Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2809

    #61
    Smara mangler litt fart, ja!

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5089

      #62
      2 min igjen, Ranger og Charles inn, Krogstad og SKM ut.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5089

        #63
        Slutt, 1-1

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #64
          Fremstår utifra rapportene som en fint gjennomført treningskamp svært tidlig i oppkjøringa uten det som vil være vår hærfører i laget. Kan knapt vente på å se samspillet mellom våre to dansker.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4207

            #65
            Trist å tenke på hvor god Sheriff kunne vært nå om det ikke hadde vært for skaden. Bevares, han er fortsatt veldig god – et klart lyspunkt i dag – men her snakker vi en spiller som hadde vokst ut av Eliteserien i løpet av et par år. Det føler jeg meg rimelig sikker på.

            Ellers er det strålende å ta med seg at den defensive organiseringen ser langt bedre ut enn i fjor, og det selv om Pedersen er ute med skade. Salquist enorm i dag, både i det defensive og med ball i beina. Virker som en soleklar oppgradering fra Amundsen.

            Og Lehne har tatt skritt som førsteforsvarer. Jøje meg, som han tok for seg i dag! Men satte oppskriftsmessig en sjanse fra fem meter i stolpen...

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1358

              #66
              Ser i hvert fall to nettsider (inkl. lsk.no) setter opp startelleveren vår i en 4-3-3-formasjon med Smarason som indreløper. Stemmer dette? Spilte vi i så fall 4-3-3 i begge omgangene? Jeg så dessverre ikke kampen.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3309

                #67
                1. omgangen var vi vel listet opp slik offensivt:

                Smarason - Sheriff - Krogstad

                Gustavsson - TLO - Ødemark

                Kommentar

                • Tjodleif
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2017
                  • 848

                  #68
                  Fant noen høydepunkter etter et raskt nettsøk:

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3148

                    #69
                    Romerikes Blad har en pluss-artikkel om dette:

                    Dette er Lennartssons nye plan B; en blanding av 433 og 451 vi kan - kan, ikke skal eller må - bruke i noen kamper på bortebane, avhengig av motstanderens formasjon og banedekke (rask plast), hvis vi trenger tre sentrale midtbanespillere.

                    Lennartsson viser her også til nest siste seriekamp, borte mot Godset.

                    Men fortsatt er vår basisformasjon 442 (eller 4411).

                    Meget kort gjenfortalt.

                    gilbert
                    Last edited by gilbert; 09.02.2019, 23:24.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Romerikes Blad har en pluss-artikkel om dette:

                      Dette er Lennartssons nye plan B; en blanding av 433 og 451 vi kan - kan, ikke skal eller må - bruke i noen kamper på bortebane, avhengig av motstanderens formasjon og banedekke (rask plast), hvis vi trenger tre sentrale midtbanespillere.

                      Lennartsson viser her også til nest siste seriekamp, borte mot Godset.

                      Men fortsatt er vår basisformasjon 442 (eller 4411).

                      Meget kort gjenfortalt.

                      gilbert
                      Klok mann denne Lennartson

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        #71

                        Satt på langsiden og studerte kampen fra start til slutt.
                        Har behov for å komme med en positiv og en negativ tilbakemelding.

                        Salquist: Et forbanna VARP! Dette er så solid at det er nærmest skremmende. Svenskene ved siden av meg slang ut flere kommentarer under kampen som omhandlet hvorfor i helevete vi hadde en så jävla god mittanfallare. Crosserene han slår i første omgang er helt prima. Hvor lang kontrakt fikk denne dansken egentlig??

                        Ayagwa: Helt ærlig. Hva faen er dette fornoe? Skal jeg være konstruktiv så hadde han noen fine vendinger. Men alt annet er veldig tynn suppe. Ser virkelig ikke hva han har å gjøre i 2. Div en gang. Han bare labber rundt, spiller pasninger panisk i hytt og gevær. Han gikk aldri inn i noen dueller eller hodedueller 100%. Vil gå så langt at han var spilte en destruktiv rolle for vårt eget spill. Han må enten ta seg selv i nakken eller pelle seg bort. Dette handler faktisk ikke om tilvenning, men vilje.

                        DG: Her har vi også gjort et delvis kupp. Rask og utrolig flink til å posisjonere seg. En anvendelig spiller som jeg tror kommer til å levere på et stabilt nivå. Noe vi definitivt trenger.

                        Smarason ser man som alltid går frem som et godt eksempel og jobber som faen. Krogstad jobber bra og gjør en god kamp. Resten gjør en helt OK kamp.

                        Kampen i seg selv er bra i 1. Omgang, men så tror jeg Djurgården setter inn et ekstra gir i 2. Omgang + noen bytter fra oss som gjør at vi spiller litt annerledes. Den 2. Omgangen er ikke så mye å skrive hjem om.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2809

                          #72
                          Stort sett enig med deg, armykanari, med et unntak: Ayagwa gikk da vitterlig inn i noen dueller så det lukta svidd! Men jeg er helt enig i t pasningskvaliteten er laaangt unna akseptabelt. Om ikke den blir bedre på relativt kort tid, er det bare å bestille returbillett. Jeg synes heller ikke Moses har vist noe som skulle tilsi noe i nærheten av Eliteseriespill. Men du kunne nevnt Sheriff. Han vart veldig positiv, både som DM i 1. og stopper i 2. God i duellene, god med ballen og plasseringssikker. Alt i alt et av våre største lyspunkter. Ødemarksbakken gjorde også mye bra. Og Olsen. Smara virket å ville vise seg fram litt for mye, men det er ok. Blei tatt på farta et par ganger.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av armykanari

                            Ayagwa: Helt ærlig. Hva faen er dette fornoe? Skal jeg være konstruktiv så hadde han noen fine vendinger. Men alt annet er veldig tynn suppe. Ser virkelig ikke hva han har å gjøre i 2. Div en gang. Han bare labber rundt, spiller pasninger panisk i hytt og gevær. Han gikk aldri inn i noen dueller eller hodedueller 100%. Vil gå så langt at han var spilte en destruktiv rolle for vårt eget spill. Han må enten ta seg selv i nakken eller pelle seg bort. Dette handler faktisk ikke om tilvenning, men vilje.
                            Er dessverre helt enig med deg, og det er derfor jeg blir svett når jeg hører Lennartson lansere han som Matthews erstatter. Alle andre alternativer på midten er pr i dag fantastisk mye bedre.
                            Det er minst like langt mellom Ayagwa og Krogstad som det er mellom Krogstad og Messi.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3120

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                              Ayagwa gikk da vitterlig inn i noen dueller så det lukta svidd!
                              Tja... i så fall betenkelig at han ikke vant noen av dem.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av armykanari
                                Ayagwa: Helt ærlig. Hva faen er dette fornoe? .
                                Det er en afrikaner med veldig høyt potenisal som trenger mer tid og tålmodighet enn bortskjemte supportere (når det kommer til nyankomne afrikanere) vil gi ham. Lennartsson hadde ikke hivd ham ut på såpass dypt vann hvis han ikke visste at Ayagwa vil lære av det og vokse inn i rollen kjappere. Nå viser det det seg at Lennartsson med stor sannsynlighet har henta nok en spiller som hever oss og til og med gir oss en ny dimensjon i Salquist, en spiller han på forhånd visste hva han ville få av. Og nå gjelder det å gi ham tillit til å forme Ayagwa til å bli en virkelig god makker til DAP sentralt på midten i det som er den foretrukne formasjonen.

                                Kommentar

                                • armykanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 736

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                  Det er en afrikaner med veldig høyt potenisal som trenger mer tid og tålmodighet enn bortskjemte supportere (når det kommer til nyankomne afrikanere) vil gi ham. Lennartsson hadde ikke hivd ham ut på såpass dypt vann hvis han ikke visste at Ayagwa vil lære av det og vokse inn i rollen kjappere. Nå viser det det seg at Lennartsson med stor sannsynlighet har henta nok en spiller som hever oss og til og med gir oss en ny dimensjon i Salquist, en spiller han på forhånd visste hva han ville få av. Og nå gjelder det å gi ham tillit til å forme Ayagwa til å bli en virkelig god makker til DAP sentralt på midten i det som er den foretrukne formasjonen.
                                  Oj, traff jeg en nærve der?

                                  Jeg er realist og forklarer det som jeg ser det. Ayagwa ble kjøpt inn i sommer. Han skulle være av produktet høy kvalitet, hvor lang tid tilpassing ikke skulle være nødvendig. Selvsagt noe ville det kreves, man vet jo aldri.

                                  Jeg er enig at man ikke kan forvente mer enn det som er mulig. Men jeg presiserer. Han har vondt i vilja. Han har en slapp holdning på banen og alt han foretar seg av er under par det som man kan forvente. Til og med et ungt talent fra hvor enn de kommer ifra, hadde jeg i alle fall forventet viste noe som minnet om kvalitet.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3120

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                    Det er en afrikaner med veldig høyt potenisal som trenger mer tid og tålmodighet enn bortskjemte supportere (når det kommer til nyankomne afrikanere) vil gi ham.
                                    Dette har da ingen ting å gjøre med hvorvidt han er afrikaner eller ikke. Seriøst!!?! Vi ble fortalt at han var mer etablert, og ville trenge kortere tid enn andre. Pr i dag tyder alt på at det motsatte er tilfelle. Og når har vi vært utålmodige? Med unntak av Ujah har alle som har kommet fra Afrika trengt tid for å tilpasse seg spill i Norge, det er noe vi forventer. Spørsmålet er om du overhodet har sett Ayagwa spille? Det er som Armykanari sier, innsatsen er under enhver kritikk, og det er forkastelig uansett. Passningskvaliteteten fremover er så elendig at jeg ville ha kritisert spillerne på det G-13 laget jeg trente noen år. Bakover åpner han låvedøra. Hva er da igjen? Pr i dag ikke særlig mye.

                                    Hadde Lennartson sagt at Ayagwa var en veldig uferdig spiller med et stort potensiale, en han håpet kunne begynne å spille en rolle på laget i 2020, så hadde jeg ikke vært så bekymret. Men dette er spilleren Lennartson selv nevnte som erstatteren for Matthew, her og nå. Og her og nå er han elendig, milevis bak alle andre vi har som kan bekle en midtbanerolle. Og da er det lov å være både overrasket og dypt bekymret.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2809

                                      #78
                                      Slapp av. DAP og Krogen tar den sentrale midtbanen. Elvis har også vist at han kan ta en rolle på de plassene. Også Smara og Øde kan levere god ES-standard på den plassen. Og så har vi Charles i bakhånd, som viste lovende takter umiddelbart da han kom til klubben. Jeg er også i tvil om Ayagwa, men er villig til å vente et halvt år før jeg feller dommen.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #79
                                        Møter du deg ikke selv i døra hva gjelder omtalen av egne spillere nå, G-Man?

                                        Ja, han var en etablert spiller i Afrika, og vi vet alle hvilke taktiske forskjeller som ligger til grunn. Og så kommer tilpasningsdyktighet etc i tillegg. Og jeg vil trekke frem både Matthew og Bonke som kjappere tilvennet seg Norge og tok en plass i førstelaget enn Ujah. Poenget er uansett at forventingene til afrikanerne er unyanserte og kravene ofte urimelige kontra andre spillere som i all hovedsak kommer fra samme kontinent og kultur. Lennartsson har tilført oss fire spillere som har hevet oss og fortjener på bakgrunn av det tillit når det gjelder spilletida til Ayagwa.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3120

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Møter du deg ikke selv i døra hva gjelder omtalen av egne spillere nå, G-Man?
                                          Jo

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎