Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Melgalvis og Haakenstad ble henta fra OBOS og 2.-divisjon. At de skulle være spillere som hevet LSK nevneverdig var det ingen som hadde forventninger om.. Forventningene til de to svenskene våre er naturlig nok mye større. Som du sier har de erfaring fra høyt nivå og større meritter å vise til enn en god sesong i Fram Larvik.

    Da blir jo skuffelsen når de ikke leverer fra start desto større, spesielt når andre spillere fra Allsvenskan (les Smarason) tok det på strak arm.

    Helt enig med deg i at Dyer har ferdigheter som går utenpå de fleste andre i troppen i dag, men han fremstår for meg som en luksusspiller som ikke jobber hardt nok og som er for veik i duellene. Jeg håper det bare SER sånn ut, siden han ikke er kjent med systemet og medspillerne, men begynner å tvile på det.

    Vanskeligere å gjøre seg opp en mening om Gustavsson sine kvaliteter med ball, siden han ikke virker å være i stand til å gjøre seg spillbar og dermed få ballen.
    Takk. Det gjør godt å se at det finnes debattanter her inne som har gangsyn.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Helt enig med deg i at Dyer har ferdigheter som går utenpå de fleste andre i troppen i dag, men han fremstår for meg som en luksusspiller som ikke jobber hardt nok og som er for veik i duellene. Jeg håper det bare SER sånn ut, siden han ikke er kjent med systemet og medspillerne, men begynner å tvile på det.
      En av tingene jeg la merke til i BG-kampen var at Dyer tok ballen fra Glimt mange ganger på midten, og avleverte den til noen som ikke var pressa. Han er nok ingen knallhard duellspiller, men det ville overraske meg om han ikke vant flest baller fra motstanderen i den kampen på midtbanen.
      Mista kanskje litt dampen i andre, men det virker som om han har mer matchstamina nå enn i starten av sesongen (mot Stabæk virket det jo som om han tok et par taktiske hvilepauser, før han plutselig hadde et sugende returløp eller to).

      Uansett var han vel den desidert mest konstruktive spilleren vi hadde den kampen. Jeg klarer ikke helt å se hvordan RB delte ut en ener der, men det er ikke første gang jeg og sportsredaksjonen ikke er på bølgelengde heller

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Opprinnelig skrevet av OlaG

        En av tingene jeg la merke til i BG-kampen var at Dyer tok ballen fra Glimt mange ganger på midten, og avleverte den til noen som ikke var pressa. Han er nok ingen knallhard duellspiller, men det ville overraske meg om han ikke vant flest baller fra motstanderen i den kampen på midtbanen.
        Mista kanskje litt dampen i andre, men det virker som om han har mer matchstamina nå enn i starten av sesongen (mot Stabæk virket det jo som om han tok et par taktiske hvilepauser, før han plutselig hadde et sugende returløp eller to).

        Uansett var han vel den desidert mest konstruktive spilleren vi hadde den kampen. Jeg klarer ikke helt å se hvordan RB delte ut en ener der, men det er ikke første gang jeg og sportsredaksjonen ikke er på bølgelengde heller
        Dyer har vært helt ok, men på langt når det jeg håpet, og uansett bare leiesoldat frem til sommeren. Den som gir DG bedre karakter enn Dyer forstår så lite fotball at det diskvalifiserer for all fremtid.

        Kommentar

        • woodford
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2004
          • 162

          Noen som vet status på Smarason, Pedersen og Mikkalsen ? Helt tyst fra klubben og nå ryktes det at Ayagwa er på vei bort.
          Begynner å bli tynn stall nå om det ikke hentes inn noen nye.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4375

            Opprinnelig skrevet av woodford
            Noen som vet status på Smarason, Pedersen og Mikkalsen ? Helt tyst fra klubben og nå ryktes det at Ayagwa er på vei bort.
            Begynner å bli tynn stall nå om det ikke hentes inn noen nye.
            Fra Sves på twitter: Daniel Pedersen er det gode sjanser for at er tilbake selv om det ikke er klart. Smarason kommer vel an på hvordan denne treningsuka blir. Men helt umulig er det nok ikke at han i hvert fall kan bli involvert i kampen.
            ..................

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              Melgalvis og Haakenstad ble henta fra OBOS og 2.-divisjon. At de skulle være spillere som hevet LSK nevneverdig var det ingen som hadde forventninger om.. Forventningene til de to svenskene våre er naturlig nok mye større. Som du sier har de erfaring fra høyt nivå og større meritter å vise til enn en god sesong i Fram Larvik.

              Da blir jo skuffelsen når de ikke leverer fra start desto større, spesielt når andre spillere fra Allsvenskan (les Smarason) tok det på strak arm.

              Helt enig med deg i at Dyer har ferdigheter som går utenpå de fleste andre i troppen i dag, men han fremstår for meg som en luksusspiller som ikke jobber hardt nok og som er for veik i duellene. Jeg håper det bare SER sånn ut, siden han ikke er kjent med systemet og medspillerne, men begynner å tvile på det.

              Vanskeligere å gjøre seg opp en mening om Gustavsson sine kvaliteter med ball, siden han ikke virker å være i stand til å gjøre seg spillbar og dermed få ballen.
              Både Haakenstad og Melgalvis ble hentet for å spille førstelagsfotball, for førstnevnte har det også vært uttalt at nettopp den lovnaden gjorde tilbudet for bra til å avslå. Jeg har allerede argumentert for hvorfor spillernes prestasjoner må bli bedømt etter deres status i troppen, og her er det heller ikke snakk om spillere som hever oss, men som ikke presterer på et jevnt akseptabelt nivå. Og det gir heller ingen mening å gi godt voksne spillere som dette ny kontrakt over flere år hvis de etter din mening ikke engang hever laget, som de vitterlig fikk. Nettopp slike økonomiske og sportslige valg er med på å gjøre gode resultater nær sagt umulig, og det burde spesielt forarge de supporterne som til enhver tid unnskylder resultatene med de knappe ressursene våre.

              Jeg har også allerede argumentert for hvorfor jeg mener Dyer er best når vi selv forsøker spille fotball, men faktum er at vi knapt har klart eller ønsket å etablere et eget spill i offensiv sone, vi slår ballen over ham. Mot Glimt endte ballinnehavet på tredvetallet, og da gir man seg selv små sjanser til å få et resultat. Ballbesittelse bør ikke nødvendigvis være et mål, men bikker prosenten under 40 er som regel faresignalene altfor mange for laget som løper etter. Når du nevner Smarason som umiddelbar suksess kom han boksavelig talt inn og fylte et høl i banen som vi tok i bruk. Når vi har spilt noen kamper der vi virkelig har forsøkt å bruke en spiller som skulle løfte pasningsvaliteten vår så synes jeg det er mer rettferdig å felle en dom. Synes det også er rart at folk er såpass kritiske til ham når treneren selv har sagt at man velger å spille etter forholda. Jeg skrev allerede etter første kamp at det var et dårlig tegn for fortsettelsen, og her er vi.

              Gustavsson har vært laber, men det pussige er at nettopp bevegeligheten og evnen til å gjøre seg spillbar skal være en av hans styrker. Og da faller vi kanskje igjen tilbake på det gamle vante, spillestil, og altfor manges manglende vilje til å ta et skikkelig oppgjør med den og f.eks. den type langpasninger vi slår, og ikke minst hvem som får slå dem. Jeg vil hevde Ødemarksbakken sliter minst like mye under status quo som svensken.
              Last edited by GIFKanari; 08.05.2019, 18:41.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1309

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                Både Haakenstad og Melgalvis ble hentet for å spille førstelagsfotball, for førstnevnte har det også vært uttalt at nettopp den lovnaden gjorde tilbudet for bra til å avslå. Jeg har allerede argumentert for hvorfor spillernes prestasjoner må bli bedømt etter deres status i troppen, og her er det heller ikke snakk om spillere som hever oss, men som ikke presterer på et jevnt akseptabelt nivå. Og det gir heller ingen mening å gi godt voksne spillere som dette ny kontrakt over flere år hvis de etter din mening ikke engang hever laget, som de vitterlig fikk. Nettopp slike økonomiske og sportslige valg er med på å gjøre gode resultater nær sagt umulig, og det burde spesielt forarge de supporterne som til enhver tid unnskylder resultatene med de knappe ressursene våre.

                Jeg har også allerede argumentert for hvorfor jeg mener Dyer er best når vi selv forsøker spille fotball, men faktum er at vi knapt har klart eller ønsket å etablere et eget spill i offensiv sone, vi slår ballen over ham. Mot Glimt endte ballinnehavet på tredvetallet, og da gir man seg selv små sjanser til å få et resultat. Ballbesittelse bør ikke nødvendigvis være et mål, men bikker prosenten under 40 er som regel faresignalene altfor mange for laget som løper etter. Når du nevner Smarason som umiddelbar suksess kom han boksavelig talt inn og fylte et høl i banen som vi tok i bruk. Når vi har spilt noen kamper der vi virkelig har forsøkt å bruke en spiller som skulle løfte pasningsvaliteten vår så synes jeg det er mer rettferdig å felle en dom. Synes det også er rart at folk er såpass kritiske til ham når treneren selv har sagt at man velger å spille etter forholda. Jeg skrev allerede etter første kamp at det var et dårlig tegn for fortsettelsen, og her er vi.

                Gustavsson har vært laber, men det pussige er at nettopp bevegeligheten og evnen til å gjøre seg spillbar skal være en av hans styrker. Og da faller vi kanskje igjen tilbake på det gamle vante, spillestil, og altfor manges manglende vilje til å ta et skikkelig oppgjør med den og f.eks. den type langpasninger vi slår, og ikke minst hvem som får slå dem. Jeg vil hevde Ødemarksbakken sliter minst like mye under status quo som svensken.
                Melgalvis og Haakenstad ble henta på et tidspunkt hvor muligheten til å hente gode spillere var mye dårligere enn i dag. Vi hentet kontraktsløse spillere fra lavere divisjoner (Ajeti...), og jeg og helt sikkert mange andre hadde ikke de helt store forventningene til hva de skulle bidra med på eliteserienivå.

                Gustavsson, Dyer, Salquist, Pedersen og Smarason er spillere som er henta fra en helt annen hylle, og da blir forventingene til dem også høyere.

                På den annen side ser jeg poenget ditt med de nye kontraktene. Hva slags «status» de har i troppen vet jeg ikke, men ingen av dem hadde vært i førsteelleveren hvis vi ikke hadde skader eller karantener, og jeg gjetter på at de ikke har de feiteste lønningene heller.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  Status etter sju kamper

                  Før sesongen var det helt klart at vi var sårbare på flere nøkkelposisjoner, selv om stallen er litt breiere og mer solid enn tidligere. Det gjaldt naturligvis de to som ble henta og langt på vei berga oss i fjor, Pedersen og Smárason. Det var også opplagt at vi tidlig i vinter hadde tenkt å hente en venstrebeint spiller til back og/eller kant, men fordi Mathew ble leid ut, uten salgssum til å hente erstatter, og Ayagwa viste seg svært uferdig i de første treningskampene, ble istedet sentral midtbane prioritert, og Dyer henta, på lån, seint i oppkjøringa. Mikalsen var dermed vårt eneste, litt usikre, kort på venstreback.

                  Sårbarheten har vist seg kostbar: Smárason spilte sine første tjue minutter i går, og viste på den korte tida hvorfor og hvor sårt han har vært savna. Mikalsen har, igjen, fått langvarige skadeproblemer, nå med ryggen, og nødløsningen med Rafn på sin dårlige side og vår svakeste back på høyre svekka laget klart, både defensivt og offensivt. Når både Pedersen og Salquist måtte stå over de siste kampene etter skader og dumskap var det opplagt at vi ville slite. Våre to svenske innkjøp har heller ikke overbevist. En stund kunne det se ut til at DG kunne bli en ny Jesper Westerberg, som ikke mestret tempo og nivået på duellspillet i norsk fotball, selv om han nå viser at han er klart bedre, slik vi nå spiller, som spiss. Dyer varierer fortsatt enormt i prestasjoner, selv om potensialet opplagt er betydelig. Men det jeg var mest urolig for etter treningskampene, særlig, men ikke bare, mot Kristiansund, var at vi, selv om vi for så vidt spiller greit både med lavt og høyt press, ikke presser tett nok, er tafatte og nøler for lenge, kommer for seint inn og blir løpende i mellom alt for mye, gir motstanderen for mye rom til å komme i posisjon for nær sekstenmeteren. Det har dessverre vist seg også i flere, om ikke alle, tellende kamper.

                  To klare delmål for laget i år måtte være å forbedre den svake redningsprosenten i fjor, vi slapp inn alt for mange mål pr målsjanse mot, og øke effektiviteten. Jeg har ikke sjekka statistikken hittil (fint om noen andre gjør det), men et meget klart inntrykk er at vi slipper inn langt færre mål pr målsjanse mot (og de har det vært en del av). Både keeper Maric og forsvaret ellers (med Salquist) er klart bedre enn i fjor, mener jeg, selv om vi har et par stygge baklengs på total markeringsglipp, men lite ellers. Effektiviteten framover, altså mål per målsjanse, er også klart bedre; her er problemet at vi hittil ikke er i nærheten av å skape like mange sjanser som vi faktisk var ganske gode til i fjor, både før og etter trenerskiftet.

                  Utsiktene framover er at vi bør være ferdig med de sju kampene som ga oss få poeng i fjor, og at Smárason gudskjelov ser ut til å være på god vei tilbake, trolig gradvis i løpet av to-tre kamper nå, og i følge den tyske spesialisten har et kne han kan spille fotball med i ti år til. Med Pedersen bedre i skulderen (og Salquist også tilbake), tror jeg tilogmed DG kan spille kant langt bedre, noe han viste gode tendenser til i treningskampene der han og Smárason hadde et spennende samspill.

                  Lennartsson har opplagt måttet slite med fravær og skader nevnt ovenfor, og har dessuten gjort noen pussige taktiske valg, ikke minst overambisiøst med 4-4-2 borte på kunstgras mot Sarpsborg. Men han gjør også flere gode og dels overraskende bytter, og har alt fra treningskampene i vinter bygd opp og gitt Baccay tillit på venstreback, og nå gradvis sluppet ham til der, med suksess hittil, slik at vi slipper grøsseren med Haakenstad på HB og Rafn på VB. Jeg må innrømme at jeg før sesongen ikke trodde verken Haakenstad eller Melgalvis (uavhengig av skadesituasjon) ville få særlig spilletid i år. Haakenstad var opplagt en meget dårlig nødløsning, men når det gjelder Melgalvis har Lennartsson tydeligvis sett egenskaper ikke alle andre hadde trodd på. Rett nok spilte Melgalvis faktisk sine beste to kamper i fjor som sentral midtbane, men Lennartsson har nå brukt ham også på andre plasser, som hengende spiss, og vil bruke ham som en stø, rolig og ganske bra pasningslegger, noe Ødemarksbakken fikk gleden av å utnytte.

                  Etter alt dette er det likevel grunn til å minne om at vi, sammenlikna med i fjor, faktisk ligger klart foran skjema. Etter de første sju kampene i fjor hadde fire poeng, nå har vi åtte. Og etter de samme sju kampene mot de samme lagene, borte og hjemme, som i fjor, hadde vi tre poeng. Tre. Og nå altså åtte.

                  gilbert




                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Det bekymringsverdige er at med Smarason inn så løses altfor mange aspekter ved eget spill seg som ingen andre kan kopiere, mangelen på en plan b er fryktelig frustrerende. Med islendigen inn får man forhåpentligvis en kjedereaksjon. Man får ikke bare fylt the missing link mellom midtbane og angrep, men hans inntreden alene vil også føre til at motstander må ta forholdsregler som ihvertfall hjemme gjør at vi kan løfte laget og at spillere som Dyer ikke bare endelig kan vende opp med ball på riktig side av midtsirkelen, men også få den lille ekstra tida med ball som gjør ham langt farligere. Ødemarksbakken bør også ha langt bedre forutsetninger for å motta ball enten i rom eller på fot der han utfordrer fra sin kantposisjon inn i banen eller rett på kassa. Og med en naturlig offensiv Baccay på venstra er det langt lettere å forestille seg at vi kan skape dilemmaer for motstanderen enn med alternativene som råder. Og jeg vil at vår vikigste målscorer får konsentrere seg om å operere i rommet han scorer mål, i og rundt motstanders boks.

                    Jeg vil også at Kippe fases ut av førsteelleveren ganske kjapt med spillere tilbake fra skade, tida hans som krumtapp bør være over nå og det er ingen erstatter som vil videreføre hans ferdigheter. Det har klubben selv lagt opp til. Fremtida tilhører en landslagsspiller som Sandberg og så får Sheriff gjøre sitt beste for å utfordre både ham og de sentralt på midten. Jeg vil se to stoppere i LSK som er i stand til å ta initiativ med ball og koble på de to på midten som begge har ferdigheter til å vende spillet og slå stikkere, DAP som den mer defensivt anlagte og Dyer som vi vet også kan ta sugende offensive løp. Det er nok av evner i dette laget til å dra en motstander ut av balanse og sette premissene til tross for de svake punktene, og hvis vi vil se noen fremgang sportslig bør faktumet at vi står med mer poeng mot samme motstandere enn i fjor ikke fungere som noe annet enn mager trøst. For bak de resultatene handler det om marginer og enkeltmannsprestasjoner. Håndbrekket må av i denne klubben. Man må våge å mislykkes. Toget går nå, og jeg vil ikke at klubben min ender opp som det Everton er for Liverpool i forhold til vår egen erkefiende. For selv det er i ferd med å bli tatt ifra oss.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9329

                      Stiller meg mer og mer kritisk til spillerpolitikken all den tid vi er avhengig av Smarason for å yte noe man kan være bekjent av.

                      "Innsats er gratis" - Ragnhild S. Fjørtoft

                      Kommentar

                      • Gjedda
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2015
                        • 147


                        Trist at dette har gått fra vondt til verre.
                        Når man nedstemt går gjennom dataanalysene er det et tall som virkelig stikker seg ut i år.
                        Og det er antall avslutninger på mål per kamp hjemme på Årosen.
                        Vi ligger i snitt på katastrofale 2,2 avslutninger på mål per hjemmekamp. Jeg kan ikke huske å ha sett så dårlige tall for LSK.
                        Nest dårligst hjemmestatistikk på dette har Stabæk med 3. Best er Molde med 7,3.

                        Ekstra ille er det å vite at motstander i snitt har hatt 5,8 avslutninger på mål. Dette tallet er også av det ekstreme sorten på hjemmebane. I alle de 5 hjemmekamper hittil i sesongen har motstander hatt flere avslutninger på mål enn oss. Selv i seirene mot Ranheim og Haugesund var vi klart underlegne med å komme til avslutninger på mål. Hva har skjedd med vårt spill på hjemmebane?

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          Har lyst til å peke på tre problemer vi sliter med:
                          1. Manglende press på motstanders ballfører
                          2. Manglende markering av motstanders pasningsalternativer
                          3. Manglende bevegelser rundt ballfører når vi har ballen
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Har lyst til å peke på tre problemer vi sliter med:
                            1. Manglende press på motstanders ballfører
                            2. Manglende markering av motstanders pasningsalternativer
                            3. Manglende bevegelser rundt ballfører når vi har ballen
                            Konsist. Sitter ikke igjen med mye når alt dette mangler. Det sier seg selv.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4207

                              Jeg gir deg mye dritt, men herregud Sportsklubben – du er og blir min store kjærlighet <3<3<3<3

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3891

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Har lyst til å peke på tre problemer vi sliter med:
                                1. Manglende press på motstanders ballfører
                                2. Manglende markering av motstanders pasningsalternativer
                                3. Manglende bevegelser rundt ballfører når vi har ballen
                                Det var greit i dag, eller?

                                Denne kampen viser jo at det faktisk er et håp om at vi skal kunne ta et lite steg videre. Nå må vi håpe at dette ikke bare er et skippertak, som GIFKanari skriver i kamptråden!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                  Det var greit i dag, eller?

                                  Denne kampen viser jo at det faktisk er et håp om at vi skal kunne ta et lite steg videre. Nå må vi håpe at dette ikke bare er et skippertak, som GIFKanari skriver i kamptråden!
                                  Det var bare behov for meg å peke hvor skoen trykker. Tipper JL leste posten og tok den til hjertet.

                                  Håper gutta forstår at dersom de klarer å mobilisere slik hver kamp, så blir vi seriemestere. Jeg tør påstå at vi hadde tatt Odd enkelt forrige helg med denne innsatsen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3891

                                    La oss være ærlige. Vi ble nærmest utspilt av et svært middels Viking-lag. Spesielt før den skandaløse utvisningen, hadde vi ingenting å komme med. At vi først begynner å spille litt fotball etter utvisningen, beviser jo bare det vi har sett så altfor, altfor ofte: vi lar motstanderen bestemme det meste, ikke minst på Åråsen. I tillegg til at vi sjelden eller aldri er klare og skrudd på når kampene begynner.

                                    Når det virker som om Smarason bare kan spille noen få kamper i løpet av sesongen (var han syk, eller er det kneet som er ferdig og de prøver å holde det skjult?) og nå også uten vår beste spiller, TLO, ute det meste, muligens hele sesongen, begynner det å bli syltynt med kvalitet i dette laget.

                                    Det har virket som om Lennartson ikke har noen plan B med dette laget og at alt er basert på Smarason. Nå, med TLO ute, er han nødt til å finne en plan C. Klarer han det?

                                    Selv om han fortsatt mangler en god del, synes jeg det tross alt var noen positive tendenser over Moses i går. Kanskje han likevel kan være klar for å lage noen sårt tiltrengte mål for dette laget?

                                    Svesengen skrev før Viking-fadesen at de neste fem kampene frem til sommerferien vil være definerende for sesongen. Vi kunne ikke ha fått en værre start på den perioden.

                                    Det blir nedrykksstrid også i år.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Når det virker som om Smarason bare kan spille noen få kamper i løpet av sesongen (var han syk, eller er det kneet som er ferdig og de prøver å holde det skjult?)
                                      Lurer på om han egentlig var 100% fit da han re-signerte. Hadde han noen skader med seg fra slutten av fjoråret?
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2253

                                        Smara er vel over 30, en belastningsskade på dette tidspunktet kan ofte følge deg karrieren ut eller at det er en karrierestopper. Han var vel skadefri såvidt jeg husker under fjoråret. Får krysse fingra for at både han og TLO er 100% klare til høstsesongen.
                                        Ang TLO så har jeg fryktet dette over en lengre periode. Han blir ofte alene og må gå i hodedueller mot opptil flere forsvarere. Da er det bare et tidsspørsmål før man lander feil. For de som ev frykta at han skulle forsvinne i sommervinduet, kan vel puste letta ut inntil videre.
                                        Synes DG hadde en oppløftende kamp igjen. Ikke feilfritt, men har spilt på seg selvtillit.
                                        Nå får Lenny se å få orden på forsvarsspillet på defensiv dødball. Statistikken vil antagelig vise vi er dårligst på det. Uholdbart.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3120

                                          Jeg har vært en knallhard kritiker av DG, men sluker gjerne kameler om han fortsetter utviklingen han har vist de to siste kampene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎