Treningskamper 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    4-4, Ayagwa, finfint skudd!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Ayagwa blir bra med tida.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Hater plastikk, nå blir det gjørme neste gang.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1324

          Oppsummert av de 75 minuttene jeg så:
          - svakt forsvarsspill fra begge lag
          - den sentrale midtbanen vår får ikke tak på kampen
          - dårlig pasningsspill på siste tredelen
          - moro å se Baccay, to assist og frisk ellers

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            9 av 10 bortekamper er pla
            stikk

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3319

              LSK klart best etter Samrason kommer inn etter 82 minutter.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Begge lag viser også at de er avhengig av å ha sine beste på banen. Abu er alfa og omega for dem.

                Kommentar

                • Dumbo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 463

                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  LSK klart best etter Samrason kommer inn etter 82 minutter.
                  Kampen ble i alle fall jevnere etter at Abu gikk ut.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3139

                    Tror kanskje dette er en kandidat til den verste kampen jeg har sett noensinne. To hawaii-lag med et forsvarsspill av så elendig kvalitet at det bare ble humoristisk etterhvert. Jeg er glad dette var en ubetydelig treningskamp, for hadde dette vært alvor så skulle jeg satt seriøst mye penger på hvilke to lag som ender nederst i år.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Glad jeg ikke fikk sett mer en små glimt av denne kampen. De første 10 så jeg og de var overraskende bra, burde jo ledet 2-0. Etter det var det vel begredelig før hawaiien tok over mot slutten. Forsvarsspillet må opp flere hakk. Vi slipper inn skremmende mye på dødballer og innlegg. Det positive i dag må vel være Ødemarksbakken med to kasser. Og etter det jeg har sett av Baccay i vinter så kan jeg ikke skjønne at han er langt unna å ta venstre back. Her kan vi ha en virkelig kanonspiller på gang! Fantastisk kvikk og god offensivt, og to assist i dag (en fin og en heldig).

                      Før seriestart er jeg ikke helt klok på dette LSK-laget. Jeg synes vi viser utrolig mye positivt i perioder, men plutselig kan vi falle ut av det og være begredelige. Ustabilt rett og slett. Og antall baklengs spesielt etter dødballer er ikke bra nok. Jeg tror nok at det vil svinge en del utover i sesongen også. Gode nok til å unngå nedrykksgjørma, men altfor ustabile til topp 5-6.
                      ..................

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1380

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Sant nok. Forøvrig synes jeg denne kampen er nok et bevis på at hvis en formasjonsendring har som mål å stjele mer poeng på bortebane, som i praksis tilsier plastikk, så er det eneste som duger å pakke midtbanen sentralt i en 451. Ihvertfall mot ballsikre lag.
                        Med tanke på at vi spilte 4-5-1 i dag, er jeg ikke sikker på om jeg er enig med deg.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          Jeg var en av få som tok turen til Infertility Arena i dag. Jeg har ikke sett mange minuttene av treningskampene tidligere i vinter, så forventningene til laget og spillerne var stort sett basert på fjoråret, forumet og diverse artikler. Jeg har følgende bemerkninger, tanker og spillerbørs etter dagens kamp:

                          - For min del var det overraskende å se laget i 4-5-1/4-3-3 med tanke på hvilke spillere som startet kampen. Jeg hadde regnet med at enten Brenden eller Ødemarksbakken skulle spille hengende spiss i 4-4-1-1.
                          - Sheriff viser at han passer dårlig som indreløper.
                          - Vi er kollektivt dårlige defensivt. Det vises gjentatte ganger gjennom kampen. Vega sin scoring kunne vært avverget ved at Rafn og Salquist hadde falt av, eller Kippe og Kind Mikalsen hadde stått høyere. Slike posisjonerings-/samhandlingfeil kan straffe oss hardt i år. Dersom Kippe, som banens tregeste, skal stå noen meter bak den andre midtstopperen når motstanderen har ballen, ber vi om trøbbel. Dødballscoringen imot kommer som resultat av en dårlig oppstilling og dårlig samhandling.
                          - Vi har et for lavt bunnivå.
                          - Med toppede lag i 90 min. i dag er jeg ganske sikker på at vi hadde tapt kampen.
                          - Vi har mange spillere som holder et ok nivå, men er avhengige av at noen står frem og hever laget. En god sesong i år avhenger av at noen går foran. Etter dagens kamp kan kanskje Ødemarksbakken nevnes i denne sammenhengen i like stor grad som Kippe, Pedersen, Smara og Lehne.
                          - Vi kommer til å slite defensivt i år også. I hvor stor grad gjenstår å se, men tror ikke det blir mange smultringer på oss.
                          - Med toppede lag i 90 min. i dag er jeg ganske sikker på at vi hadde tapt kampen.
                          - Positivt i dag: Ødemarksbakken er i form, og overbeviser sentralt i banen. Kippe sin fysiske form. Godt innhopp av Baccay. Godt innhopp av Ayagwa. Scoring av Lehne. Dyer og Smara hever forhåpentligvis laget til sesongstart.

                          Maric – 4
                          Ikke den beste keeperen i ligaen, men mye bedre enn starten av fjoråret. Kunne stått lenger inn på Vega sin scoring, og hadde en uheldig utboksing (som han var heldig med). Har også et par gode redninger, og var bedre enn mange andre i dag, tross fire baklengs.

                          Rafn – 3
                          Jeg forventer alltid mye av Rafn, men han overbeviste ikke i dag. Flere svake valg med ballen, særlig i 1. omgang.

                          Salquist – 3
                          Sliter mer med å ta gode valg når han kommer opp i situasjoner hvor han har mindre tid på seg. God med ballen når han ikke er under press. Kunne forhindret 4-2 ved å posisjonere seg bedre. Urutinert når han lager straffe. Jeg oppfatter kroppsspråket hans som ganske negativt når det butter imot. Dagens dårligste, snuser på en 2-er.

                          Kippe – 4
                          Holder seg godt, står ikke tilbake fra fjoråret. En slurvete pasning som kunne vært skjebnesvanger, men vi vet jo at det ikke er normalen. Må ta sin del av ansvaret for at det ikke fungerer defensivt. Rundlurt når han havner i en mot en-situasjon mot fotrapp spiller før 4-2, men det er like mye medspillerne sin feil, som etterlater han i den situasjonen.

                          Kind Mikalsen - 3
                          Lite med fremover, en del smårusk bakover. Det positive med Kind Mikalsen kontra andre backalternativ er i mine øyne at vi får sårt etterlengtet dødballstyrke inn i laget.

                          Pedersen – 4
                          Svakere enn forventet i sin rolle som anker på midtbanen. Generelt lavere nivå enn hva vi har blitt vant til fra den kanten. Det er hans mann som setter inn dødballmålet til motstanderen, men jeg mener han ikke kan lastes for dette alene. På et frispark fra den avstanden skal det være så tettpakket at en motstander ikke skal kunne løpe et par steg ut for så å være fri i den posisjonen der. Med bedre posisjonerte medspillere hadde vi enkelt unngått baklengs.

                          Sinyan – 3
                          Spiller indreløper i dag. Det kler han dårlig. Det er ikke vanskelig å se at han er en god fotballspiller, med god fysikk og ellers en slags «allrounder» når det kommer til taktiske og tekniske egenskaper. Men Sheriff er ikke utpreget løpssterk eller kvikk, og egner seg derfor ikke som indreløper i 4-5-1/4-3-3. I mine øyne kan han spille midtbaneanker eller midtstopper i denne formasjonen. Som sentral midtbane i 4-4-2 vil han naturligvis også kunne fungere godt.

                          Ødemarksbakken – 7
                          Spiller indreløper i dag, og er vår beste. I tillegg til at han kommer til flere sjanser og scorer to mål, ble jeg imponert over hvor god han er i pressede situasjoner med mange medspillere rundt seg. Han er, som den eneste hos oss i dag, god på å få med seg ballen i slike situasjoner. Det er ikke nødvendigvis slik at en kantspiller, som er vant til å ha mer rom, behersker dette. Tross god kamp som indreløper vil jeg helst se han som kantspiller eller hengende spiss. Han er bedre offensivt enn defensivt. Med tanke på egenskapene han viste i dag vil jeg faktisk tørre å påstå at han har størst potensial som hengende spiss.

                          Gustafsson – 5
                          Var (som resten av laget) litt anonym til tider, men likevel et lyspunkt i en ellers mørk 1. omgang. Gjør et godt valg når han ser Ødemarksbakken og serverer 1-0. Har blitt sammenlignet med Knudtzon som spillertype. Selv om jeg forstår sammenligningen er han i mine øyne en mye mer klassisk/typisk kantspiller enn det Erling var.

                          Brenden – 3
                          Som alltid er det mye nesten med Brenden. Han får nesten tak i ballen, treffer nesten med skuddet, når nesten innlegget… Innsatsen er alltid god. Om han plutselig treffer på alt, eller om han aldri helt tar nivået skikkelig, er jeg fremdeles usikker på.

                          Lehne Olsen – 5
                          Leverer som forventet. Klinisk avslutning på 4-3. Et lyspunkt i dag at han får med seg et mål.

                          Baccay – 4
                          Positivt bekjentskap, snuser på en 5-er. Uredd og frisk fra første minutt. Potensialet er der, og han lykkes bra i dag. Mulig han ikke er langt unna laget, men han viser til tider også at han er litt urutinert og uferdig. Kan nok bidra i år, men blir overrasket hvis han starter mange kamper. Jeg har ikke sett han som back, men med de egenskapene han viste på kanten i dag skulle man tro at det er der han hører hjemme.

                          Ayagwa – 4
                          Etter alt det negative jeg har lest her, leverte han over all forventning. Virket ikke så uferdig som alle skal ha det til. Feilpasninger var det nok av fra oss i dag, men faktisk var Ayagwa (relativt sett) ganske pasningssikker. I indreløperrollen hadde jeg valgt han over Sheriff (men ville pt. valgt Sheriff først i hvilken som helst annen posisjon). Scoringen var nok bra for selvtilliten.

                          Haakenstad – 3
                          Som vanlig løpsvillig. Er alltid glad i å holde bredden og å doble på kant, uavhengig av om han spiller på høre side i forsvaret eller på midtbanen. Ellers ikke den mest kreative eller tekniske kantspilleren, men viser igjen at han kan gjøre en decent jobb også i denne posisjonen.

                          Moses –
                          Fikk ikke mange minuttene, så har litt tynt grunnlag her. Men han virker å ha styrket selvtillit og er kanskje hakket mer "på" enn slik jeg husker han. Var ivrig på å ta løp i bakrom, men timet de ofte dårlig.

                          Smarason –
                          Får noen minutter, og gjør et greit innhopp som indreløper. Godt å se at han er tilbake.
                          Last edited by BD; 23.03.2019, 01:36.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1206

                            Salquist tror jeg dessverre kommer til å bli fullstendig avkledd når lagene tråkker på gassen om kun få dager.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1380

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Salquist tror jeg dessverre kommer til å bli fullstendig avkledd når lagene tråkker på gassen om kun få dager.
                              Etter dagens kamp frykter jeg det samme. Som sagt lengre opp synes jeg han var dagens dårligste hos oss.

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Peder
                                sen og salquist er vel de mest oppskrytte spillerne i denne klubben.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Ingen vits å ta enkeltspillere, dette var med noen få unntak en dårlig generalprøve for alle mann. Men ifølge Lennartsson selv vil man spille på en helt annen måte i seriepremieren. Merkelig å se hvordan hverken Pedersen eller Salquist aldri spilte på det som skal være deres styrker. Om man skal ta med seg noe fra en slik kamp så er det at man får bekrefta hvor svakhetene ligger.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Og skal man hente poeng mot ballsikre lag må det inn en screen foran stopperne. En spiller med en klar prioritet, å stenge sone 14. Og den oppgaven mener jeg er som skapt for Krogstad med sin aggressivitet, sitt mot og utholdenhet. Og så har han Pedersen og Dyer foran seg som han kan overlate det mer kreative til. Dette er kampene TLO kan starte på benken og være en mulig joker i, fordi Smarason er en mye bedre spiller til å droppe ned og være en trygg ballfordeler på overgangsmulighetene.

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Salquist tror jeg dessverre kommer til å bli fullstendig avkledd når lagene tråkker på gassen om kun få dager.
                                      Ingen god kamp, nei. Men han har ihvertfall en realistisk oppfatning av egne styrker og svakheter, det er i det minste et utgangspunkt for å jobbe med de rette tingene... "Min store svakhet er innlegg i boksen. Der er jeg svak, men jeg skal jobbe hardt med det. Jeg skal bli mye bedre til å rense unna foran mål. "

                                      Forventer rask forbedring her, hvis ikke ser jeg ikke vitsen med å ha kjøpt ham. Trenger han spilletid for å bli god nok, kunne like gjerne Tobias i tårnet fått den tida.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        De nye spillerne er hentet inn for å gjøre oss bedre, men det vil ta tid. De store defensive problemene som har fulgt oss både under Runar og Arne vil ikke løses på en forsesong. Og selv om det sitter langt inne bør vi være ærlige nok til å innrømme at lag som det vi møtte i går står dårlig til oss. Når slike lag får slå leir på vår banehalvdel og spille five a side rett utafor sekstenmeteren så skjønner vi alle av erfaring hvor det bærer hen til slutt. Abu ble tatt av til pause og det redda oss sannsynligvis fra et svært pinlig resultat i går, så ærlig var til og med hovedtreneren selv.

                                        Det som Salquists svakhet er Kippes styrke og vice versa. På kort sikt er det etter min mening bare en måte å forholde seg til bortekomplekset, det må inn en ekstra gul spiller i sonen der all forskning og statistikk viser at de beste sjansene på en fotballbane skapes ifra. Og den sonen er åpen både i vår 442 og 433.

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Bedre å se positivt på dette. Et fint resultat i siste treningskamp. 4 mål, sterkt comeback og mye bra fra nye spillere. Å få orden på det defensive er det letteste i fotball. Nye spillere blir mer sampilte utover i sesongen så ting kommer bare til å bli enda bedre!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎