Stabæk vs. Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 863

    #61
    Det er på tide å spørre seg selv, hvorfor gleda jeg meg til seriestart? Akkurat samma gamle tralten hvert år

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2104

      #62
      Godt å være ferdig med denne dritt kampen , hvor
      ingen av lagene hadde fortjent flere poeng.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Elendig debut av Gustav(f)sson. Glemte helt at han var på banen
        Samtidig, hva faen får han å jobbe med? Både Dyer og DAP kan vende spillet og sette både ham og Ødemarksbakken opp, men istedenfor er alt overlatt til en Kind Mikalsen som druser langballer til helvete hvis de ikke blokkeres først. Er en helt hjernedød kampplan man holder seg til, og som utover i omgangen hjalp Stabæk inn i kampen.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9359

          #64
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Forsvaret er lagets store akilleshæl, og man valgte å gå videre med back-valgene. Det kan kneble sportslig fremgang.
          Skulle også gjerne hatt en keeper noen andre lag i Eliteserien eller Obos kunne tenkt seg.

          Ellers så synes jeg straffebommen oppsummerer kampen.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1320

            #65
            Håper virkelig det bor mer i dette laget enn dette her. Virka tydelig at Jörgen hadde bestemt seg for at det ikke var noen vits i å spille ball her i dag. Nå har jeg ikke sett matta på nært hold, men vel feigt å ikke prøve engang.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3314

              #66
              Dette var verdensrekord i kælking fra LSK.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4264

                #67
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                Samtidig, hva faen får han å jobbe med? Både Dyer og DAP kan vende spillet og sette både ham og Ødemarksbakken opp, men istedenfor er alt overlatt til en Kind Mikalsen som druser langballer til helvete hvis de ikke blokkeres først. Er en helt hjernedød kampplan man holder seg til, og som utover i omgangen hjalp Stabæk inn i kampen.
                Absolutt. Men også de gangene han var involvert var det balltap og feilpasninger hver gang.

                Nå skilte han seg uansett ikke ut på noen negativ måte. Var ræva over hele linja, som vi jo er kjent med. Så ut som om gutta aldri hadde spilt fotball sammen før. Skapte vi egentlig en eneste sjanse eller halvsjanse som ikke kom etter dødball? Mot et Stabæk som er tippa på nedrykk av så å si samtlige medier og eksperter... Nei, jeg hadde et håp om at vi kunne vise litt nye sider i år, men dette var til å bli deprimert av. Topper seg med at den sleiven av en straffe ble avgjørende.

                Tut og kjør, ny sesong med Sleivdal IL!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Absolutt. Men også de gangene han var involvert var det balltap og feilpasninger hver gang.

                  Nå skilte han seg uansett ikke ut på noen negativ måte. Var ræva over hele linja, som vi jo er kjent med. Så ut som om gutta aldri hadde spilt fotball sammen før. Skapte vi egentlig en eneste sjanse eller halvsjanse som ikke kom etter dødball? Mot et Stabæk som er tippa på nedrykk av så å si samtlige medier og eksperter... Nei, jeg hadde et håp om at vi kunne vise litt nye sider i år, men dette var til å bli deprimert av. Topper seg med at den sleiven av en straffe ble avgjørende.
                  Og vi har sett det for ofte til at man kan skylde på noe, vi blir en slags eksponent for det verste med norsk fotball. Og skikkelig skuffa over at Lennartsson lener seg tilbake på det når han etter eget utsagn bevisst henter spillere for å overlate mindre til tilfeldigheter. Og så er nærmest alt fokus minutter før kamp på banen istedenfor å prente inn fra kamp en til lag og supportere at vi nå skal skape en kultur og eget spill som gjør at vi vinner nettopp kamper som dette.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2114

                    #69
                    Helt OK og forventa med uavgjort. God kontroll defensivt hele kampen.
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #70
                      Ingen av lagene klarte mer enn tre trekk i laget. En helt håpløs bane å spille på og kampen blir deretter. Det florerer jo av feilpasninger på et strøkent kunstgress, hva faen forventer folk på denne banen? Bare å glemme prestasjonen her, ta med seg ett poeng, og konsentrere seg om å slå Ranheim. Har vi 4 poeng etter 2 så er det bra.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        #71
                        Positivt:
                        - Slipper unna med skader på tundraen
                        - Det har ikke blitt slått så gode dødballer på mange, mange år.
                        - Moses viser at han har nivået inne, minus noen stygge balltap. Overlegent fysisk i duellene, men Svein Oddvar Moen evner ikke å se det.

                        - Negativt:
                        - Blir ikke klok på forsvarsspillet vårt. Holder pusten hver gang Stabæk treffer i bakrom.
                        - Tidvis fryktelig nonchalante holdninger. Flere farlige situasjoner blir skapt ut av ingenting.
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 863

                          #72
                          Beste underholdninga for kvelden var intervjuet med stabæklegen.

                          Prøve å være litt positiv nå.
                          Moses, mye bedre enn ifjor.
                          Ser glimt i første omgang av at vi kan spille litt ball.
                          Hørtes ut på Lennartsson som om vi ikke har planlagt å spille sånn.

                          ​​​​​​

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3136

                            #73
                            Da er sesongen i gang, og mye er som før. Ikke minst for GIF Kanari som igjen kan pleie sin yndlingshobby: Å trakassere Simen Kind Mikalsen i stort sett hvert eneste innlegg. Blir fryktelig kjedelig og forutsigbart etterhvert.

                            Kommentar

                            • Radulovic
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2016
                              • 86

                              #74
                              Synes ikke dette var helt håpløst, synes Salquist og Rafn er veldig gode i dag. Jeg gidder ikke å dømme spillerne som ikke spilte spesielt bra i dag etter første serierunde på Nadderud. I dag ble begge lag nødt til å kælke.

                              Nå håper jeg matta på Åråsen for en uke med mye sol og undervarme, så tror jeg vi kommer til å spille fotball neste helg.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4376

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Ingen forskjell på dette og Arne-fotball, det er ikke engang en intensjon om å bruke det man har i troppen, bare unnskylde seg med forholda.
                                Altså, hallo? Det presterer du å melde etter én enkelt kamp som dette? Det er toogtjue mann pluss begge trenere som melder om elendige baneforhold og det var strengt tatt ikke vanskelig å se at den var begredelig. Det var mer sand enn gress og ballen humper og spretter på en helt annerledes måte enn hva som er normalt. Men du mener fra sofaen hjemme at dette burde vært løst på en bedre måte?

                                Det blir helt meningsløst å vurderere laget og ferdighetene i troppen basert på denne kampen. Jeg tror samtlige lag i serien hadde spilt en dårlig kamp i dag på denne banen. I de to neste kampene møter vi Ranheim hjemme på (forhåpentligvis) litt bedre forhold og Sarpsborg borte på et ålreit kunstgress. Det er mer rettferdig å vurdere serieåpningen etter de kampene.
                                ..................

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3306

                                  #76
                                  Skuffende hvordan laget faller sammen etter straffemissen. Savner spillere som legger sin ære i det defensive arbeidet. Altfor mye luntring opp i press. Bare å se hvordan Stabæk i perioder vinner alt av dueller og jobber defensivt. Vi har mye å jobbe med før vi kan ta steget opp i medaljestriden. Vi har perioder i første omgang hvor vi styrer, men andre omgang var en lidelse.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 736

                                    #77
                                    Det er den jævla vilja jeg savner. Du ser det hos andre lag, selvsagt ikke alle. Men det virker som at man får en kollektiv mental sperre at dette bare vil ikke gå uansett hvor mye man prøver, derfor gidder man heller ikke å prøve helhjertet. Spill da som en mann for faen!!

                                    Det skinner fullstendig igjennom at man ikke viser 100% fokus og ikke minst 100% vilje, når det plutselig går litt imot.

                                    Dette er ikke unikt i LSK, det er garantert slik mange lag føler det. Men til syvende og sist er det de som vil mest.. som vinner. Og jada, tatt også i betraktning noen marginer her og der. Ballen er jo tross alt rundt. Men 2 omgangen er helt forferdelig å se på, det så rett og slett ut som om at de hadde null tro på de de drev med. Hodeløse kyllinger som til og med klarerer ballen ut på sidelinjen 3(!) ganger ila 2 omgang.

                                    Jeg synes det er på tide å utfordre seg selv litt mentalt. Tørr å si at man skal vinne, at man er bedre, at man er sterkere. Jeg bare tar meg i å bli så inni granskauen irritert over intervjuer før kamp, hvor spillere sier at de HÅPER på en god kamp, SATSER på en god kamp, KRYSSER FINGRENE for en god kamp. Mentalt gir dette deg lov til å holde tilbake. Sånn har det pågått i føkkings 6-7 år nå. På tide å gro noen baller snart! Dyer så det jo etter bare en jævla trening. Dette laget mangler og trenger selvtillit.

                                    Sorry for at jeg er sykt negativ, men dette er realiteten. Jeg håper det snur, og at ikke de nye spillerene som er kommet inn ikke blir smittet med samme mentalitet før det er for sent. Som har vært tralten de siste årene. Vi har faktisk nå en veldig god stall, la oss håpe de tørr.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4264

                                      #78
                                      Stabæk er en jævla møkkaklubb!

                                      For øvrig bør folk se intervjuet med Lennartson lenger ned i saken. Etter å ha fått kampen i dag litt mer på avstand forstår jeg at dette var totalt bingo. Lehne Olsen kalte banen en "sandkasse", og der var han nok inne på noe. Helt uforståelig at NFF legger første serierunde til den jævla potetåkeren.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 02.04.2019, 03:06.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2278

                                        #79
                                        RB gir DG og Dyer det glatte lag. Selv synes jeg Dyer var ok. DG usynlig. Kanskje ikke så rart når hele kampen bestod av å konkurere i hvem som kunne tuppe ballen lengst og høyest.

                                        Må si jeg stiller meg kritisk til årets oppkjøring. Det har ikke vært spilt inn en fast 11'er eller et mønster. Kommer tydelig frem igår hvor alle løper rundt som hodeløse kyllinger og tupper ballen
                                        i alle himmelretninger. Faktum var at når vi begynte å bli slitne så begynte STB å få til litt av spillet sitt, hvis sier meg at kampen igår hadde to prioriteter. Ikke tape og ikke bli skadet. Er nok en god grunn til at Sheriff ikke kom inn og Smara satt på tribunen. Lenny så nok for seg en slik batalje.
                                        Det ser ikke ut til å være en annerledes plan i spillet enn Arne-ball. Ligge kompakt og slå kontra. Dessverre for oss er vi svekket når det kommet til kontringsegenskaper. Enn så lenge har DG, Moses og Øde langt igjen den energien Erling la igjen. Øde er dog nærmest.

                                        Håpet på åpning med 6p. Men dette laget trenger nok tid for å sette seg. Kan bli en døll vår og kanskje brukbar høst. Ser for meg 4 etter 3 kamper. Seier hjemme mot Ranheim og rundspilt av avdanka-LSK deretter.



                                        Kommentar

                                        • Dumbo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2004
                                          • 462

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          RB gir DG og Dyer det glatte lag. Selv synes jeg Dyer var ok. DG usynlig. Kanskje ikke så rart når hele kampen bestod av å konkurere i hvem som kunne tuppe ballen lengst og høyest.
                                          Enig med deg i at Dyer var ok. Men når jeg ser at RB mener i sin omtale av dommeren at Pedersen skulle hatt straffespark, så stiller jeg spørsmål ved hvor mye fotballkunnskap de egentlig har.



                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎