslige krav hvis man med hånda på hjertet mener disse (og sikkert flere) har levert på et jevnt godt nok nivå for klubben. Det var også et uttalt mål å styrke laget på backplass før sesongen starta. Har du status som førstelagsspiller skal du bedømmes utifra det, ikke utifra din nasjonalitet eller forventningene. Du skal gjøre deg fortjent til å trø ut på graset på Åråsen. Jeg vil hevde en stor grunn til at ting har fått gli ut som de har er at det nettopp settes en altfor lav standard for de norske spillerne i laget. Og spesielt hvis du er lokal, men ikke et talent da. Får de tilltit er nasjonalitet ute av ligningen og veldig mange gulsvarte Ludvig-stemmer der ute frykter hvilken vei det kan gå. Selv om de måtte debutere som lagets bestemann, for en dag vil han gjøre en feil som viser at han ikke er god nok. Uten å sette det opp mot hva rutinerte førstelagsspillere gjør uke inn og uke ut.

                                        Dyer er en veldig god spiller og har erfaring fra et nivå ingen andre i troppen har. Han har levert best når LSK har villet spille fotball og tatt kontroll. Han har vært ganske svak i kampene vi har stilt opp som statister og vært baktunge. Virker som folk har glemt at han fikk kun en oppkjøringskamp før sesongen starta også. Og han kom til et lag uten selvtillit og vinnermentalitet og sikkert uten allverdens selvtillit innabords. Gustavssons prestasjoner er det vanskeligere å forsvare, men igjen er det en spiller uten selvtillit som kommer til en klubb uten selvtillit og med en annen stil og formasjon.
                                        Melgalvis og Haakenstad ble henta fra OBOS og 2.-divisjon. At de skulle være spillere som hevet LSK nevneverdig var det ingen som hadde forventninger om.. Forventningene til de to svenskene våre er naturlig nok mye større. Som du sier har de erfaring fra høyt nivå og større meritter å vise til enn en god sesong i Fram Larvik.

                                        Da blir jo skuffelsen når de ikke leverer fra start desto større, spesielt når andre spillere fra Allsvenskan (les Smarason) tok det på strak arm.

                                        Helt enig med deg i at Dyer har ferdigheter som går utenpå de fleste andre i troppen i dag, men han fremstår for meg som en luksusspiller som ikke jobber hardt nok og som er for veik i duellene. Jeg håper det bare SER sånn ut, siden han ikke er kjent med systemet og medspillerne, men begynner å tvile på det.

                                        Vanskeligere å gjøre seg opp en mening om Gustavsson sine kvaliteter med ball, siden han ikke virker å være i stand til å gjøre seg spillbar og dermed få ballen.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3120

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Jeg vil hevde en stor grunn til at ting har fått gli ut som de har er at det nettopp settes en altfor lav standard for de norske spillerne i laget.
                                          Det sier i så fall alt om hvor elendige enkelte av de utenlandske må være, siden de er langt verre enn de norske spillerne du hetser dag ut og dag inn.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎