Treningstråden 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    #21
    Trening mandag 10. juni

    Dagens trening var i sol og litt vind og skyer på Vigernesjordet, 10.30-12.00. Av disponibel A-lagsstall (= kontrakt og ikke utleid) på 23 deltok 18 utespillere og de tre keeperne. Fraværende var Josef Baccay og Sheriff Sinyan, begge på landslagsoppdrag for henholdsvis Norge og Gambia. Den 19de utespilleren var stoppertalentet Philip Aleksander Kolberg Slørdahl (født 14.11.2000), fra B-lista og juniorlaget, som trener ganske fast med A-laget. Han har nå spilt to A-kamper fra start, mot Kvik-Halden i cup'en og treningskampen mot Stabæk nå lørdag, på samme gras på Vigernesjordet.

    Gledelig å konstatere at alle spillere med større eller mindre skader eller sykdom deltok for fullt, i oppvarming, tekniske øvelser og alle spillsekvenser. I følge fysio Erik Kveen og fysisk trener og fysio Geir Kåsene er alle på full fart tilbake. Den eneste som sto over den aller siste spilldelen var Frode Kippe, men det var planlagt på forhånd, for å "spare" ham og ikke ta noen sjanser. At alle nå er med for fullt øker naturligvis ikke bare valgmulighetene for Lennartsson i kamp, men hever ikke minst kvaliteten og øker konkurransen på treningene.

    Mye variert teknisk trening med både hode og bein etter oppvarminga, med elementer av samspill to og to, litt lek og mye konkurranse, men samtidig krevende og utviklende. Konkurransen var mellom de eldste og de yngste ("young boys"). Iallfall én av de tekniske øvelsene ble vunnet 3-0 av de eldste, og Geir ga, jeg går ut fra for spøk, young boys beskjed om å møte på ekstratrening på Fedrelandet klokka to. Deretter hurtig en-touch pasningsspill i medløp og motløp to grupper i oval ring, med innlagt dribling av stolper, i høyt tempo.

    Første spillsekvens, som altså gikk med alle 19 utespillere, var 9+9+1 på kort men brei bane, to-touch, mot fire små målbur. Daniel Pedersen i oransje, som pasningssentral for begge lag. Gult lag var

    Mats-Philip-Frode-Simen
    Ayagwa-Alex/Dyer
    Arnor-DG-Bakken

    (Daniel)

    mot svart lag:

    Brenden-Thomas-Moses
    Krogen-Melga
    Raffen-Tobias-Erik Tobias-Magnus

    Begge lag altså i 4-2-3, eller 4-3-3 hvis vi regner med Daniel. (Her har jeg brukt de navna spillerne og trenerne roper og bruker under spill. Alex Dyer blir kalt både fornavn og etternavn av de andre spillerne.)

    Lennartsson ga god og grundig instruksjon før denne sekvensen, med vekt på pasningsspill, ikke fysisk duellspill, og understreka bevegelse, vending av spillet, tenke diagonalt like mye som rett forover, orientere seg før man fikk ballen, variasjon. Han oppsummerte etterpå med godt pasningsspill, men ville ha enda flere bevegelser og løp inn i bakrom.

    Siste del av treninga var ni mot ni, med ordinære mål og keepere, som planlagt uten Frode Kippe, som trente videre inne. Her spilte gult lag:

    Marko
    Mats-Philip-Simen
    Melga-Knudsen-Dyer-Brenden
    Thomas-Arnor

    mot svart lag

    DG-Moses
    Bakken-Daniel-Krogen-Ayagwa
    Raffen-Tobias-Erik Tobias
    Matvei

    begge lag i 3-4-2. Etter sidebytte veksla Brenden og DG lag og gul trøye.

    Lennartsson avslutta med å si han var godt fornøyd med pasningsspillet på dagens trening, og med energien og innsatsen, særlig etter kamp både på lørdag mot Stabæk og i går mot Skjetten. Ofte tok det et par dager etter kamp før intensiteten var fullt tilbake på trening, men i dag hadde den vært riktig god, et meget godt tegn, Det skyldtes nok blant annet at flere (alle) spillere var med for fullt på treningene igjen etter skader og sykdom.

    gilbert








    Kommentar

    • woodford
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2004
      • 162

      #22
      Noen som har noe nytt fra treningene ? Er SKM tilbake for fullt ?

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4375

        #23
        Opprinnelig skrevet av woodford
        Noen som har noe nytt fra treningene ? Er SKM tilbake for fullt ?
        Han spilte 90 minutter for rekruttlaget på søndag. Det samme gjorde Sandberg, som var banens beste i følge Kai Holt.
        ..................

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          #24
          Trening onsdag 3. juli

          I alt 25 spillere deltok på treninga 10.30-12.00 på Vigernesjordet i dag. Treninga i morra er for øvrig på ettermiddagen, og går innendørs på kunstgraset i hallen, ettersom fredagskampen er på plastikk i Kristiansund. Siden Matvei Igonen er lånt ut til Flora Tallinn var de tre keeperne Marko Maric, Mads Hedenstad Christiansen og juniorkeeper Vegard Storsve. A-stallen er nå på 22, eller 23 med Joonas Tamm, som trener med laget, men blir formelt spilleklar 1. august. Den tredje "ekstra" spilleren blant de 25 var Elias Kristoffersen Hagen* (19) fra Grorud IL, som tidligere har spilt tre år for LSK, og før dette blant annet Veitvet,

          Mye spilltrening 11 mot 11 dag, der en først kjørte 11'ern fra Brann og Tromsø mot

          Mads
          Erik Tobias-Tamm-Slørdahl-Simen Kind
          Hagen/Knudsen-Dyer-Sheriff-Baccay
          Brenden-Moses

          Etterpå bytta en om på lagene slik at de ble mer "jevne", uten noen klar første-11'er.

          Thomas Lehne Olsen var ikke med på spillsekvensene, men rapporterer at det går framover.

          Ellers ryktes det at Osmanlispor vil ha Ifeanyi Mathew, og vil by mer enn opsjonen (som de ikke innløste innen fristen), men må selge/rydde i stallen før faktisk bud kommer, Uansett står LSK fritt til å selge til andre klubber (Belgia, Tyskland) som har vært interesserte.


          gilbert

          *PS: Elias Hagen trente før G-19 landskamper sammen med sine tre G-19-kamerater fra LSK.
          I tre sesonger spilte Elias Hagen for LSK - før han gikk til Grorud for å spille A-lagsfotball. I dag var unggutten tilbake i gamle omgivelser som et ledd i forberedelsene til G19-EM.
          Last edited by gilbert; 03.07.2019, 17:08.

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2082

            #25
            Supert Gilbert !
            setter virkelig pris på sånne rapporter , når en selv ikke
            har anledning til å følge laget like tett.

            Kommentar

            • woodford
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2004
              • 162

              #26
              Noen som har sett vår nye signering Joonas Tamm på trening ? Hvordan er han ?

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                #27
                Fortsatt ingen Salquist på trening.

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1199

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av ynnor
                  Fortsatt ingen Salquist på trening.
                  Han er syk (Skrøpelig)

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5089

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Fortsatt ingen Salquist på trening.
                    Ett ord. Faen!

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3148

                      #30
                      Trening mandag 29, juli

                      Var bortom Vigernesjordet og så de siste 45 minuttene av dagens trening (10.30-12.00). Fraværende var Baccay, Knudsen og Slørdahl, som alle spilte bortekamp for LSK 2 (og tapte 0-1) mot Harstad i går, samt Haakenstad, som har fri idag, men er tilbake i morra. Ellers alle til stede og kampklare. Også med på treninga var Ole Sebastian Sundgot (18 år), som skårer mål for Molde 2, sønn av Ole Bjørn og nevø av Arild (bare glem det, han er helt sikkert bare med for moro skyld i ferien.)

                      Mye trening på angrepsspill i den perioden jeg så, blant annet overtallsspill tre mot to, og kontringer. Unngå offside, pasninger og samordna bevegelser, samt avslutninger under press er utbyttet av slik trening. Faktisk en god måte å trene avslutninger på, siden statistikken viser at 80-90 prosent av mål i fotball skåres med kroppskontakt og i tette dueller. Høyt tempo i sommervarmen, og god kondisjonstrening. Blir mye kondisjonstrening under Lennartsson, også uten tredemølle på Sats/Elixia. Overvåkinga både under kamp og på trening gjør det klart lettere å følge med på og korrigere treningsmengder og intensitet for hver enkelt spiller. Ett resultat jeg hørte av overvåkinga var at Fredrik Krogstad under kampen mot Godset løp omkring 15 kilometer - et eksepsjonelt tall, ofte hører vi at spilleren (i Norge og internasjonalt) som har løpt mest har dekka 11-12 kilometer i løpet av kampen.

                      Ingen formasjonstrening, men tidligere i uka har Lennartsson sagt at Salquist og Tamm startet som midtstoppere i Skien. Mange med meg vil gjerne ha venstrebeinte venstrebacker og Simen Rafn på riktig side med sitt høyrebein (jeg mener Haakenstad er bedre som kant enn back). Men Lennartsson sier også at verken Baccay eller (foreløpig) SImen KInd Mikalsen har vist nok på trening til at han vil la dem starte på venstre backplass. Da blir det Haakenstad og Rafn. Trolig starter Arnór og DG på topp, og Lehne kommer inn enten etter pause eller ved 60 minutter. Poeng i Skien hadde vært gode å ha, og bortekampene både på Futility og i Bergen viste at vi kan ha muligheter også mot Odd (glem KBK borte, glem det helt).

                      gilbert


                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3148

                        #31
                        Trening onsdag 21. august

                        Fire keepere og 22 utespillere i full trening på Vigernesjordet 10.30-12.00 i dag. Emil Ødegaard trener med LSK jevnlig, selv om han er utlånt til, trener mest med og spiller for Grorud; Marko Maric (med hjelm á la Peter Cech, etter smellen med stolpen mot Mjøndalen), Mads Christiansen og Vegard Storsve (17) fra juniorlaget var de andre tre keeperne. Tre gutter/juniorer, Alexander Sannes, Apipon Tongnoy og Lasse Nordås (alle 17 år). I tillegg til de 22 (inkludert Ifeanyi Mathew, fullt med på alle måter) kommer Fred Friday, som trente for seg sjøl på sidelinja og noe med Geir Kåsene, samt Daniel Gustafsson, som småløp rundt hele banen, og sier han håper å være klar til RBK-kampen - en slik skade på baksiden av låret tar normalt rundt 5-6 uker, selv med Alfacare som klubben nå bruker, og forkorter skadeperioden noe med.

                        Mye teknikktrening med kortpasninger og rask ballveksling på små flater/baner etter oppvarminga. Deretter spilte fire lag, på to baner samtidig, vi hadde jo fire keepere i dag, turnering i five-a-side på kvarte baner (halv x halv). Meget høyt tempo, intensitet og engasjement og god trening, ingen som sto og så på når en kjørte fire lag med fem-seks mann. Såvidt jeg kunne se vant de aller yngste, sammen med Tamm, Mathew og Lehne Olsen. Mulig lsk.no legger ut seiersintervju, det ble iallfall gjort opptak*. Ellers merka jeg meg at Lehne Olsen skårte flere pene mål, avslutteregenskapene og målteft ser ut til å være i orden, selv om skaden ikke er 100 prosent borte.

                        *Her er saken fra lsk.no;
                        Disse glade guttene kunne juble over seier i den interne turneringen under torsdagens trening.


                        gilbert
                        Last edited by gilbert; 22.08.2019, 11:44. Begrunnelse: Lagt inn lenke til lsk.no

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3148

                          #32
                          Trening fredag 30. august

                          To keepere og 19 utespillere deltok på dagens trening 10.30-12.15 på Vigernesjordet. Fravær: DAP og DG; Daniel Pedersen og Daniel Gustafsson, samt Ebyie Moses. Aleksander Sannes og Apipon Tongnoy deltok fra juniorstallen. I tillegg kom DG bortom feltet litt seinere, på sidelinja. Ødemarksbakken og Lehne Olsen trente litt for seg sjøl etter oppvarming, tekniske øvelser og pasningsøvelser, men sa begge at de var klare til søndag. Om Bakken får spille, er en annen sak (se nedenfor). Spill på halv bane med ni-mot-ti, uten keeper i det ene målet, siden Mads Christiansen spilte stopper. Mye bytter i lagene, men starten var med en klar første-tier, i 4-4-1 formasjon:

                          Maric
                          Rafn-Tamm-Salquist-Mikalsen
                          Melgalvis-Sinyan-Krogstad-MATHEW
                          Smárason

                          Trolig blir dette, med TLO på topp sammen med Arnór, laget også på søndag. Forutsatt at Ifeanyi Mathew ikke er solgt før det. Ellers blir det vel Ødemarksbakken. Er Mathew ikke solgt før vinduet stenger, mener jeg han er et godt valg på venstre kant. Vi mangler minst én kantspiller med evne til å skape noe ekstra, særlig med DG ute ennå noen kamper (tidligst klar mot RBK). Mathew har vært skarp på treningene etter han kom tilbake, og har tidligere i LSK spilt minst like bra på kant som sentralt, der Sheriff Sinyan og Fredrik Krogstad dessuten spilte bra mot Haugesund.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Trening fredag 30. august

                            To keepere og 19 utespillere deltok på dagens trening 10.30-12.15 på Vigernesjordet. Fravær: DAP og DG; Daniel Pedersen og Daniel Gustafsson, samt Ebyie Moses. Aleksander Sannes og Apipon Tongnoy deltok fra juniorstallen. I tillegg kom DG bortom feltet litt seinere, på sidelinja. Ødemarksbakken og Lehne Olsen trente litt for seg sjøl etter oppvarming, tekniske øvelser og pasningsøvelser, men sa begge at de var klare til søndag. Om Bakken får spille, er en annen sak (se nedenfor). Spill på halv bane med ni-mot-ti, uten keeper i det ene målet, siden Mads Christiansen spilte stopper. Mye bytter i lagene, men starten var med en klar første-tier, i 4-4-1 formasjon:

                            Maric
                            Rafn-Tamm-Salquist-Mikalsen
                            Melgalvis-Sinyan-Krogstad-MATHEW
                            Smárason

                            Trolig blir dette, med TLO på topp sammen med Arnór, laget også på søndag. Forutsatt at Ifeanyi Mathew ikke er solgt før det. Ellers blir det vel Ødemarksbakken. Er Mathew ikke solgt før vinduet stenger, mener jeg han er et godt valg på venstre kant. Vi mangler minst én kantspiller med evne til å skape noe ekstra, særlig med DG ute ennå noen kamper (tidligst klar mot RBK). Mathew har vært skarp på treningene etter han kom tilbake, og har tidligere i LSK spilt minst like bra på kant som sentralt, der Sheriff Sinyan og Fredrik Krogstad dessuten spilte bra mot Haugesund.

                            gilbert
                            Ser gjerne Mathew fra start. Han trives godt mot Brann på Åråsen:

                            https://www.youtube.com/watch?v=QegI8lu5MKw&t=

                            Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #34
                              Trening lørdag 21. september

                              Var innom treninga fra litt før 11 til ca 11.30 i sola på Åråsen i dag. De 22 tilgjengelige i stallen, pluss juniorkeeper Vegard Storsve, var alle med for fullt på treninga. Daniel Gustafsson har vært med i flere dager nå, og virker skarp og klar, også tidligere i uka, får jeg høre. Etter oppvarming og pasningsøvelser på små flater spilte følgende lag, på halvxhalv bane:

                              Christiansen
                              Haakenstad-Tamm-Salquist-Mikalsen
                              DG-Knudsen-Mathew-Melgalvis
                              Smárason-Lehne Olsen

                              mot

                              Brenden-Moses
                              Bakken-Pedersen-Krogstad-Sinyan
                              Baccay-Kippe-Slørdahl-Rafn
                              Maric

                              Tror nok Maric, Rafn, Pedersen og Krogstad går inn på søndag. Selv synes jeg Krogstad har vært vår beste sentrale midtbanespiller siden han kom tilbake dit, og burde spille der, sammen med Pedersen, eventuelt med Mathew, men Pedersen sies å være i klar formstigning på kondisjon og fysisk form (Geir Kåsene). Mathew gjorde ingen god venstrekant mot Brann, men kan spille kant når han er i form, og er han ikke det, MÅ han ikke spille "for å bli solgt". DG kan komme inn enten fra start eller i andre omgang; han har enda ikke fått mange sjanser sammen med Smárason hittil i serien. De to hadde et godt samspill i treningskampene i vinter. Melgalvis, og enda mere Haakenstad, ser jeg på som kantspillere som kan - og bør! - byttes inn midt i andre omgang.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • TomLundby
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 616

                                #35
                                LSKbussen stod klar til avgang da jeg passerte Åråsen i dag onsdag morgen. Jeg stoppet og spurte og det var tre dagers treningsleir i Larvik som stod på programmet for LSK.

                                (Jeg renger med dette er offentlig info men skulle det være hemmelig info vennligst slett raskest mulig)

                                Kommentar

                                • hekk
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2019
                                  • 219

                                  #36
                                  Sak om det i RB https://www.rb.no/lsk/simon-mesfin/f...s/5-43-1195406

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    #37
                                    Tom Nordlies første trening som LSK trener i denne omgang var i LSKhallen idag tirsdag 3/12. Det var mer kaos sist Nordlie tok over som trener i LSK men diverse media samt ca 50 tilskuere var tilstede.

                                    Jeg tror hele a-stallen var tilstede unntatt Moses (skadd), mens Salquist og Smarason mest trente alternativt. Ranger gikk av ca midt i trening med overtråkk. Neppe noe som holder ham ute av spill i lang tid. På tribunen var det enighet om at han uansett ikke kunne spille da han offisielt er på utlån til Glimt til nyttår, selv om ingen satte hue i pant på det. Treninga starta etter lang utstrekking ca 15.15 med formasjonstrening. Deretter spill 11 mot 11 mellom 16meterne hvor kontroll av ball lenger fram enn 16meterstreken = mål. Etter en lengere pause var det normalt spill 11 mot 11. Laget med flest seriekamper i år var vel hakket bedre totalt sett. Det kan imidlertid fastslås at Tom Nordlies inntreden ikke har har lykkes med å gjøre LSK bedre enn Liverpool i løpet av dagen. Deretter ny lang utstrekking før trening ble avslutta 1630.

                                    Noe kaos på feltet med ny tankegang og trener men Nordlie var muligens litt mer forsiktig med å stoppe treninga pga detaljer enn han var sist han trente LSK. Ingen spillere utmerka seg spesielt så vidt jeg kunne se. Nordlie coacha Gustafsson og Krogstad endel, muligens tilfeldig.

                                    Ønsker man ytterligere detaljer er det bare å møte opp på trening i LSKhallen kl 1030 onsdag-fredag, selv om det vurderes å stenge en eller flere av disse treningene.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎