Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Det er for lite som henger på greip, det bør være dommen over Lenny så langt. Hvilket jævla pasningsspill skal du utvikle hvis du faen ikke vil ha ballen? Åssen kan man ligge så lavt og satse så mye på kontringer når laget åpenbart mangler fart fremover, der den viktigste offensivt til alt overmål er tregere enn sirup? Vi er ikke engang et middels godt kontringslag. Flere spillere klarer ikke holde seg på beina med ballen i beina og/eller under press. Spesielt Ødemarksbakken går nå Brenden en høy gang. Når du satser så hardt på en stram og defensiv 442, og ikke ser noen verdi i en ung afrikaner som har best forutsetninger av alle de offensive spillerne til å håndtere spillestilen, ja da blir det helt åpenbart for meg at det er krefter i sving i kulissene som ikke trekker i samme retning.

    Bare en klubb uten retning og tro på det de driver med legger seg etter Friday nå. Jeg skrev allerede før første kamp at Dyer burde vært en naturlig erstatter for Smarason, og gjentok at det smarteste nok ville være å beholde ham over sommeren mtp Smarasons skadeutvikling. Nå kan det være flere faktorer som spiller inn og som gjorde at han dro tilbake, og som klubben ikke kan lastes for, men som Kanarivogel skriver burde dette være den soleklare hovedprioriteten. Jeg skriver det igjen, vi har gjennomgående hentet sentrale midtbanespillere som trives best med to andre og ikke kun en. Alt preges av dette, og forverres med den ultralave forsvarslinja.

    Vi er stuck med denne frustrasjonen, klubben er satt i en evig rundans med middelmådigheten der resultater som det i dag langt på vei blir bedømt som godt nok fordi hele lagets identitet forbindes med å ha absolutt null forventninger til noe som helst. Hvem som tar over etter Lenny er uinteressant, det blir bare nok en figur som lapper på noe som ikke går noensteds.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 431

      Surt å se lag som Bodø/Glimt og Viking spille feiende flott angrepsfotball i 4-3-3, mens vi på død og liv skal spille en ultradefensiv 4-4-1-1.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Her har vi i alle fall alternativer som kunne kommet inn for å krige og slite i Sheriff, Haaken og Brenden. Strålende squadspillere alle sammen
        Det er mye fornuftig i innlegget ditt, men her er jeg totalt uenig. Nettopp bredden i troppen vår er det store problemet, hvilket disse tre understreker. Sheriff er lovende, men har til gode å overbevise. Haakenstad er på OBOS-nivå, og Brenden godt under det igjen. Å tro at noen av disse tre ville ha gjort en avgjørende forskjell er på nivå med å tro på julenissen.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Det er mye fornuftig i innlegget ditt, men her er jeg totalt uenig. Nettopp bredden i troppen vår er det store problemet, hvilket disse tre understreker. Sheriff er lovende, men har til gode å overbevise. Haakenstad er på OBOS-nivå, og Brenden godt under det igjen. Å tro at noen av disse tre ville ha gjort en avgjørende forskjell er på nivå med å tro på julenissen.
          Ikke i den situasjonen vi var i. Melgalvis ut for Haaken. Man kan ta Mats på mye, men løpskraften han kunne kommet inn med ville uansett vært bedre enn det surret Aleks dreiv på med mot slutten.

          Hvis vi først skulle prøve å demme opp kunne vi like så godt tatt ut Smara, inn med Sheriff og lagt oss i en treer sentralt. Så kunne TLO fortsatt å krige ensomt på topp.

          Brenden er litt som Haaken. Mangler mye, men jobber knallhardt. Ødemarksbakken er ikke kjent for sine defensive styrker, og surra også voldsomt framover etter hvert. Tviler på at vi hadde tapt noe med å få innpå en heltent og uthvilt Brenden for Øde

          Å sette inn Moses for TLO synes jeg var rart. Et rent spissbytte kom ikke til å ha noen innvirkning på kampen når vi ikke engang klarte å holde i kula og få den opp til spissene.

          Og til sist: Selvfølgelig er ingen av disse ekstremt gode innbyttere å ha, men i nøden spiser fanden fluer. Så stor forskjell er det ikke på Melga/Haaken eller Øde/Brenden at det er bedre å spille med to utslitte spillere enn to uthvilte når vi må stå imot et sånt sinnsykt kjør. Er ikke første gangen det gjøres merkelige taktiske disposisjoner. Krogstad ut på kant mot Mjøndalen var nesten taktisk harakiri. Fredrik uttalte selv i intervju med RB at han skjønte lite av det posisjonsbyttet og at han ikke var spesielt fornøyd.
          Last edited by Kanarivogel89; 19.08.2019, 00:06.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1199

            Overgangsvinduene i Europa stenger om ca 1 uke. Flere er allerede stengt, så med tanke på Mathew må det evt skje noe kommende uke. Om så ikke skjer så er han LSK spiller resten av sesongen. Vedr Fred Friday så kan jeg ikke skjønne annet enn han blir LSK spiller denne høsten om noe spesielt ikke skjer. Nå er jeg litt usikker, men om vi ikke har brukt opp vår utenlandskvote har vi to fine forsterkninger. Økonomisk sett er ikke dette bra da vi har budsjettert med salg av Mathew, men sportslig er det veldig positivt. Nå har riktignok ingen av de spilt matcher på lang tid, så ideelt er det ikke. Hva som vil skje med Moses om Friday kommer blir spennende å se.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 431

              Den store utfordringen er at styret har budsjettert med 6,5 mill i spillersalg i år.
              Så blir ikke Matthew solgt så går klubben på et dundrende underskudd. Og da er det nok ikke rom for å øke utgiftene m.h.t. nye spillere inn.

              Kommentar

              • Holterkanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2009
                • 553

                Opprinnelig skrevet av banan
                Den store utfordringen er at styret har budsjettert med 6,5 mill i spillersalg i år.
                Så blir ikke Matthew solgt så går klubben på et dundrende underskudd. Og da er det nok ikke rom for å øke utgiftene m.h.t. nye spillere inn.
                La oss starte kronerulling
                ________________________
                TB

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3120

                  Underskudd er aldri bra. Samtidig sliter jeg med å matche den sportslige optimismen enkelte plutselig føler på. Vi har tidligere sett en halvslapp og rimelig uinspirert Matthew, og en Fred som var adskillig verre enn det. At noen av de i dagens situasjon vil forsterke oss, vil jeg se før jeg tror.

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1199

                    Gårsdagen var en meget god dag for Lillestrøm sportsklubb.

                    1: Gutt 16 tar seg videre i NM ved å slå Aalesund 2-1. Snur 0-1 til 2-1 på kort tid ved stortalentet Edmund Owusu på 14 år.
                    2: Våre rekrutter vinner 9-2 borte mot Leknes etter å ha kommet under med 2-0. Ungt lag og 3 nye mål av Sannes.
                    3: La oss inkludere damene. Vinner 3-1 borte mot Arna-Bjørnar
                    4: Kvelden avsluttes med vår deilige 2-0 seier i Haugesund!

                    Forza!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      Har sett på terminlista for September. Hjemmekampene mot Brann og KBK bør gi 4-6 poeng. Bortekampene mot Bart City og Molde skal i utgangspunktet ende i tap, men håper vi klarer å ødelegge litt for begge to. Ingen er helt umulige med en god porsjon flaks, men de skal i utgangspunktet være hakket for sterke.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2253

                        Hvilke spillere er det som sliter med å rekke kampen mot Brann (jmfr nyhetstråden https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...934#post935934 ) ?
                        Antar den ene er DAP. Kan ikke huske at noen gikk ut med skader mot Haugesund. Sheriff fikk seg en liten smell, ble vel tråkket på ankelen men fortsatte å (stor)spille.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3309

                          Moses, TLO og Ødemarksbakken har slitt denne uka, men er forventet å rekke kampen. SKM har også slitt litt. DAP er tvilsom, mens DG er ute en god stund til.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1309

                            Mathew til RBK ifølge tv2. Synd at han går dit, men det vil redde budsjettet for i år.

                            Mer bekymra for om det fortsatt er tid igjen i dette vinduet til å hente noen forsterkninger. Simon har sagt flere ganger at klubben er avhengig av å selge Mathew for å få noen inn, men med salg på deadline day blir det mye vanskeligere.

                            Laget gjør det bedre enn på lenge nå, men vi er veldig sårbare for skader og suspensjoner. En spiller eller to som skaper litt bredde i stallen kan være forskjellen på en god og en dårlig sesong i år.

                            Regner uansett med at vi bruker noen av pengene på å signere Tamm på fast basis.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Samtidig ryktes RBK-spissen Botheim til Stabæk. Spilleklar og med nivået inne.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Og er ikke ønsket om en spiss til egentlig bare et cover for Smarasons fitnessproblemer? Løser ikke Matthew med videre dette egentlig ganske greit? Mer dybde sentralt og en back up-tier. Det må en formasjonsendring til. Er ikke to solide ballvinnere sentralt parret med en dypere playmaker i DAP som kan spre pasninger ut på kantene noe som gir vann i munnen på folk som vil se kontringer?

                                Kommentar

                                • AB40
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2015
                                  • 47

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Og er ikke ønsket om en spiss til egentlig bare et cover for Smarasons fitnessproblemer? Løser ikke Matthew med videre dette egentlig ganske greit? Mer dybde sentralt og en back up-tier. Det må en formasjonsendring til. Er ikke to solide ballvinnere sentralt parret med en dypere playmaker i DAP som kan spre pasninger ut på kantene noe som gir vann i munnen på folk som vil se kontringer?
                                  jeg tenker at om Matthew blir med oss nå, så kan vi spille mer 4-3-3 / 4-3-2-1, så dette trenger ikke være negativt Økonomisk kanskje litt mer usikkerhet, men håper han signerer ny 2-årsavtale eller noe, så vi kan få et par kroner i januar/neste sommer

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    En av sullikene/selv-utnevnt-fotballekspert-på-Twitter i Eurosport lanserer Lillestrøm blant taperne på overgangsmarkedet siden vi ikke fikk solgt Mathew. Mener Mathew kommer til å ødelegge utviklingen i gruppa, spesielt for Krogstad som han med tid mener kommer til å bli skjøvet ut på kant.

                                    Tror ikke denne Tosterud er klar over at Mathew kan beklé flere roller, deriblant begge kantene samt Smara-rollen, hvor jo dekningen er skrallest. Så har vi nå også dobbel dekning sentralt med DAP/Krogstad/Sheriff/Mathew. Dette har vært en akilleshæl for oss.

                                    Vi har fått inn Tamm og med det fått på plass en kruttsterk sentrallinje. Sportslig er det ingen tvil om at vi er styrket av Mathews tilbakekomst kontra eksempelvis en skadeskutt Friday som kun kan spille spydspiss. Økonomisk ville naturligvis et Mathew-salg vært å foretrekke, men jeg er ikke det minste bekymret for det sportslige når vi nå går inn i sesongens siste 11 kamper. Våger meg til å hevde at vi ikke rykker ned i år og dermed har mulighet til å bygge videre på prosjekt Lenny i ro og mak. Jeg ser heller at vi satser på å utvikle den troppen vi har (som jo absolutt er god nok), enn å hente inn en 8-10 spillere (hvor halvparten kun er på lån) slik som Stabæk, S08, Godset, Enga m.fl. har gjort. Slik bygger man ikke klubb
                                    Last edited by Kanarivogel89; 31.08.2019, 21:15.

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 848

                                      Mike Jensen med rødt kort i dag, og er dermed ute mot oss. Akintola burde vel også vente seg noen kamper.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2253

                                        Kampen mot bartene blir helt annerledes enn mot Brann. Vi kommer til å få mer rom og det passer oss. Så spørs det om vi tørr å stå opp i banen og ikke legge oss på 30m og inn. Blir neppe enkelt å få med seg noe men slettes ikke umulig. Noen svekket er de også med MJ og Akintola ute, men da spiller nok antagelig Trondsen og Helland isteden.
                                        Selvom det fortsatt er mulig å klatre etter resultatene atter en gang var heldige i vår favør bør målet fortsatt å være å komme opp på 30p raskest mulig. KBK må slås. Og får vi med oss 1p mot enten bart eller molde samt klarer minst u hjemme mot Glimt er vi der.
                                        For en gangs skyld er jeg glad over landslagspause slik at TLO kan prøve å finne tilbake til godt gammelt slag. Håper Lenny finner en vettug måte å bruke Mathew på, for på kant passer han ikke. Heller Øde eller Håken. Spørsmålet er vel heller om han må vurdere dagsformen til hhv Mathew og Smara for hvem av dem som skal ta den plassen. Smara har variert veldig i prestajonene iår og er ikke like selvskreven hvis Mathew kommer tilbake i matchform.
                                        Verst tenkelige scenario er at vi kan stå med 1p(KBK) på de 5 neste og da begynner de røde lysene igjen å blinke for alvor. Tror ikke det skjer, ikke mange lag, om noen, som vil legge seg like lavt slik Brann gjorde.

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1199

                                          Jeg håper vi henter en spiss utenfor kontrakt raskest mulig. I går viste det seg veldig tydelig at behovet er der, men økonomisk sett er sjansen sannsynligvis ikke tilstede dessverre

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎