Kamptråd: Lillestrøm SK - Molde

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    #61
    Når vi har to spisser og tre midtbanespillere som jukser med den defensive jobben, så blir det fort press på forsvarsfireren vår.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #62
      Opprinnelig skrevet av vermu
      Nå må folk begynne å puste.

      1.Baneforholdene er så dårlig at det ikke lar seg gjøre å spille "fin" fotball.
      2. Dermed blir kampplanen å gjøre det enkelt. Ikke miste ballen i farlige posisjoner. Slå langt.
      3. Vi spiller jevnt med seriefavoritten. Heller ikke Mole klarer å spille "fin" fotball.
      4. Dyer lider spesielt under sånne forhold. Han er en ballspiller.

      Jeg er helt enig med Lennartsson når det gjelder kampplanen under disse forholdene. Nei, det er ikke pent å se på. Men det er enda styggere med balltap etter baltap på egen halvdel.
      Men det jeg setter et spørsmålstegn ved, er at skal du bruke denne taktikken, så må du ha spillere som passer i denne.
      Synes derfor at Dyer må benkes i neste, til fordel for musklene til Sheriff. Gustafsson kan per idag ikke spille kant.
      Legger du opp til en om mulig enda mer primitiv stil i neste hjemmekamp kunne du knapt ønsket deg en verre motstander enn FKH. Løsningen er ikke å bli enda mer Arne, løsningen er å legge bedre til rette for spillerne som skal være tunga på vektskåla for oss, til tross for at underlaget ikke er optimalt.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4375

        #63
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Legger du opp til en om mulig enda mer primitiv stil i neste hjemmekamp kunne du knapt ønsket deg en verre motstander enn FKH. Løsningen er ikke å bli enda mer Arne, løsningen er å legge bedre til rette for spillerne som skal være tunga på vektskåla for oss, til tross for at underlaget ikke er optimalt.
        Enig i det. Hvis vi fortsatter å bidra til knokkelkamper så serverer vi Haugesund en gavepakke som vi neppe klarer å stå i mot. I det minste må vi bestemme oss for hva vi ønsker. Akkurat nå fremstår vi som en mellomting uten særlig suksess. Det er meningsløst å stille opp begge stopperne og DAP på egen 16-meter ved utspill når ballen uansett flyr over hodene på midtbanefireren, og det åpenbart legges opp til at det ikke går an å spille fotball på denne banen. Grusomme arbeidsforhold for TLO som utallige ganger må gå feilvendt i luftduell med Molde sine stoppere. Ganske utrolig at vi har grodd fast i denne formasjonen uten den aller viktigste brikken i laget.
        ..................

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #64
          Hvis banen gjør det håpløst å spille fotball, skal vi heller ikke prøve å gjøre det. Da må det spilles primitivt i de kampene det gjelder. Og skal det først spilles primitivt - skal det også gjøres mest mulig primitivt.

          ( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3120

            #65
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

            Ja, det DG har gjort så langt har f.eks. Brenden drevet med i flere år. Så svensken skal få litt mer tid av meg. Til og med saltokastene kan ikke skjule det.
            Det handler litt om forventninger, selvfølgelig. De fleste regnet vel med at Brenden skulle trenge litt tid fra langt ned i divisjonene. DG kom inn som "ferdig vare". Selvfølgelig trenger han som alle andre tid, men sammenlign med f.eks våre to dansker. Tidvis brilliante begge to, og etter kort tid. Jeg forventer ikke mirakler, men DG har vist null så langt. Det er ikke et punkt hvor det er mulig å se fremgang, hverken når det gjelder plassering, mottak, pasninger, skudd etc. Jeg hadde trodd DG var bedre enn Brenden, men pr i dag er han langt svakere. Skal han da få kamp etter kamp, i håp om at det blir bedre, eller skal vi fokusere på de spillerne som er best pr i dag?

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              #66
              Synes heller ikke noe om pipingen mot Erling. En fin fyr, som har lagt ned en formidabel innsats for LSK i mange år.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Hvis banen gjør det håpløst å spille fotball, skal vi heller ikke prøve å gjøre det. Da må det spilles primitivt i de kampene det gjelder. Og skal det først spilles primitivt - skal det også gjøres mest mulig primitivt.

                ( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)
                Men da må du i det minste klare å gi eksempler på hva vi har å tjene på å bli mer primitive. Finner du i det hele tatt en eneste statistikk på at dette er veien å gå? Fremstår det fornuftig å la omtrent den eneste som scorer mål for oss kjempe om snøballer godt unna mål, når han konsekvent scorer sine spillemål godt innafor sekstenmeteren? Er dødballene våre noen annet enn en gjennomgående vits? FKH scoret idag alle sine tre mål på dødball, ja til og med på langt innkast som for oss med Brenden aldri har skapt så mye som en registrert målsjanse. I dag taper vi gjentatte dueller på et langt utspill forut for 0-1, og Rafn er på god halvdistanse og setter i tillegg rævva til på skuddet til Eikrem. Som forøvrig var det fjerde forsøket Molde fikk på upressa avslutning rett utafor vårt felt.

                Lua i hånda mot et spillende lag, gud bedre da hva vi har i vente mot arbeidskollektivet FKH. Vår kanskje aller største arbeidshest finner ikke engang treneren plass til i laget.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2253

                  #68
                  Voldsomt så mye fremsnakking om drittlaget FKH det var i denne tråden da. Nesegrus beundring av laget som får oss på vinnersporet iår. Eller ihvertfall en seier igjen.
                  Det er ingen som kommer til å utspille oss på Åråsen så lenge banen er i den tilstanden den er i nå, og for oss var det antagelig en fordel mot molde at den var i en slik forfatning.
                  Nå bør Lenny perfeksjonere kick og mæl taktikken frem imot arrabarrane og også sette inn de rette spillerene for maks utbytte av en slik stil.
                  Når det er sagt blir det en traurig sesong å se på oss hjemme, ikke få servert den sedvanlige tiki-taka fotballen vi er kjent for.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7004

                    #69
                    Denne Gustavsson er en pussig skrue. Ikke klarer han å få med seg ballen forbi en motspiller, etter hvert i går klarte han ikke engang å dempe den. Klarer heller ikke å gå i press, noe som er ganske forbløffende. Tror ikke han på noe tidspunkt var nærmere enn tre meter når en Molde-spiller hadde ball i går. Og han kostet penger. Det er ganske sykt. Heller Fredrik Krogstad sju dager i uka, det samme mht Sheriff og Dyer. Hvis dette er nivået til svenskene er det bare å sende dem rett hjem igjen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2082

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Synes heller ikke noe om pipingen mot Erling. En fin fyr, som har lagt ned en formidabel innsats for LSK i mange år.
                      Helt Enig , Karma at han scora da....

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1199

                        #71
                        DG må benkes snarest hvis ikke mister Lennartson fort troverdighet. Dyer ser jeg litt mer potensiale i men han er en utlånsspiller som snarest må styrke dette laget noe han foreløpig ikke gjør. Trenden etter kun 4 kamper er lett å kjenne igjen, Hengehoder,skuldertrekk og et kroppssråk som ikke oser av vinnervilje og offermentalitet. Kippe pustet og peset etter 10 minutter og så for første gang på lenge gammel ut. Maric utstråler ingen ting annet enn en hvilken som helst mann bakerst. Årets beste så langt. Mats Haakenstad
                        Last edited by maxpayne; 23.04.2019, 07:39.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3309

                          #72
                          Virker som spillerne ikke veit hvordan de header en ball. Hver gang gikk den rett opp i lufta og til en Molde-spiller. Fascinerende, men grenseløst irriterende.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2829

                            #73
                            Hva har skjedd med matta og banemanskapet egentlig? Vi har i mange år hatt landets beste matte. I år er den værre enn Nadderud. Pinlig. Har middelmådigheten nådd det eneste vi faktisk har vært best på? Tapermentaliteten gjennomsyrer klubben så til de grader
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3269

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av vermu
                              Hvis banen gjør det håpløst å spille fotball, skal vi heller ikke prøve å gjøre det. Da må det spilles primitivt i de kampene det gjelder. Og skal det først spilles primitivt - skal det også gjøres mest mulig primitivt.

                              ( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)
                              Nytter ikke å bruke Brenden, Ødemarksbakken, Gustafson, og til dels Dyer, dersom vi skal vinne duellkampen. De blir for svake i det defensive arbeidet. La de heller hvile nå og bruk Sheriff og Krogstad. Ayagwa ser også ut til å kunne ta for seg i duellene. De førstnevnte kan heller brukes når forholdene ligger til rette for at de kan lykkes.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4375

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                Hva har skjedd med matta og banemanskapet egentlig? Vi har i mange år hatt landets beste matte. I år er den værre enn Nadderud. Pinlig. Har middelmådigheten nådd det eneste vi faktisk har vært best på? Tapermentaliteten gjennomsyrer klubben så til de grader
                                Jeg tror det er fordi det var altfor kaldt i siste serierunde i fjor (5-10 minus), og man fikk ikke tatt det vedlikeholdet som kreves når man "pakker bort" banen på grunn av kulda. Nå har det også vært minusgrader om nettene inntil påskeuka, og det hjelper ikke på. Tror og håper den kommer seg kjapt. Mot Haugesund vil den sikkert være dårlig fortsatt men til Rosenborg hjemme bør det være bedring.
                                ..................

                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                  Jeg tror det er fordi det var altfor kaldt i siste serierunde i fjor (5-10 minus), og man fikk ikke tatt det vedlikeholdet som kreves når man "pakker bort" banen på grunn av kulda. Nå har det også vært minusgrader om nettene inntil påskeuka, og det hjelper ikke på.
                                  Samme som Hveding blir sitert på i RB i dag, i tillegg til at man ikke fikk sprøyta, slik at det enkelte steder har utviklet seg sopp. Litt flaut, i tillegg til at dette nå skal brukes til å legge press på LSK for å bytte dekke. "Jammen, sparer penger også, jo!".. F... off, wankers!
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 284

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Wanker

                                    Samme som Hveding blir sitert på i RB i dag, i tillegg til at man ikke fikk sprøyta, slik at det enkelte steder har utviklet seg sopp. Litt flaut, i tillegg til at dette nå skal brukes til å legge press på LSK for å bytte dekke. "Jammen, sparer penger også, jo!".. F... off, wankers!
                                    Det er vel ikke noe særlig å tjene på å bytte underlag for oss? Hvor mye billigere i drift er kunstgress? Det blir uansett ikke aktuelt på Åråsen før NFF påbyr det.

                                    En lærdom til neste gang gresset er dårlig er jo å male det slik som de gjorde på Nadderud. Jeg syns Åråsen har fått mer kritikk enn Nadderud selv om "gresset" der (det var vel egentlig mest sand) var mye verre.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7004

                                      #78
                                      Legger vi om til kunstgress, tror jeg jammen ikke jeg gidder å gå på Åråsen mer.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Wanker

                                        Samme som Hveding blir sitert på i RB i dag, i tillegg til at man ikke fikk sprøyta, slik at det enkelte steder har utviklet seg sopp. Litt flaut, i tillegg til at dette nå skal brukes til å legge press på LSK for å bytte dekke. "Jammen, sparer penger også, jo!".. F... off, wankers!
                                        Klubben bør komme på banen og forklare dette i detalj og bruke muligheten til å få en skikkelig debatt i gang rundt naturgress/plastikk. For det er ingen tilfeldighet at faktumet at Åråsen som kamparena i flere år på rad har vært i topp tre hva gjelder kvalitet på underlag helt utelates hos plastikkmafiaen. Man må ta kampen nå, for det er ingen hjelp å få fra hverken NFF eller Eurosport eller de anglofile kommentatorer som nå plutselig bryr seg om norsk fotball på sosiale medier. Agendaen bør være lett gjennomskuelig for alle som har sett utviklinga her.

                                        Sist gang NFF uttalte noe offentlig om dette var det vel Semb som sa at målet var en 50/50-fordeling, det sier jo sitt om fraværet av debatt.

                                        Kommentar

                                        • Ivailo Kirov
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jul 2012
                                          • 62

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Denne Gustavsson er en pussig skrue. Ikke klarer han å få med seg ballen forbi en motspiller, etter hvert i går klarte han ikke engang å dempe den. Klarer heller ikke å gå i press, noe som er ganske forbløffende. Tror ikke han på noe tidspunkt var nærmere enn tre meter når en Molde-spiller hadde ball i går. Og han kostet penger. Det er ganske sykt. Heller Fredrik Krogstad sju dager i uka, det samme mht Sheriff og Dyer. Hvis dette er nivået til svenskene er det bare å sende dem rett hjem igjen.
                                          Er ikke uenig med deg, men la også merke til at de grodde fast på venstre siden i kampen mot Molde.
                                          Virker som han er helt uten selvtillit og hver gang det kom ett innlegg så var han altfor lagt over på feil side.
                                          Men han har nå fått 4 kamper fra start og man ser ingen forbedring og han skulle vel være ett "ferdig" produkt.
                                          Han burde etter min mening benkes mot Haugesund.

                                          Alex Dyer skuffer meg også.
                                          Mot Molde ble båd Dyer og Pedersen løpende rundt og fikk aldri noe tak i kampen synes jeg.
                                          Ingen av spillerne tar ned ballen men sparker den på første touch uten mål og mening. Var mye tennis frem og tilbake.
                                          "Det er de gule som spiller spillet"

                                          Sitat : Kong Haakon

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎