Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4264

    3-1. Hawaii og vi kjører kamikazefotball for å få med oss uavgjort. I stedet kommer KBK 3 mann alene mot Igonen.

    Slutt 3-1

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 462

      Ut fra denne kampen å bedømme så ser det ut som styrkeforholdet mellom disse to klubbene er uforandret fra i fjor.

      Kommentar

      • Gjest

        Pissa på, av storlaget KBK!
        Hvor er Nedrykkstråden 2019 ?

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2277

          Som jeg skrev i tråden mot HIF. Vi har ikke en definert spillestil, og når vi presset høyt er det ikke kollektivt Hvis dette ikke bedrer seg før seriestart blir det nedrykkskamp iår også

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 557

            Det er bare å spare negler........ vi er svake
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4264

              Opprinnelig skrevet av Dumbo
              Ut fra denne kampen å bedømme så ser det ut som styrkeforholdet mellom disse to klubbene er uforandret fra i fjor.
              Tja, jeg vil ikke legge for mye i denne kampen. Salquist og Sandberg nykomponert stopperpar. Legg på Haakenstad som høyreback, så er tre av fire i backrekka lite sampsilt. I tillegg er Dyer helt ny på midten, mens Smarason manglet. To av målene vi slipper inn skyldes elendige enkeltmannsprestasjoner mens det tredje kommer som følge av at vi bevisst tar kjempestore risikoer for å jakte et utlikningsmål. Kjørte opp Salquist og sto alt for høyt med laget.

              Ayagwa dessverre med elendig innhopp. Taper midtbanen totalt etter at han kommer inn. Både Pedersen/Dyer og Dyer/Sheriff funket greit. Sheriff/Ayagwa blir alt for tynt.

              Men klart, det at KBK kan bytte ut 9 av 11 og fortsatt så til de grader henge med er ikke positivt. De har et godt innarbeidet system hvor en grå masse blir et solid kollektiv uavhengig av hvem som spiller, så kudos til dem

              Kommentar

              • armykanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 736

                Slapp HELT av! Vi har gode tendenser og det er en treningskamp med mange bytter og forskjellige spillere.

                Glimt slo Godset 5-0 i treningskamp for noen dager siden. Det trenger ikke bety at de blir seriemestere.

                Kjipt at man taper andre kamp nå, men det betyr ikke mer enn at det ja, er noe å jobbe med. Og det er bare fin læring før seriestarten. Vi har gått på den smellen før hvor vi har ligget øverst på vintertabellen og deretter gått på noen salige smeller når serien har startet opp.

                kjempefint at de ikke starter serien med den holdningen at dette her kommer til å gå heeelt fint å jadda jadda.. Det må JOBBES!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Ayagwa dessverre med elendig innhopp. Taper midtbanen totalt etter at han kommer inn. Både Pedersen/Dyer og Dyer/Sheriff funket greit. Sheriff/Ayagwa blir alt for tynt.
                  At Ayagwa har en vei å gå er ingen hemmelighet, og han blir ikke bedre av å sitte på benken. Skal det være noe å hente i en kamp der treneren vil ha et resultat så må det være å bedømme de man forventer ting av og som har vært i klubben over tid. Og da melder de samme åpenbare svakhetene seg.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Det er mye å jobbe med, men spesielt to tendenser peker seg vel ut i positiv retning: man starter kampene med en helt annen mentalitet, og målene kommer etter en type fotball jeg går ut ifra at alle LSK-supportere vil se. Der er det en kvalitet vi ikke så under Arne.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2852

                      1. omgang var den beste til Moses så langt i gult og svart. Nå begynner han faktisk å likne en ES-spiss. Iskald avslutning, en målskårer verdig. Godt samspill med TLO. Har ikke helt afrikansk teknikk på nivå med Nosa og Fofana, men klarer seg godt når han nå tilsynelatende har lagt av seg juniortaktene og gjør stort sett gode valg.

                      Sheriff med et nytt godt innhopp. På en helt annen planet enn Ayagwa, som ikke holder 3. divisjonsnivå engang. SKM og Brenden må steppe opp, de kan MYE bedre enn dette.Igonen overraskende god med ballen i beina, og gode utspill. Haaken like vimsete duracell som vanlig. Alex Dyer virket kamprusten, men viste også lovende takter. DAP sjef so vanlig. TLO var overraskende god i Smara-rollen. Sally er helt sjef baki der så lenge konsentrasjonen er på plass. Makkeren Sandy var god, men innimellom litt preget av lit dårlig treningsgrunnlag.

                      Alt i alt en treningskamp fire uker før alvoret begynner der man ikke skal legge all verden i resultatet. Men enkelte nøkkelspillere bør snart begynne å se skrifta på veggen.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3135

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        1. omgang var den beste til Moses så langt i gult og svart. Nå begynner han faktisk å likne en ES-spiss. Iskald avslutning, en målskårer verdig. Godt samspill med TLO. Har ikke helt afrikansk teknikk på nivå med Nosa og Fofana, men klarer seg godt når han nå tilsynelatende har lagt av seg juniortaktene og gjør stort sett gode valg.

                        Sheriff med et nytt godt innhopp. På en helt annen planet enn Ayagwa, som ikke holder 3. divisjonsnivå engang. SKM og Brenden må steppe opp, de kan MYE bedre enn dette.Igonen overraskende god med ballen i beina, og gode utspill. Haaken like vimsete duracell som vanlig. Alex Dyer virket kamprusten, men viste også lovende takter. DAP sjef so vanlig. TLO var overraskende god i Smara-rollen. Sally er helt sjef baki der så lenge konsentrasjonen er på plass. Makkeren Sandy var god, men innimellom litt preget av lit dårlig treningsgrunnlag.

                        Alt i alt en treningskamp fire uker før alvoret begynner der man ikke skal legge all verden i resultatet. Men enkelte nøkkelspillere bør snart begynne å se skrifta på veggen.
                        Nå må jeg reservere meg litt, siden jeg mistet de første 20 pga he*****s dårlig trafikkavvikling inn til Lillestrøm, men basert på det jeg så er jeg 100% enig i dine vurderinger. Er skuffet over SKM i denne, som har sett veldig positiv ut på trening. Alt for tidlig å avskrive han. Brenden er vel 2. valget på kanten, og vil kanskje litt for mye. Ayagwa skal jeg forbigå i stillhet.

                        Starter i det minste ikke neglebitingen på grunn av denne, minst fem spillere som startet i dag som ikke vil spille i serieåpningen slik jeg ser det.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Tenk om dere hadde hatt en promilles tålmodighet med Ayagwa som dere har med Kind Mikalsen.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            Ikke så veldig mye positivt å ta med seg herfra. Synes det virka slapt og uinspirert over hele fjøla og de aller fleste var under pari. Det var i hvertfall positivt at Dyer fikk halvannen omgang. Man kunne absolutt se at dette er en god spiller, som trenger litt mer trening og tid på seg. Sheriff gjør et godt innhopp, og Moses har tatt steg og gjør en del bra ting. Blitt tydelig bedre i avslutningsfasen og setter en fin goal. Utenom det er det ikke mye å trekke frem. Ayagwa er som flere nevner milevis unna dette nivået. Foreløpig ligner han mest på en Romanus Orjinta 2.0, men jeg skal la det ligge inntil videre og gi han tid. Det er for tidlig å avskrive han. Tviler dog på at vi får se noe særlig til han før tidligst utpå høsten. Enten er han rett og slett dårlig, ellers så trenger han lang tid på å tilpasse seg.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2852

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Tenk om dere hadde hatt en promilles tålmodighet med Ayagwa som dere har med Kind Mikalsen.
                              SKM får velfortjent pepper for at han ikke på samme nivå som før langtidsskaden, og før Erlandsen begynte å tulle med å bruke ham som stopper. Men han har vist at han har nivået inne på VB. I motsetning til Ayagwa, som på de to treningene og de 8-10 kampene jeg har sett ham ikke har vist noen ting annet enn balltap, feilpasninger, feilposisjoneringer og en solid fysikk. Ja, og så EN eneste 30-meterspasning der han faktisk traff rommet til en medspiller på løp. Vi kan gi ham så mange treningskamper du vil for å la ham få spille seg til en anstendig ES-standard, om det er mulig. Når alvoret setter inn, håper jeg at vi ikke engang ser ham i troppen før han har lært seg fotball-ABC-en.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3135

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Tenk om dere hadde hatt en promilles tålmodighet med Ayagwa som dere har med Kind Mikalsen.
                                Har sagt mange ganger før at jeg er enig i at han trenger tid, og at jeg håper at kan vil ta nivået etterhvert. Det vi diskuterer her er konkret hva enkeltspillere gjør her og nå, og da er det vel ikke mange som vil være uenige i at Ayagwa har vært fryktelig dårlig. Har sett en rekke treninger også, og i spillesekvensene der er det heller ikke mange lyspunkt å ta med seg.

                                SKM hadde en elendig involvering i dag, og fortjener ett tonn med pepper for den. Han har imidlertid også vist positive ting i treningskampene, i motsetning til han du vet som traff på en pasning og feilet i større eller mindre grad på resten. Vet ikke om du så kampen i dag, men gjorde du det så må du også ha blitt skremt.

                                Jeg forventer mer av SKM enn Ayagwa, og det har han også vist. Hvor god Ayagwa kan bli? Gudene vet, jeg håper på veldig god, men det skjer ikke til uken for å si det slik.

                                Jeg håper også intenst at SKM vil vise seg god nok til at Rafn kan spille på høyre. Haakenstad er en fin fyr, men dessverre ingen stor back.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  1. omgang var den beste til Moses så langt i gult og svart. Nå begynner han faktisk å likne en ES-spiss. Iskald avslutning, en målskårer verdig. Godt samspill med TLO. Har ikke helt afrikansk teknikk på nivå med Nosa og Fofana, men klarer seg godt når han nå tilsynelatende har lagt av seg juniortaktene og gjør stort sett gode valg.

                                  Sheriff med et nytt godt innhopp. På en helt annen planet enn Ayagwa, som ikke holder 3. divisjonsnivå engang. SKM og Brenden må steppe opp, de kan MYE bedre enn dette.Igonen overraskende god med ballen i beina, og gode utspill. Haaken like vimsete duracell som vanlig. Alex Dyer virket kamprusten, men viste også lovende takter. DAP sjef so vanlig. TLO var overraskende god i Smara-rollen. Sally er helt sjef baki der så lenge konsentrasjonen er på plass. Makkeren Sandy var god, men innimellom litt preget av lit dårlig treningsgrunnlag.

                                  Alt i alt en treningskamp fire uker før alvoret begynner der man ikke skal legge all verden i resultatet. Men enkelte nøkkelspillere bør snart begynne å se skrifta på veggen.
                                  Enig i alt. Kanskje botsett i fra at jeg synes Salquist var godt under middels. Sandberg bedre. Resultatet ikke særlig viktig. Mer bekymrende og overaskende er at KBK var klart bedre spillemessig.
                                  Men trøsten får være at vi manglet Kippe, Rafn Ødemark og Smarason.

                                  Gustafsson har vært brukbar i vinter. Men synes han blitt noe anonym foreløpig.

                                  Dyer var ikke spesielt god. Men kan tydelig se enkelte kvaliteter. Han er veldig rolig med ball. Spilleforståelse og en god pasningsspiller. Blir nok en forsterkning. Men digga virkelig innhoppet til Sheriff.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3135

                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Gustafsson har vært brukbar i vinter. Men synes han blitt noe anonym foreløpig.
                                    Han kommer, det føler jeg meg absolutt sikker på. Fantastisk arbeidsmoral og høy fart, trenger egentlig bare å roe seg litt ned med ball, blir (som TLO) litt for heit når han får den.

                                    Jeg synes forøvrig at både Salquist og Sandberg har bevist at det ikke er noen grunn til å bekymre seg for stopperplassen i år.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      SKM får velfortjent pepper for at han ikke på samme nivå som før langtidsskaden, og før Erlandsen begynte å tulle med å bruke ham som stopper. Men han har vist at han har nivået inne på VB.
                                      Var det derfor Lennartsson benket ham i kampene som bestemte vår ES-skjebne i fjor? Fordi han holdt nivået? SKM kan vise så mye tendenser han vil, faktum er at han er en løs kanon som gjør feil som er matchavgjørende. Det vi har sett SKM gjøre i to treningskamper på rad er nok hovedgrunnen til at han ikke fikk tillit i de siste kampene i fjor. Posisjonering, konsentrasjon og avgjørelser er tre aspekter ved spillet og svakheter som jeg tror alltid vil hefte ved ham som spiller. Og Ayagwa kom ikke inn i troppen med utsagnet om at han var Matthews erstatter, den merkelappen fikk han av andre (og muligens tatt ut av kontekst), og det er dessverre den høyden forventningene umiddelbart ble lagt på.

                                      Ikke er det bare for jævlig at Ayagwa ikke er Matthew, han skal heller ikke få lov til å utvikle seg ved å få spille treningskamper. Du stønnet her inne og jamret deg da han ble bytta inn mot Helsingborg og antok nærmest kampen tapt, utsagn du umiddelbart hadde hoppet på andre debattanter for å skrive om egne spillere og kalt dem alle skjellsord under sola. Og å anta at Ayagwa ikke engang kan fotballens ABC er faktisk mer enn noe annet et angrep på den sportslige ledelsen.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3135

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                        Og Ayagwa kom ikke inn i troppen med utsagnet om at han var Matthews erstatter, den merkelappen fikk han av andre (og muligens tatt ut av kontekst), og det er dessverre den høyden forventningene umiddelbart ble lagt på.
                                        Ikke er det bare for jævlig at Ayagwa ikke er Matthew, han skal heller ikke få lov til å utvikle seg ved å få spille treningskamper.
                                        At Ayagwa ble hentet som Matthews erstatter var et klart definert premiss helt fra starten, og hvis du ser på uttalelsene som klubben kom med den gangen, så mente de at han skulle være klar for den rollen mye tidligere. Lennartson sa også tydelig når Matthew forsvant at vi hadde erstatteren KLAR, og at det var Ayagwa. Ingen ting er tatt ut av kontekst, og det er ingen andre enn Mesfin og Jørgen som har definert forventningene.

                                        Det er ingen som er ute etter Ayagwa eller ikke ønsker at han skal lykkes. Det er heller ingen (som jeg vet) som ikke synes han skal få spille treningskamper. Men helt seriøst, jeg regner med at du som meg har sett mengder av fotballkamper, kan du med hånda på hjertet si at Ayagwa har vist noe som helst (bortsett fra en eneste pasning) så langt?


                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3135

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                          Var det derfor Lennartsson benket ham i kampene som bestemte vår ES-skjebne i fjor? Fordi han holdt nivået? SKM kan vise så mye tendenser han vil, faktum er at han er en løs kanon som gjør feil som er matchavgjørende. Det vi har sett SKM gjøre i to treningskamper på rad er nok hovedgrunnen til at han ikke fikk tillit i de siste kampene i fjor. Posisjonering, konsentrasjon og avgjørelser er tre aspekter ved spillet og svakheter som jeg tror alltid vil hefte ved ham som spiller.
                                          Hva som skjedde i fjor er lite relevant, det eneste som betyr noe er hva en spiller viser her og nå.

                                          SKM har tatt store steg. Samtidig har han hatt to særdeles uheldige involveringer som har gitt baklengs, og det kan selvfølgelig ikke fortsette.

                                          Men om Ayagwa skal få lov til å bruke treningskampene til å utvikle seg, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil gi SKM det samme. Han er tross alt mye nærmere en startoppstilling pr dags dato enn det Ayagwa er.


                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎