Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4207

    Vi har en spiss i kikkerten iflg. Mesfin i pauseintervju under Mjøndalen-kampen. Avhengig av om vi selger Mathew eller ikke.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2829

      Har hørt rykter om Fred Fredag. Bare piss?
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4207

        Opprinnelig skrevet av bjarmann
        Har hørt rykter om Fred Fredag. Bare piss?
        Har hørt samme rykte selv. Aner ikke sannhetsgraden

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          Kjenner ikke den helt store begeistringen for ryktene om Fred. Tok lang tid før han leverte noe som helst. Så hadde han en håndfull kamper hvor han leverte bra med målpoeng, til tross for at han var særdeles lat. Så kom overgangsryktene, og etter det var han nesten på Ayagwa-nivå.

          Synd Moses glapp til vrakgodset.

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2082

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Kjenner ikke den helt store begeistringen for ryktene om Fred. Tok lang tid før han leverte noe som helst. Så hadde han en håndfull kamper hvor han leverte bra med målpoeng, til tross for at han var særdeles lat. Så kom overgangsryktene, og etter det var han nesten på Ayagwa-nivå.

            Synd Moses glapp til vrakgodset.
            Hva ...
            Har Moses gått til Godset?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3148

              Opprinnelig skrevet av Playboy1

              Hva ...
              Har Moses gått til Godset?
              Moses Mawa - se et par innlegg lengre opp i tråden.

              gilbert

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                Typisk at når vi nå kan begynne å se på lagene over oss på tabellen, så har vi Tromsø og Haugesund borte. Alfheim er vel den banen vi har størst komplekser på?
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3309

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Alfheim er vel den banen vi har størst komplekser på?
                  Plastgresset i Drammen er vel enda verre. Husk at vi vant i Tromsø i fjor.

                  Kommentar

                  • hekk
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2019
                    • 219

                    Vi har 19 tap, åtte uavgjort og fem seiere på Alfheim, noe som tilsvarer en tapsprosent på 59,37%. Noe bedre i Drammen der vi bare har tapt elleve, og da står med en tapsprosent på 47,82%.

                    Forhåpentligvis blir Alfheim forbigått av Lerkendal på søndag, der står vi med 58,69% tap.

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 865

                      Fra RB (https://www.rb.no/lsk/arasen/fredrik...s/5-43-1116517):
                      Midtbanespilleren har alltid løp mye, men variabelt pasningsspill gjorde at han lenge slet med å få tillit under Jörgen Lennartsson sentralt i banen.

                      Det var inntil de to tok en prat på tomannshånd.

                      – Det var i vinter, før seriestart. Jeg var skadet og det var også snakk om at jeg skulle operere. Da tok vi en prat om at pasningsspillet mitt måtte bli mye bedre, forteller Krogstad.

                      Siden den gang har han hatt det som en av sine viktigste oppgaver, også på hver eneste trening.
                      og noe lengre ut i artikkelen sier Lennartson dette:
                      – Det var en del jeg så som ekstremt viktig for at han skulle ta et steg i sin karriere, også for at han skal kunne spille på større arenaer i framtida. Det har han gjort veldig bra. Det er hans fortjeneste. Fredrik har jobbet veldig hardt med dette, på hver eneste økt. Han har ikke jukset og heller ikke senket seg på holdning og fokus. Fredrik skal ha all kreditt for at han har utviklet dette.
                      Synes at dette er en oppløftende innsikt både i viljen til Krogstad til å bli en bedre fotballspiller, og Lennartson sine egenskaper som spillerutvikler. Det forteller antageligvis også noe om hvorfor Dyer var i klubben, og hvorfor han ble foretrukket foran Krogstad en god stund.
                      Så går det jo an å diskutere om det var riktig eller ikke, men det er ihvertfall lettere å forstå at det tydeligvis betyr mye for Lennartson at midtbanen skal være pasningssikker (DAP er jo som flere har påpekt normalt veldig god her).

                      Samtidig kjenner jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på hvilke andre spillere som har fått arbeidsmål fra Lennartson, og om det er flere spillere som per nå ikke er i førsteoppstillingen som Lennartson forventer/håper at skal utvikle seg til det potensialet Lennartson ser for dem.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2811

                        Opprinnelig skrevet av OlaG

                        Samtidig kjenner jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på hvilke andre spillere som har fått arbeidsmål fra Lennartson, og om det er flere spillere som per nå ikke er i førsteoppstillingen som Lennartson forventer/håper at skal utvikle seg til det potensialet Lennartson ser for dem.
                        Om man får være så frimodig:

                        Tipper Sheriff. Feilprosent, pasningssikkerhet
                        Tipper Sandberg. Duellstyrke.
                        Tipper Moses. Avslutningsteknikk og spilleforståelse.
                        Tipper Brenden. Duellstyrke og defensiv forståelse.
                        Tipper Haakenstad. Plasseringsevne og innleggskvalitet.
                        Tipper Baccay. Plasseringsevne og offensiv samhandling.
                        osv.


                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4207

                          Utmerkede resultater ved pause i hengekampene. Holder lagene under oss på avstand, men beholder heng på lagene foran. Måtte det holde seg!

                          KBK 0-1 B/G
                          Stabæk 0-0 VIF
                          Viking 0-0 S08

                          Edit: fin jinx

                          Edit 2: godt nok. Synd kødden Høiland putta på slutten
                          Last edited by Kanarivogel89; 14.08.2019, 19:52.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                            Om man får være så frimodig:

                            Tipper Sheriff. Feilprosent, pasningssikkerhet
                            Tipper Sandberg. Duellstyrke.
                            Tipper Moses. Avslutningsteknikk og spilleforståelse.
                            Tipper Brenden. Duellstyrke og defensiv forståelse.
                            Tipper Haakenstad. Plasseringsevne og innleggskvalitet.
                            Tipper Baccay. Plasseringsevne og offensiv samhandling.
                            osv.

                            Håper Ødemarksbakken har defensiv innsats som sitt mål.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              Håper Ødemarksbakken har defensiv innsats som sitt mål.
                              Det har aldri vært feil med innsatsen til Ødemarksbakken. Er blant dem som løper mest på laget.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Opprinnelig skrevet av vermu

                                Det har aldri vært feil med innsatsen til Ødemarksbakken. Er blant dem som løper mest på laget.
                                De offensive løpene tar han helhjertet. Det har det aldri vært tvil om. Den defensive jobbingen er det derimot så som så med. Synes han ofte jogger halvhjertet tilbake når vi mister ballen og klarer sjelden å legge sin spiller under press når denne har ballen.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  De offensive løpene tar han helhjertet. Det har det aldri vært tvil om. Den defensive jobbingen er det derimot så som så med. Synes han ofte jogger halvhjertet tilbake når vi mister ballen og klarer sjelden å legge sin spiller under press når denne har ballen.
                                  Synes ikke han jogger halvhjertet tilbake, men er enig i at han kan være svak i en mot en situasjoner defensivt. Blir litt lett enkelte ganger.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Ødemarksbakken har alle forutsetninger for å bidra også defensivt, jeg tror problemene henger sammen med hvor dypt laget ligger i store perioder. Derfor er dette en spiller vi sjelden klarer sette opp i situasjonene han trives best med, å kunne sette fart med ballen inn i banen på motstanders halvdel. Når vi så sjelden setter linja høyt og gjenvinner ballen i gunstigere posisjoner så er den eneste andre måten å få fart på kula og vri spillet kjapt nok til at spillere som ham for rom til å ta ned ball og sette fart, som målet mot Odd borte.

                                    Vårt svake forsvar, spesielt i posisjoneringa, forplanter seg oppover i banen og gjør også laget svakere offensivt.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4207

                                      Vi er mer enn gode nok for en midt på tabellen-plassering, men det virker ikke som om Lennartson er enig ref. innstillinga i samtlige kamper. Han lider jo av total byttevegring. Selv når det gikk sju minutter (57.-64. minutt, sjekk selv) uten at vi hadde en pasning i laget satt gubben planta på benken og tygga febrilsk.

                                      Vi lar Tromsø spille på seg selvtillit, og det gjøres ingenting for å forhindre dette. Smarason var nok en gang kjørt etter 60 minutter og falt totalt ut av kampen. TLO trekker seg mer og mer i duellene jo lenger ut i kampen vi kommer. Da har vi et ikke-eksisterende første pressledd, og TIL kan trille ball så mye de vil. Legg til at både Melga, DAP og Øde mistet det totalt utover omgangen, sannsynligvis på grunn av den uhorvelige arbeidsmengden og rommene de måtte dekke. Her har vi i alle fall alternativer som kunne kommet inn for å krige og slite i Sheriff, Haaken og Brenden. Strålende squadspillere alle sammen. Vi tapte kampen på midtbanen i andre, og da tapte vi også de to poengene. Da byttene endelig kom etter 85 minutter ble det kun møtt av himling med øynene fra undertegnede.

                                      Lyspunktet i dag er forsvarsrekka. Den er bankers, og holder god ES-klasse. Tamm er strålende, Salquist likeså, selv om han til tider spiller på alt for høy risiko. På backene har vi endelig SKM og Rafn, og de klarte seg begge veldig bra. Videre har vi god dekning med Kippe, Haaken, Baccay og Slørdahl. Det er ikke her skoen trykker.

                                      Jeg mener det bør jobbes hardt med å få inn en som kan erstatte Smara etter 60. Fyren har jo vært dau etter timen siden han kom hit for et år siden. Vi har rett og slett ikke råd til å miste vårt første pressledd i en halvtime hver eneste kamp. Oppgaven blir for stor for våre terriere på midtbanen. TLO kommer seg i form, så en spydspiss bør ikke være prioritet. Fred Friday er derfor, etter min mening, ikke løsningen. Han er vanvittig lat og mangler overblikk. Tror flere her inne er blendet av målene han scoret forrige gang han var her, og glemmer at de fleste irriterte seg grønne over mangelen på innsats. Han er en luksusspiller – slike har vi ikke råd til per nå.

                                      Jeg ser for meg en spiller ala Rufo i Sandefjord, eller en Udoji/Johan Andersson-type. En klok spiller som kan holde på ballen og roe nervene til medspillerne når ting begynner å glippe. Jeg forstår at disse ikke vokser på trær, men jeg ser heller at vi satser på å saumfare markedet her enn å satse på en gammel helt. Dersom Mathew mot formodning ikke blir solgt, ser jeg for meg at han kan passe i en slik rolle, selv om det da vil bli vanskelig å finne plass til alle i startelleveren.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 18.08.2019, 20:28.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4375

                                        Vanvittig frustrerende å se på dette laget. Startelleveren vi har nå er sterkere enn på mange år, likevel leverer vi ikke i nærheten spillemessig. Spillet vårt baserer seg stort sett på å ligge lavt i press med 11 mann på egen halvdel. Vi er jo mer destruktive nå enn under Arne. Hvorfor tør vi ikke mer? Faen, vi har to klassestoppere med god fart. Det ble jo sagt at vi endelig kunne stå litt høyere med de to. Vi kommer aldri i verden til å komme noen vei om vi ikke endrer måten å spille på. Slutt å vise alle motstandere allverdens respekt. Stol mer på egne ferdigheter, stå høyere, trøkk motstander og spill ball! Jeg skjønner at man må forsvare seg noen ganger, men ikke i 70 minutter! Nå må det stilles krav til trenerteamet fremover. Det som leveres er langt i fra godt nok og Lennartsson bør henge i en tynn tråd allerede spør du meg.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4207

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Vanvittig frustrerende å se på dette laget. Startelleveren vi har nå er sterkere enn på mange år, likevel leverer vi ikke i nærheten spillemessig. Spillet vårt baserer seg stort sett på å ligge lavt i press med 11 mann på egen halvdel. Vi er jo mer destruktive nå enn under Arne. Hvorfor tør vi ikke mer? Faen, vi har to klassestoppere med god fart. Det ble jo sagt at vi endelig kunne stå litt høyere med de to. Vi kommer aldri i verden til å komme noen vei om vi ikke endrer måten å spille på. Slutt å vise alle motstandere allverdens respekt. Stol mer på egne ferdigheter, stå høyere, trøkk motstander og spill ball! Jeg skjønner at man må forsvare seg noen ganger, men ikke i 70 minutter! Nå må det stilles krav til trenerteamet fremover. Det som leveres er langt i fra godt nok og Lennartsson bør henge i en tynn tråd allerede spør du meg.
                                          Selv om jeg i stor grad er enig i det du skriver, gir det ingen mening å forlange Lennartsons hode på et fat slik situasjonen er nå. Det kommer rett og slett ikke til å skje. Vi ligger an til vår beste sesong siden Haglund. Da sparker man ikke treneren.

                                          Vi må tørre å gi trenerne våre litt tid. Jeg er forbanna på Lenny i dag jeg og, men ett år i fotball er forsvinnende lite. Er vel først i de to siste kampene at vi har kunnet stille med toppet mannskap? Så kan man også argumentere for at vi aldri har gjort det mtp. at Gustafsson er skadet. Melga viste i dag at han er en ok reserve, men kanskje ikke stort mer. Jeg håper som sagt vi får solgt Mathew og får inn en som kan komme inn for Smara. Da tror jeg mange av de umiddelbare problemene er løst. Så får vi se til vinteren igjen om vi kan utbedre midtbanen på noen måte, spesielt på kantene.

                                          Jeg tror veldig få på brakka er interessert i å gi opp prosjekt Lennartson enn så lenge. Men klart, dersom vi fortsetter å kødde rundt som i dag vil fort kunne trekkes ned i bunnstriden igjen, og da kan situasjonen plutselig se annerledes ut. Jeg håper vi klarer å styre unna så tidlig som mulig sånn at vi kan bruke store deler av høsten på å fortsette utviklingen av et eget spill – noe vi helt klart har sett glimt av både i dag og mot Mjøndalen forrige helg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎