Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Til de som styrer forumet: Jeg tror flere orker å lese og delta på forumet, om dere innfører det samme som FB - det vl si muligheten til å unngå å se innleggene til enkelte debattanter.
    Delvis enig. Jeg tror ingen I "LSK FAMILIEN" er interessert i jamringen din !!
    Dette er en kamptråd!



    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      At LSK faller ned på godset på sitt værste nivå med å spille seg ut bakfra er for jævlig. Kampen burde i alle fall fremstå for alle parter som en realitetssjekk på hvor vi står. Heldigvis så tillater ikke åråsen på mange mange uker lignende spill.....

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2278

        Ble bekymret allerede under/etter treningsmatchen mot KBK. Og det er ikke mye fremgang å spore siden den kampen. Jo, deler av andre omgang var ikke så verst. Da kjempet vi jevnt med S08, men satt hele tiden med følelsen at de enten hadde et ekstra gir eller at vi kom til å selge oss i form av feilpasninger eller feil vurderinger når det gjelder inngripen. Ikke for å være så jævlig negativ men ser man helt klinisk på dette så virker vi veldig svekket siden ifjor. De som har kommet inn for å erstatte Matthew og Erling er enn så lenge laaaangt unna nivået de hadde - selv på en under middels sesong for de å være. En annen bekymring er at vi sakte men sikkert blir en mer og mer grå masse, hvis hadde vært fint om vi bestod av 11 terriere som jobbet så fråden spruta, men det luntes i alle ledd og det virker helt tilfeldig hva som skjer utpå der. Håper selvsagt disse dommedagsprofetiene ikke slår til, men klarer ikke helt se hvordan vi skal unngå å blande oss inn i bunnstriden. Mot molde håper jeg inderlig vi får inn Sheriff og Krogen /Brenden fra start og innstillinga til Brenden hos samtlige. Maric får unødvendig kritikk. Synes han var en av våre beste.
        Men jeg fatter og begriper ikke hva som var meninga med å tiki-taka'e seg ut av forsvaret når midtbaneleddet ikke ville være med på leken. Trengte ikke akkuratt lokke S08 frem. De stod med 4 mann på 20m. Som Svesengen nevnte under en av treningskampene - dette kommet til å koste et par baklengs i løpet av sesongen.

        Kommentar

        • lsk_rob
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2016
          • 139

          Ordentlig drittkamp, bare å ta lærdom av denne og se videre. Dommeren hjalp heller ikke med å gi samtlige 50/50 dueller som frispark til hjemmelaget, og jeg synes DAP skulle hatt straffe når han blir dratt ned i feltet av en S08 spiller som holder brytegrep på han. Backene våres er helt krise, DG må virkelig "opp i ringa". Får se videre og ta med seg det positive, at vi spiller oss opp i 2. omgang, jeg ser absolutt bedring i det Dyer leverte, samt at vi har 4 poeng fra 3 kamper hvor vi tok 0 poeng i tilsvarende oppgjør ifjor. Men det må virkelig skjerpes mot plastikk FK om en uke!!!!

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            At LSK faller ned på godset på sitt værste nivå med å spille seg ut bakfra er for jævlig..
            Og hva er alternativet for å bli et bedre lag, og har vi engang spillerne til å spille knokkelfotball? Avstandene i laget er altfor store og det er i praksis umulig å kontrollere kamper i en slik formasjon med et slikt utgangspunkt. Vi får en leksjon i utførelse av 442 av Sarp, selv om de er enda mer direkte enn Lennartsson ønsker vi skal være. Vi mangler spillere med lagånd, mot, besluttsomhet, tempo, posisjonering og bevegelse.

            Bakke snakket før kampen om at formasjoner hadde liten betydelse, om det var en tre- eller firebackslinje så ville (ving)backene alltid være avgjørende brikker i eget spill i form av støtte offensivt. Vi får ingenting overhode fra backene våre, de har mer enn nok med den defensive posisjoneringa, og kommer de seg over midtstreken så handler det om rene kamikazeoppdrag løpende med ball som oftest ender i brudd imot.

            Skal våre backers svakheter skjules, og lagets svakeste punkter generelt, så må det inn enda en spiller sentralt på midten.
            Last edited by GIFKanari; 15.04.2019, 09:21. Begrunnelse: Skriveleifer

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3314

              Bommer på formasjon og laguttak i går, Jörgen. Både Moses og Lehne fikk svært lite å jobbe med på topp i går da midtbanen ble overkjørt og det var store rom mellom sentrale midtbanen og forsvaret. Lett å være etterpåklok, men skulle gjerne hørt begrunnelsen for hvorfor vi ikke kjørte 4-5-1 i går slik det har blitt antydet at vi skulle prøve mot gode kunstgress-lag. Skulle gjerne sett Krogstad for Moses fra start i går på midten. Ville balansert mye. I går fikk MLN og Zachariassen diktere spillet, og de gangene vi vant ballen var det alt for store avstander mellom lagdelene, da spesielt i 1.omgang. Bedret seg i 2.omgang, men alt i alt en meget skuffende kamp. Har de (Jörgen, Arild) ikke lært noe fra fjoråret? Kippe på kunstgress blir dessverre for seigt og han virker direkte ukomfortabel da tempoet rett og slett blir for høyt. Igjen fikk vi se Rafn på venstre ikke fungerer, og Haakenstad viser igjen at han ikke holder godt nok nivå. Smarason kan ikke komme fort nok tilbake, det er hvertfall sikkert. Jeg håper virkelig Guastafsson har mer å by på, for de tre første kampene har virkelig vært tamme greier.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3136

                Denne kampen tapte vi på grunn av elendig coaching. Sarp spilte akkurat slik alle (unntatt Jørgen åpenbart) visste på forhånd, og vi stiller med en formasjon som passer maksimalt dårlig til å møte det - til tross for at vi har øvd på alternativene. Trist.

                Så er det selvfølgelig enkeltspillere som har mye å gå på, høyresiden var skrekkelig.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Helt fair at Kippe foretrekkes i en forventa langball- og duellbonanza. Samtidig, hvis målet virkelig er utvikling, så er man nødt til å risikere noe og foredra andre ferdigheter, alt ettersom hvilken type motstand man møter. Og det f.eks. Sandberg kanskje først og fremst har utmerket seg på er en evne til å lese spillet og posisjonere seg riktig, som også gjør at han kan vinne dueller han i utgangspunktet ikke skal kunne. Og med han ved siden av Salquist har vi langt større muligheter til å variere vårt eget spill og fremstå tryggere i oppspillsfasen.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2852

                    Opprinnelig skrevet av daf

                    Delvis enig. Jeg tror ingen I "LSK FAMILIEN" er interessert i jamringen din !!
                    Dette er en kamptråd!


                    Du mener det er jeg som jamrer i kamptråden (og i de fleste andre tråder) når vi innimellom taper? Okei.....

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                      Du mener det er jeg som jamrer i kamptråden (og i de fleste andre tråder) når vi innimellom taper? Okei.....

                      Det er helt innafor å mene at LSK gjorde en elendig kamp i Sarpsborg. Spillerne er enige i den slutningen. ref .RB
                      Ditt bidrag er å kritisere supportere som uttrykker at de har sett akkurat det.
                      Hvis noen /(du) er storfornøyd etter gårsdagens forestilling er det helt greit at du uttrykker det på forumet. Må gjerne begrunne det da.
                      Det er meningsutvekslingen som gjør forumet lesverdig.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2852

                        Opprinnelig skrevet av daf


                        Det er helt innafor å mene at LSK gjorde en elendig kamp i Sarpsborg. Spillerne er enige i den slutningen. ref .RB
                        Ditt bidrag er å kritisere supportere som uttrykker at de har sett akkurat det.
                        Hvis noen /(du) er storfornøyd etter gårsdagens forestilling er det helt greit at du uttrykker det på forumet. Må gjerne begrunne det da.
                        Det er meningsutvekslingen som gjør forumet lesverdig.
                        Det er sjølsagt helt innafor å mene at LSK gjorde en dårlig kamp i Sarpsborg. Jeg mener også det. Det er også innafor å ha meninger om enkeltspilleres form og innsats. Men du har sikkert registrert at det er enkelte debattanter som gnåler på samme poenget om og om igjen, gjerne med 10-15 innlegg om stort sett den samme elendighetsbeskrivelsen i kamptråden under og etter kampen, men da stort sett bare når vi taper. Når vi av og til spiller bra og/eller vinner, er det oftest knyst fra den kanten. Jeg kjenner personlig minst 10 stykker som ikke lenger gidder å følge eller bidra mer på kfl.no på grunn av den kontinuerlige klaginga og elendighetsbeskrivelsene. Det får være nok å bevitne en dårlig kamp av LSK. Og få sitert elendighetsbeskrivelsene på forumet av søpla-bekjente. "Den og den er så og så ræva og det skriver dere sjøl på deres eget supporterforum". Det gidder jeg ikke. Muligheten for å blokkere vekk de mest negative debattantene hadde gjort det mer attraktivt for meg å sveipe innom forumet også når det innimellom går til helvete. Så kan dere som ikke liker at jeg har større lojalitet til LSK enn til kfl og av og til gir uttrykk for det, blokkere meg. Helt fair.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3136

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          Men du har sikkert registrert at det er enkelte debattanter som gnåler på samme poenget om og om igjen, gjerne med 10-15 innlegg om stort sett den samme elendighetsbeskrivelsen i kamptråden under og etter kampen
                          Stemmer 100%, og er ufattelig demotiverende i lengden.

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            Det som ER demotiverende er å lese en kamptråd og finne ut at folk diskuterer hverandre i stedet for kampen, så det slutter vi med nå. Forumet diskuterer vi også andre steder enn i kamptråden.

                            Stray Cat
                            moderator.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3306

                              Kamptrådene blir fort følelsesmessige utladninger, spesielt når det går dårlig. De utbruddene som kommer der er mer i affekt, så det er for min del greit. Når det skrives i andre tråder, og kanskje spesielt spillertråder, så er det greit å underbygge påstandene sine.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2278

                                Frustrasjonen har lagt seg. Positiv igjen På tide med ny kamptråd med spinnville analyser

                                Kommentar

                                • Langballa
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2014
                                  • 321

                                  Alle må også huske at vi mangler stjerna vår. Han som kan være match avgjørende i alle kamper.

                                  Kommentar

                                  • armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 736

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Frustrasjonen har lagt seg. Positiv igjen På tide med ny kamptråd med spinnville analyser
                                    Enig! Vi møtte et sabla bra sammensveiset og vanskelig hjemmelag. Svært få som ikke sliter der nede nå. Vi spiller som regel veldig bra hjemme mot Molde. Har trua!!

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎