Alex Dyer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    #21
    Det var ikke måte på hvor god Dyer var da han ble hentet. At han hadde den ene dårlige kampen etter den andre hadde alltid en naturlig forklaring. Banen for dårlig, banen var kunstgress, det var for tidlig på sesongen, det var for kaldt, medspillerne løp ikke nok, han måtte ta for mye ansvar o.s.v. i all evighet. Kanskje på tide å innse det åpenbare nå? Krogstad fra start bør være en no-brainer selv for en svenske som gjerne vil bruke sine landsmenn.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1309

      #22
      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Det var ikke måte på hvor god Dyer var da han ble hentet. At han hadde den ene dårlige kampen etter den andre hadde alltid en naturlig forklaring. Banen for dårlig, banen var kunstgress, det var for tidlig på sesongen, det var for kaldt, medspillerne løp ikke nok, han måtte ta for mye ansvar o.s.v. i all evighet. Kanskje på tide å innse det åpenbare nå? Krogstad fra start bør være en no-brainer selv for en svenske som gjerne vil bruke sine landsmenn.
      Jeg ser poenget ditt, men Dyer har vist at han har kvaliteter, særlig teknisk og i pasningsspillet. Han ville absolutt tilført dette laget noe om han hadde jobbet hardt nok. Det gjør han ikke.

      Håper han viser mer tæl og innsats fram mot sommeren og beviser at han er noe å satse på i Sportsklubben, for hadde jeg hatt valget om å beholde ham nå, hadde jeg takka pent nei.

      edit: Jeg tror Dyer sin beste posisjon for oss er backup for Smarason. Det passer ham mye bedre å ha mindre defensivt ansvar.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Er Jørgen et vanlig navn i Karibien, tenker du?

        Trenger ikke like det han har levert. Det gjør ikke jeg heller, men spar deg for usakligheter. Dyer spiller selvfølgelig ikke fordi han er svensk, ettersom han ikke er svensk i det hele tatt og greier.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #24
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Dyer spiller selvfølgelig ikke fordi han er svensk, ettersom han ikke er svensk i det hele tatt og greier.
          Stemmer det, og selvfølgelig sleivete sagt av meg. Men poenget er at disse svenske trenerne har en tendens til å hente spillere de kjenner fra svensk fotball, som for å si det på en forsiktig måte, ikke er riktig så gode som de blir fremstilt som.

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            #25
            Man treffer på noen og bommer på noen. Sånn er det bare. Smarason er jo et godt eksempel på en treff, samme er Pedersen og Salquist. Vi har ikke råd til å bomme på mange, men du skal ha et mye større apparat for å være sikker på å treffe på alt. Dyer har hatt et par bra matcher, men flere dårlige. Ikke uenig i det hele tatt i det, men velger å være avventende til han foreløpig. God pasningsfot som kommer til nytte når bevegelsene offensivt sitter bedre, og det kommer Arnor til å hjelpe bra til med.

            Er fortsatt spent på hva Dyer kan bidra med.
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              #26
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Er Jørgen et vanlig navn i Karibien, tenker du?

              Trenger ikke like det han har levert. Det gjør ikke jeg heller, men spar deg for usakligheter. Dyer spiller selvfølgelig ikke fordi han er svensk, ettersom han ikke er svensk i det hele tatt og greier.
              Litt usikker på Jørgen, men velger å tro at Alex ikke er helt unikt der nede.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 865

                #27
                (Opprinnelig innlegg fra cup-tråden, men tar diskusjonen videre her)
                Opprinnelig skrevet av kunden
                Når det kommer til Dyer så var nok dette hans siste kamp for oss. Skumle balltap, lite tempo og bidrar ikke med noe jeg kan se. Kanskje de med fotballprofesjonelle briller ser noe, men jeg tviler. Synd, hadde trua han kunne erstatte Matthew. Når han løses ut håper jeg det søkes etter en leiesoldat med god arbeidsradius og som kan være en ballvinner og gir jernet i 90min. Laget trenger sårt aggresivitet.
                Ja, ser ikke noe poeng i å forlenge. Jeg har vært en av de som har ventet på at laget skulle sette seg, banene bli bedre og Smarason tilbake slik at det er en med smarte bevegelser å spille ball med. Synes det offensive pasningsspillet til Dyer har vært lovende, og han gjør også mange vendinger som får ballen over til spillere som kan gjøre noe/ikke er under press. Men rytmen med resten av laget stemmer liksom ikke (manglende bevegelser uten ball er dog ikke Dyer sin feil, det er et generelt problem i laget som har vært der siden lenge før Lennartson), og når vi ikke får utnyttet de evnene hos Dyer så veier det ikke opp for den tidvis daffe jobben han gjør når vi ikke har ballen.

                Fremdeles ikke helt sikker på om jeg har lyst til å legge skylda på Dyer, eller de som burde jobba for å komme seg i posisjon sånn at pasningene til Dyer hadde vært mer verdifulle. Men uansett er jeg der nå at jeg synes vi like gjerne kan spille med Krogstad som Dyer på midten, og da kan vi heller bruke den (utlendings)plassen i troppen på noe annet (gitt situasjonen vi har hatt i midtforsvaret i vår så er det ikke til å komme unna at jeg savner Antonijevic i troppen).

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4207

                  #28
                  Bra tenning og godt innhopp i dag. Tydelig at han ville vise seg frem. Burde hatt målgivende, men Moses er fortsatt vaksinert.

                  Veldig usikker på hva jeg ønsker videre her. Han har ikke levert i nærheten av det jeg og andre forventet før sesongen, men jeg føler han fortjener en real sjanse i Smarason-rollen. Som nevnt i kamptråden er det åpenbart her han har høyest potensiale. Overrasker meg at han ikke har fått tillit der tidligere. Faller helt gjennom sentralt i 4-4-2.

                  Krogstad og DAP er sentral midt nå, den er bankers, men vi har få reelle alternativer bak Smarason på hengende spissplass. Dyer er lur uten ball og er en av få som kan strø fine stikkere gjennom til kant og spiss. Gi ham den siste halvtimen slik som i dag når Smarason har løpt seg tom/kneet setter en stopper.

                  Dersom han leverer som i dag og det ikke koster all verden å løse ut opsjonen (noen som vet?), lander jeg på at vi bør gjøre et forsøk på å beholde vår karibiske venn.

                  *Tar dekning i påvente av haglende kritikk*

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    #29
                    Pris og lønnskostnader blir avgjørende. Tror også hengende spiss er rett posisjon for han. Synd han ikke har fått prøve seg der. Frisk i dag.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1309

                      #30
                      Han har masse fotball i seg, det er åpenbart. Men er han ikke fast i elleveren når lånet går ut, burde han ikke kjøpes heller. Skal vi hente dyre utenlandske spillere kan de ikke sitte på benken. Bruk heller penga på han i KFUM.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2082

                        #31
                        Hyggelig at han hadde ett posetivt innhopp nå.

                        men totalt sett har han ikke vært i nærheten av å
                        vise nok til at vi idet hele tatt bør tenke på å beholde han , etter avtalt leie periode.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3309

                          #32
                          Flott innhopp. Ser at det bor mye fotball i mannen, men han beviste vel også i går at han ikke fungerer som en av to sentrale midtbanespillere. Litt temposvak, men en god ballfordeler som jeg tror fungerer fint som avlaster til Smarason i tierrollen. Burde stått med en assist i går.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎