Daniel "DG" Gustavsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    #61
    DG var kanskje den spilleren som led mest av Lennartssons filosofi. Å se han måtte gå i hodedueller med Wormgaard og Acosta i Bergen er noe av det vondeste jeg har sett en spiller bli utsatt for. Hadde laget i det minste evnet å slå ballen over forsvaret slik at han kunne bruke farten sin, men det fikk han ikke. Han viste umiddelbart at han er ving og ikke kant, så Bakkes tidlige fokus på 4-3-3 lover godt for han.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3136

      #62
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      DG var kanskje den spilleren som led mest av Lennartssons filosofi. Å se han måtte gå i hodedueller med Wormgaard og Acosta i Bergen er noe av det vondeste jeg har sett en spiller bli utsatt for. Hadde laget i det minste evnet å slå ballen over forsvaret slik at han kunne bruke farten sin, men det fikk han ikke. Han viste umiddelbart at han er ving og ikke kant, så Bakkes tidlige fokus på 4-3-3 lover godt for han.
      Du har så rett, og for meg er det et totalt mysterium at Lennartsson hentet DG til den gampefotballen han stod for.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2852

        #63
        Fra tråden "Talenter":

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Men da går svensken, ødemarksbakken eller moses på tribuna da?
        Flere her inne kaller Daniel Gustavsson for "svensken". For meg, høres det ut som en form for diskreditering. Er det det? I så fall; Hvorfor? Hvis ikke, skal jeg holde kjeft.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #64
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Fra tråden "Talenter":



          Flere her inne kaller Daniel Gustavsson for "svensken". For meg, høres det ut som en form for diskreditering. Er det det? I så fall; Hvorfor? Hvis ikke, skal jeg holde kjeft.
          Helt ærlig så huska jeg ikke navnet hans i farta. Er ikke noe vondt ment fra min side. Bare et veldig generisk men samtidig litt uvanlig navn.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9359

            #65
            Hvor tålmodige skal vi være med millionmannen? Leverer ingenting.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #66
              Har ikke så voldsomt med alternativ. Har egentlig ingen 433-vinger. Vet ikke helt hvilke vurderinger Bakke gjorde av spillestallen som gjorde at han ville spille 433. Hadde vært interessant om noen spurte han om det i et intervju. Vi spiller med anker som indreløper og har ingen kantspillere som fungerer veldig bra. Helt greit for meg at vi spiller 433, men hadde vært interessant å høre nøyaktig hva som ligger bak vurderingen.

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2104

                #67
                Det som har overasker meg mest , er at det hele tiden fremheves hans Veldige hurtighet?
                Den har dessverre ikke jeg sett mye til

                Kommentar

                • Henke25
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jun 2018
                  • 79

                  #68
                  Dette er vel fremfor alt Lennartssons ledestjerne, men det er jo helt opp til Bakke å bruke han.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7021

                    #69
                    Gustavsson har fremdeles bare vist at han tilfører laget noe i en posisjon, de få gangene han har blitt brukt som bakromsspiss. På flanken tilfører han omtrent ingenting.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Mats69
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • May 2014
                      • 9

                      #70
                      Håper du leser denne Daniel. For meg var du den klart beste spilleren vår i går mot KFUM. Både med det du skapte, og på innstilling. Fikk vist hva som bor i deg. Synes personlig at du skulle ligget helt på topp og brukt løpsstyrken din på å rive opp stopperne når motstanderen har ballen og true bakrom, ta løp mot kantene, når vi skal angripe. Tror du da kommer igjennom alene med keeper "ofte" og at forsvaret blir frustrerte når du river dem opp med løpene dine. Skjønner at Bakke vil bruke deg på kant (stenge av kanten), men jeg er sikker på at det lureste er å ha deg i rollen på topp. Håper det blir ett mål eller to på fredag. Tror kanskje det er nettopp dine mål som blir "tungen på vektskåla" for opprykk! Lykke til!

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3306

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Gustavsson har fremdeles bare vist at han tilfører laget noe i en posisjon, de få gangene han har blitt brukt som bakromsspiss. På flanken tilfører han omtrent ingenting.
                        Han har en lei tendens til å stoppe opp når motstander møter han i stedet for å utfordre forbi dem. Ellers synes jeg han i perioder tar gode defensive løp. Offensivt er han helt klart best når han kan gå på løp inn bak en møtende spiss. Hvorvidt det bør gjøres fra en spiss eller vingrolle er jeg mer usikker på.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Tjodleif
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2017
                          • 848

                          #72
                          Hvorfor skinner DG seg? Hadde sett mye raskere (og skumlere) ut med sin tidligere sveis!

                          hans.png

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2852

                            #73
                            Får innimellom ufortjent mye tyn av den mindre fotballintelligente delen av fuglafansen. Men mot Vålerenga sto han for kampens desiderte høydepunkt. (Uten veldig sterk konkurranse, dog) Måten han unnlot å filme rødt kort på motstanderen var også forbilledlig. Ulvestad/Coly og diverse andre filmeklovner burde blitt låst inne på et mørkt rom i 48 timer med en stor skjerm som repeterer sekvensen der Tollås kjører neven opp i halsgropa på DG UTEN at han faller død om.

                            DET er et mannfolk! DG er fugl!

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2104

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                              Får innimellom ufortjent mye tyn av den mindre fotballintelligente delen av fuglafansen. Men mot Vålerenga sto han for kampens desiderte høydepunkt. (Uten veldig sterk konkurranse, dog) Måten han unnlot å filme rødt kort på motstanderen var også forbilledlig. Ulvestad/Coly og diverse andre filmeklovner burde blitt låst inne på et mørkt rom i 48 timer med en stor skjerm som repeterer sekvensen der Tollås kjører neven opp i halsgropa på DG UTEN at han faller død om.

                              DET er et mannfolk! DG er fugl!
                              Jeg er nok tydeligvis da en av de mindre fotballinnteligente her inne ? Men det bør likevel ikke stoppe en for å komme med sine syns punkter på ett debatt forum da.

                              For min del , når det gjelder DG , så både ser jeg og synes han har bidratt med en del bra deffensivt , men mener han bidrar for lite offensivt , i forhold til spilletid.

                              Det mest frustrende for min del , er at han presterer alt for ujevnt , sånn har det vært alle 3 årene han har vært hos oss . Kan telle på en hand hver sesong kamper han virkelig har bidratt offensivt , for så resterende kamper være nesten helt anonym.
                              Om vi bare holder oss nå til siste sesong , var han strålende mot Haugesund , etter det lenge anonym igjen . God kamp borte mot Odd , så anonym lengre periode igjen . Samme mønster har det etter mitt syn , vært hele veien.

                              Mange vil nok si at han var alt annet enn anonym ved den aktuelle hendelsen under vif kampen.
                              Men jeg synes at han med resten av laget kunne brukt den fandenivoldske innstillingen både før og på en annen måte , allerede fra tidligere i kampen.
                              Hadde han blitt utvist , ville det bare vært ‘idiotisk’

                              Nå har han tydeligvis bare noen få kamper igjen i LSK -drakt før han vender hjem til Sverige.
                              DG virker som en fin type , og jeg tviler ikke på at han er glad i LSK.
                              Og vil takke han for hans bidrag til at vi er tilbake der vi hører hjemme.
                              Men etter mitt syn føles det nå riktig at DG og LSK skiller lag etter denne sesongen.

                              Last edited by Playboy1; 10.11.2021, 00:29.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎