Bodø/Glimt - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Ja, dette var ille. Uakseptabelt nivå. Svakt laguttak av Lennartsson med Rafn som stopper i stedet for Sheriff. Enda verre synes jeg laget han sendte ut i 2.omg var. Sheriff burde vært flytta ned. Rafn på h.back. Haakenstad ut. Melgalvis eller Krogstad sentralt, med Dyer som indreløper.

    Men denne kampen hadde vi tapt uansett. Vi må huske på at vi manglet de tre beste spillere pluss vår faste v.back. De fleste andre ut på der er det OBOS-nivå over.

    Å begynne å snakke om ny trener etter 6 serierunder blir totalt useriøst.

    Baccay eneste spiller som kan se seg sjøl i speilet.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3891

      Kanskje urettferdig å trekke frem én spiller etter en fadese som dette var. Likevel synes jeg at rbs beskrivelse av Haakenstads innsats er så episk at den må gjengis:

      Mats Haakenstad 1

      Hang ikke med Layouni. Horribelt svak, var som en rundingsbøye i store deler av kampen. Ikke i nærheten før 3–0. En kjegle kunne gjort bedre jobb enn ham før 4–0. Må benkes etter dette.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1199

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Kanskje urettferdig å trekke frem én spiller etter en fadese som dette var. Likevel synes jeg at rbs beskrivelse av Haakenstads innsats er så episk at den må gjengis:

        Mats Haakenstad 1

        Hang ikke med Layouni. Horribelt svak, var som en rundingsbøye i store deler av kampen. Ikke i nærheten før 3–0. En kjegle kunne gjort bedre jobb enn ham før 4–0. Må benkes etter dette.
        Latterlig å gi Haakenstad så mye skyld for dette tapet. 3-0 målet er jeg enig er svakt men det er andre som jogger etter i 40 meter før Haakenstad blir involvert. 4-0 målet er kun Dyer sitt. DG bør stå langt foran Haakenstad i benkekøen....

        Kommentar

        • Langballa
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2014
          • 321

          Opprinnelig skrevet av maxpayne

          Latterlig å gi Haakenstad så mye skyld for dette tapet. 3-0 målet er jeg enig er svakt men det er andre som jogger etter i 40 meter før Haakenstad blir involvert. 4-0 målet er kun Dyer sitt. DG bør stå langt foran Haakenstad i benkekøen....
          Sheriff burde vel satt inn en takling på 30meter i stedet for å løpe sammen med Glimt spilleren her...

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3308

            Det som overrasker meg mest er hvor liten fotballforståelse, ferdigheter med og uten ball og ikke minst det viktigste, innsats det er i dette laget. Der er vi uten tvil dårligst i ES. Jeg så Mjøndalen - Stabæk på lørdag, og selv Mjøndalen (selv om de ikke spiller den peneste fotballen) har en spillestil og et mønster som passer spillertypene de har til rådighet perfekt. Stallen er på papiret svak, men man kommer så utrolig langt med innsats. Hvorfor er innsatsen fraværende hos LSK, sesong etter sesong? Det jogges etter, selv noen få minutter ut i kampen. Hvorfor skal supportere bruke penger på dette laget år inn og år ut når spillerne ikke ofrer en mine? Er det rart det tynnes ut på Åråsen?

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              Opprinnelig skrevet av LS89
              Jeg så Mjøndalen - Stabæk på lørdag, og selv Mjøndalen (selv om de ikke spiller den peneste fotballen) har en spillestil og et mønster som passer spillertypene de har til rådighet perfekt. Stallen er på papiret svak, men man kommer så utrolig langt med innsats. Hvorfor er innsatsen fraværende hos LSK, sesong etter sesong?
              Særdeles godt poeng, og er nok resultatet av at det ikke stilles krav. Når en spiller som DG starter uke etter uke uten å ha vist NOE SOM HELST positivt, så sniker det seg inn en følelse av at det ikke er så farlig. VI har typer som gir alt uansett - TLO er et stjerneeksempel - men de er altfor få. Og Jørgen virker mer og mer som den hyggelige kosebamsen vi massakrerte 7-0 i gymsalen for ikke så mange sesonger siden. Det er liksom ikke så farlig, Jørgen blir ikke sint, stiller ikke krav. Selv han må nå ha fått med seg at Haakenstad og Gustafsson er en katastrofal kombinasjon som ikke ville ha stått seg i OBOS engang. Om noen av de to starter neste kamp er troen på prosjekt Lennartsson dødt for min del.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2253

                RB modererer børsen på Håken:

                Kommentar

                • Grankanari
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2018
                  • 125

                  Vi trenger å dra på shopping til sommeren. Kan noen som har peiling hjelpe Lennartson og han godeste Mesfin? Skal ikke nevne navn på enkeltspillere, men vi har i alle fall 3-4 spillere som bare må ut -å de må byttes ut med mye bedre spillere. Lennartson har vært flink med å ordne DAP og Smarason, og til dels Salquist. Et lag med så mange svake ledd får ikke blitt bra, uansett om man får på noen gode enkeltspillere. Alt stopper i de svake leddene.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7004

                    Jeg syns jo faktisk vi har en bra sentrallinje i Maric, Salquist, DAP, Smarris og TLO, dette er en halv ellever. Når vi ikke har noe reelt banespill skyldes jo det at kvaliteten på alt som er rundt disse er bedriten. Når mer enn en av disse er borte faller kvaliteten desto mer. Tre av dem er ute mot Rosenborg, do the math. I tillegg er Gustavsson en skivebom av episke dimensjoner. Siden han er rask, kan det vel hende at han kan brukes som spiss. Men dersom både han og Haakenstad får ny tillit mot RBK kan vi like gjerne gi opp hele prosjektet. Han har ennå ikke bidratt med noe i det hele tatt.

                    Og når skal Ayagwa egentlig ta nivået? Han har vært i klubben i et drøyt år nå. Hvis han ikke er god nok er det vel bare å sende ham hjem?

                    En mulig oppspilling mot trønderpakket: Maric; Rafn, Sheriff, Kippe, Baccay; Krogstad, Ayagwa, Dyer, Øde; TLO, Moses.

                    Jeg vet da pokker. Ser ikke for meg at vi har penger til å hente noe eller sende Lennartson på dør uansett. Jeg klamrer meg til et par halmstrå:
                    -Matta på Åråsen har ikke vært egnet til fotball foreløpig, spillet har vært deretter
                    -Vi har manglet vår viktigste spiller, og manglet tre mann i sentrallinja i Bodø (og antakelig mot RBK)
                    -Vi har ennå ikke møtt noen av nedrykkskandidatene
                    -Smarason blir forhåpentligvis spilleklar før sommeren (?)
                    -Dyer er her bare til sommervinduet åpner, vi kan bruke lønna hans på en spiller som kanskje funker
                    -Baccay har vist at det bare er å sette ham i elleveren, slik at Rafn kan spille høyreback og Haakenstad kan sitte på tribuna (på Strømmen stadion, helst).
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Jeg syns jo faktisk vi har en bra sentrallinje i Maric, Salquist, DAP, Smarris og TLO, dette er en halv ellever.
                      Det er helt riktig. I tillegg er Rafn god på høyre back, Ødemarksbakken på venstre kant, og Krogstad både her og der. Og Baccay virker meget lovende.

                      Så helsvart er det ikke.

                      At det virker slik skyldes i stor grad Lennartsson, som nå må begynne å vise litt fotballklokskap, og ikke ta ut svenske bomkjøp på autopilot.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎