Treningstråden 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    Treningstråden 2019

    I følge lsk.no møtes spillerne til første trening etter ferien mandag 7. januar, i LSK-Hallen, naturligvis. Antagelig klokka 10.00, men det står sikkert på nettsidene og/eller i Romerikes Blad om noen dager. Kanskje sender RB direkte fra første trening, som i fjor.

    For øvrig Godt Gult År til alle kanarifugler!

    gilbert
  • Sovekanaris
    Medlem
    Møteplager
    • May 2011
    • 98

    #2
    Hvis noen skal på treningen gjerne kom med litt oppdateringer om hvordan spillerne ser ut + om det er noen nye ansikter!
    Sovekanaris / DJ Reload
    Årets tifobajas 2015.
    FuglaTIFO

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3148

      #3
      Årets første trening, mandag 7. januar

      Dagens trening var fra ca 15.10 til rundt 16.30. Hele trenerapparatet (med nysigneringene Tony Ordinas og Jon Knudsen) var til stede, samt i alt 22 spillere. Stallen består nå også av 22 spillere med A-lagskontrakt, når vi regner som sikkert at Gary Martin går til islandske Valur.

      Dagens nysignering, Tobias Salquist, var med på treninga, og har skrevet A-kontrakt ut 2021. Han sier selv han er en rask, hodesterk og spillende midtstopper som er komfortabel i begge midtstopperposisjoner, selv om han er venstrebeint*. Høres ut som en drømmesignering, og at han gleder seg spesielt til å slå bydelslaget gir jo ekstra kred. Spennende å se hvordan Lennartsson vil velge - og eventuelt rullere - midtstoppere framover; Sandberg MÅ nå få rimelig med spilletid, og Kippe spilte de aller fleste kampene i fjor, selv om han året før sto over langt flere, og selv ikke han kan spille til han blir femti.

      Derimot deltok ikke Sheriff Sinyan på dagens trening, uvisst av hvilken grunn**, men han har som kjent en laaaang skadeperiode bak seg. Han var på gang på andrelaget og på A-lagstreningene seint i fjor høst, og vi håper alle han snarest mulig er tilbake til nivået han viste høsten 2016. Hvem, utafor A-stallen, som fikk dagens spillerantall opp i 22, fikk jeg ikke tak i, men regner med at det må ha vært en juniorspiller. For oversikt over de 22 med A-lagskontrakt (23 med Ødegaard, fortsatt utleid til Grorud) viser jeg til tråden "Stallen i 2019", som jeg med god hjelp fra flere prøver å holde så oppdatert som mulig. Som det framgår av den lista, er låneavtalene for Charles Ezeh og Ebiye Moses til 2010-klubben avslutta, og begge var med på dagens trening. Spent på hvordan de utvikler seg og vil bli brukt av Lennartsson. Jeg er usikker på situasjonen for Petter Mathias Olsen, som har vært utlånt til samme klubb (i det som nå blir "Lillestrøm kommune", ha-ha!) i både 2017 og 2018, og har kontrakt bare ut 2019, som ikke er fornya utover det, slik den ble for Ødegaard. Han er derfor ikke med i mine tall for A-stallen. Mulig det var han som var med i dag, jeg får skylde på dårlig lys i hallen, og at jeg med skam å melde hadde glemt ham til etter treninga var over.

      Arnór Smárason var heller ikke på treninga, og hans situasjon er fortsatt uavklart. Ryktene om bydelsklubbens interesse virker snåle (men fra den kanten skjer det alltid mye snålt); hans favorittrolle som hengende spiss har vel de ikke bruk for i det hele tatt. Mine kilder opplyser at Simon Mesfin og klubben ikke for enhver pris må forlenge med "Smáradona" (han mangler jo blant annet litt på farta) og vi har andre, gode, alternativer på blokka og i kikkerten. At han var særs viktig for oss, sammen med den enda viktigere signeringa av Daniel Pedersen, for å berge plassen i fjor, er ingen tvil om, og hvis prisen ikke blir urimelig høy vil han være en god mann å ha med videre.

      Selve treninga i dag var lite å rapportere fra, oppvarming og balløvelser, på grensen til lek og moro. Ingen spillsekvenser eller formasjoner som kunne spores. Det var heller ikke å vente på årets første trening. Derfor heller ikke så lett å si hvor godt Tobias Salquists egenevaluering stemmer med virkeligheten.

      Treningene heretter blir fra 10.30 til 12.30, de starter altså en halv time seinere enn de tidligere har gjort.

      *Sier sjøl han er tobeint, men aller best med HØYRE bein.

      **Forsinka hjem fra Gambia etter matforgiftning. Hadde sin første trening torsdag 10. januar.

      gilbert
      Last edited by gilbert; 11.01.2019, 10:39. Begrunnelse: Sheriff Sinyan tilbake; Tobias høyrebeint.

      Kommentar

      • 14
        Medlem
        Møteplager
        • May 2005
        • 91

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Årets første trening, mandag 7. januar

        (...)Jeg er usikker på situasjonen for Petter Mathias Olsen, som har vært utlånt til samme klubb (i det som nå blir "Lillestrøm kommune", ha-ha!) i både 2017 og 2018, og har kontrakt bare ut 2019, som ikke er fornya utover det, slik den ble for Ødegaard. Han er derfor ikke med i mine tall for A-stallen. Mulig det var han som var med i dag, jeg får skylde på dårlig lys i hallen, og at jeg med skam å melde hadde glemt ham til etter treninga var over.

        gilbert
        I følge SillySeasonNOR på twitter trente PMO med HamKam i deres første trening for sesongen i dag, og er "ønsket på Briskeby". Usikkert om det vil være snakk om et nytt lån eller en permanent overgang.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          #5
          Trening fredag 11. januar

          Var en snartur innom LSK-Hallen ca 11.00-11.45 og fikk med meg at oppmøtet var to keepere og 20 utespillere. Alle friske og raske (ok, noen er raskere enn andre). Matvei Igonen er med Estlands landslag til treningskamper mot Island og Sverige i Qatar. Der er også en viss islandsk spiss, som tenker gjennom hvor han vil spille i 2019; kanskje velger han å fortsette i LSK. Med Sheriff Sinyan tilbake fra Gambia, tre dager seinere enn planlagt pga matforgiftning, er stallen på totalt 23 spillere, pluss Ødegaard utlånt til Grorud også i 2019, men med nyforlenga LSK-kontrakt også for 2020: Han skal vi åpenbart ikke gi fra oss. Petter Mathias Olsen har kontrakt ut 2019, som ikke er forlenga, og var utleid til 2010-klubben de siste par åra. Det kan se ut som han er på vei bort på utlån, eller permanent, muligens til HamKam. (Ellers blir han den 24. spilleren i A-stallen.)

          På den drøye halvtimen jeg så var det i dag et klart fokus på duellspill én-mot-én. Først øvde fem grupper med fire i hver slik at alle fire fikk prøvd seg mot hverandre i tett duell om å stoppe/komme forbi med ballen, holde på ballen, skjerme ballen med kroppen. Deretter øvde fire grupper med fem i hver på angrep/forsvar med vekt på posisjonering, dueller én-mot-én og avslutning mot de to måla med keeperne i. I begge tilfeller var Lennartsson meget aktiv og tett på, gikk fra gruppe til gruppe og kommenterte, oppmuntra: Stå, stå, flytt beina (fötterna), ikke slipp, etc, etc.

          Tror dette er meget fornuftig. Kan jo være litt tilfeldig hva jeg ser, men så klart fokus på duellspill har jeg ikke sett på så mange treninger med tidligere trenere. Flere av våre spillere, særlig de uten lang og solid erfaring fra norsk eller nordisk toppnivå, har stort forbedringspotensiale her.

          gilbert

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3148

            #6
            Trening onsdag 16. januar

            Var innom treninga i dag siste halvtimen, ca 11.30-12.00. Matvei Igonen er fortsatt borte med Estlands landslag for treningskamper mot Island og Sverige. Der er også Arnór Smárason, som nå skal bestemme seg for hvor han velger å spille i 2019. Har tilbud fra tre norske klubber, medregna LSK (men ikke bydelslaget), sier han sjøl. Skal også ha gode forbindelser og gode lønnsmuligheter i Tyrkia, etter det jeg hører. Til fordel for å velge LSK teller neppe lønna, men kanskje at kjæresten nå bor og jobber i Oslo og trives der. At han kjenner laget, treneren og fans/publikum og kan være relativt optimistisk når det gjelder å få spilletid er selvsagt positivt. At Lennartsson og Mesfin nå har huka inn enda to nordiske klassespillere teller iallfall ikke negativt.

            Erik Sandberg var ikke med i dag, men en juniorspiller (Sindre Rindal?) var med på hans plass. Daniel Gustavsson hadde sin første treningsøkt i dag, for tidlig å si om han er like god som det sies fra mange hold. Men de som har sett vår nye danske midtstopper Tobias Salquist på trening tidligere i uka sier han knapt slo en eneste feilpasning. En kort sekvens 11-mot-11 på halv bane hadde denne oppstillinga:

            Marko Maric
            Mats Haakenstad - Sheriff Sinyan - Tobias Salquist - Lars Ranger
            Daniel Gustavsson - Raphael Ayaghwa - Daniel Pedersen - Josef Baccay
            Ebyie Moses - Magnus Knudsen

            mot

            Thomas Lehne Olsen - Erik Brenden
            Kr Ødemarksbakken - Ifeanyi Mathew - Fredrik Krogstad - Charles Ezeh
            Simen Kind Mikalsen - Frode Kippe - Sindre Rindal (?) - Simen Rafn
            Mads Hedenstad Christiansen

            Oppstillinga viser vel at vi fortsatt må ha på plass en spiss (som kanskje blir Smárason), og en venstrebeint back/kantspiller.

            Aleksander Melgalvis trente mens dette pågikk alternativt med fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene.


            gilbert

            Kommentar

            • woodford
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2004
              • 162

              #7
              Tusen takk Gilbert, gull verdt å lese dine observasjoner av treningene :-) Setter stor pris på at du deler her på forumet.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3148

                #8
                Trening mandag 4. februar

                Dagens trening i LSK-Hallen 10.30-12.30. Fraværende var Matvei Igonen (kneoperert), Aleksander Melgalvis (bygger seg opp etter mye skader i fjor), og de to yngste, Magnus Knudsen og Josef Baccay - ennå ikke fylt 18 år, og spares nok for noen treninger*. Stallen er nå, etter utleie av Ifeanyi Mathew, på 24 effektive, pluss i alt tre på utlån (Ødegaard og Olsen i tillegg til Mathew). Etter oppvarming og pasningsøvelser trente Daniel Pedersen og Erik Tobias Sandberg alternativt med fysio Erik Kveen og med hverandre, samt på ergometersykkel.

                To "jevne" lag spilte en drøy halvtime på bane i halv lengde og bredde 9-mot-9, begge i 3-3-2:

                Gult lag:

                Mads Christiansen
                Haakenstad-Salquist-Ranger
                Krogstad-Sinyan-Bakken
                Brenden-Moses

                mot svart lag

                Smárason-TLO
                Charles Ezeh-Ayaghwa-Daniel Gustavsson
                Kind Mikalsen-Kippe-Rafn
                Maric

                Høyt tempo, innsats og temperatur. Så vidt jeg fikk med meg endte det 3-3, med skåringer av Smárason, Brenden, Ayaghwa, DG, Ranger og Bakken.

                *Knudsen og Baccay er naturligvis reist på samling med G-18-landslaget:
                https://www.lsk.no/nyheter/knudsen-o...erte-fra-start
                https://www.lsk.no/nyheter/magnus-kn...g18-landslaget

                ​​​​​​gilbert
                Last edited by gilbert; 04.02.2019, 14:56. Begrunnelse: Unggutta på G-18 - selvfølgelig.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  #9
                  Trening onsdag 6. februar

                  21 av 24 spillere i A-stallen til stede på dagens trening i LSK-Hallen, ca 11.00-12.30. Fraværende var 17-åringene Knudsen og Baccay, som er på La Manga med G-18-landslaget, samt Tobias Salquist (har kanskje fortsatt noen praktiske saker å ordne etter overgangen). De fire med større eller mindre skader var med på oppvarminga, men trente deretter alternativt: Sandberg er nærmest å være klar. Daniel Pedersen er ivrig etter å spille, men holdes litt tilbake av Geir Kåsene slik at leggskaden er helt kurert, men var i god form før skaden og skal være lettrent. Igonen, som er operert for en meniskskade, var også med, men er neppe klar noe særlig før seriestart. (Se lenke til RB-artikkel i nyhetstråden.)

                  Det meste av dagens trening gikk på å øve avslutninger, først på skudd etter kjappe løp med vending og ballen spilt ut mot 16-meteren, deretter på innlegg fra kantene. Mange tunge ryggsekker og skudd godt over tverrliggeren, men bedre etter hvert, og bedre i den andre sekvensen, på innlegg. Smárason, Daniel Gustavsson, Moses og Simen Kind Mikalsen var de fire jeg særlig merka meg med flere gode avslutninger, ellers ganske blanda, men også andre med en del gode skudd.

                  Treninga avslutta med 8-mot-8 på kvartxkvart bane, med jevne lag.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3148

                    #10
                    Trening torsdag 7. februar

                    Var en snartur innom LSK-Hallen siste halvtimen av dagens trening (ca 11.45-12.15) og fikk med litt spill 9-mot-9 på to tredels bane. Laga var

                    Marko
                    Mats-Sindre Rindal-SKM
                    DG-Sheriff-Bakken
                    Erik-Arnor

                    mot

                    TLO-Moses
                    Krogstad-Ayaghwa-Charles
                    Lars-Frode-Simen
                    Mads

                    La spesielt merke til et susende langskudd fra Daniel Gustavsson fra høyre kant, i tverrligger, ned og inn. Viste jo også i går at han har et godt skudd.

                    Junioren Sindre Rindal sikkert kalt inn fordi Tobias Salquist sliter med kortvarig trøbbel (infeksjon, fotsopp?) med en fot, men det går snart over, fikk jeg vite.

                    Fikk også en kjapp prat med Simon Mesfin, som sier at de nå ikke har budsjett eller fullmakt fra styret til å hente flere foreløpig, men ser an hvordan treningskampene viser enda tydeligere hvem som kan spille hvor - og hvor god dekning enn dermed har. Klubben ønsker nok å forsterke med ytterligere en spiller før seriestart, men vurderer det fortløpende. En venstrebeint spiller har vært et klart uttrykt ønske fra Lennartsson, men her vil en nå sikkert vurdere blant annet hvordan SKM gjør det i treningskampene, om han er tilbake til nivået fra før de siste to åra. I intervjuer har han sjøl vært klar på at han ikke har vært fornøyd med verken 2017- eller 2018-sesongene. Misbrukt som stopper av AE, mista selvtilliten, hoftetrøbbel, operasjon. Flere høyrebeinte spillere kan spille, og har spilt, venstreback, og kan i ei knipe gjøre det igjen (Rafn, Ranger, Haakenstad), selv om ingen av disse løsningene er særlig tilfredsstillende. Josef Baccay, snart 18, er venstrebeint og har gjort det bra, blant annet som VB i andre omgang mot Ljungskile.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      [B]sikkert vurdere blant annet hvordan SKM gjør det i treningskampene, om han er tilbake til nivået fra før de siste to åra. I intervjuer har han sjøl vært klar på at han ikke har vært fornøyd med verken 2017- eller 2018-sesongene. Misbrukt som stopper av AE, mista selvtilliten, hoftetrøbbel, operasjon.
                      Meget interessant. Jeg har bare sett to treninger så langt, men det er helt påfallende å se SKM nå i forhold til for et år siden. Han virker mye gladere, mye mer på, mye tryggere i involveringene. Skulle ikke forundre meg det aller minste om backene våre (Rafn på høyre, SKM på venstre) blir sesongens store positive overraskelse.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1358

                        #12
                        Når det gjelder skadesituasjonen så er det altså kun Igonen som ser ut til å være borte i flere uker, og han er trolig klar til seriestart? Godt å se at Sheriff virker å være med på alt nå! Forstår det slik at Sandberg, DAP og Salquist straks er tilbake(?). Hvor langt unna er Melgalvis?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3148

                          #13
                          Rekkefølgen er nok Salquist, Sandberg, Pedersen, Melgalvis og helt til sist Igonen. Akkurat når Melgalvis kan være klar er litt usikkert, men de tre første bør ganske snart være kampklare.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3148

                            #14
                            Oppdatering om skadesituasjonen:

                            RB+ rapporterer at Sandberg og Igonen er tilbake i trening. Daniel Pedersen løper foreløpig rundt banen, men nærmer seg. Melgalvis trenger mer tid for å bli klar etter å ha slitt med "jumper's knee". Eneste nye skade er Simon Mesfin, som sliter med leggen etter litt løpetrening, men så lenge han kan bruke mobiltelefonen er nok det det viktigste for han og klubben.



                            gilbert

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #15
                              Trening torsdag 28. februar

                              På dagens trening 10.30-ca 12.00 i LSK-Hallen deltok i alt 3 keepere og 21 utespillere. Igonen er tilbake i trening, raskere enn venta. Krogstad, som fikk en liten smell mot Rostov, sykla og løp litt for seg sjøl. Melgalvis og Smárason trente alternativt med fysio Erik Kveen Skal en dømme etter bevegelsene til Smárason i vendinger og løp med ball og i samspill med Melga, kan ikke ankelen* være veldig hardt skada. Trolig er en bare ekstra forsiktig her, så han spiller neppe mot Helsingborg på lørdag. Melgalvis har fortsatt trøbbel med "jumper's knee".

                              Tobias Salquist er hjemme i Danmark etter et brått dødsfall i hans nærmeste familie. Antallet utespillere var likevel 21, på grunn av en nigeriansk prøvespiller**, eller kartlegging, som Bjarmann ville sagt. Og her er nok det riktig; trolig er han i beste fall først aktuell litt lenger fram i tid. Derimot stemmer det at LSK er i dialog med Elfsborg om Alex Dyer, sentral midtbanespiller. Men mine kilder i LSK-apparatet er i sterk tvil om vi har råd, selv til lønn ved en låneavtale. (Ikke minst gjelder det etter store ekstra utgifter til sluttavtale med Erlandsen, og til Europaspill, og lavere publikums- og sponsorinntekter i 2018.) Trolig må vi ha ut noen på lån før det kan bli aktuelt. De mest aktuelle er for det første ganske klart Charles Ezeh, som ikke hadde samme utvikling som Ebiye Moses på utlån til 2010-klubben i fjor, for det andre Lars Mogstad Ranger, som trenger matching på høyere nivå enn 3. divisjon.

                              En kort sekvens spilte svart og gult 10x10 med følgende lag:

                              Igonen
                              Haakenstad-Ranger-Sinyan-Baccay
                              Pedersen-Knudsen-Brenden
                              Moses-Lehne Olsen

                              mot

                              Nigeria**
                              Bakken-Ezeh-Ayagwa-Gustavsson
                              Mikalsen-Kippe-Sandberg-Rafn
                              Maric

                              Relativt "jevne" lag, med andre ord, selv om forsvarsrekka (kanskje med Salquist inn) mot Helsingborg ser klar ut.

                              Her, og i en enda kortere sekvens med seks på hvert lag på liten og kort bane etterpå, la jeg særlig merke til et susende langskudd fra Haakenstad helt opp i krysset, samt at Lehne Olsen plutselig fikk hull på ketchupflaska og skårte to raske og pene mål i løpet av et snaut minutt.

                              A propos forsvarsrekka er jeg fortsatt spent på Simen Kind Mikalsen framover. Han var ikke helt heldig i første omgang mot Rostov defensivt, men spilte seg klart opp utover i kampen, var meget sterk og aktiv offensivt, og vant mye i lufta både defensivt og offensivt. På den plassen har vi med venstre bein bare Josef Baccay i bakhånd, litt vel ung og uprøvd foreløpig. De to venstrebeinte spillerne fra juniorsida vi tidligere hadde, Arne Holter og Sivert Westerlund, er vel nå begge gått til andre klubber, henholdsvis Grorud og Asker.

                              Også i forbindelse med forsvarsrekka kan jeg nevne at det fra informert hold sies at Marius Amundsen kan være aktuell for tredje øverste nivå på fotballøya. Med hjelp av blant andre en annen tidligere midtstopper, og sportsdirektør, har det for eksempel vært kontakt med Portsmouth, etter det jeg hører.

                              *Kneet
                              **Youssef Suleiman


                              gilbert
                              Last edited by gilbert; 03.03.2019, 10:36. Begrunnelse: Smárasons skade i kneet, ikke ankelen - Prøvespiller: Youssef Suleiman

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4375

                                #16
                                Noen som vet hvordan det ligger an ifht skadesituasjonen? Smarason har vel slitt litt den siste tiden og Sheriff fikk en smell i forrige match. Ikke sett det har blitt nevnt noe sted så da er det vel neppe noe alvorlig?
                                ..................

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3148

                                  #17
                                  Trening onsdag 6. mars

                                  Mer enn fullt oppmøte på dagens trening 10.30-12.15 i LSK-Hallen. Fire keepere, medregna Emil Ødegaard, utlånt til Grorud både i fjor og i år, men også med på enkelte LSK-treninger, som i dag, og deltok blant annet også på treningsleiren i Marbella. Ellers alle i A-stallen, pluss prøvespiller Josef/Youssef Suleiman, spiss fra Nigeria. Fredrik Krogstad satt mye på sykkel borte i hjørnet og Aleksander Melgalvis trente alternativt med Erik Kveen.

                                  Arnór Smárason og Sheriff Sinyan deltok for fullt, selv om Smára tok det litt med ro på sidelinja helt på slutten. For fullt deltok også Tobias Salquist, hjemvendt etter en kort tur hjem til Danmark. Nyankomne Alex Dyer ser ut til å gli rett inn i miljøet, og antagelig også i start-11'ern.

                                  Mye spilltrening med stadig stopp og instruksjon fra Lennartsson. Uten at jeg helt fikk med meg alle detaljene, gikk det mye på å øve inn angrepsmønstre, posisjonering og alternative valg og bevegelser. Det ble spilt både på kort og lang bane, men hele tida med vekt på innøvde og alternative trekk, ikke langvarig sammenhengende fritt spill. Mye bytter i de to lagene, og ingen klar 11-er var å se i noen av oppsettene. Ut fra hvem som spilte i hvilke posisjoner, sammen i backrekker, høyre- og venstresider, midtbane- og angrepspar, og ut fra tidligere 11-ere i treningskampene er det nok likevel tydelig at 11'ern kan bli ganske lik

                                  Maric
                                  Rafn-Salquist-Kippe-Mikalsen
                                  DG-Dyer-Pedersen-Bakken
                                  Smára
                                  TLO

                                  Men her er nå en rekke meget gode eller ganske gode alternativer. Bakfra: Igonen, Haakenstad, Sandberg, Sinyan, Krogstad, Ayagwa (jeg ser noen gode tendenser og tydelige framskritt), Brenden og Moses. Charles Ezeh er jeg litt usikker på; kanskje blir han lånt ut, Det samme kan være aktuelt for Lars Ranger*, som opplagt trenger og fortjener matching høyere enn på andrelaget. Baccay og Knudsen kan håpe på noen innhopp i år, det skjer vel neppe for tredjekeeper Christiansen. Melgalvis sliter fortsatt med "jumper's knee". Disse utgjør den disponible stallen på 25 spillere, pluss tre utleide: Emil Ødegaard, Petter Mathias Olsen og naturligvis Ifeanyi Mathew.

                                  Treninga ble avslutta med å trene nettopp på avslutninger.

                                  gilbert

                                  *Ranger utlånt til Ull/Kisa
                                  Last edited by gilbert; 07.03.2019, 14:24. Begrunnelse: Oppdatert med Lars Rangers utlån til Ull/Kisa.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3148

                                    #18
                                    Trening torsdag 14. mars

                                    Fullt oppmøte i LSK-Hallen i dag 10.30-12.15: Fire keepere (med Ødegaard, utleid til Grorud) og 22 utespillere. Prøve- eller kartleggingsspilleren fra Nigeria, Youssef/Josef Suleiman, var ikke å se. Han har muligens reist hjem eller videre til andre klubber. Den alvorligste skaden ser nå ut til å være på Fredrik Krogstad, som jeg snakka litt med. Smertene i ankelen gir seg ikke, og de lurer nå på om det kan være noe mer enn en brist, slik de så på bildene. Kanskje er det en løs bit eller beinsplint som en må inn og operere bort, og det kan ta noe lengre tid enn en først kunne håpe. Fredrik sitter mye på sykkelen. Og tråkker rundt. De to andre med skadeproblemer, Smárason og Melgalvis, var derimot mye mer med på treninga enn tidligere.

                                    Melgalvis var med både når en spilte tre-mot-tre i angrep/forsvar på kvart banelengde med høy intensitet og raske bytter av tremannslag, og når en spilte 10-mot-10 på halv bane seinere. Hans problemer med "jumper's knee" ser dermed ut til å være blitt mindre. Smárason sto, så vidt jeg så, over den første delen, og trente alternativt, men var definitivt med for fullt i den andre delen. Der spilte han i oransje trøye på midten, for det laget av gule eller svarte som til en hver tid hadde ballen, og ble dermed mye involvert. Han er neppe mer skada enn Melgalvis, men derimot langt mer aktuell for HamKam lørdag og/eller oslolaget neste lørdag, og "spares" trolig lengst mulig. Spennende å se om han spiller mot HamKam, nå lørdag 16. mars klokka 15.00 i LSK-Hallen.

                                    gilbert




                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      #19
                                      Trening torsdag 4. april

                                      Treningene er nå flytta ut på grasbanene på Vigernesjordet, som er helt OK, selv uten at undervarmen er skrudd på, og langt bedre enn der LSK serieåpna borte i den nye og lite spennende idrettsgreinen sandfotball. På dagens trening 10.30-12.15 stilte såvidt jeg fikk med meg alle 23 i A-stallen unntatt Melgalvis (akkurat fått barn) og Smárason. Melgalvis har vært med på de fleste treningene før det, og er klart bedre i kneet. Fredrik Krogstad deltok for fullt, og spilte til og med ekstra mye i en sekvens med hold-ballen-i-laget gult mot svart, med Fredrik sentralt i oransje trøye, for det laget som til enhver tid hadde ballen. Han skal ha fått en sprøyte mot en betennelse i ankelen, og er i klar bedring, men i følge Geir Kåsene følges både han, Melgalvis og Smárason fortsatt tett opp og matches/trenes litt forsiktig. Smárason skal også ha fått en sprøyte mot sin betennelse i kneet, men ligger litt etter, og er fortsatt noe usikker. Simen Kind Mikalsen fikk en liten kink i ryggen og gikk tidlig fra treninga, men regner med at det er kjapt å få orden på.

                                      Arild Sundgot ledet deler av treninga, og tar nå en klart mer aktiv rolle i coaching og instruksjon av spillerne enn tidligere, ikke bare for spissene. Dels har Sundgot opplagt utvikla seg og lært i trenerrollen gjennom noen år, dels fikk han neppe så mye spillerom og ble delegert særlig mye ansvar av Erlandsen. Lennartsson er selv en klar og tydelig trener, og ga blant annet skarpt tilsnakk til Ayagwa, som var god og aktiv i flere av spillsekvensene. Men han har litt for mye Bonke i seg litt for ofte (det var en tackling fra Ayagwa som tok Krogstads ankel på Marbella), og fikk klar beskjed av Lennartsson at slikt skal vi ikke ha noe mer av, etter en stygg tackling i dag.

                                      Treninga ble avslutta med at Haakenstad, Salquist, Kippe og Rafn (SKM var som nevnt gått av banen), samt keeper Maric, øvde på å forsvare seg mot crossballer inn i bakrom med motspillere på løp inn fra kant og sentralt, jf baklengsmålet mot Stabæk. Angripere var Ødemarksbakken, Moses, Lehne OIsen og Baccay. Tett coaching av Lennartsson. De øvrige trente med Sundgot på skudd og avslutninger.

                                      Blant de relativt fåtallige tilskuerne var også representanter for Fredrikstad (en australier med fortid i LSK) og Skeid (en gammel kjenning av og tidligere trener i LSK).

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        #20
                                        Treningstider juni

                                        Mai ble avsluttet til 20 i stil for Thomas Lehne Olsen, Mats Haakenstad og de andre LSK-spillerne med 3-0-seiren over Vålerenga. Her er oversikten over trenings- og kampprogrammet for juni.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎