Kamptråd: LSK-Haugesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3136

    #81
    Lennartson er helt på jordet. Å fortsette i 442 uten Smarasson, med halve laget ute av sine beste posisjoner, er helt vilt. Og klippekortet til DG kan han grave ned bak Åråsen. Brenden er også klar for benk.

    Positivt med seier. Positivt med den beste stopperen som har vært på Åråsen siden gudene vet når. Positive innhopp fra spillere uten klippekort (Melgalvis og Sheriff). Positivt med en strøken avslutning fra Ødemarksbakken.

    Men likevel, noen må ta en alvorsprat med Jørgen, en trener som er låst fast i et spillesystem er en trener som er på tynn is.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #82
      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      og backene får alt for mye kjeft som vanlig. Heldigvis er det fortsatt litt Arneball i ryggraden på contringsmålet.
      Dette er det dårligste backparet LSK har hatt antagelig så lenge de har vært i eliten og en stor del av grunnen til at 442 ikke fungerer. Og om det var noe som var skuffende under Arne var det nettopp kvaliteten på kontringene.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1206

        #83
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Dette er det dårligste backparet LSK har hatt antagelig så lenge de har vært i eliten og en stor del av grunnen til at 442 ikke fungerer. Og om det var noe som var skuffende under Arne var det nettopp kvaliteten på kontringene.
        Litt morsomt at du slakter løpssterke fotballspillere som LSK trenger sårt mens en relativt gammeldags midtbanespiller som DAP blir hyllet opp i skyene.

        Kommentar

        • armykanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 736

          #84
          Værre er det at Arnor er langt fra skadefri. Klubben vurderer nå å sende Smara til en spesialist i utlandet. Så bare å glemme han en stund. Sukk! :-(

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 872

            #85
            Ikke noen spesielt bra kamp, men 3 poeng og vi slipper å være i bunnstriden med søplelag som Rosenborg.

            Maric var matchvinner i dag, og det er fint å se Dyer blir bedre og bedre. Synes han har mange gode vendinger av spillet og ellers konstruktive pasninger. Sahlquist er fremdeles solid, selv om vi antageligvis ikke skal forvente noen kanoner fra 20 meter fra den kanten

            Litt mer bekymringsverdig at Sheriff ikke har helt rytmen når vi har ball. Som forventet tar han godt for seg i dueller, men fremover så det ut som han slet litt med å orientere seg og gjøre bra valg med ball. Håper at det bare er rust, og at det kan ordnes opp i med litt formasjonstrening og drilling gjennom uka. Regner med at DAP er ute minimum et par uker, forhåpentligvis ikke så mye mer.

            Positivt innhopp av Melgalvis i dag også, så pigg og kvikk ut

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              #86
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Dette er det dårligste backparet LSK har hatt
              Tja, skal vi snakke ræva backer er det for min del lite som slår Lars Kristian Eriksen på venstreback. Også Jesper da, men det er liksom så selvsagt.
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7021

                #87
                Enig i at Lennartsons strategi er uforståelig. Backene våre er så rævva at vi ikke har annet valg enn å bruke midten. Rafn på høyre er ok. På venstre er han helt ufarlig. Haakenstad orker jeg ikke å snakke om. Svensken foran på siden hans er magisk nok enda dårligere. Flankene våre er akkurat like dårlige som i fjor. Øde er den eneste jeg har noen tro på.

                Griseflaks som vinner i dag. Dette kan ikke fortsette, her må det tas en alvorsprat!
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1320

                  #88
                  At enkeltspillere ikke har prestert bra nok så langt har helt klart sammenheng med at samhandlinga i laget er for dårlig. Den hadde jeg forventa at skulle bedre seg gjennom en vinter hvor de har trent mye på å utvikle eget pasningsspill..

                  Bevegelsesmønstrene i laget er for dårlige, da blir det vanskelig å spille god fotball også. Og selv om det er mange på forumet som vil ha en femmer på midten, tror jeg problemene stiller dypere enn valg av formasjon.

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 872

                    #89
                    Faen ta hvis Eurosport klarer å gi Maric karantene nå

                    Kommentar

                    • Tjodleif
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2017
                      • 848

                      #90
                      Haha, Eurossports "ekspertpanel" mener Maric skulle hatt rødt kort og straffe imot på overtid når han "slår" en haugalending i feltet. Dytt og ikke engang gult kort, tenker nå jeg.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7021

                        #91
                        Hvis det der er slag, er det mye slag som deles ut i barnefotballen i Norge
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • bema0806
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2011
                          • 521

                          #92
                          Er vel bare å vente seg en 3 kampers karantene nå. Typisk nff at de poengtere noe mot LSK.

                          Kommentar

                          • Egumen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2011
                            • 169

                            #93
                            Hva ble sagt i intervjuet med Maric?

                            Kommentar

                            • Tjodleif
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2017
                              • 848

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Egumen
                              Hva ble sagt i intervjuet med Maric?

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 169

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                Takk. Trodde det var noe som ble sagt i intervjuet, men skjønte det var "slaget" det ble snakket om.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2852

                                  #96
                                  Det var antakelig en litt voldsom dytt, en reaksjon på at FKH-angriperen holder eller klyper eller noe sånn. Det ser for meg ikke ut som noe knyttneveslag. Det er over hodet ikke noe grunn til at Maric skulle dytte (eller slå) uten at han ble voldsomt provosert av noe inne i feltet på forhånd. Men, dessverre, når Hulsker-kødden insisterer på at det er et knyttneveslag, så blir det "lett" for eventuelle folk i NFF som skal vurdere det "å se" det.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3314

                                    #97
                                    1.omgangen i går var faktisk enda svakere (trodde ikke det var mulig) enn Molde-kampen. Det er for meg uforståelig hvorfor Kippe og backene gang på gang skal slå langt på Brenden og TLO i hodedueller. Altså, slå opp på hodet til Brenden!? Greit banen fortsatt er dårlig, men det er da fullt mulig å spille fotball på matta. Heldigvis bedret det seg noe i 2.omgang.

                                    Dessverre stusser jeg på samhandlingene mellom backene våre og kantene, de virker helt ute av det alle sammen. Jeg tror ikke helt de veit hva de prøver på selv engang. Gustafsson opp som spiss i 2.omgang fungerte bedre enn de fire første kampene til DG. Burde scoret på sjansen aleine med Sandvik, ellers fryktelig (igjen) anonym. Er dette beholdninga etter 5 kamper er det bare å sette inn Melgalvis til neste. Dyer på oppadgående form, det er positivt og viktig. Sheriff synes jeg slipper for enkelt unna her inne, gjør selvsagt mye bra, men de håpløse tversoverpasningene som ble brutt flere ganger holder ikke på dette nivået. Hadde vi møtt et 4-3-3 lag hadde det vært kjørt. Heldigvis hadde Haugesund kun Wadji og innkastene/frisparkene til Stølås som eneste trussel.

                                    Deilig å se vi har fått en endelig nummer én bakerst. Måtte det fortsette. Strålende levert av Maric. Resten av laget fremstår dessverre for meg som tynn suppe, og det skuffer meg. Men vi står med 7p og midt på tabellen, så da er vi vel der vi skal være..

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2104

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      3 kamper uten og score. Planløst , skjønner ikke hva
                                      vi prøver på egentlig. Kan fort gå mange kamper til uten
                                      scorer. Og hvordan vi skal vinne flere kamper kan jeg ikke forstå?
                                      Ja så feil kunne jeg ta , bare minutter før Ødemarksbakken scora

                                      vi var griseheldige , men godt vi hadde marginene
                                      mes oss denne gang da. Men desverre må jeg fortsatt
                                      stå for å mene at dette er kanskje det svakeste laget
                                      vi har hatt , iallefall de 40 årene + jeg har fulgt LSK.

                                      vi må få DAP og Smarason klare snarest , om det skal bli noen poeng til fremover ,

                                      ellers skjønner jeg Ikke klaging over Salquist ?
                                      vår Klart beste spiller av de nye . Selv om det ikke
                                      bør bety kvalitet , så synes jeg han har vært posetiv, totalt.
                                      godt å se Sheriffen tilbake , men han hadde igår litt for mange grove balltap , ikke bra nok ...

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 462

                                        #99
                                        Det er mulig folk har litt feil forventninger både til laget og enkeltspillere. Etter å ha sett "Studio Åråsen" etter kampen forundrer det meg at enkelte med fullt navn sender inn spørsmål som vitner om fullstendig mangel på fotballforståelse. Alternativt at vedkommende sendte inn spørsmålet uten å ha sett kampen.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1206

                                          Fotball handler om mere enn offensiv samhandling, der har vi vært elendige så langt. Samtidig har vi ikke sluppet til all verdens bakover og selv om vi var litt heldige i går så sto ikke Maric bedre enn det som burde forventes av en eliteseriekeeper. Redninger på førsetolpe på skudd osv skal være keepermat i eliteserien. La oss håpe det fortsetter. 10 lag har sluppet inn flere mål enn oss så langt og de som er så heldige å vite litt om svenske trenere og svensk fotball i 442 så tror jeg Lennartson med glede prioriterer liten risiko kontra underholdning.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎