Kamptråd: vålerenga if - Lillestrøm SK, 25.5.19, kl 1800

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2277

    Kamptråd: vålerenga if - Lillestrøm SK, 25.5.19, kl 1800

    Liten interesse rundt klubben som virker som et synkende skip. Finnes det noen der ute fortsatt med glød?
    Kan spillerne trylle frem litt magi og guts i en av kampene som betyr aller mest?
    NAV og Oslos kommunes kjæledegge er i vinden og har vel aldri vært større favoritter mot oss enn det de er i denne kampen.
    Det må vi utnytte til vår fordel. Gå ut som mot Odd (de første 10).
    Her vil det ikke bare nytte å ligge lavt, men gutta må opp tæra, lese og følge løp og veggspill.
    Dette er heller ikke kampen for hasardiøse utspillinger fra forsvaret. Men velg no-nonsene klareringer ved minste fare. Ihvertfall
    så lenge vi holder uavgjort eller leder.
    TLO liker ikke å spille aleine på topp men i denne kampen blir han pent nødt til det, så lenge vi holder uavgjort eller leder.
    Ser gjerne en 5'er på midten der DAP, Smara og Krogstad er sentralt. Øde og Brenden på hver sin kant.
    Baccay har ikke gjort seg bort, men har hatt det hett på backen mot formidabel motstand (Rashani og en anne fyr i annen kamp hvis navn er visket ut fra minnet).
    Egentlig hipp som happ. Håkenstad er bedre offensivt og bedre løpskapasitet. dr.philos.fotb Lenny får ta ansvar velge rett mann.
    På andre backen forventer jeg Rafn som var vår beste mot Odd. Maric bak er selvskreven selv etter en noe slurvete opptreden sist, der utsparkene gikk i alle himmelretninger.

    Lenny påpekte at kampene mot vif og bart hadde høy prioritet foran denne sesongen. Ingen tvil om at de er en motivasjonskatalysator. Et tap er katastrofe og vil
    antagelig kjøre oss under streken. En sier kan bli et turning point for laget og supporterne. Begge er utrolig skuffet over seriestarten som foran sesongen så ganske
    lovende ut.
    Dessuten bør det være motivasjon å revansjere to forsmedelige 0-1 tap ifjor. To kamper der vi like godt kunne ha vunnet begge.

    Tips & jinx: 1-3 (TLO 2, Smara. Kippe lager trøsteselvmål så klux har noe å gleed seg over de også)…










  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 870

    #2
    Opprinnelig skrevet av kunden
    Tips & jinx: 1-3 (TLO 2, Smara. Kippe lager trøsteselvmål så klux har noe å gleed seg over de også)…
    Kippe er ikke aktuell før kampen mot Viking etter (u-)landslagspausen, så da blir det 0-3

    Gruer meg voldsomt til denne, er redd for at vi blir slakta av et søpla-lag som er i monsterform for tiden. Men, disse kampene skal leve sitt eget liv, så jeg håper at det gjelder nå også. Turen tar jeg uansett, om ikke annet så er det en kjempeanledning til å få ut litt frustasjon ved å skrike på dommer, motstander, motstsander-fans, ballgutter og alle andre som ikke er LSK.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7020

      #3
      Er gudskjelov i konfirmasjon når denne kampen spilles. Det blir 100 % radio- og medietaushet til helga er over. Vi kommer til å bli slaktet.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3313

        #4
        Her er det bare å gå i dekning, hi, bunker, potetkjeller, etc., for her kommer det til å smelle. Dette kan fort bli stygt. Hva er det styggeste tapet LSK har i nyere tid mot vif?

        Edit: ser vi tapte 4-1 i 2010: https://www.soccerway.com/matches/20...ningen/889403/

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3134

          #5
          Mange gode innspill fra Kunden i forhold til lag, men Brenden bør definitivt bli på benk. Backene til NAV er fysisk ganske robuste, så Brenden kommer til å fly over taket i første takling. Selv om han ikke har imponert nevneverdig han heller, så fortrekker meg Megalvis.

          Vi er for snille sier Lennartson. Vel, er det en kamp hvor jeg forventer (og krever) at de trøkker til, så er det i denne.

          Vår beste sjanse ligger i at NAV synes de er verdens beste lag selv.

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 396

            #6
            Her blir det stygt uansett hva man setter utpå der. Her blir det skader på nøkkelspillere, 2 røde kort og en svett Maric som henter baller bak seg.

            Kommentar

            • Grankanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2018
              • 125

              #7
              Edjuke satt på Åråsen å observerte forsvaret vårt mot Odd. Han satt nokk å gned seg i hendene. Fysj, dette blir brutalt. Også på en kjempe kort, godt vannet plastbane. Neineinei.

              Kommentar

              • bema0806
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2011
                • 521

                #8
                Etter det vif viste mot Eidsvoll i dag så lover det særdeles dårlig for oss på lørdag.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2277

                  #9
                  Hittil har det vært fullstendig mangel på fandenvoldskhet i laget vårt. Selv når vi ligger dypt skjærer motstandera igjennom lagdelene våre som en kniv i varmt smør. Fraværende duellkraft på dødballer. Mye å ta tak i. Kanskje fikk gutta en opptur mentalt sett med et fint resultat idag og forhåpentligvis fyres de opp av at det er derby, og ettersom vif er i dytten blir det sikkert nesten fullsatt stadion. Hvis det finnes noe tak i dette laget er dette kampen å bevise det i.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2104

                    #10
                    Har alltid gledet meg til disse oppgjørene mot svina.Men denne gang bare gruer jeg meg .
                    Det vondeste er at jeg har en bror er som er blå , kommer aldri til å få fred

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2277

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      Har alltid gledet meg til disse oppgjørene mot svina.Men denne gang bare gruer jeg meg .
                      Det vondeste er at jeg har en bror er som er blå , kommer aldri til å få fred
                      DNA-test er kanskje på sin plass

                      Kjenner meg igjen. Har flere blå kompiser, både vif og Stabæk, så vet hvor ille der å tape disse, og disse forbanna meldingene som tikker inn.
                      Etter tapet på Intility ifjor skulle jeg heldigvis ut for å se CL-finalen, hvis ikke er jeg redd noe inventar måtte kasseres. Etter x antall trøstepils åpnet
                      tlf for å konstantere at de mest kjente meldingsappene hadde alle tosifret med notifikasjoner.. Da var det bare å bestille en ny ...

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        #12
                        Vil beskrive det som en liten sensasjon dersom vi skulle klare å vinne her. Vi har 3 seire på de siste 30 bortekampene på kunstgress. En skrekkelig statistikk som neppe blir bedret på lørdag, dessverre. Får vi med oss poeng så er jeg fornøyd. De første 20 minuttene blir viktig å stå i mot, så vi forhåpentligvis kan spille oss inn i matchen med litt selvtillit.

                        Angående formasjon så håper jeg vi velger den mest vanlige, 4-4-1-1. Vi har sett skrekkelige ut i plan b, og selv om det nok ville funket bedre med Arnor inn i 5'eren så er det risikabelt da laget neppe har spesielt god selvtillit i den formasjonen. Kjør det vanlige og den vi har vært best i.

                        Når det gjelder laguttak så er det flere spørsmålstegn. Valg av backer ett av dem og jeg er veldig usikker på om det er riktig å velge Baccay her. Han har gjort det ålreit men har fått kjørt seg når motstanden er god. Tror kanskje det er lurt å velge mer rutine i et derby med Rafn og Haakenstad. Vingene til søpla er kreative og gode så vi vil trolig få kjørt oss her uansett. Viktig at kantene bidrar defensivt her. De 11 jeg ville valgt er;

                        Maric

                        Haakenstad - Sheriff - Salquist - Rafn

                        Melgalvis - Krogstad - Pedersen - Bakken

                        Smarason - TLO

                        Jeg frykter det vil gå for fort for svenskene og benker dem. De har også vært fryktelig tafatte i mange kamper og det har vi ikke råd til her. Inn med spillere som vet hva dette betyr. Hvis vi på en eller annen rar måte skulle lede så kan Gustafsson vurderes som bakromsspiss etterhvert. Smarason kan trekkes ned på midten, Krogstad ut på kant og Melga ut f.eks.
                        ..................

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 870

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Når det gjelder laguttak så er det flere spørsmålstegn. Valg av backer ett av dem og jeg er veldig usikker på om det er riktig å velge Baccay her. Han har gjort det ålreit men har fått kjørt seg når motstanden er god. Tror kanskje det er lurt å velge mer rutine i et derby med Rafn og Haakenstad. Vingene til søpla er kreative og gode så vi vil trolig få kjørt oss her uansett.

                          ...

                          Jeg frykter det vil gå for fort for svenskene og benker dem. De har også vært fryktelig tafatte i mange kamper og det har vi ikke råd til her. Inn med spillere som vet hva dette betyr. Hvis vi på en eller annen rar måte skulle lede så kan Gustafsson vurderes som bakromsspiss etterhvert. Smarason kan trekkes ned på midten, Krogstad ut på kant og Melga ut f.eks.
                          Jeg tror vi kommer til å få juling uansett, og da kan Baccay like gjerne spille og få derby-erfaring. Hvis det stemmer at han er ganske kald mentalt så klarer han seg neppe noe dårligere enn Haakenstad. Jeg er mer skeptisk til Sheriff enn Baccay, for å være helt ærlig. Og jeg vil ha Rafn på høyre back, der han hører hjemme og er god.

                          Ellers enig i at svenskene kan benkes, og at Gustafsson hadde vært en fin spiller å hive innpå hvis vi ønsker å ha en bakromsspiss. Spørsmålet jeg stiller meg er om han har den mentale tryggheten til å putte mål på samme måte som han gjorde det i cup-kampen. Det første målet er en glimrende avslutning på en kontring, og det andre er et herlig frekt "goalgetter-mål" hvor han bare sniker seg inn på riktig sted og dytter ballen inn. Hvis han ikke blir stressa av at det er en helt annen kamp så hadde det vært gull, vi pleier ikke være bortskjemt med at spissene våre scorer på "enkle muligheter"

                          Når det gjelder midtbanen så tror jeg den eneste sjansen vår er å sørge for at kampen blir en krige-kamp, og vi klarer å være aggressive på midtbanen (... ). Beklageligvis er aggressivitet på midten ikke noe varemerke for tiden, men jeg kan ikke se noen annen strategi for å ta denne kampen. Hvis kampen blir avgjort av det beste banespillet så blir det en vond kveld for oss.

                          Kommentar

                          • Menotti
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2019
                            • 1

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Mange gode innspill fra Kunden i forhold til lag, men Brenden bør definitivt bli på benk. Backene til NAV er fysisk ganske robuste, så Brenden kommer til å fly over taket i første takling. Selv om han ikke har imponert nevneverdig han heller, så fortrekker meg Megalvis.

                            Vi er for snille sier Lennartson. Vel, er det en kamp hvor jeg forventer (og krever) at de trøkker til, så er det i denne.

                            Vår beste sjanse ligger i at NAV synes de er verdens beste lag selv.
                            "Brenden taklet over taket" = Frispark,Rødt kort, og VIF med 10 mann..."

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3134

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Menotti

                              "Brenden taklet over taket" = Frispark,Rødt kort, og VIF med 10 mann..."
                              Ja takk, hadde vært verdt det!

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3303

                                #16
                                Skal heldigvis jobbe i helgen, så jeg må ta kampen på tv. Føles greit, men håper at vi kan overraske. Mitt laguttak baseres på å spille kontringsfotball på det mest kyniske og hvile spillere med skadenistorikk. Fullstendig klar over at dette virker kontroversielt.

                                Maric
                                Rafn-Sheriff-Salquist-Baccay
                                Melgalvis-Pedersen-Krogstad-Dyer
                                Moses-DG

                                Her gjelder det å ligge lavt og la Dyer slå ball i bakrom. Usikker om Dyer er den rette, men tenker hvile Smarason fra start slik at han er klar til kampene videre. Bakken virker for svak defensivt i forhold til kantene til søpla, men er usikker på om Dyer er bedre. Dersom vi gir bort noen mål, så er det duket for Smarason og TLO tidlig.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3313

                                  #17
                                  Så du vil vrake vår toppscorer og beste spiller i TLO? Det er notert men jeg er glad det ikke er du som tar ut laget.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3134

                                    #18
                                    Du og du som jeg savner en skikkelig slugger på midten, en som ikke tar P & P (Piss or Prisoners)

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2104

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      DNA-test er kanskje på sin plass

                                      Har lenge tenkt tanken ja på det ja
                                      Men så lenge jeg fikk utdelt hjernen for begge , så skal han få fortsette å ha en å se opp til

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4262

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Du og du som jeg savner en skikkelig slugger på midten, en som ikke tar P & P (Piss or Prisoners)
                                        Har en drøm om at vi henter hjem Bonke, på lån med opsjon om ikke annet. Har kun spilt en håndfull 90-minuttere siden overgangen til Malmö.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎