Bodø/Glimt - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjodleif
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 848

    Kamptråd Bodø/Glimt - Lillestrøm SK

    Utfordringene er mange før søndagens bortetur til Bodø:

    - Smarason er fortsatt ute, men kommer ifølge RB hjem fra Tyskland i disse dager med en lovende gjennomført behandling av kneet.

    - Kind er fortsatt ute (Husker ikke hvorfor i farta?)

    - DAP venter med kamp etter å ha fått skulderen ut av ledd sist runde.

    - Salquist pådro seg langvarig karantene i første cuprunde.


    Romerikes Blads 11-er (4-5-1):

    Maric

    Haakenstad - Rafn - Kippe - Baccay

    Gustafsson - Melgalvis - Sinyan - Dyer - Ødemarksbakken

    Lehne Olsen



    En meget eksperimentell oppstilling spås altså av RB. Jeg ble litt satt ut da jeg så Rafn på stopper. Hadde det ikke vært mye klokere å sette Sherfiff inn som stopper, og Krogstad på midten? Og disse forfallene tvinger altså frem en debut for Baccay? Den venstrefoten kan muligens uansett veie opp for manglende rutine. Gledelig å se Melgalvis tilbake. La oss håpe han setter igang poengformen igjen, nå som hopperkneet hans høres ut til å være bra igjen.
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 865

    #2
    Opprinnelig skrevet av Tjodleif
    Jeg ble litt satt ut da jeg så Rafn på stopper. Hadde det ikke vært mye klokere å sette Sherfiff inn som stopper, og Krogstad på midten? Og disse forfallene tvinger altså frem en debut for Baccay? Den venstrefoten kan muligens uansett veie opp for manglende rutine. Gledelig å se Melgalvis tilbake. La oss håpe han setter igang poengformen igjen, nå som hopperkneet hans høres ut til å være bra igjen.
    Jo, det er pussig. Kan jo være at mot et offensivt Bodø Glimt på hjemmebane så kanskje vi endelig får se noe spill på Gustafsson i bakrom. TLO er god på å vinne hodedueller og stusse videre, så hvis Gustafsson hadde fått beskjed om å løpe på alt så kunne han fått noen situasjoner alene med keeper. Men formen har jo vært så som så, så kanskje Haakenstad på høyre i stedet?
    Hvem som spiller på hvilken side av Melgalvis og Krogstad har jeg ikke noen veldig bestemt mening om, kan godt være at de burde bytta side.

    Rafn - Sheriff - Kippe - Baccay
    Gustafsson/Haakenstad - Melgalvis - Dyer - Krogstad - Ødemarksbakken
    Lehne Olsen

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1309

      #3
      Meget eksperimentell er ordet!

      Med DAP ute tror jeg også at Sheriff er den beste erstatteren som anker i 4-5-1, men det fører med seg at vi bare har Kippe igjen som midtstopper.

      Rart å spille med en femmer på midten og ikke få plass til Krogstad der, skulle gjerne sett ham som indreløper. Regner med at det betyr at formen hans fortsatt er dårlig etter skaden.

      Rafn som stopper kan bli spennende, det. Kam passe bra mot et lag som Glimt.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3891

        #4
        Våre tre beste spillere ute. Vi har vært langt fra imponerende i de første kampene. Alle tror vi er sjanseløse i denne kampen, men jeg har en følelse av at vi kan overraske. 0-2?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Hvem skal score målene her om TLO igjen skal fungere som et halvveis oppspillspunkt dypt i banen? Og om han vinner et langt oppspill og stusser videre, hvem i rødt (for anledningen) skal være der til å dra nytte av nedfallsfrukten? Det tegner seg raskt et velkjent bilde av et ultra baktungt LSK-lag og Lennartssons plan må drastisk forandre på gamle vaner om dette skal lykkes. Laget må i det minste tørre stå høyere og å være langt mer aggressive. Ellers blir det bare bølge på bølge imot.

          Men i det minste godt å se at Melgalvis ikke settes på kant, der har han ingenting å gjøre. Sentralt viste han i sine eneste godkjente kamper ifjor at han kan gjøre en jobb. Og ny tillit til Baccay selvfølgelig!

          Kommentar

          • Marit
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2010
            • 885

            #6
            Tja, tror det kan være lurt å beholde Sheriff på midten jeg. Den som vinner midtbanen, vinner kampen. Med forbehold om at Rafn ikke er komplett katastrofe som stopper da, det aner jeg faktisk ikke. Og med forbehold om at man ikke bare lemper lanballer fra forsvaret mot TLO da. Og med forbehold om at Aspmyra faktisk går an å spille på i mai.

            Mange forbehold her altså.
            Andas in och andas ut
            Orkar jag så orkar du

            Kommentar

            • Sovekanaris
              Medlem
              Møteplager
              • May 2011
              • 98

              #7
              Veldig usikker hvordan Rafn vil fungere i midtforsvaret. Har noen vært på treningene de siste dagene og sett om han har trent i den posisjonen?
              Sovekanaris / DJ Reload
              Årets tifobajas 2015.
              FuglaTIFO

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1199

                #8
                Litt rart å kjøre en Rafn som stopper framfor Sheriff synes jeg. Uten at jeg har sett treninger eller følger lagets hverdag så sånn, sett så skaper det for meg litt utrygghet med så mange endringer. En Dyer som defensiv midtbanegeneral, og med løpere som Melgalvis og Krogstad rimer mye bedre i mitt hode. Baccay på venstreback er fint, og med Rafn på høyreback ville det vært enda bedre.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9329

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Våre tre beste spillere ute.
                  Jeg har også ment det samme.

                  Men etter å ha tenkt meg om, er jo ikke det sant.

                  Smarason er ferdig.

                  Pedersen har ikke fungert like bra som i fjor, men han kommer(?).

                  Salquist har vært god, men nedsparkinga gir jo han 4 kamper han kan få terningkast 1 for, og da går snittet hans ned

                  In TLO we trust!

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3891

                    #10
                    Våre antatt tre beste spillere er ute, hvis du vil flisespikke. Det klubben og spillerne trenger nå, er støtte. Det er som kjent aldri for tidlig å gi opp, men personlig har jeg liten sans for å male fanden på veggen og fremstille det meste som håpløst. Det er sjelden jeg skylder på uflaks, men i år mener jeg klubben har hatt det, spesielt ifbm skaden til Smara.

                    Det er mulig du vet mer om Smárasons skade enn de fleste andre her, men din påstand om hans helse kan jeg ikke kommentere.

                    Når det gjelder Salquist, er det skremmende å se hvordan flere her inne er mer opptatt av å fordømme ham enn av å gi den unge mannen en ny sjanse og bidra til å bygge ham opp igjen. Om jeg ikke husker feil, var det vår mest rutinerte spiller som fikk "hjerneblødning" (to ganger?) i fjor?
                    Last edited by DoubleHi5; 05.05.2019, 10:37.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1309

                      #11
                      Det er sant. Og selv med de antatt tre beste spillerne ute skal laget vi stiller med være bra nok til å gi Glimt god kamp.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9329

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Våre antatt tre beste spillere er ute, hvis du vil flisespikke. Det klubben og spillerne trenger nå, er støtte. Det er som kjent aldri for tidlig å gi opp, men personlig har jeg liten sans for å male fanden på veggen og fremstille det meste som håpløst. Det er sjelden jeg skylder på uflaks, men i år mener jeg klubben har hatt det, spesielt ifbm skaden til Smara.

                        Det er mulig du vet mer om Smárasons skade enn de fleste andre her, men din påstand om hans helse kan jeg ikke kommentere.
                        Prøvde nå bare å være positiv rundt TLO her jeg, mens "alle" griner over trio'n som er ute!

                        "Smarason er ferdig" er selvfølgelig bare no udokumentert populistisk fjas fra meg, men er vel 1 mnd siden klubben oppdaterte noe som helst rundt situasjonen(?), og da gikk det i at "det blir bedre dag for dag". Håper da det!

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3891

                          #13
                          [QUOTE=knut;n933054]

                          Prøvde nå bare å være positiv rundt TLO her jeg, mens "alle" griner over trio'n som er ute!

                          Noen ganger kan motgang og "uflaks" motivere til en slags samling i bånn. Håper Maric fortsetter som Super-Mario, at TLO putter noen kasser og at laget generent, og de spillerne som nå får sjansen spesielt, hever seg og viser at vi er en klubb på rett vei!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #14
                            Laguttaket trenger ikke være riktig, det er ikke bekreftet, og Svesengen har en egen teori om at Melgalvis er foretrukket som en sikrere pasningsspiller enn Krogstad for å unngå brudd og kontringer. Det er ikke en dum teori, men da skulle jeg også gjerne visst hva Svesengen mener om Rafn som stopper. Hva skal han tilby i spann med Kippe? For en naturlig forlengelse med planen å unngå brudd og kontringer er at man i større grad kan spille av seg press og forsvare seg med ballen i laget.

                            Jeg ser at gamle vaner er vonde å vende, men jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke er mulig å gi Krogstad instruks om å gjøre ting enklest mulig med ballen, han skal ikke gjøre ting han ikke kan. Vi har mista en del kreativitet, og da må man i det minste sette innpå spillertyper som kan gå i krigen. Har man virkelig råd til å la være å bruke den kanskje fremste eksponenten for de egenskapene som man har? Er helt enig i at vi fortsatt har mulighet til å fronte en ellever som kan gi Glimt en kamp om poenga, og dette blir en så god test som Lennartsson kan få på at han har en plan B og kan se kvalitetene i spillerne sine utover en 442. Egentlig handler det ikke om formasjon heller, men å få det beste ut av hver enkelt spiller å legge til rette for det.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2810

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Laguttaket trenger ikke være riktig, det er ikke bekreftet,
                              "LSK-trener Jörgen Lennartsson vet ikke hvilke spillere som er tilgjengelig til søndagens kamp. Men at noen spillere kommer til å spille i uvante roller er han ganske sikker på." RB lørdag ettermiddag.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1309

                                #16
                                Betyr det at det er mulig at Pedersen spiller? Eller er det andre som er på vei tilbake, som SKM eller Sandberg?

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1309

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  Betyr det at det er mulig at Pedersen spiller? Eller er det andre som er på vei tilbake, som SKM eller Sandberg?
                                  Det gjør det ikke, ser jeg. Vi starter med RB sitt forslag.

                                  Kommentar

                                  • ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 285

                                    #18
                                    176cm (?) høye Rafn som midtstopper. Interessant. Tror LSK kan overraske.

                                    Kommentar

                                    • Nosferatu
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 641

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                      176cm (?) høye Rafn som midtstopper. Interessant. Tror LSK kan overraske.
                                      Roberto Ayala var ikke høyere enn 177. En viktig forskjell: han var midtstopper.
                                      Your importance in this world is incalculable.

                                      Now get some sleep.

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 865

                                        #20
                                        Diskusjonen om Rafn i denne tråden ble akkurat referert til på tv av kommentatoren

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎