Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjodleif
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 848

    Forbered deg på å bli døv om du bruker headset og ser på kamp kommentert av Sves.

    Kommentar

    • Nosferatu
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 640

      Gustavsson setter inn 1-0 på en fin heading, etter et følsomt innlegg fra venstrekanten signert Daniel Pedersen - vår beste spiller. For et varp vi gjorde der. Imidlertid er jeg ikke imponert over graden av følsomhet i avleveringene til Gustavsson i dag. For mye kraft i det aller meste han foretar seg. Ser ut som om han har trent med medisinball.

      Ødemarksbakken og Brenden har byttet litt på å spille som tier, og de fremstår ganske uselvstendige begge to - litt for avhengige av å spilles bra av andre (forskjellen er at det er sånn Brenden fremstår litt uansett hvor han spiller). Brenden er en evig back-up på dette nivået, mens Ødemarksbakken sikkert kan spilles varm nok til å være et alternativ til Smárason.

      For øvrig er Sinyan i fin forfatning, og ser bra ut. Moses har ikke satt verden i brann, men fremstår langt mer målbevisst i spillet sitt - spesielt én avslutning med hodet tvang fram en strålende redning av Ham-Kams keeper. Dyer har vært rufsete, og Haakenstads feilprosent er som vanlig forstemmende høy. Baccay spiller venstreback, og har vært helt usynlig.
      Last edited by Nosferatu; 16.03.2019, 16:16.
      Your importance in this world is incalculable.

      Now get some sleep.

      Kommentar

      • Kristian
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 689

        2-0 Moses på hodet etter innlegg fra Haakenstad. Sistnevnte har vært mye fremover så langt i annen omgang.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          At Baccay var "usynlig", som delvis stemmer, må særlig sies å gjelde helt fremst på banen. Bakover var han ganske solid, synes jeg - og at backer ikke gjør større feil, er også en positiv måte å være usynlig på.

          Den som overraska meg mest positivt, med bare én mindre feil i den omgangen han spilte, var jamen Raphael Ayagwa, som i treningskampene hittil har hatt en urovekkende høy feilprosent. Meget oppløftende! Han hadde også et knallskudd i tverrliggeren. Midtbaneduoen i andre omgang, Knudsen/Ayagwa, klarte seg ellers bra, og spillet i andre omgang som helhet faktisk bedre enn i første. Selv om nivået på motstanderen ikke var helt topp, likevel oppmuntrende.

          gilbert

          Kommentar

          • Nosferatu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 640

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            At Baccay var "usynlig", som delvis stemmer, må særlig sies å gjelde helt fremst på banen. Bakover var han ganske solid, synes jeg - og at backer ikke gjør større feil, er også en positiv måte å være usynlig på.
            Sant nok, defensivt hadde han ingen blundere. Poenget ditt blir desto bedre når man tar i betraktning Haakenstad på høyrebacken, som man la sørgelig godt merke til - spesielt defensivt. Jeg klarer ikke slutte å foretrekke ham som back-up på høyre flanke da frimodigheten hans gjør seg langt bedre i angrep, som vi endog fikk et par eksempler på i dag. Skjønt feilprosenten hans er, som sagt, som den er.

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Den som overraska meg mest positivt, med bare én mindre feil i den omgangen han spilte, var jamen Raphael Ayagwa, som i treningskampene hittil har hatt en urovekkende høy feilprosent. Meget oppløftende! Han hadde også et knallskudd i tverrliggeren. Midtbaneduoen i andre omgang, Knudsen/Ayagwa, klarte seg ellers bra, og spillet i andre omgang som helhet faktisk bedre enn i første. Selv om nivået på motstanderen ikke var helt topp, likevel oppmuntrende.
            Ja, du har helt rett. Det var en lettelse, om ikke et sjokk, at det tegner til å begynne å nytte. En påminnelse om dette med bjørner og skinnsalg. I lys av det er det jeg påpeker Charles' avslutning alene med keeper, som var like ynkelig som Ayagwas var sløy. Jeg får sterke assosiasjoner til hvordan Memphis Depay framstod da han kom til United i 2015 - alt flyter de første par kampene, da omverdenen var enige med ham i at han var fantastisk, men idet det begynner å butte og man må konsentrere seg om annet enn å opptre suveren går det helt i stå. Det så ut som om Memphis ble helt perpleks da det ikke lenger var nok å agere Stjerne. Jeg fikk litt av den samme følelsen med Charles etter hvert, etter den starten han fikk. Skjønt, jeg vet selvfølgelig ikke, ikke i det hele tatt. Og det skal jo selvfølgelig ventes og ses, han har det jo inne - ett eller annet sted.
            ​​​
            Your importance in this world is incalculable.

            Now get some sleep.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3148

              Status etter åtte treningskamper

              Fugla har nå spilt åtte kamper mot varierende motstand, med tre seire, tre uavgjorte og to tap (eller 12 poeng og et snitt på 1,5 for de som regner på sånt; ikke særlig interessant, synes jeg). Målforskjellen 11-9 er ikke imponerende, men verken resultat eller skårte mål har vært hovedpoenget. Det har primært dreid seg om å spille inn og finne fram til et lag før seriestart.

              Det laget ser en nå klart konturene av:

              Maric
              Rafn/Haakenstad-Salquist-Kippe-Mikalsen
              Gustavsson-Dyer-Pedersen-Ødemarksbakken
              Smárason
              Lehne Olsen

              Satt opp i 4411, selv om vi kommer til å spille 433/451 i en del kamper, og har øvd og prøvd ut spillere også i den formasjonen, som fort kan komme til å bruke enkelte andre spillere i 11'ern. Jeg mener vi har mange som kan starte i 11'ern nå, trolig har vi 17-18 spillere som kjemper om startplass, en klar styrking fra tidligere sesonger. Matvei Igonen er omtrent like god som Maric, men har mindre kamptrening, dels på grunn av skader, i fjor og igjen i år, selv om han ble raskere frisk og kampklar enn venta, og har stått flere kamper og omganger og gjort det bra. Jeg regna lenge med at Simen Rafn hadde høyrebacken, men det kan se ut som Jörgen Lennartsson synes Mats Haakenstad er omtrent like god, og fort kan starte med Mats heller enn Simen. Simen er klart bedre defensivt og har større erfaring og rutine enn Mats, som fortsatt gjør mye rart defensivt, selv om han er blitt noe bedre de siste to åra. Hans styrke er innsatsviljen offensivt (to målgivende, mot KIL og HamKam), selv om Simens innleggsfot er klart bedre. Haakenstad kan også være et alternativ på høyre kant, som han var da han ble bytta inn og skårte to mål hjemme mot Stabæk i fjor.

              Vi har to meget gode alternativer som midtstoppere i Erik Tobias Sandberg og Sheriff Sinyan, og Sinyan kan også brukes sentralt på midtbanen. Jeg er fortsatt litt usikker på Simen Kind Mikalsen på venstre back. Alle jeg snakker med husker potensialet og innsatsen tidligere, gremmes over svak innsats, skader og manglende selvtillit de siste to åra, og ønsker og håper intenst at Mikalsen finner tilbake selvtilliten og forbedrer det defensive. Jeg ser klar framgang fra de to siste åra, men er stadig litt urolig over posisjonering og manglende tett press. Innsatsen er det lite å klage på, og den offensive delen har i treningskampene vært oppløftende (én assist). Som venstre-back-up har vi bare Josef Baccay (fyller 18 år 29. april) med venstrebein, som for så vidt har gjort det greit, særlig,og viktigst, defensivt, i treningskampene, der han primært er prøvd på VB. Å flytte Simen Rafn (eller Haakenstad!) tilbake på venstreback, med feil bein, er en dårlig nødløsning. Både Lennartsson og Simon Mesfin snakka mye tidlig i vinter om å få inn en venstrebeint spiller, men prioriteringa ble etter hvert sentral midtbane, der vi så vidt fikk råd til å låne inn Alex Dyer, med kronerulling. (Før dette hadde klubben nesten lånt inn den franske venstrebacken Ruben Droehnle (21) fra Lille, skal en tro en meget kortvarig lekkasje på lsk.no's oversikt over spillerstallen.)

              Sentralt er Daniel Pedersen og relativt nyankomne Alex Dyer soleklare førstevalg. Raphael Ayagwa har variert enormt og vist at han er langt fra stabilt godt nivå, noe som nok var hovedgrunnen til at prioriteringa skifta fra venstreback til sentral midtbane. Han har avgjort vist flere gode tendenser (som smarte, gode pasninger og langskudd) og klar framgang (blant annet andre omgang mot HamKam), men er langt bak Dyer. Fredrik Krogstad er skada på ubestemt tid. Han kan spille både sentral midt og kant, men er nok bak førstevalgene på hele midtbanen, slik det nå ser ut. Den som er nærmest DAP og Dyer er uten tvil Sheriff Sinyan, som gledelig fort i vinter har vist at han er tilbake, og vel så det. Han sier sjøl han har studert og analysert mange kamper de to siste åra, og lært mye på den måten. Vi har i grunnen et luksusproblem når jeg ikke har satt ham opp i 11'ern, mange sier han er så god at han bare spille. At vi får god bruk for ham, i flere posisjoner, er helt opplagt, kanskje kan han også være et alternativ i Smárason-rollen. Han er såpass god offensivt at det på en måte er misbruk av potensialet å bruke ham "bare" som midtstopper,

              Som kantspiller, på begge sider, i likhet med både DG og Bakken, er Erik Brenden absolutt aktuell. Han kan ofte bli litt lett i duellspillet, men er løpssterk, innsatsvillig og stadig like målsugen (to mål i vinter). Men de to som er satt opp ovenfor har nok vist at de er førstevalgene, Kristoffer Ødemarksbakken med én målgivende og ett mål, Daniel Gustavsson med to målgivende og ett mål. Som nevnt er Krogstad, når han blir skadefri, også et alternativ på kant. Sin beste kamp i fjor, da han var banens klart beste, spilte han på kant mot KBK, da vi berga plassen med 2-0.

              På topp har vi tre gode alternativer. Ebyie Moses har tre mål og en målgivende i vinter, og er nå en mye bedre spiller enn i fjor. Usikkerheten her dreier seg dels om vi kan skape like mange målsjanser som (eller flere enn) i fjor, men først og fremst om å få opp effektiviteten ! Vi kan muligens sies å mangle en spiss, og dermed være sårbar for skader, men dels kan både Bakken, Brenden, DG og Sinyan spille høyere og mer sentralt, dels har vi større variasjonsmuligheter med en alternativ formasjon.

              Totalt er jeg mer optimistisk enn på lenge (men jeg er alltid litt optimistisk og håpefull i forsesongen), og tror vi kan regne med en plassering mellom 5.-10. plass. Og naturligvis håpe på så langt opp som mulig.

              gilbert

              Målskårere i vinter: Moses 3, Brenden 2, Krogstad, Ødemarksbakken, Knudsen, Lehne Olsen, Dyer, Gustavsson 1
              Målgivende: Gustavsson 2, Lehne Olsen 2, Haakenstad 2, Bakken, Mikalsen, Smárason, Moses, Pedersen 1
              Last edited by gilbert; 18.03.2019, 14:46.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2805

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Status etter åtte treningskamper
                Fabelaktig, Gilberto. Tusen takk!

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  Litt informasjon om dagens motstander

                  Mange har kanskje fått med seg at LSK i dag spiller en treningskamp borte mot et lag fra nærmeste større by. Undertegnede kommer ikke til å se kampen, men kanskje høydepunkter i opptak på rb.no etterpå. Mange vet kanskje lite om motstanderlaget, derfor har jeg samlet og viderebringer her de viktigste og mest relevante fakta om dette laget og denne klubben.

                  Av pietetshensyn nevner jeg ikke lagets og klubbens navn, et ord jeg sjelden eller aldri tar i min munn eller ønsker å besudle tastaturet med. Men klubbens navn gir uten tvil klare assosiasjoner til en type jordbruksareal, beliggende et sted i Østfold eller Østerdalen, en type jordbruksareal en oftest slår med traktor eller ljå. Ganske pussig, egentlig, siden klubbens tilhengere gjerne synger sanger om å hate og å skamslå bønder mens tilhengerne selv drikker store mengder øl. Ikke så pussig likevel, kanskje, siden en betydelig del av tilhengerne enten kommer fra eller fortsatt holder til i diverse bygdelag på Østlandet, for eksempel lengre nordover enn Romerike.

                  Navnet tilhengerne har satt på sin egen organisasjon viser klart og tydelig til en amerikansk voldelig og rasistisk bevegelse. Etter at rasisme ble for drøyt selv for denne klubbens tilhengergruppe, sies det nå ofte at navnet bare står for en type slektsorganisasjon, som blant annet finnes i Skottland, men historikken her kan knapt fornektes. I forbindelse med denne tilhengergruppa må det nevnes at det iblant settes fram usanne påstander om medlemmene: Det er slett ikke sant at absolutt alle medlemmene er både rusmisbrukere og sosialhjelpsmottakere.

                  Klubben har en litt blandet historie, med et rykte for oppførsel og fotballspill som "bohémer". Det har lenge vært vanskelig å spore noe slikt i spillet ute på banen, men ordet kan kanskje være dekkende både for tilhengernes livsførsel (de opprinnelige bohémer hadde ofte et meget avslappet og tolerant forhold til rusmisbruk) og for det som i andre klubber ville vært kalt ledelse, organisering og administrasjon. Klubben hadde og har delvis fortsatt et velfortjent rykte for det som med et mildt uttrykk kan kalles "rot", og begynte for relativt få år siden å prøve på ryddig ledelse og organisasjon, men først da de gikk tom for pølsepapir til å føre regnskap på. Regnskap, altså, budsjett var litt for avansert.

                  Grunnen til at klubben likevel, uten snev av plan, styring og økonomisk tenkning, har klart seg og overlevd, om til tider som det mest utprega heislaget, opp og ned mellom de to øverste nivåene i norsk fotball, må søkes i mytologiens verden. Av forunderlige grunner har klubbens navn, opphav, og bohémmyten, utøvd en tilsynelatende uimotståelig tiltrekning på en hærskare av ikke bare journalister i hovedstadsmedia, men, aller viktigst, på en lang rekke av næringslivstopper som har holdt klubben flytende i år etter år. Et eller annet med et navn med a-ending, et totalt ufortjent bohémrykte, opprinnelig utspring på østsiden av Akerselva, og en besnærende følelse av noe folkelig og arbeiderklassisk, har hatt en uforklarlig sterk effekt, som fluepapir, på overraskende mange som har hatt makt til å "hype" og "booste" klubbens "image", som journalister, reklamefolk (ikke alltid lett å se forskjellen) og næringslivstopper liker å snakke om nå til dags.

                  Mens laget i flere år levde en nomadisk tilværelse når det gjaldt hjemmebane, er de nå kommet "hjem", takket være en liten gave på 203 millioner kroner fra hjemkommunen (som ikke så ut til å tenke gjennom at andre deler av fotball-Oslo eller idretts-Oslo kunne trengt litt støtte). "Hjem" til en arena ingen, absolutt ingen, kan forklare navnet på, bortsett fra at det skal høres ut som et fancy og spennende firmanavn. Tett ved ligger lagets innendørshall, for tida best kjent for at den ikke kan brukes til å spille fotball på i vinterhalvåret, slik at laget har måttet leie treningstid i LSK-Hallen.

                  Klubben har, etter at byrivalene Skeid og Lyn (og tidligere Frigg) datt nedover i systemet, prøvd å profilere seg som "Oslos stolthet." Født og oppvokst på østsiden av samme by kan jeg opplyse at jeg i likhet med svært mange av mine opprinnelige bysbarn i grunnen ikke kan huske at jeg noen gang har vært spesielt stolt av verken denne klubben eller av at den kommer fra Oslo. Klubben har i en del år drevet et aktivt og omfattende rekrutterings- og utviklingsarbeid i deler av den etter norske mål ganske store hovedstaden. Det typiske og symptomatiske er likevel at få av talentene som kommer ut av dette arbeidet slår igjennom i egen klubb, men ofte blir raskt vraket og drar videre før de eventuelt slår igjennom. Også tidligere var dårlig egenrekruttering relativt typisk og karakteristisk. I en lang periode fra nittitallet og utover var stammen i spillerstallen i stor grad rekruttert fra og utviklet i Kongsvinger og/eller i 2010-klubben, to klubber med et historisk konkurranseforhold til LSK, for å si det forsiktig. I perioden etter dette var det faktisk flere ganske gode, relativt stabile spillerprofiler på laget som hadde oppvekst i Oslo. Men de kom praktisk talt alle fra byrivalen Skeid.

                  På samme måte har klubben heller ikke vært kjent for eller stått fram som særlig god til å forvalte eller utnytte egne spillere etter endt spillerkarriére eller vise fram noen egen klubbkultur eller kontinuitet i styre, ledelse eller trenerstab, i klar forskjell til mange andre norske klubber, blant annet LSK.

                  Det ville ikke være riktig å trekke fram enkeltnavn som har betydd mye for denne klubben i dette korte innlegget. Men, likevel, ett navn må framheves med enorm betydning, kanskje tilogmed for at klubben har overlevd. I en vanskelig periode for klubben, som hadde gått opp og ned mellom divisjonene i flere år, og der det så ut til at de vanlige næringslivstoppene var gått lei av å pøse inn penger i et bunnløst sluk, uten at nye kunne skimtes i horisonten, spilte klubben kvalifisering inne i egen hall mot Tom Nordlies Sandefjord. I denne for klubben kritiske situasjon, med overhengende fare for nedrykk, sto én mann fram og tok ansvar, og han var ikke en gang klubbmedlem eller fotballspiller, selv om han var svært aktiv ute på kunstgraset.

                  Sjelden har norske fotballjournalister og ekspertkommentatorer, vanligvis så forelska og betatt av bohém-myten, vært mer enige. Mannen som avgjorde denne kampen og berga klubben vi skriver om fra nedrykk var dommeren, Jonny Ditlefsen.

                  Håper disse saklige og objektive fakta om klubben vi møter i kveld kan være til nytte og underholdning for enkelte kanarifans. De bare måtte ut.


                  gilbert


                  Last edited by gilbert; 22.03.2019, 14:36.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4207

                    1-0 Ødemarksbakken. Gustavsson kommer seg fint fri på kanten og slår flatt inn. Går forbi Lehne Olsen, men Ødemarksbakken (i en noe uvanlig indreløperrolle) kommer på løp inn i boksen og legger tilbake i høyre hjørnet med venstra. Flott goll!

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3308

                      Utrolig hvor elendige vi er på defensive dødballer denne vinteren. Nok engang sitter den bak Maric.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4207

                        1-1. Vilhjalmson på hodet etter frispark. Vi lekker på dødball i år...

                        Edit: Vi blir for øvrig kjørt her nå. Ikke bra

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Daniel Peder
                          sen taper duellen på målet

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Utrolig hvor elendige vi er på defensive dødballer denne vinteren. Nok engang sitter den bak Maric.
                            Det som skjer på dødball imot er jo en forlengelse av det vi ser i åpent spill, forsvaret er vanvittig passivt og preget av ryggelys. Og det går spesielt utover Rafn i denne omgangen, den baklengsen var bare et tidsspørsmål.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4207

                              Vi er for sent ute over hele fjøla. 2-1. Vilhjalmson igjen, denne gangen på straffe etter at han ble felt av Salquist

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Dette er
                                skremmende dårlig som vanlig

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4207

                                  Lol dette er flaut. 3-1 Vega. Abu, som har dominert totalt, kipper over forsvaret. Vega kipper over Maric. Patetisk passivt forsvarsspill av oss

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    For øvrig blåser Tom Harald på alt

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3308

                                      LSK har pratet i hele vinter på at de ikke skal slippe inn enkle mål. Vi lekker som ei sil.. Dette er alarmerende!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Etter at Brenden rota bort ballen dypt på egen halvdel etter drøye kvarteret og de fikk løfta laget så har vi ikke hatt noe som ligner noenting. Pasningsspillere mangler og tydelig at de to som ikke er med er nødvendige.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3308

                                          LSK starter best første 5 minuttene, så skjer det som alltid skjer med LSK de siste årene. Vi legger oss bakpå, blir passive, når vi først vinner ballen greier vi kun ett par trekk før vi mister ballen. Klasseforskjell på lagene. Det var ikke dette jeg hadde forventet en uke før seriestart, selv om det er 45 min igjen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎