Lars Mogstad Ranger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1309

    #21
    Enda mer i denne saken: https://www.eurosport.no/fotball/eli...20/story.shtml

    Ull/kisa mener de har rett til å beholde spilleren ut sesongen. Derfor må Glimt bli enige med Kisa i tillegg til LSK og Ranger for å få gjennom overgangen.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1358

      #22
      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Det er jo budsjettert med spillersalg, kanskje vi sliter med p få solgt Mathew?
      Selvfølgelig gjør vi det. Han ble leid ut for å spille i tyrkisk andredivisjon - jeg likte aldri klubbens avgjørelse her.

      Nå fremstår det som om vi nærmest desperat vil bli kvitt han, og klubben vi leide han ut til valgte å ikke bruke opsjonen sin. Om 6 måneder kan han signere for andre klubber. Markedsverdien har altså sunket betraktelig. Alle uttalelser fra klubb og supportere som jeg fikk med meg etter at Osmanlispor ikke brukte opsjonen sin gikk på at "nå kan han selges til en høyere pris". Det som er mest sannsynlig er selvfølgelig at han selges til en lavere pris.Tipper vi får 2,5 mill.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #23
        Hvilken grunn har LSK til å se på Kisa som en farmerklubb? Hele lånepolitikken til klubben bekrefter det som kommer frem, at de vil opp i eliteserien. Ambisjonene går langt utover det å være en farmerklubb. Så hvorfor lånte de Ranger? Jo, fordi LSK ikke hadde noen planer med ham og Ranger selv lysten på å vise seg frem på en bedre arena enn 3. divisjon. Og siden LSK ikke hadde noen planer for ham så så de heller ikke noen grunn til å begrense låneperioden, man var bare glad for at alle parter fikk en levelig løsning. For Kisa var han en fin back up, men så kom skadene, og så fikk han vist seg frem for klubber som ikke nødvendigvis ser på midstoppertyper av den klassiske sorten. Og vipps, igjen står LSK med skjegget i postkassa. For meg har aldri forholdet til Kisa fremstått som noe annet enn en smule anstrengt, akkurat som med alle andre klubber i omegn, og at de selv fremstår mye mer opptatt av å koble seg til søpla.

        For LSK er det forhåpentligvis langt bedre muligheter til å se på Skeid som skikkelig samarbeidspartner, vi lider åpenbart av å mangle en romeriksklubb i 2.divisjon, og skygger søpla både hva angår Kisa og Grorud. Skeid med Nordlie bør være løsninga på kort sikt.

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          #24
          Ull-Kisa så langt har bare solgt seg dyrt. Dette er hvordan en klubb får maks ut situasjonen, og overgangsvinduet er ikke stengt ennå.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #25
            Opprinnelig skrevet av banan
            Ekstremt klønete av ledelsen om det som mr. Kisa hevder er tilfelle:

            ........
            Selv om man ser på Kisa som er farmer-klubb, så er det ikke lov å oppføre seg så arrogant..
            Ifølge Simon Mesfin på Kanarfansens FB- diskusjonsgruppe er LSK helt sikker på at de har opptrådt korrekt i denne situasjonen :

            ".... Jeg har ikke «plutselig ringt Ullkisa for å si at han er solgt, eller at han skal på legesjekk». Det har aldri skjedd. For de som kjenner til hvordan dette gjøres, så er ikke et salg gjennomført før en salgsavtale er signert av alle parter. LSK har ikke signert salgsavtale for salg av Ranger. LSK har informert alle parter på en ryddig måte hele veien, inkludert Ullkisa. Ranger ønsket at LSK skulle være åpne for denne prosessen, og klubben ga han den muligheten. LSK er glad for at Ranger er LSK-spiller. Og det vet vi Ranger er også nå. Hva Ullkisa mener, får stå for deres regning. Men prosessen er utført skriftlig og dokumentasjonen er god. Her står LSK støtt som fjell, sammen med Ranger! "

            Og til at dette skulle ha kommet som " julekvelden på kjerringa" for Kisa:

            "..... I fotball så er det vanskelig å planlegge, og man må ta utfordringer på strak arm veldig ofte. Det vet alle som er i bransjen. Allikevel ville jeg benytte muligheten for å understreke at det er direkte feil at jeg har sagt eller gjort det han sier. Ullkisa ble informert når det var informasjon å gi videre. Utover det har verken jeg eller LSK gjort noe mer i denne saken, ovenfor Kisa. Dette var en sak mellom Glimt og Kisa. De måtte ordne opp i noe som var åpenbart for alle parter fra starten av."
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #26
              Her har Mesfin også uttalt seg til Eurosport:


              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2809

                #27
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Hvilken grunn har LSK til å se på Kisa som en farmerklubb? Hele lånepolitikken til klubben bekrefter det som kommer frem, at de vil opp i eliteserien. Ambisjonene går langt utover det å være en farmerklubb. Så hvorfor lånte de Ranger? Jo, fordi LSK ikke hadde noen planer med ham og Ranger selv lysten på å vise seg frem på en bedre arena enn 3. divisjon. Og siden LSK ikke hadde noen planer for ham så så de heller ikke noen grunn til å begrense låneperioden, man var bare glad for at alle parter fikk en levelig løsning. For Kisa var han en fin back up, men så kom skadene, og så fikk han vist seg frem for klubber som ikke nødvendigvis ser på midstoppertyper av den klassiske sorten. Og vipps, igjen står LSK med skjegget i postkassa. For meg har aldri forholdet til Kisa fremstått som noe annet enn en smule anstrengt, akkurat som med alle andre klubber i omegn, og at de selv fremstår mye mer opptatt av å koble seg til søpla.

                For LSK er det forhåpentligvis langt bedre muligheter til å se på Skeid som skikkelig samarbeidspartner, vi lider åpenbart av å mangle en romeriksklubb i 2.divisjon, og skygger søpla både hva angår Kisa og Grorud. Skeid med Nordlie bør være løsninga på kort sikt.
                Spekulasjoner, påstander og fri fantasi. Alltid noe dritt om klubb og spillere. Går du ALDRI lei?

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #28
                  Ikke på banen eller benk i dag for Ull/Kisa. Er nok skadet.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    #29
                    Assist i kveldens seier.

                    Med tanke på farten hans, så håper jeg han blir et førstevalg på høyrebacken neste sesong. Laget vårt er så ribbet for hurtighet at det er vondt å se på. Kun DG som har fart, og med han skadet går det altfor tregt i begge retninger. Det er forøvrig (så vidt jeg husker) siste kontraktsår for både han, Rafn og Haakenstad, så minst en av dem forsvinner med all sannsynlighet.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      #30
                      Lars avsluttet Obos-sesongen med årets første scoring. Mesfin bekrefter at han er en del av planene for neste sesong. Jeg skal innrømme at jeg har sett lite av Lars i år, men er svak for spillere med fart og håper han tar et steg og etablerer seg på Åråsen neste år.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3148

                        #31
                        Lars Ranger forlenger kontrakten, ut 2022:

                        Den lokale høyrebacken, Lars Ranger (20), forlenger kontrakten sin med ytterligere to år. Den nye avtalen strekker seg ut 2022.


                        gilbert

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          #32
                          Sender et hjertens takk til avgåtte Ull/Kisa leder Cato Strømberg som torpederte overgangen til Lars. Litt mer bekymringsverdig er Mesfin og styrets rolle som var villig til å selge han.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • bema0806
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2011
                            • 521

                            #33
                            Virket som du kun tenkte regnskap.. og ikke noe som helst sportslig da de godtok det budet fra B/G

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1309

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av bema0806
                              Virket som du kun tenkte regnskap.. og ikke noe som helst sportslig da de godtok det budet fra B/G
                              De hadde ikke så mye valg. Ranger ville gjerne til Glimt og hvis jeg ikke husker feil antydet han at han ikke ville forlenge kontrakten sin, som bare varte ut 2020z

                              Kommentar

                              • bema0806
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2011
                                • 521

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                De hadde ikke så mye valg. Ranger ville gjerne til Glimt og hvis jeg ikke husker feil antydet han at han ikke ville forlenge kontrakten sin, som bare varte ut 2020z
                                Syns allikevel det er trist, at LSK, skal selge en av sine beste talenter for slik å ingenting, men som skrevet over ble heldigvis ikke den overgangen noe av, og han har signert ny kontrakt!

                                Kommentar

                                • Joha
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 314

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av bema0806

                                  Syns allikevel det er trist, at LSK, skal selge en av sine beste talenter for slik å ingenting, men som skrevet over ble heldigvis ikke den overgangen noe av, og han har signert ny kontrakt!
                                  Det er jeg enig i.Det er viktig og bygge et lag med mange unge spillere når en er i obosligan en kan bare se på Raufoss nesten bare unge spillere det vil få en positiv innvirking på lagene i obos ved et eventuelt opprykk da slipper klubbene som rykker opp og kjøpe mange nye spillere, og de kjenner spillerene formasjonen til laget synes det burde vært et lisens krav at en må ha et ex anntall egenproduserte spillere i sin A-Stall

                                  Kommentar

                                  • OlaG
                                    Oversetterdrone
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 865

                                    #37
                                    Fra nyhetstråden
                                    Opprinnelig skrevet av bema0806
                                    – Jeg frykter at det er et brudd

                                    https://www.rb.no/lsk/lars-ranger/fo...s/5-43-1257108

                                    PÅ BEHANDLING: Lars Ranger (t.v.) fikk behandling på venstrefoten bare noen minutter etter at han ble skadet. LSKs fysioterapeut setter i gang klubbens nye behandlingsmaskin som betyr at skader kan behandles umiddelbart.
                                    Hvis det er et brudd og han blir borte store deler av sesongoppkjøringen: Faen.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      #38
                                      Ranger hjem til Norge, mulig brudd i foten:

                                      Lars Ranger (20) fikk seg en smell i foten på mandag og har kun trent alternativt de to siste dagene. I dag tidlig reiste han hjem til Norge for å ta CT-undersøkelse.


                                      Orker ikke kommentere dette, ville bare blitt svært stygge kraftuttrykk.
                                      Får håpe det beste, og at det går kortest mulig tid før han er på banen igjen.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • bema0806
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2011
                                        • 521

                                        #39
                                        Et utdrag fra rb.no(+)

                                        "Det ble tatt bilde av Rangers fot i Spania etter at han skadet seg mandag, men den undersøkelsen ga ikke gode nok svar på hvor alvorlig skaden er.

                                        – Det er umulig å si hvor lenge han er ute på bakgrunn av de undersøkelsene vi fikk gjort her. Vi må ha andre kilder for å kunne bekrefte skadeomfanget, og det er derfor han har reist hjem, sier LSKs fysioterapeut Geir Kåsene."

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3269

                                          #40
                                          Noen som vet noe mer om skaden til Lars? Leste et eller annet sted at det skulle opereres, men har ikke sett noe om utfallet.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎