Lars Mogstad Ranger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Spillertråd Lars Mogstad Ranger

    Fikk sin debut på U-20 landslaget som venstre midtstopper med skryt i høst. Er vel egentlig høyre back beskrevet med god fart. Nå har ikke jeg sett han i aksjon på 2.laget, så jeg vet ikke hvor bra han har gjort det der. Uansett, er det for tidlig å håpe på et gjennombrudd i løpet av 2019?
    Last edited by rEPPA; 07.05.2023, 15:35.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4207

    #2
    Var ganske så fresk allerede under oppkjøringa i fjor, men fikk sesongen ødelagt av skader. Er vel foruten Sandberg den junioren som er lengst fram i køen. Holder han seg skadefri og får et godt treningsgrunnlag i vinter tror jeg han kan kapre en backplass. Spennende spiller!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3148

      #3
      lsk.no: Ranger ut 2020, lånes til Ull/Kisa i 2019

      https://www.lsk.no/nyheter/ranger-fo...t-til-ull-kisa

      Dette er akkurat som bestilt. Lars Ranger viste veldig lovende takter i treningskampene i fjor, før skader ødela mye av 2018-sesongen. I år har han gjort det bra på treningene, men mest spilt midtstopper i treningskampene. På favorittposisjon høyreback er han tredjevalget bak Rafn og Haakenstad. Utlån til Ull/Kisa er helt perfekt for hans videre utvikling.

      Samtidig signaliserer klubben, som de gjorde med Emil Ødegaard, på utlån til Grorud, at LSK satser på og vil ha Ranger tilbake, ved å forlenge kontrakten ut 2020. LSK har også sikret seg muligheten til å hente Lars tilbake i sommer.

      gilbert

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3148

        #4
        Spennende å se hvor mye spilletid han får, men treneren ser ut til å legge opp til mye rullering. Og alt i treningskampen borte mot Stabæk lørdag 16. mars (endte 2-2) spilte Lars Ranger i følge RB (papir) hele kampen som høyreback.

        gilbert

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3269

          #5
          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Spennende å se hvor mye spilletid han får, men treneren ser ut til å legge opp til mye rullering. Og alt i treningskampen borte mot Stabæk lørdag 16. mars (endte 2-2) spilte Lars Ranger i følge RB (papir) hele kampen som høyreback.

          gilbert
          Det blir vel fort mye rulleringer i treningskamper hvor trenerne vil teste og se hva som fungerer? Regner med at lag setter seg når serien starter, men håper på spilletid og ytterligere fremgang. Det er liten hensikt med utlån hvor mulighetene for spilletid er små.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            #6


            Lars blir bare mer og mer spennende dess mer jeg leser om han. Fart er veldig undervurdert, og desverre mangelvare hos oss. Nå har Lars ikke fått så mye spilletid hos Ull/Kisa som ønsket, men håper dette endrer seg. U-20 deltakelsen, selv uten spilletid vitner om at talentet er der, så får man håpe at Lars tar det neste steget. Dersom det skjer er vi skremmende sterkt forspent på midtstopperplassen for fremtiden med Lars, Sheriff, Erik Tobias og Tobias.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #7
              Spilte 2.omg mot Ålesund idag. Tapte 1-0

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3148

                #8
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Spilte 2.omg mot Ålesund idag. Tapte 1-0
                Baklengsmålet kom i 1. omgang, etter 43 minutter. Buret var reint i omgangen Lars spilte.

                gilbert

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #9
                  Spilte hele kampen borte mot Sandefjord som høyre back. Tap 3-2. Konkurrenten hans kom inn som spiss ved pause og scoret. Kan bety mye mer spilletid på Ranger framover.

                  Kommentar

                  • 14
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2005
                    • 91

                    #10
                    I følge kommentatoren under cupkampen Kisa-RBK spilte han også en "fantastisk kamp på høyrebacken" da.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      #11
                      Spilte hele kampen som midtstopper i en 5-4-1 formasjon, i Ull/Kisas 2-0 tap borte mot Sandnes Ulf i går.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        #12
                        Nå går det rykter om at B/G ønsker å kjøpe Lars, men jeg håper vi klarer å la være. Har ikke sett noe særlig, men har fortsatt klokketro på at Lars kan bli veldig god. Utfordringen er dersom han ikke ønsker å signere ny kontrakt utover 2020, og hvorvidt vi skal ta penga nå i stedet for å la han bli bosman. En annen ufordring er at både Haakenstad og Rafn har kontrakter som går ut etter neste sesong, så man kan ikke love mer spilletid fremover.

                        Jeg innrømmer glatt at jeg liker spillere med fart. Defensiv posisjonering kan til en viss grad veie opp, men dersom den glipper er det kun fart som kan rette opp ‘feilen’. Derfor føler jeg det er viktig å beholde disse spillerne, også med tanke på at vi ikke har mange spillere med denne styrken. Ingen av våre defensive spillere er spesielt raske. Det er flere som har bra fart, men ingen med toppfart, og det gjør at vi er sårbare.

                        Mitt drømmescenario er at Lars kommer tilbake neste sesong og tar høyrebacken hos oss. Skrekkscenariet er at han selges nå, og slår igjennom neste sesong for B/G.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          #13
                          RB skriver at Ranger ikke ønsker å forlenge kontrakten med LSK. Kontrakten går ut etter neste sesong. Tilbudet er ca 900 000. Da er dette opplagt. Selg!

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1815

                            #14
                            Har han ikke blitt delvis omskolert til midtstopper? Kan være han ikke ser store muligheter for å spille seg til en fast plass som stopper?

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              #15
                              900000 er latterlig lite for et ungt talent

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                #16
                                Vi fikk jo mer for Bjerkeland i 1989. Det er 30 år siden.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                  RB skriver at Ranger ikke ønsker å forlenge kontrakten med LSK. Kontrakten går ut etter neste sesong. Tilbudet er ca 900 000. Da er dette opplagt. Selg!
                                  Det RB skriver virker tynt. Lars forlenget allerede i mars, og virket da interessert i å bli i klubben. Regner med at Simon har hatt en dialog med Lars slik at Ull/Kisa ikke kom som et sjokk. Virker mer som synsing enn noe annet fra RBs side. At Bjarmann som agent ikke ønsker å uttale seg om en mulig overgang er ikke ensbetydende med at Lars ønsker seg vekk.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Radulovic
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Mar 2016
                                    • 83

                                    #18
                                    Han er Rosenborger har jeg hørt. I min bok er det ganske usjarmerende med en romeriking som holder med RBK (om det stemmer).

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1309

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Det RB skriver virker tynt. Lars forlenget allerede i mars, og virket da interessert i å bli i klubben. Regner med at Simon har hatt en dialog med Lars slik at Ull/Kisa ikke kom som et sjokk. Virker mer som synsing enn noe annet fra RBs side. At Bjarmann som agent ikke ønsker å uttale seg om en mulig overgang er ikke ensbetydende med at Lars ønsker seg vekk.
                                      Det er mye rart i denne saken. Det er pussig at Ranger skal ha bestemt seg for at han ikke vil forlenge kontrakten utover 2020. Hvis han ikke vil være i LSK, kunne han vel droppa å forlenge for fire måneder siden?

                                      Jeg tolka den siste forlengelsen som en forsikring fra LSK sin side, Ranger har ikke klart å spille seg inn på laget, selv om han er talentfull, og ble ikke sett på som et reellt alternativ i år. På tross av at backplassene har ganske tynn dekning. Han har heller ikke spilt fast for Kisa denne våren.

                                      Det er veldig forståelig at Glimt ønsker seg ham, men at Ranger skal true med å gå gratis om halvannet år hvis han ikke får dra til Bodø, gir liten mening. Det er fint med spillere som har ambisjoner, men de bør være større enn å gå til en klubb med verken lønninger eller supportere. Han burde heller konsentrere seg om å spille seg til fast plass i OBOS i første omgang.

                                      Verre er det hvis dette betyr at økonomien i klubben er kjørt igjen, og at vi er avhengige av de 900 000 i år. Det er jo budsjettert med spillersalg, kanskje vi sliter med p få solgt Mathew?

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        #20
                                        Alltid trist å miste ett talent, og jeg tror ikke LSK ønsker å miste han, men hvis det medfører riktighet at han har signalisert at han ikke ønsker å forlenge utover 2020 så er det bænkers å selge han.
                                        I mitt hode er han uaktuell som stopper, og vil stille langt bak i køen der neste år. På HB er der han burde spille, og bør kunne få mange start muligheter på den plassen neste sesong.

                                        Jeg forstår at Ranger ønsker spilletid på så høyest mulig nivå, og B/G holder ett veldig bra nivå nå. Utviklingsmessig kan det bety mye for han få muligheten til å spille der. Og de har nok en plan når de ønsker å betale i underkant av 1MNOK for ett talent.

                                        Personlig tenker jeg at det er lite LSK kan gjøre her, utover å tilrettelegge for ønskene til spilleren. Vi trenger penger.
                                        Forøvrig tenker jeg at Ranger burde se litt hva LSK har gjort for han, og kjempe for en start plass her neste sesong. Men sånn er ikke verden lenger gitt.
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎