Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    #21
    Moses har tatt steg, kanskje jeg må bite i meg noe av kritikken der.

    Ayagwa som sjef på midtbanen er ren gambling - pr i dag når han Krogstad et sted midt på leggskinnet

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #22
      Tror vi skal være måteholdne med å konkludere med noe etter første treningskamp. Spesielt med en forholdsvis ny afrikaner som i tillegg hadde en sylfersk partner på sentral midtbane. Svensk andredivisjonsmotstand var nok en rimelig ideell start på treningskampene utifra hvor de er fitness-messig.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3148

        #23
        Opprinnelig skrevet av Stan
        Hvordan gjorde Baccay det på VB i dagens treningskamp?
        Helt greit, synes jeg. Han er jo venstrebeint, og en god balltekniker, selv om han opplagt har spilt mer venstrekant enn back.

        Ellers av unggutta la jeg merke til at Lars Mogstad Ranger, som i fjor på denne tida imponerte, særlig offensivt, både på venstre- og særlig høyreback, i dag spilte stopper i par med Kippe. I den omgangen han spilte slo han flere strøkne crosspasninger (to, eller var det tre?) rett på foten til Ødemarksbakken enn jeg totalt kan huske fra han som spilte sammen med Kippe i de siste fire-fem sesongene.

        (Misforstå meg rett, omtalte spiller hadde mange kvaliteter, fart, hodestyrke, kontante tacklinger. Men presise langpasninger var ikke hans styrke.)

        gilbert

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1358

          #24
          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Ayagwa som sjef på midtbanen er ren gambling - pr i dag når han Krogstad et sted midt på leggskinnet
          Inkludert den senere tids nyheter om brutte atomavtaler er dette det skumleste jeg har lest så langt i år. Særlig når det virker som om vi ikke får inn en annen erstatter for Matthew. Mye fint å si om Krogstad, men jevnt over var han ikke god nok til å spille fast i eliteserien i fjor...

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4375

            #25
            Jeg er også bekymra for plassen ved siden av Pedersen. Slik jeg ser det er Krogstad nærmest nå, men er det bra nok? Ayagwa blir jeg ikke klok på, han har ikke satt noe preg på de kampene han har spilt. Og Charles har vist lite i sin tid i LSK. En mulighet er å bruke Sheriff selvsagt, men jeg ser egentlig for meg at han danner stopperpar med Salqvist. En venstre back rett inn på laget, samt en ny sentral midtbane så hadde dette sett veldig sterkt ut. Foreløpig setter jeg noen spørsmålstegn ved kvaliteten på spesielt de to plassene, men mye kan fortsatt skje frem til april.
            ..................

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              Opprinnelig skrevet av gilbert

              Helt greit, synes jeg. Han er jo venstrebeint, og en god balltekniker, selv om han opplagt har spilt mer venstrekant enn back.

              Ellers av unggutta la jeg merke til at Lars Mogstad Ranger, som i fjor på denne tida imponerte, særlig offensivt, både på venstre- og særlig høyreback, i dag spilte stopper i par med Kippe. I den omgangen han spilte slo han flere strøkne crosspasninger (to, eller var det tre?) rett på foten til Ødemarksbakken enn jeg totalt kan huske fra han som spilte sammen med Kippe i de siste fire-fem sesongene.gilbert
              Dette er jo den store fordelen med våre egne talenter nå som pasningsspill og høyere press er to prioriterte aspekter ved eget spill som vi vil utbedre. Disse spillerne har vokst opp med denne fotballen og kan bidra også på dette nivået på en positiv måte umiddelbart, kontra hvordan det har vært før. Sånt gir selvtillit og bidrar til å gjøre alt annet mtp utvikling lettere også. Vi så ifjor Sandberg ta føringer med ball på en måte vi ikke har sett før fra midstopperplass. Sheriff kan gjøre det samme. Klubben er i ferd med å skape den røde tråden mange av oss har etterlyst lenge.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3120

                #27
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Tror vi skal være måteholdne med å konkludere med noe etter første treningskamp.
                Enig i det, men bekymringen er basert på mer enn bare denne kampen. Både Charles og (ikke minst) Matthew fremsto langt bedre enn Ayagwa etter tilsvarende tid i LSK. Det virker som om han løper rundt i et vakuum, hvor han hverken åpner for noe fremover eller virker trygg bakover - og pasningskvaliteten får Amundsen til å fremstå som Messi.

                Men igjen - enig i at det er for tidlig å konkludere.

                Håper ikke Jørgen lar det gå prestisje i laguttaket, da jeg er helt enig med Jonern at pr i dag er Krogstad langt foran Ayagwa - og det er ikke så lenge til seriestart.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #28
                  Etter min mening er det bare DAP som er nok av en allrounder (til tross for begrensa avslutteregenskaper) til å kunne bekle en sentral midtbaneplass i en 442/4411. Utifra potensial og det han allerede innehar av fysikk og arbeidskapasitet er Ayagwa den eneste til å ta den andre plassen. Hvis vi først legger lista høyt altså, og kan si meg enig i at tida er knapp. Nå har jeg alltid likt Krogstad og mener han fortjener en plass i laget på bakgrunn at han personifiserer så mye av det klubben vil identifisere seg med, men at det er vanskelig å få det beste ut av ham i en formasjon med kun to sentralt. Har før skrevet at vi nå har mer av en tropp som passer en formasjon med tre på midten, og det står ved lag også etter at Matthew er borte. Ikke bare med tanke på at det legger bedre til rette for å få det beste ut av hver enkelt og gjør det enklere å kontrollere kamper/skjule svakheter, men også at man får brukt troppen langt mer effektivt og gjør veien til mer førstelagsfotball enklere. Her kommer navn som Sheriff, Melgalvis og Charles opp umiddelbart, men det er sikkert flere. Vi har bredde nå, med et par unntak. Derfor er det også interessant at Lennartsson dra opp muligheten for en formasjonsendring i Eurosports podcast. Det blir nevnt i forbindelse med bortekamper og manglende borteform, men kanskje kan det ligge mer bak metaforen om kjøleskapet og ingrediensene. For da handler det nok om å bruke mer av en 451. Ihvertfall at den brukes i spesielt vanskelige bortekamper og/eller i faser av sesongen der de få spissene vi har trenger hvile. Ihvertfall slik det er pr.nu.

                  Nå er det uansett bare en tallkombinasjon, dessuten har jeg allerede nevnt at at jeg også er veldig spent på en flat firer på midten med Ødemarksbakken og Gustavsson på hver som kant som begge har gode forutsetninger for å bidra defensivt og avlaste det som ofte vil være en tallmessig underlegen sentral midtbane. Det fremstår også for meg som om venstrekanten skal være innoverretta, og at Gustavsson også er første back up her, som igjen kun gjør Kind Mikalsen aktuell som venstreback. Derfor er det også veldig spennende å se Baccay få minutter i den posisjonen, og kanskje er det her fremtiden hans ligger. Synes det er riktig tankegang ihvertfall.

                  Skal vi dømme Lennartssons laguttak basert på hans handlinger gjennom karrieren er det liten tvil om at han hele tiden tar ut de som han mener er best, og slipper kun til unge spillere hvis de faktisk er det beste valget.
                  Last edited by GIFKanari; 03.02.2019, 16:53.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1454

                    #29
                    Lørdag 9. februar: Djurgården 15.00 Tele2 Arena (Stockholm)
                    Streaming? Rb.no har ikke rettighetene, så da er det kanskje slik at noen andre har? Noen som vet?

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 857

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Lørdag 9. februar: Djurgården 15.00 Tele2 Arena (Stockholm)
                      Streaming? Rb.no har ikke rettighetene, så da er det kanskje slik at noen andre har? Noen som vet?
                      Solidsport.com har rettighetene. Pay per view, 79,- NOK. Litt i overkant spør du meg.

                      Matchen produceras med tre kameror, repriser och kommentatorer.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2253

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                        Solidsport.com har rettighetene. Pay per view, 79,- NOK. Litt i overkant spør du meg.
                        73.52NOK pdd

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 857

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          73.52NOK pdd
                          Står 79,- SEK / 79,- NOK

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2253

                            #33
                            79 om det er SEK el NOK er ok. Billigere enn en snusboks og en LS kebab.
                            Hvordan er forholdet mellom KFL og DIFerne? Det er vel velkjent at LSK og Bajen har (eller hadde) et slags vennskapsforhold.
                            Lagde ikke DIF bråk i Oslo i forbindelse med RL-kampen mot oss, eller var det et eller annet håkki-opplegg mot søpleklubben.
                            Kort sagt, kan de som reise seg nedover regne med fist-massasje?
                            Uansett DIF er en bokstav unna vif, og derfor må de gruses. Tipper 9-0 til LSK. Smaradona 8, Knudzons Spøkelse 1

                            Kommentar

                            • Mannschaft Rösler
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2003
                              • 247

                              #34
                              Ser ut til at det kan bli "hålligång" på de som tar turen til Stockholm. https://dif.se/nyheter/nyhetsarkiv/2...n-lordag-12-00 -Benno Ohnesorg

                              Kommentar

                              • Langballa
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2014
                                • 321

                                #35
                                Hørt noen rykter om at noen Bajenfans skal stå med oss denne kampen. Regner ikke med noen knyttnevemassasje

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3148

                                  #36
                                  Kamp mot Djurgården

                                  Ser ut til at en kan se kampen på Söder, eller på streaming, nå også på rb.tv - de som har RB-abo betaler litt mindre, 58 kroner.

                                  https://www.lsk.no/nyheter/supporter...en-i-stockholm

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5089

                                    #37
                                    Maric
                                    Haakenstad - Salquist - Kippe - SKM
                                    DG - Sheriff - Krogstad - Ødemarksbakken
                                    Arnór - TLO

                                    Kjør!

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5089

                                      #38
                                      Herre! Det første Salquist gjør i matchen er å dra av en mann, og slå en nydelig ball på Haakenstad i bakrom. Smarason via en DIF-spiller og like utenfor.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5089

                                        #39
                                        Vi har spilt 5 minutter.Salquist spiller som en gud.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3309

                                          #40
                                          Jeg har sett 25 min og kan konkludere allerede nå med at Salquist er en kvalittetssignering.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎