Kamptråd: Mjøndalen - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Kamptråd: Mjøndalen - LSK

    Kort tid før neste kamp 16. Mai. Fotballens festdag og alt det der, og vi skal til gamle Nedre Eiker stadion, eller Isaksen eller hva de kaller den i disse dager. Mjøndalen har startet sesongen ganske bra, men bør være overkommelige. Uavgjort mot Tromsø og S08 er mindre sterkt og sterkt, og seire mot Stabæk og Godset er respektabelt. Det som bekymrer meg er kollektivet de klarer å sette sammen.

    Håper vi starter med følgende lag:

    Maric
    Rafn-Sheriff-Salquist-Baccay
    Melgalvis-DAP-Dyer-Ødemarksbakken
    TLO-DG

    Stopperparet vårt blir nok Salquist-Kippe, men ønsket står. Kippe klarer seg fint mot Occean, men mot Molde startet de med Brustad som jeg tror passer dårligere for Frode. Krogstad kan ta plassen til Melgalvis uten at laget nødvendigvis blir svekket. Ellers er det lite med alternativer. Ødemarksbakken har ikke blomstret som jeg hadde håpet, men det blir forhåpentligvis bedre etterhvert som Arnor spiller mer. Regner med at Smarason spiller ca. 30 min denne kampen dersom alt ligger til rette for det. Tror denne kampen blir toneangivende for sesongen. 3 poeng og vi kan etablere oss på øvre halvdel, men med tap er vi fort nede i sumpa.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7003

    #2
    Mjøndalen spiller vel fortsatt rugby. Mot dem syns jeg Kippe burde spille, det blir vel den mest fysiske matchen vi spiller i år. Neppe en kamp å risikere knærne til Smarason, håper som du skriver han maksimalt får et innhopp den siste halvtimen. Håper også Krogstad får sjansen på høyre, han er en bedre spiller enn Melgalvis. Dette er en må vinne-kamp for oss.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9329

      #3
      Får Mjøndalen en tidlig ledelse har vi veldig god sjanse til poeng!

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1199

        #4
        Ødegårdsbakken måtte ut på lørdag pga skade. Spørs om han er tilgjengelig om det er en strekkskade e.l
        Da tipper jeg det blir Krogstad og Melgalvis på kantene

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          #5
          Her gjelder det å være på i trynet fra start og ikke gå i fella. Vi er et mye bedre lag enn Mjøndalen, men taper hvis vi ikke er 100%. Tipper vi starter med samme lag som sist, men Salquist inn for Sheriff. Krogstad er vel ganske nære å ta plassen til Melgalvis også. Vil tro at Arnor starter på benk igjen. Bedre at han starter hjemme mot Odd på søndag, enn å slippe han ut i den fysiske bataljen her. Det kommer til å bli mye dødballer og lemping inn i feltet, så da vil jeg ha Kippe på laget i denne kampen, selvom jeg mener at han sakte men sikkert bør fases ut av dette laget for raskest og best mulig utvikling. Disse kampene skal og må vinnes for å unngå sumpa!
          ..................

          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 456

            #6
            [QUOTE=_Jonern;n933408. Disse kampene skal og må vinnes for å unngå sumpa![/QUOTE]

            Spesielt siden vi med all sannsynlighet taper de to neste kampene - mot Odd og Vålerenga.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1199

              #7
              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Her gjelder det å være på i trynet fra start og ikke gå i fella. Vi er et mye bedre lag enn Mjøndalen, men taper hvis vi ikke er 100%. Tipper vi starter med samme lag som sist, men Salquist inn for Sheriff. Krogstad er vel ganske nære å ta plassen til Melgalvis også. Vil tro at Arnor starter på benk igjen. Bedre at han starter hjemme mot Odd på søndag, enn å slippe han ut i den fysiske bataljen her. Det kommer til å bli mye dødballer og lemping inn i feltet, så da vil jeg ha Kippe på laget i denne kampen, selvom jeg mener at han sakte men sikkert bør fases ut av dette laget for raskest og best mulig utvikling. Disse kampene skal og må vinnes for å unngå sumpa!
              Jeg har sett 4 Mjøndalen kamper i år og jeg mener disse lagene er jevnbyrdige. Mjøndalen som hjemmelag er favoritter i mine øyne men det er klart at denne kan vinnes på en god dag.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                #8
                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Jeg har sett 4 Mjøndalen kamper i år og jeg mener disse lagene er jevnbyrdige. Mjøndalen som hjemmelag er favoritter i mine øyne men det er klart at denne kan vinnes på en god dag.
                Det er jeg uenig i. Når vi har skadefri tropp så er vi bedre enn de, uten tvil. Mjøndalen er et lag som spiller med en utrolig enkel og gammeldags filosofi. De er totalt avhengige av maks entusiasme i laget og normalt sett er det lettere å holde det trykket oppe i starten av sesongen enn når ting har roet seg litt. Det samme så vi sist gang de var oppe. Da slo de blant annet RBK hjemme på våren og var høyt oppe, før lyset ble slukket og de rykka rett ned. Når du kun har en streng å spille på så blir du avslørt ganske fort. Jeg mener i tillegg at vi har vært langt unna å prestere på vårt beste, spillemessig sett. Med Arnor tilbake vil det bli betydelig bedre håper og tror jeg.
                ..................

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Mjøndalen spiller vel fortsatt rugby. Mot dem syns jeg Kippe burde spille, det blir vel den mest fysiske matchen vi spiller i år. Neppe en kamp å risikere knærne til Smarason, håper som du skriver han maksimalt får et innhopp den siste halvtimen. Håper også Krogstad får sjansen på høyre, han er en bedre spiller enn Melgalvis. Dette er en må vinne-kamp for oss.
                  Dersom Mjøndalen spiller med Occean på topp er jeg enig i at Kippe skal krige mot han, men jeg er redd Brustad kan utfordre han på farten. De har også Brochmann som er en dribler av rang, så jeg er ikke nødvendigvis med på at det er kun fysikk i det laget. De er likevel helt avhengig av max. innsats, men dersom de mobiliserer så taper vi dersom vi ikke er med fra start. Nivåforskjellen er ikke så stor, hvis det i det hele tatt er noen. Et entusiastisk Mjøndalen kan lage krøll for oss med den formen vi har vist så langt. Er redd det blir tettere enn jeg håper på.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    #10
                    Dere glemmer alle
                    Solholm Johansen, et monster på dødball

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      #11
                      Artig å kon
                      statere at det kun er Kippe og Maric som har spilt samtlige 630 min så langt. Med tanke på alt snakket om at det ville bli begrenset spilletid på Frode i år :-)

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Mjøndalen er et lag som spiller med en utrolig enkel og gammeldags filosofi. De er totalt avhengige av maks entusiasme i laget
                        Det høres ut som Arne Erlandsen er involvert hos Mjøndalen.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7003

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Artig å kon
                          statere at det kun er Kippe og Maric som har spilt samtlige 630 min så langt. Med tanke på alt snakket om at det ville bli begrenset spilletid på Frode i år :-)
                          Det er vel femte år på rad at det er snakk om at Kippe "neppe spiller så mye, men er en god mann å rotere med".
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • bema0806
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2011
                            • 521

                            #14
                            Det er vel slik at de beste spillerene spiller?

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4375

                              #15
                              RB tipper 4-5-1. Ødemarksbakken sliter litt med hamstringen men er trolig med i troppen. Kippe og Smarason på benk også. Ble ikke noe mindre usikker på denne kampen hvis dette laguttaket stemmer. Fadesen i Bodø sitter dypt i ennå. Riktignok er dette laget bedre komponert. Backrekka er ganske ung vil jeg si, men det blir spennende å se Salquist og Sheriff sammen.

                              Maric

                              Rafn - Sheriff - Salquist - Baccay

                              DG - Melga - DAP - Dyer - Brenden

                              Lehne

                              ..................

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3308

                                #16
                                Brenden må gjerne bevise nå at han holder ES-standard nå..

                                Litt overrasket over at Kippe evt. blir vraket, går utifra at Occean starter denne. Men Salquist står vel ikke veldig tilbake for Kippe fysisk, samtidig kan det være et historisk veiskille vi er vitne til nå.

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 865

                                  #17
                                  Hvis lagoppstillingen stemmer er jeg happy med at man ikke skyver Rafn over på venstre for å kjøre Baccay fram på ving (som vel er det eneste alternativet hvis man ikke ville erstattet Ødemarksbakken med Brenden?).

                                  Litt merkelig å ikke se Krogstad hvis vi kjører med 4-5-1, men tanken er vel kanskje at Melgalvis og Dyer skal fore respektive vinger og TLO i Smarason sitt fravær?

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1309

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    RB tipper 4-5-1. Ødemarksbakken sliter litt med hamstringen men er trolig med i troppen. Kippe og Smarason på benk også. Ble ikke noe mindre usikker på denne kampen hvis dette laguttaket stemmer. Fadesen i Bodø sitter dypt i ennå. Riktignok er dette laget bedre komponert. Backrekka er ganske ung vil jeg si, men det blir spennende å se Salquist og Sheriff sammen.

                                    Maric

                                    Rafn - Sheriff - Salquist - Baccay

                                    DG - Melga - DAP - Dyer - Brenden

                                    Lehne
                                    Ikke særlig positiv til denne lagoppstillingen jeg heller. Uvant formasjon, nok en nykomponert backfirer og ingen Kippe.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2252

                                      #19
                                      Går dette galt blir det et lurveleven her inn når ikke Kippe spilte bak og Sheriff på midt, som jeg mener burde være selvskrevent. Men Lenny er professoren

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13240

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        RB tipper 4-5-1. Ødemarksbakken sliter litt med hamstringen
                                        Her finnes et fullgodt norsk ord, nemlig det medisinsk godkjente "skinkestrengen". Ellers kan det virke som han sliter med ettervirkningene etter en harrytur på Godisfabrikken....


                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎