Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 872

    Opprinnelig skrevet av G-Man
    Jeg har vært en knallhard kritiker av DG, men sluker gjerne kameler om han fortsetter utviklingen han har vist de to siste kampene.
    Han skal ihvertfall få for innstillingen i går, etter utvisningen og rokeringen dekka han 1,5 plasser på banen med ganske knallhard jobbing. Gikk i dueller og løp på så mye som mulig.
    Han putta jo et par i cup-kampen også, så jeg har litt følelsen av at han ligger og vaker på å "knekke koden" nå. Med TLO ute til etter sommerferien hadde det vært superb timing i så fall.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2278

      Har ikke lenger RB+, men utifra overskriften ser Sandberg og SKM til å være skadefrie igjen:


      Matthews låneopphold med Osmanlispor går mot slutten, og det kan virke som om de ikke har bestemt seg om de vil forlenge eller kjøpe. LSK står da fritt til å selge
      til hvem de vil. Kommer det ikke noe bud kan det hende Matthew erstatter Dyer. Kun min spekulasjon ettersom jeg ikke har hørt intervjuet:

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3922

        Opprinnelig skrevet av kunden
        Har ikke lenger RB+, men utifra overskriften ser Sandberg og SKM til å være skadefrie igjen:
        https://www.rb.no/lokalfotball/lsk/s...s/5-43-1083426

        Matthews låneopphold med Osmanlispor går mot slutten, og det kan virke som om de ikke har bestemt seg om de vil forlenge eller kjøpe. LSK står da fritt til å selge
        til hvem de vil. Kommer det ikke noe bud kan det hende Matthew erstatter Dyer. Kun min spekulasjon ettersom jeg ikke har hørt intervjuet:
        https://www.rb.no/lsk/fotball/elites...v/5-43-1082844
        Kan utdype litt:
        Sandberg og SKM melder seg klare. De spilte sammen som stoppere i 1. omgang da LSK2 slo Tromsø2 3-1. De holdt nullen. Lennartson sier at de begge vil komme tilbake i førsteelveren, men har virker å være innstilt på at de først må spille 90 minutter for 2.laget.

        Matthew: Tyrkerne har ikke benyttet seg av opsjonen, men har begynt "samtaler" med LSK. Matthew ønkser å spille for dem, men først og fremst på et høyest mulig nivå utenfor Norge. Det er fortsatt minst en norsk klubb som er interessert, uten at det opplyses om det er RBK eller Molde. RBK prøvde å kjøpe Matthew både i fjor sommer og i vinter. Kåre Ingebriktsen er nå trener i Ostende i Belgia, og han var jo veldig interessert i Matthew som RBK-trener og også Ostende har meldt interesse for Matthew før Kåre dro dit. Men Simon har ikke snakket med Kåre/Ostende om dette nå. Det er svært usannsynlig at Matthew vil spille for LSK igjen.

        Dødballslaget LSK:
        Svesengen, Rydje og Mesfin ser ekstremt nøye på hva som skjer ved Vikings to mål på corner. På målet til Thorstvedt er DP nærmest, men det er Haakenstad som går ut og prøver å avverge corneren og som feilberegner opphoppet sitt. På det andre målet slipper Haakenstad mannen sin, og selv om det ikke er han som scorer, foretar Haakenstad en veldig merkelig manøver hvor han faktisk går inn i ryggen på Salquist, som for øvrig likevel har full kontroll på sin mann.

        Jørgen er veldig bra i intervjuet og avfeier diskusjonen om dommerfadesen med at TV-bildene taler for seg selv. Han er mye mer opptatt av at vi må slutte å slippe inn mål på dødball. Han virker veldig bestemt på at dette ikke er godt nok, og jeg synes han har riktig fokus. Studio diskuterer som nevnt cornerne inngående og hvorfor "dødball-laget LSK" har sluppet inn 6 mål på dødball imot (5 cornere og ett innkast). De er helt klare på at det gjøres et veldig godt arbeid fra trenerapparatet på dette og at det er spillerne på banen som må løse disse situasjonene. Som det blir sagt, så blir det ikke mål på dødball imot hvis spillerne følger instruksjonene og gjør jobben med 100% fokus.

        For øvrig snakket de om våre mange forsvarstalenter. Slørdal er foreløpig på B-lista og kan dermed bare spille tre kamper før han må få proffkontrakt. Tilbud er gitt og Slørdal har tatt dette med seg hjem til familien for å drøfte det.
        Last edited by DoubleHi5; 18.06.2019, 10:55.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3314

          Pd.d har vi fem spillere som holder ES - nivå. Maric, Salquist, DAP, Lehne Olsen og Smarason.

          Følgende spillere innehar ikke nivået: Ayagwa, Dyer (lån), Moses, Brenden, Melgalvis, Charles (lån), Krogstad, Haakenstad.

          Brenden: Hvor lenge har han vært i klubben nå? Fire sesonger? Ikke bevist noe som helst. OBOS-kvalitet.
          Moses: Over 20 kamper, fleste innhopp, 0 mål. Har godt av et nytt utlån, men kan ikke lånes ut når stallen uansett er så tynn.
          Ayagwa: Ble signert fordi han hadde et enormt potensiale. Har ikke bevisst noe som helst. Vært svak selv i 3.divisjon av det jeg har sett. Skremmende at han ble hastesignert.
          Melgalvis: God førstesesong. Har et godt skuddbein, utenom dette ikke stort mye mer. Treig.
          Dyer: Katastrofe. Det dårligste jeg har sett siden Luke og Westerberg.
          Charles: Får knapt spille for et middelmådig OBOS-lag.
          Krogstad: Løper og kjemper, men sluttproduktet er dårlig. Ingen målscorer. Greier ikke å slå pasninger.
          Haakenstad: Skal ha for god kondis, utenom dette, ikke stort.

          Det er egentlig ganske utrolig at vi har en så elendig stall. Nigeriaprosjektet er dødfødt. Dyer-lånet fiasko. Signering av 2.div og OBOS-spillere får vi svi for nå. JL har ikke mannskap til å spille den fotballen han står for. Da blir produktet elendig.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Pd.d har vi fem spillere som holder ES - nivå. Maric, Salquist, DAP, Lehne Olsen og Smarason.

            Følgende spillere innehar ikke nivået: Ayagwa, Dyer (lån), Moses, Brenden, Melgalvis, Charles (lån), Krogstad, Haakenstad.
            Bytt kategori på Krogstad, og så er jeg helt enig. Resten av analysen er 100% riktig.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Bytt kategori på Krogstad, og så er jeg helt enig. Resten av analysen er 100% riktig.
              Enig. Krogstad har definitivt noe i denne klubben å gjøre. Ikke nødvendigvis som bankers førstevalg, det kan fort bli litt tynn suppe. Men en utrolig fin fyr som aldri sutrer og alltid har kjempet seg inn igjen i laget og som bryr seg om klubben. Har levert strålende i de aller viktigste kampene.

              Resten som nevnes er det bare å bli kvitt. Holder overhodet ikke det nødvendige nivået for å klatre opp fra nedrykksgjørma vi har vært i flere år nå.
              ..................

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1206

                Opprinnelig skrevet av LS89
                Pd.d har vi fem spillere som holder ES - nivå. Maric, Salquist, DAP, Lehne Olsen og Smarason.

                Følgende spillere innehar ikke nivået: Ayagwa, Dyer (lån), Moses, Brenden, Melgalvis, Charles (lån), Krogstad, Haakenstad.

                Brenden: Hvor lenge har han vært i klubben nå? Fire sesonger? Ikke bevist noe som helst. OBOS-kvalitet.
                Moses: Over 20 kamper, fleste innhopp, 0 mål. Har godt av et nytt utlån, men kan ikke lånes ut når stallen uansett er så tynn.
                Ayagwa: Ble signert fordi han hadde et enormt potensiale. Har ikke bevisst noe som helst. Vært svak selv i 3.divisjon av det jeg har sett. Skremmende at han ble hastesignert.
                Melgalvis: God førstesesong. Har et godt skuddbein, utenom dette ikke stort mye mer. Treig.
                Dyer: Katastrofe. Det dårligste jeg har sett siden Luke og Westerberg.
                Charles: Får knapt spille for et middelmådig OBOS-lag.
                Krogstad: Løper og kjemper, men sluttproduktet er dårlig. Ingen målscorer. Greier ikke å slå pasninger.
                Haakenstad: Skal ha for god kondis, utenom dette, ikke stort.

                Det er egentlig ganske utrolig at vi har en så elendig stall. Nigeriaprosjektet er dødfødt. Dyer-lånet fiasko. Signering av 2.div og OBOS-spillere får vi svi for nå. JL har ikke mannskap til å spille den fotballen han står for. Da blir produktet elendig.
                Fortell meg heller hvorfor de du nevner holder nivået? LSK er på lavere nivå pr. dags dato enn første sesong under Arne. Hvorfor? Dyer har etter min menig større potensiale enn DAP som er en gigantisk skuffelse så langt i år.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Hvilke muligheter har våre beste spillere til å få ut sitt beste i dette systemet? Hva kan vi kreve av spillere med lavere status, som Moses, når de beste overhode ikke presterer eller kan prestere under forutsetningene som legges til grunn? Idag beklager klubben seg over tapte hodedueller, og istedenfor å spille på andre kvaliteter som etter egen innrømmelse burde passe laget bedre, så mener man at den kanskje beste løsningen er å hive opp en bestefar av en midtstopper i boksen i det fåfengte håpet å vinne den ene duellen som betyr noe. Det ble backbytte i jakten på utligning istedenfor.

                  Dette er altså verktøykassa til LSK. Med fotballspillere på heltid. Det er selve identiteten som er råtten, det er verdens enkleste ting å peke på problemet, det totale fravær av et eget grunnspill.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3922

                    Grenseløs elendighet er det som plager norsk toppfotball

                    Det er ikke marginer som bør gjøre Eliteserien skamfull etter en historisk dårlig cuprunde. Det er nivået.

                    Det er ikke marginer som bør gjøre Eliteserien skamfull etter en historisk dårlig cuprunde. Det er nivået.


                    Når regelen blir at lag fra nivå tre og nivå to enten slår eller skaper betydelige problemer for de beste, største og mest ambisiøse klubbene, er det på tide med en virkelighetssjekk.
                    Den forteller at Eliteserien er i fritt fall og aldri har vært dårligere enn den er nå.

                    --

                    Jeg synes Morten P treffer godt med sin analyse av norsk "topp"-fotball. Siden Lilestrøm er blant de desidert dårligste - av de elendige - kan vi nok trygt fastslå at klubben og laget aldri har vært så svake som nå siden opprykket for snart femti år siden!

                    Hvordan havnet vi her?

                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3314

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      Fortell meg heller hvorfor de du nevner holder nivået?
                      Er det virkelig nødvendig med en forklaring? Ser du ikke det selv?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3136

                        Hvis vi ser i speilet, så er det et par ting som åpenbarer seg.

                        Det første og mest presserende er at vi uten TLO er fullstendig tannløse fremover. Det sier vel alt når det farligste angrepsvåpenet vi har pr dags dato er å kjøre Kippe opp som spiss, og så konsekvent slå langt og håpe på det beste.

                        Det andre er at vi har en altfor smal tropp. I går hadde vi antagelig vært bedre om Dyer og Brenden hadde blitt hjemme, og vi hadde startet med 9 mann.

                        Det tredje er at vi mangler jokere på benken, en som kan komme inn og gjøre en forskjell.

                        Det fjerde er åpenbart spillerlogistikken. Både Dyer og Ayagwa har blitt solgt inn som en slags redningsmenn. Enkelte her inne har hevdet at de har OBOS-kvalitet, men etter min mening er det å gi dem altfor mye kred, for de markerer seg ikke engang i 3 divisjon.

                        Huff, jeg hadde flere poenger, men kjenner at jeg (akkurat som LSK) ikke orker.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3922

                          Opprinnelig skrevet av LS89

                          Er det virkelig nødvendig med en forklaring? Ser du ikke det selv?
                          Dette er en utvikling som har foregått over mange år og med forskjellige styrer, trenere og sportsdirektører, så hvis du eller andre har en så enkel forklaring at du mener den er innlysende, håper jeg du deler den med alle oss andre!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3306

                            Opprinnelig skrevet av LS89

                            Er det virkelig nødvendig med en forklaring? Ser du ikke det selv?
                            Alltid greit å begrunne meningene sine. Da er det enklere for andre å forstå hvordan man tenker.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Bare vent, dagen klubben inn
                              ser at det går til helvete, hvem tyr de til, jo Frode Kippe. Hvis han ikke er midtstopper mot Brann i Bergen er Lennartson historie , Dere tror jeg kødder men dette er fakta....

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Jeg vurderte å
                                sette inn Frode mot strømmen men endte på Håkenstad. Lykke til, Lennartson, vekk med deg

                                Kommentar

                                • norveggio
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2008
                                  • 65

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Jeg vurderte å
                                  sette inn Frode mot strømmen men endte på Håkenstad. Lykke til, Lennartson, vekk med deg
                                  Jeg merket meg det samme. I RB var han konkret sitert som følger: "Han vurderte å sette inn Frode Kippe på topp mot slutten, men droppet det. – «De var såpass overlegne i boksen at vi valgte heller å få inn Mats (Haakenstad) på kanten.» " Logikken til svensken er altså som følger: Hvis motstanderen er overlegen i boksen så setter vi ikke på en hodesterk spiller, men heller en som skal komme til innlegg (som kan slås inn i boksen, hvor motstanderen altså er overlegen). Hva slags vurdering er dette?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3922

                                    Jeg syntes også det var en uforståelig argumentasjon for å IKKE sette inn Kippe.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      Simon Mefsin hear you me. Hvis ikke du
                                      finner en sentral midtbane, en kantspiller og en spiss så er vi ferdig og det må skje NÅ

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3314

                                        Hvorfor gjorde vi ikke noe med spissituasjonen tidligere i vinter? Alle visste at vi ville være fucked hvis TLO ble skadet.

                                        Moses kommer aldri til å ta nivået.

                                        Horribelt av LSK.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3314

                                          Mesfin & co har en helvetes jobb å gjøre i sommer med spillere inn. Han kan starte med å avbryte lånet til Dyer. Nå har Tromsø 3 strake, Stabæk vinner med JJ tilbake. Godset med ny trener, så får vi se om de greier å få sving på sakene etterhvert.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎