Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    #81
    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    DAP og Krogen tar den sentrale midtbanen. Elvis har også vist at han kan ta en rolle på de plassene. Også Smara og Øde kan levere god ES-standard på den plassen. Og så har vi Charles i bakhånd, som viste lovende takter umiddelbart da han kom til klubben.
    Jeg håper det, og tenker akkurat som deg. Det som beroliger meg litt er at Lennartson også har sagt at de beste til enhver tid spiller, og så lenge han forholder seg til det er jeg fornøyd. Ayagwa kan få den tiden han trenger for min del, og er han der om 6 måneder så er det helt topp. I dag er han langt unna.

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1199

      #82
      Kan hende vi ikke har tid til å vente på Ayagwa. Jørgen sier i RB ifb med en artikkel om Sheriff:

      Med Daniel Pedersen ute og at Raphael Ayagwa ennå trenger tid for å spille seg inn, kan en sentral midtbanespiller være den siste brikken som skal inn i stallen. Tidligere har søket vært rettet mot en venstre back

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4375

        #83
        Opprinnelig skrevet av fredpet76
        Kan hende vi ikke har tid til å vente på Ayagwa. Jørgen sier i RB ifb med en artikkel om Sheriff:

        Med Daniel Pedersen ute og at Raphael Ayagwa ennå trenger tid for å spille seg inn, kan en sentral midtbanespiller være den siste brikken som skal inn i stallen. Tidligere har søket vært rettet mot en venstre back
        Dette har jeg selv etterlyst, så det er godt å se at klubben tenker det samme. Ny venstre back og sentral midtbane ved siden av Pedersen er helt klart de to største behovene i laget pr nå. Siden vi maks har råd til en av to, så må jeg si at det heller mot sentral midtbane for min del. Kind Mikalsen synes jeg ser bedre ut nå enn i fjor, og jeg er litt mer bekymra for midtbanen. Ayagwa er åpenbart ikke klar, Charles holder neppe nivået og Krogstad er nok litt for ustabil til å være et førstevalg. Med en spiller rett inn på laget ved siden av Pedersen så begynner dette å se veldig bra ut.

        En sentrallinje med Salquist-Sheriff, Pedersen-Ny spiller, Smarason-Lehne Olsen lukter det krutt av!
        ..................

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 857

          #84
          Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Kan hende vi ikke har tid til å vente på Ayagwa. Jørgen sier i RB ifb med en artikkel om Sheriff:

          Med Daniel Pedersen ute og at Raphael Ayagwa ennå trenger tid for å spille seg inn, kan en sentral midtbanespiller være den siste brikken som skal inn i stallen. Tidligere har søket vært rettet mot en venstre back
          Jeg har lyst til å presisere at det er ikke Jørgen som sier det, det er artikkelforfatteren som sier det.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Opprinnelig skrevet av fredpet76
            Kan hende vi ikke har tid til å vente på Ayagwa. Jørgen sier i RB ifb med en artikkel om Sheriff:
            Og vi har ikke tid til å vente på Ayagwa i forhold til hva? At vi skal bli et topplag allerede i 2019? Vi har en overflod av spillere som kan ta en sentral midtbaneplass, men som jeg skrev før i denne tråden, det er bare Ayagwa som har potensialet tl å bli en skikkelig passende makker til DAP i en foretrukket 442/4411. Selv om man kanskje ikke helt skal utelukke Sheriff heller. Hvis det er slik at Ayagwa ikke tar nivået tidsnok må det være mye mer riktig bruk av ressursene å se på muligheten for å dyrke denne 433/451 mot Djurgården videre. Mye viktigere å få inn en venstreback enn nok en sentral midtbanespiller. Det er en vanskelig balansegang mellom utvikling og ambisjoner, men reservearenaen vår holder ikke mål for andre enn talenter i tenåra.

            Og vi er to kamper inn i forsesongen, bør være minst et par kamper til unnagjort før man danner seg et mønster og trykker alarmknappene.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              #86
              GIFKanari, du har en underlig logikk. Du hyller en spiller som har vist null og niks, inkludert vilje, og den i særklasse dårligste midtbanespilleren vi har i klubben pr dags dato er det store håpet. Basert på hva?

              Mens SKM, ditt evige mobbeoffer, må erstattes, til tross for at han har vist enorm fremgang i vinter, og ligger an til å kunne prestere bedre enn på flere sesonger, nå som han har fått selvtillit og er skade og sykdomsfri.

              Argumentasjonen din er så uforståelig for meg at jeg iblant lurer på om du er Tor Kristian Karlsen.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                GIFKanari, du har en underlig logikk. Du hyller en spiller som har vist null og niks, inkludert vilje, og den i særklasse dårligste midtbanespilleren vi har i klubben pr dags dato er det store håpet. Basert på hva?

                Mens SKM, ditt evige mobbeoffer, må erstattes, til tross for at han har vist enorm fremgang i vinter, og ligger an til å kunne prestere bedre enn på flere sesonger, nå som han har fått selvtillit og er skade og sykdomsfri.

                Argumentasjonen din er så uforståelig for meg at jeg iblant lurer på om du er Tor Kristian Karlsen.
                Hvorfor klarer du aldri diskutere uten å slenge bemerkninger å gjøre det personlig? Det er vel ingen underlig logikk i å hevde at spillere som blir hentet nettopp på bakgrunn av deres potensial, i visse tilfeller må gis litt ekstra tid og tålmodighet? Et munnhell som fortsatt sitter i LSK er jo at dette skal være krydderet og spillere som hentes for å selges med stor profitt. Det er forklarende nok i seg selv at ingen av dere som slakter ham tar i betraktning årsaken til at Lennartsson gir ham såpass med spilletid, og heller ikke hvorfor svensken selv ikke skal få litt slingrinsmonn på bakgrunn av de han har henta og som har løfta oss. Skrev du ikke her om dagen at Lennartsson er en klok mann?

                Og SKM er ikke noe mobbeoffer, han har ikke prestert i forhold til lønna han hever på to år. Han så på fra sidelinja da alt ble avgjort i fjor. Har vi råd til det? Skal vi bare la være å ta vanskelige diskusjoner når det gjelder lokale spillere? Nå ser det likevel ut som han får en siste sjanse, måtte han ta den, for i likhet med Origi var det en spiller jeg ønsket meg hit.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4207

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Du hyller en spiller som har vist null og niks, inkludert vilje, og den i særklasse dårligste midtbanespilleren vi har i klubben pr dags dato er det store håpet. Basert på hva?
                  "Hyller" er vel å ta ganske hardt i? Vi kan like så godt snu på flisa og spørre deg hvorfor du er så ivrig etter å slakte Ayagwa. På bakgrunn av hva? 2x45 midt i vinterens verste treningshardkjør? Ayagwa er fortsatt fersk, men jeg mener han viste potensiale da han fikk noen innhopp i fjor. Og vi har heller ikke sett ham som makker til Pedersen. Det er alt for tidlig å avskrive ham.
                  Last edited by Kanarivogel89; 11.02.2019, 20:13.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                    Hvorfor klarer du aldri diskutere uten å slenge bemerkninger å gjøre det personlig? Det er vel ingen underlig logikk i å hevde at spillere som blir hentet nettopp på bakgrunn av deres potensial, i visse tilfeller må gis litt ekstra tid og tålmodighet? Et munnhell som fortsatt sitter i LSK er jo at dette skal være krydderet og spillere som hentes for å selges med stor profitt. Det er forklarende nok i seg selv at ingen av dere som slakter ham tar i betraktning årsaken til at Lennartsson gir ham såpass med spilletid, og heller ikke hvorfor svensken selv ikke skal få litt slingrinsmonn på bakgrunn av de han har henta og som har løfta oss. Skrev du ikke her om dagen at Lennartsson er en klok mann?

                    Og SKM er ikke noe mobbeoffer, han har ikke prestert i forhold til lønna han hever på to år. Han så på fra sidelinja da alt ble avgjort i fjor. Har vi råd til det? Skal vi bare la være å ta vanskelige diskusjoner når det gjelder lokale spillere? Nå ser det likevel ut som han får en siste sjanse, måtte han ta den, for i likhet med Origi var det en spiller jeg ønsket meg hit.
                    Når det gjelder personlige bemerkninger har jeg nok lært av deg, åndssvak er et uttrykk jeg husker fra ganske nylig. Hvis du slutter å kalle meg den slags, skal jeg slutte å kalle deg Tor Kristian Karlsen. Deal?

                    For å ta de konkrete betraktningene dine, så er jeg helt enig i at unge spillere som hentes skal og må gis tid, enten de kommer fra Trysil eller Afrika, så ingen uenighet der.

                    Det jeg "slakter" (eller kritiserer) er at han pr i dag virker å være så veldig langt unna - også i forhold til andre vi har hentet etter tilsvarende tid. Jeg nevnte Ujah, jeg tror det var du som også pekte på Matthew og Bonke. Grunnen til at kritikken min kanskje ble litt skarpere enn den burde være er at jeg har sett både på trening og i treningskamp at innsatsen har vært dårlig. jeg er en lik fyr som mener at innsats ALLTID skal ligge i bunn. Ferdigheter kan trenes opp, men innsats det kan alle yte.

                    Og ja, Lennartson har så langt fremstått som en klok mann synes jeg. Jeg ble derfor forskrekket når det hørtes ut som Ayagwa var tiltenkt den sentrale midtbaneplassen fra sesongstart, og desto mer beroliget når han nå antyder at Ayagwa ikke er klar - og at vi kanskje skal forsterke med en spiller i den rollen. Så kan Ayagwa få den tiden han trenger, og ingen ville blitt lykkeligere enn meg om han blir så god som du tror (selv om jeg fortsatt ikke helt forstår hva du bygger den troen på).

                    Om SKM er et mobbeoffer eller ikke, så har du veldig konsekvent brukt han som et bilde på hvorfor laget ikke fungerer o.s.v. Det har vært klare grunner til at han ikke har levert som forventet de to siste sesongene. Jeg har tro på at det løsner igjen denne sesongen. Gjør han ikke det, så skal jeg også påpeke det, men jeg har trua. På trening er han en foregangsmann.

                    Se der, et langt innlegg uten å bli personlig eller useriøs

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #90
                      Moderatormelding

                      Fint at dere rydder opp i dialogen, men et aldri så lite moderatorhjertesukk:
                      Ta en titt på innleggene her og finn det siste innlegget som faktisk handler om treningskamp.
                      Når diskusjonen sklir ut kan dere godt ta ansvar og flytte den til egnet tråd. Det er ingenting i veien for å gi beskjed her om at man fortsetter et annet sted.
                      Da blir det lettere for de som leser tråden å finne treningskampene.

                      Stray Cat
                      moderator
                      Last edited by Stray Cat; 12.02.2019, 18:03.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Om SKM er et mobbeoffer eller ikke, så har du veldig konsekvent brukt han som et bilde på hvorfor laget ikke fungerer o.s.v. Det har vært klare grunner til at han ikke har levert som forventet de to siste sesongene. Jeg har tro på at det løsner igjen denne sesongen. Gjør han ikke det, så skal jeg også påpeke det, men jeg har trua. På trening er han en foregangsmann.
                        Har aldri rettet kritikk mot SKM uten å begrunne hvorfor. Når du selv mener du kritiserer Ayagwa og ikke slakter ham bør du utvise samme skjønn til dine motdebattanter. Og diskusjonen hadde blitt mye mer fruktbar hvis du faktisk la til grunn for hvorfor du mener SKM vil heve seg denne sesongen. Tar du utfordringen i spillertåden hans?

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2253

                          #92
                          Mtp kampem mot Rostov på søndag er det litt prestisje på spill. vif spilte 1-1 mot dem igår. Hvis Rostov stilte med tilnærmet fullt lag, må det være et skikkelig møkkalag(?)

                          Kommentar

                          • Oldtimer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2011
                            • 316

                            #93
                            Er kampen i Gøteborg fastsatt?
                            Kanskje passe tur?

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                              Er kampen i Gøteborg fastsatt?
                              Kanskje passe tur?
                              Fortsatt planlagt lørdag 2. mars kl 15.00.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                                Er kampen i Gøteborg fastsatt?
                                Kanskje passe tur?
                                Du kan holde deg orientert om hva som skjer framover her: https://kfl.no/2019/02/hva-skjer-fremover/
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3309

                                  #96
                                  Er det slik at alle lag på Østlandet bruker hallen i vinter? Ser Godset - Glimt som pågår nå. Hvor mye i inntekter får klubben for dette?

                                  Kommentar

                                  • Tjodleif
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2017
                                    • 848

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Er det slik at alle lag på Østlandet bruker hallen i vinter? Ser Godset - Glimt som pågår nå. Hvor mye i inntekter får klubben for dette?
                                    Drammens Tidende mener kampen gikk i Bodø. Må uansett være mulig å humre over 5-0-resultatet i Glimts favør.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      #98
                                      Treningskamp mot CSKA Moskva lørdag???

                                      Som RB-abonnent har jeg fått en overraskende e-post
                                      med beskjed om at jeg kan se LSKs, 2010s og Ull/Kisas treningskamper på RB-TV. Det i seg sjøl var ikke så overraskende, men kampene RB regner opp er LSK mot CSKA Moskva lørdag 16. februar og LSK mot Rostov søndag 17. februar.

                                      Finner ikke noe verken på lsk.no eller RB ellers om en slik kamp. I så fall stiller vi vel med to ulike lag lørdag og søndag? Spennende å se om dette er reelt, eller en misforståelse fra RB-TV.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 857

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Treningskamp mot CSKA Moskva lørdag???

                                        Som RB-abonnent har jeg fått en overraskende e-post
                                        med beskjed om at jeg kan se LSKs, 2010s og Ull/Kisas treningskamper på RB-TV. Det i seg sjøl var ikke så overraskende, men kampene RB regner opp er LSK mot CSKA Moskva lørdag 16. februar og LSK mot Rostov søndag 17. februar.
                                        Det er LSK Kvinner som spiller mot CSKA Moskva imorgen

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3148

                                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                          Det er LSK Kvinner som spiller mot CSKA Moskva imorgen
                                          Naturligvis! Takk for oppklaringa!
                                          Da stiller LSK to ulike lag, som jeg regna med, selv om de blir mer ulike enn jeg med mine skylapper og tunnelsyn hadde tenkt inne i bobla mi.

                                          gilbert
                                          Last edited by gilbert; 15.02.2019, 18:42.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎