Cupen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 456

    #41
    Det eneste positive med dagens kamp er at spillere som Ødemarksbakken, Brenden, Gustafsson med flere endelig fikk mulighet til å matche seg mot jevnbyrdig motstand.



    Kommentar

    • Marit
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2010
      • 885

      #42
      Salquist tar ihvertfall selvkritikk og legger seg fullstendig flat da, det er enda noe. Men det er fortsatt en uke i skammekroken, sånt skal ikke skje.
      Andas in och andas ut
      Orkar jag så orkar du

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #43
        Salquist ødelegger muligheten for å dra noe særlig positivt - utover avansement, av kampen.

        Dyer viser at han er den eneste med kvalitet ut på der. Igonen Sheriff, Melgalvis og Bacay med 90 min. Gustafson ikke akkurat imponerende, men får sin første scoring.

        Salquist legger seg forøvrig flat etter kampen.

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1454

          #44
          Opprinnelig skrevet av BD
          Slike folk vil man ikke ha med seg i krigen. Håper han tar første båt hjem.
          Like klokt som reaksjonen til Salquist.. korttenkt i kampens hete..
          Godt at LSK til slutt vant, og så får han stå over neste cup-kamp. I tillegg så lærer han noe.. noe hans reaksjon i ettertid også viser.


          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 456

            #45
            Hvordan er egentlig reglene for karantene? Tidligere var det slik at man måtte sone i samme turnering som man fikk rødt kort. Men i følge Joacim Jonsson mister Salquist de to neste seriekampene.

            Lillestrøms Tobias Salquist sparket ned en motstander da eliteserieklubben slet mot Gjelleråsen på nivå tre.


            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2253

              #46
              Får håpe på en "blessing in disguise". Nå går antagelig Sheriff inn sammen med Kippe i midtfrorsvaret, og så må det komponseres noe nytt på midtbanen og topp
              Last edited by kunden; 01.05.2019, 19:26. Begrunnelse: spesifisering

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                #47
                Kan takke Lehne Olsen for dette avansementet. Dyer også god igjen. Synes også at Sheriff og Baccay skal få godkjent+. Sistnevnte mener jeg bør ha en stor fremtid i klubben. Minner om en Christian Gamboa (på motsatt side).
                ..................

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Videre på tre dødballer og god dommerhjelp. Talentløse holdninger avsløres igjen, ikke bare av Salquist, men utrolig at Rafn lar seg affisere av tilrop fra hovedtribunen på en tredjedivisjonsarena. Flaks for oss at Bjørndalen og Kaasa ikke fikk 90 min for hjemmelaget, førstnevnte viste på ti minutter hva våre kantspillere ikke er i nærheten av, brukte Sheriff som rundingsbøye.

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1199

                    #49
                    Om Tobias må sone i serien for et rødt kort i cupen er helt høl i hue. For meg er det ingen logikk i det, og hva slags argumentasjon NFF har for denne regelen vil jeg tro de selv har problemer med å stå inne for

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      #50
                      Hvis han får én kamps karantene (lite trolig), så er det kun 2.runde han må sone (ettersom vi gikk videre). Blir det flere kampers karantene (høyst sannsynlig) så blir det 2.runde og seriekamper.
                      Han spiller garantert ikke i helga. Blir overrasket om han får tre kamper karantene, så da skal ikke RBK-kampen gå fløyten.
                      Morten

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 456

                        #51
                        Om det er regelen under "Utvisning i NM-kamper" som gjelder, så kan det vel tolkes som om Salquist får mulighet til å hvile i neste runde i cupen samt kampen mot Glimt. Forutsatt at han får 2 kampers karantene. Får han 3 kamper så ryker også matchen mot RBK.

                        "Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i første obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen."








                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Det røde kortet var soleklart, selvsagt får han tre kamper. Heldigvis er en av dem en ny cupkamp.

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5089

                            #53
                            Dette er den riktige paragrafen i Reaksjonsreglementet.: https://lovdata.no/dokument/NFFF/nfffor/2014-03-09-2

                            § 4-15.Utvisning i NM-kamper
                            (1) Spiller som blir utvist i NM-kamp har karantene fra å spille neste NM-kamp i samme aldersklasse med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.
                            (2) Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i første obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen. § 4-14 (3) gjelder tilsvarende for den del av karantenen som ikke skal sones i NM-kamp.
                            (3) Hvis soning i pågående NM ikke er mulig, skal soningen skje i første obligatoriske kamp(er) for klubbens førstelag i samme aldersklasse etter utvisningen. § 4-14 (3) gjelder tilsvarende.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5089

                              #54
                              Forøvrig var det sønnen til Tommy Steine han sparka ned. Samme mann som fikk to gule i dag, uten at dommer viste det røde.

                              Kommentar

                              • AG-3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 1081

                                #55
                                Lsk overgangsvinnere sto det å lese i tabloidavisene før seriestart. Særlig... en ny gjeng med spillere ingen andre vil ha og en superspiller med slitasjeskade i kne. Snakk om sekk full av katter.....
                                Så jevnbyrdige ut med Gjelleråsen i dag. Pinlig gjeng.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Dyer er en god signering, Salquist likeså. Hovedproblemet er det massive lasset med dødvekt som allerede var her og som man med flere eksempler har klart å binde seg til over flere år. Med elleve mann klarer vi kun ved en anledning spille oss ut bakfra mot denne typen motstand, kun Dyer viser ro og evne til å vende spillet og se konstruktive løsninger. Og hvorfor ikke satse videre på Baccay når alternativene i posisjonen er en samlet grå masse?

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2501

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Videre på tre dødballer og god dommerhjelp.
                                    Dommerhjelp?
                                    Fra der jeg sto, så dytten av Ødemarksbakken ut som en veldig klar straffe som dommeren bare vinket videre.
                                    Hadde dommeren gitt gule kort for etterslenger og seine taklinger før midtveis i andreomgangen, hadde Gjelleråsen hatt minst én spiller utvist.
                                    Steine gjorde det til en livsstil å komme seint inn og gå rett i kroppen uten å prøve på ballen. Først på Salquist, da han fikk det røde, men etterpå på Baccay, som ble sendt ut over sidelinja, og på Rafn og Dyer, At han slapp unna med det gule på overtid burde være nok til å gi dommeren karantene.
                                    Flaks for oss at Bjørndalen og Kaasa ikke fikk 90 min for hjemmelaget, førstnevnte viste på ti minutter hva våre kantspillere ikke er i nærheten av, brukte Sheriff som rundingsbøye.
                                    Sistnevnte brukte ti sekunder på å gå rett i ryggen på Dyer, som burde gitt gult, så det kortet han fikk etter to minutter skulle vært rødt.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5089

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Steine gjorde det til en livsstil å komme seint inn og gå rett i kroppen uten å prøve på ballen. Først på Salquist, da han fikk det røde, men etterpå på Baccay, som ble sendt ut over sidelinja, og på Rafn og Dyer, At han slapp unna med det gule på overtid burde være nok til å gi dommeren karantene.
                                      Jeg var sikker på at Steine fikk sitt andre gule på overtid. Sjekka fotball.no, og der sto han faktisk oppført med to gule rett etter kampen. Nå er det endra til bare ett. Vet ikke om jeg gidder å se gjennom kampen på nytt dog..

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1358

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                        Like klokt som reaksjonen til Salquist.. korttenkt i kampens hete..
                                        Godt at LSK til slutt vant, og så får han stå over neste cup-kamp. I tillegg så lærer han noe.. noe hans reaksjon i ettertid også viser.
                                        Ja, fyren bør vel få en sjanse til. Men jeg er svært skeptisk til fyren etter det han gjorde i dag, så han har mye å bevise. Hvis Salquist er så svak mentalt at han ikke klarer å holde seg unna sånt 20 minutter ut i en cupkamp mot Gjelleråsen, er det ikke en fyr du kan stole på i kampene i eliteserien. Og hvis ikke særdeles svak mentalitet var årsaken til oppførselen hans, gir han rett og slett bare faen i laget. Noe som er enda verre.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1358

                                          #60
                                          Etter retningslinjene får han 3-6 (velfortjente) kampers suspensjon.

                                          https://www.fotball.no/lov-og-reglem...siplinarsaker/

                                          4. Karantene i 3 – 6 kamper gis ved grove forseelser som bl.a.:
                                          a) å sparke eller slå hvis spillet er avbrutt eller foregår et annet sted på banen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎