Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Hvorfor gjorde vi ikke noe med spissituasjonen tidligere i vinter? Alle visste at vi ville være fucked hvis TLO ble skadet.

    Moses kommer aldri til å ta nivået.

    Horribelt av LSK.
    Enig, men svaret er såre enkelt. Vi hadde ikke mer penger.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      Har kun 4-5 gode nok spillere
      Nå blir d OBOS for oss oxo.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4375

        Kvaliteten på denne stallen er dessverre begredelig. Overgangsvinduet i vinter virket spennende, men kun Salquist har vist seg som en vellykket signering. Dyer og Gustafsson har floppet.

        Jeg vil si vi har 4 kvalitetsspillere i troppen. Salquist; Leverer jevnt over stabilt godt. Pedersen; Er langt unna toppform. Smarason; Ennå lenger unna toppform. Lehne Olsen; Langtidsskadd.

        Resten har vist seg både i fjor og i år at de ikke er noe bedre enn kvaliteten på f.eks Ranheim og Mjøndalen sine spillere. Synd men sant. Vi har minst 5 spillere som ikke burde vært i LSK engang. Når i tillegg taperkulturen fortsetter å herje så ser jeg ikke mye lys i tunnelen for denne gjengen her. Dette blir nok et år der man vil være sjeleglad hvis vi skulle klare å holde plassen.
        ..................

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9329

          Smarason anno 2019 tar nok for mye plass i forhold til hva han leverer.
          ​​​
          DG og Ødemarksbakken må spilles gode (rettvendt på mål). Har vi ferdigheter til det?

          ​​​​

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 865

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Jeg vil si vi har 4 kvalitetsspillere i troppen. Salquist; Leverer jevnt over stabilt godt. Pedersen; Er langt unna toppform. Smarason; Ennå lenger unna toppform. Lehne Olsen; Langtidsskadd.
            Jeg ville lagt til Maric på lista. Han har hatt en solid modningsprosess det siste året, og har gått fra å være leverandør av hjerteinfarkt til å fremstå stødig og solid. Selv feltarbeidet og utspillene begynner å nærme seg nå (han var tre meter unna målgivende i går på en godt vurdert rask igangsetting).

            I tillegg er Rafn og Krogstad spillere som leverer jevnt bra, og har innsats og holdninger som gjør at de får mye ut av evnene de har.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              Opprinnelig skrevet av OlaG
              Jeg ville lagt til Maric på lista. Han har hatt en solid modningsprosess det siste året, og har gått fra å være leverandør av hjerteinfarkt til å fremstå stødig og solid. Selv feltarbeidet og utspillene begynner å nærme seg nå (han var tre meter unna målgivende i går på en godt vurdert rask igangsetting).

              I tillegg er Rafn og Krogstad spillere som leverer jevnt bra, og har innsats og holdninger som gjør at de får mye ut av evnene de har.
              100% enig - både Maric, Rafn og Krogstad har en selvfølgelig plass på lista (og brukt riktig vil jeg også inkludere Ødemarksbakken).

              Problemet er at vi da fortsatt kun snakker om 7 eller 8 spillere som er gode nok i en startoppstilling pr dags dato. Ja, det kommer unggutter, men vi kan ikke kreve at de skal bære laget ennå.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3891

                Fra rb.no, artikkelen om at Joonas Tamm hentes på lån med opsjon for kjøp:

                – Ved å signere Tamm nå får vi en større fleksibilitet på stopperplass, sier sportssjef Simon Mesfin.

                Det er heller ikke utenkelig at Sheriff Sinyan i større grad vil bli vurdert som et midtbanealternativ utover i sesongen.

                – I utgangspunktet hadde vi et ønske om å hente inn en stopper og en sentral midtbane denne sommeren, men skaden til Thomas Lehne Olsen gjør at vi vil prioritere en spiss foran en midtbanespiller. Økonomi vil avgjøre hva vi klarer å få til, sier Mesfin.


                rb skriver at kjøpssummen hvis LSK velger å bruke opsjonen, skal ligge på 150000 Euro (ca 1,5 mill NOK).

                Mattvei Igonen går på lån motsatt vei av Tamm og blir utlånt til Flora Tallin ut 2019-sesongen.

                Elska þetta félag

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7004

                  Haakenstad, Sinyan, Gustavsson, Melgalvis, Dyer (heldigvis ikke lenge til), Brenden og Moses må hives på dør. Ingen av dem holder mål. Det er en begynnelse.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Haakenstad, Sinyan, Gustavsson, Melgalvis, Dyer (heldigvis ikke lenge til), Brenden og Moses må hives på dør. Ingen av dem holder mål. Det er en begynnelse.
                    Langt på vei enig, men for tidlig å konkludere på Gustavsson.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      https://www.lsk.no/nyheter/stopperkj...m-klar-for-lsk

                      Det er liten tvil om at vi har fått inn en god stopper i Joonas Tamm. Men jeg setter et stort spørsmålstegn, er det en 6. midtstopper som bør hentes nå?

                      Det er ikke i midtforsvaret problemet er størst i dette laget. Første bud er en spiss, og det kommer nok.

                      Deretter har vi fryktetlig mye daukjøtt på kantene. Vi skriker etter en spiller som kan gjøre noe på egenhånd.
                      Neste på lista er en sentral midtbane spiller. Ja Krogstad er blitt mer stabil, men vi kan ikke satse kun på han, ved siden av DAP. Vi trenger en kreativ midtbanespiller.
                      Og på backplass har det vært mye rart.

                      Sålenge det ikke har begynt å regne penger inn på Åråsen, mener jeg det er større behov for forstetrkninger i andre posisjoner.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1309

                        Helt enig. Det virker som en veldig rar vurdering. I de siste kampene har det tross alt fungert relativt bra defensivt. Alle kan se at problemet til laget er at vi ikke scorer mål eller skaper sjanser.

                        Håper dette var en svært billig avtale for LSK, spesielt med tanke på at Igonen går motsatt vei.

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Nå er det tegn som tyder på at Tamm er en meget god økonomisk deal, blant annet pga at Igonen ble sendt motsatt vei. Og Tamm er utvilsomt en god stopper. Det kan virke som at de har valgt denne gode dealen, i stedet for en ny midtbanespiller og dermed sender Sheriff framover på banen.

                          Vi kommer neppe til å skape flere målsjanser pga dette, så får vi om prioriteringen rett. Men vi kan jo ønske oss en spiss, som kan flyttes ned på kant når Lehne er tilbake.
                          Last edited by vermu; 29.06.2019, 16:07.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Haakenstad, Sinyan, Gustavsson, Melgalvis, Dyer (heldigvis ikke lenge til), Brenden og Moses må hives på dør. Ingen av dem holder mål. Det er en begynnelse.
                            Dyer og Brenden er jeg enig i. Haakenstad og Melgalvis er greie reserver som kan gjøre gode figurer når laget er tilpasset deres styrker. Sinyan og Moses viser tidvis hva som bor i dem, så jeg er trygg på at de vil slå igjennom snart. Gustafsson er også bra når han blir brukt riktig, men det har desverre skjedd altfor sjelden.

                            Den som jeg er mer usikker på er Bakken. Han viser tidvis glimt, men det blir veldig lite offensive resultater til tross for mye tillit. Defensivt har han mye å forbedre og gjør det ikke lett for backen bak seg. Heldigvis har Krogstad plukket opp mye av arbeidsmengden slik at det ikke har vært like store hull som tidligere. Håper at Bakken tar det siste steget og blir en fullverdig kant, men han har en jobb å gjøre.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1309

                              Igonen er ute, det er bra. Sikkert en keeper med bra potensiale, men vi bør heller satse på Christiansen og Ødegaard. I tillegg ser det ut til at Dyer forsvinner, også en helt riktig vurdering.

                              Om vi kunne lånt ut eller solgt en av flere av Haakenstad, Melgalvis (selv om det smerter å si) eller Brenden, bør vi gjøre det. Da kan vi satse på Ranger som backup på høyreback og kanskje hente en talentfull kantspiller eller sentral midt, for eksempel Lars Olden Larsen fra KFUM.

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 959

                                Det blir sagt av de såkalte ekspertene i programmet Indre Bane på Eurosport at Lehne Olsen tidligst er tilbake månedskifte August/September. Stemmer dette? Mente det har blitt sagt det er store sjanser at han er tilbake til 1. August?

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1199

                                  Opprinnelig skrevet av WAK
                                  Det blir sagt av de såkalte ekspertene i programmet Indre Bane på Eurosport at Lehne Olsen tidligst er tilbake månedskifte August/September. Stemmer dette? Mente det har blitt sagt det er store sjanser at han er tilbake til 1. August?
                                  Det siste jeg leste var at han håper å rekke matchen mot Odd. Dvs første kamp etter ferien. Han er på treningsfeltet og rører ball har jeg sett, men han skynder seg nok sagte men sikkert.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    Både Maric (3) og Salquist (5) er inne på Joacim Jonssons liste over hhv. topp fem keepere og forsvarsspillere. Vil overraske meg om ikke TLO får en plass blant de beste angrepsspillerne når den artikkelen publiseres. Mine kanarigule briller mener også Salquist burde vært plassert langt høyere enn 5. plass. Vært helt fenomenal bak der.

                                    Vi har svært gode enkeltspillere i de fleste ledd, men maskineriet må smøres. For mange løse skruer

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1309

                                      Mange her, meg selv inkludert, ønsker seg Baccay inn for Haakemstad. Jeg tror imidlertid det er et poeng for Jörgen å ikke endre mer på forsvarsrekka enn han blir tvunget til, for vi har blitt tvunget til å rotere ekstremt mye i forsvar i år. En kjapp gjennomgang av årets 15 første matcher i eliteserien viser følgende forsvarsfirere vi har starta med:
                                      • Rafn - Salquist - Kippe - Mikalsen (runde 1)
                                      • Haakenstad - Salquist - Kippe - Rafn (runde 2-5, 12-13)
                                      • Haakenstad - Rafn - Kippe - Baccay (runde 6)
                                      • Rafn - Sheriff - Kippe - Baccay (runde 7)
                                      • Rafn - Sheriff - Salquist - Baccay (runde 8)
                                      • Rafn - Salquist - Kippe - Baccay (runde 9)
                                      • Haakenstad - Sheriff - Salquist - Rafn ( Runde 10-11)
                                      • Haakenstad - Slørdahl - Kippe - Rafn (runde 14)
                                      • Haakenstad - Sheriff - Kippe - Rafn
                                      Ni forskjellige firere på femten kamper! Ikke rart at vi sliter med å få relasjonene til å sitte. Sett i det lyset er det lettere for meg å forstå at Jörgen prioriterer kontinuitet der han kan.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2253

                                        Vi får fått et brukbart utgangspunkt før høsten, og har høyst sannsynlig lagt et lagt bak oss.
                                        Har laget et overslag hvordan høsten kan se ut, og slår dette nogenlunde til er vi definitivt sikre etter å ha slått Stabæk hjemme:

                                        Lillestrøm-Mjøndalen 3p = 21p
                                        Tromsø-Lillestrøm 1p = 22p
                                        Haugesund-Lillestrøm 0p = 22p
                                        Lillestrøm-Brann 1p = 23p
                                        Rosenborg-Lillestrøm 0p = 23p
                                        Lillestrøm-Kristiansund 3p = 26p
                                        Molde-Lillestrøm 0p = 26p
                                        Lillestrøm-Bodø/Glimt 3p = 29p
                                        Strømsgodset-Lillestrøm 0p = 29p
                                        Lillestrøm-Vålerenga 1p = 30p
                                        Viking-Lillestrøm 0p = 30p
                                        Lillestrøm-Stabæk 3p = 33p
                                        Ranheim TF-Lillestrøm 1p = 34p
                                        Lillestrøm-Sarpsborg 08 1p = 35p

                                        Hvis vil gi en plass rundt 10-11.

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          Har laget et overslag hvordan høsten kan se ut, og slår dette nogenlunde til er vi definitivt sikre etter å ha slått Stabæk hjemme:
                                          Har så lite tro på poeng mot Odd i neste match at den ikke engang er verdig en plass på lista?
                                          Synes det er mye realistist, men er ikke overbevist om at vi slår Glimt hjemme. Mer trua på Godset borte, i hvert fall hvis de ikke brått finner på noe lurt.
                                          18 poeng halvveis. Plass i eliteserien 2020 bør være mulig å drømme om.
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎