Lillestrøm SK - Viking FK - Åråsen Stadion - 16.juni 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 863

    #61
    Og hafsås mener det samme etter at han har sett situasjonene på nytt. Gratulerer!

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Høiland er et fittetryne, men et fittetryne med vinnervilje. Kippe viser ikke tydelig nok at han blir tatt og Viking slipper unna med gult kort. Lua i hånda.
      Nå må du gi deg. Skal Kippe ha pepper for at han ikke ligger å ruller rundt på banen? Hva slags fotball vil du ha? Dette skal dommer ha ansvar for å se og dømme deretter. Det gjorde han ikke.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #63
        Opprinnelig skrevet av ynnor
        Dommeren mener han gjorde rett etter å ha sett den om igjen. Da kan han jo ikke få dømme mer. At man kan reglene bør være minstekrav.
        Håpløst! Hvor langt unna midtstreken skal en spille være for å ha en " åpenbar målsjanse?.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1206

          #64
          Tidenes jinx fra Mefsin som forrige kamp så for seg gode penge på Lehne Olsen i sommer. Nå er det bare å åpne lommeboka hvis neste sesong skal tilbringes i eliteserien. Daniel Pedersen sitt skuddforsøk etter ca. 80 min oppsumerer det meste om hans sesong så langt.

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 871

            #65
            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
            Og hafsås mener det samme etter at han har sett situasjonene på nytt. Gratulerer!
            Han meldte også at han likte å komme til å Åråsen på grunn av stemningen og "engasjementet". Og kommenterte at han håpet at det engasjementet kom til å fortsette på Åråsen. Og jeg tenker at det er vel ganske garantert at det blir "engasjement" hvis Hafsås dukker opp på Åråsen igjen

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2114

              #66
              Enig. Vil bare legge til at Viking skulle hatt rødt, vi kunne fått straffe og flaksescoringa til Viking rett før pause, mens vi ikke fikk mål like etterpå (hvordan er det mulig?)

              Hafsås kan sendes til Bjørnøya med Svein Ludvigsen

              Opprinnelig skrevet av OlaG
              Jeg vil ikke leve i en verden hvor Frode Kippe overspiller etter en takling for at noen skal få kort. Faen heller.

              Jeg er møkk sur etter den kampen her, men klarer ikke å få meg til å skjelle ut verken spillere eller trener. Hele kampen blir ødelagt av han inkompetente gnomen som er den eneste på hele stadion som klarer å komme frem til at det var frispark (nei!) og (rødt (nei!) kort (nei!).

              Frem til 0-2 står kampen og vipper, og det kunne like gjerne gått 1-1 som 0-2. Når det blir 0-2 (fordi vi rett og slett er i mindretall på en dødball) så går lufta ut av både gutta på banen og oss på tribunen. Jeg skulle selvfølgelig gjerne sett at moralen i laget er så sterk at de hadde klart å stå kampen ut, men etter å ha spilt mer eller mindre jevnt med Viking med en mann mindre på banen i godt over 50 minutter så skjønner jeg at det blir tomt på tanken.

              Så jes. Drit skuffa, fly forbanna, men jeg sto igjen og klappa for spillerne etter kampen i dag. Noen ganger føler jeg at jeg har rett til å være skuffa av dem, i dag følte jeg meg skuffa med dem.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                Nå må du gi deg. Skal Kippe ha pepper for at han ikke ligger å ruller rundt på banen? Hva slags fotball vil du ha? Dette skal dommer ha ansvar for å se og dømme deretter. Det gjorde han ikke.
                Nei, han trenger ikke foreta Neymarrulling, men vise tydelig at han blir tatt. Spillerne prøver, og lykkes, i å påvirke dommeren i hver eneste kamp. Du har ingenting igjen for å spille snill i situasjoner som kan avgjøre en kamp. Her står vi altfor ofte igjen med det korteste strået, motstanderen er smartere. Man kan hate det så mye man vil, det er en del av spillet. Det er påfallende at vi kun har fremstått litt på kanten og tydelig inspirerte i omtrent alle aspekter av spillet i en eneste kamp i år, mot erkefienden. Og det er en stor del av det som forklarer mangelen på vinnermentalitet som gjennomsyrer LSK.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3303

                  #68
                  1. Hafsås bør være ferdig som dommer.
                  2. Sheriff klønet det til, men ryddet opp. Både på banen og i media. Skulle aldri vært utvist.
                  3. Kippe lå faktisk nede lenge til han å være. Å hevde at han skulle ligget lengre blir for dumt.
                  4. Kampen blir ødelagt av dommeren.
                  5. Gutta skal ha honnør for innsatsen. At vi slipper inn to mål på dødball blir litt symptomatisk da Viking ikke hadde noe sjanser i banespillet tross to mann mer.
                  6. Begynner å bli glad i TLO og DG. Har vært kritisk til begge, men nå begynner de å vise hva som bor i dem.

                  Dette er hva jeg tar med fra kampen. Ellers så er denne kampen bare å glemme fortest mulig.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7020

                    #69
                    Finnes det noen grunker på bok til sommervinduet? Dyer pisser off og takk og lov for det, men her må det hentes iallfall én skikkelig spiller som kan heve laget. Smarason ser ut til å være kronisk sjuk og halvskadd, og uten TLO ser jeg ikke at vi kommer til å score et eneste mål.

                    Hafsås burde få betongsko og svømme med fiskene etter avgjørelsen mot Sheriff. Det må være noe av den aller svakeste dømmingen jeg har sett noen gang. Pikken Høiland er nærmere gult for filming enn han er å få frispark i den situasjonen. Dette må få konsekvenser for Hafsås, det skal faen ikke være mulig. En rekruttdommer ville fått en solid strek i boka for å ha tatt den beslutningen der i G15.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2277

                      #70
                      I kampens hete er det klart mulig å gjøre feil. Men hva med assistentdommerne? Men når Hafsås etter kampen ser sikkert situasjonen om og om igjen og fortsatt påstår avgjørelsen var korrekt. Da kan faktisk ikke mannen fotball. Han graver med andre ord sin egen grav. NFF kan ikke la dette passere.
                      Jeg lurer forøvrig på hva som var utslagsgivende? Jeg er sikker at han blåser når Høiland faller. I det Sheriff mister kontroll over ballen blir det en duell, som seg hør og bør. Sheriff er både raskere og sterkere enn Høiland og får overtaket i duellen før sistnevnte kaster seg inn i vår mann som et siste desperat forsøk på å komme seirende ut av duellen eller få gikk kort til vår mann. Uansett var det ingenting i denne duellen som skulle tilsi hverken frispark eller kort. Hadde Sheriff vært åpenbart på etterskudd og dratt Høiland i trøya eller klept han ned bakfra, så er det udiskutabelt. Var forresten helt sikker på at de røde skulle komme. Du kan se det på norske dommere. Blir fort heite i knotten av de minste situasjoner. Et under at en enda ikke har svelget fløyta enda i opphisselsen over å markere seg.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3922

                        #71
                        Hafsås kommer til å få blomster og klapp på skuldra av NFF. For dem er det mye, mye viktigere å overbeskytte dommerne, uansett hvor skandaløs mangel på fotballkunnskaper de viser, enn å beskytte spillet og spillerne.

                        Det er etthundre prosent sikkert at Hafsås vet hvilken fordel han urettmessig valgte å gi Viking i denne kampen. Han har sett videoen og forsvarer selv at han er hjernedød. Hvorfor han gjør det? Selvsagt for at han vet at Sheriff ikke ville fått karantene hvis han hadde innrømmet den skandløse tabben han selv gjorde.

                        Tipper Sheriff får to kampers karantene. Tror ikke de tør å gi ham tre.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 871

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Tipper Sheriff får to kampers karantene. Tror ikke de tør å gi ham tre.
                          Han får 1 kamp.

                          2. Karantene i 1 kamp gis normalt ved utvisning dersom forseelsen ikke faller inn under punktene 3, 4 eller 5 nedenfor. Én kamps karantene gis for bl.a.:
                          ...
                          d) å frata motparten, som beveger seg mot spillerens mål, en klar scoringssjanse ved å begå en forseelse som skal straffes med frispark eller straffespark


                          Ingenting i punkt 3, 4 eller 5 som er relevant for denne situasjonen.

                          Kommentar

                          • WenZ
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2008
                            • 106

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av OlaG
                            Han får 1 kamp.
                            Hadde det vært litt tak i NFF, hadde det holdt med de 75 minuttene han fikk i går. Uskyldig dømt som han er.

                            Men det er det jo ikke. Det har det aldri vært.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 871

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av WenZ
                              Hadde det vært litt tak i NFF, hadde det holdt med de 75 minuttene han fikk i går. Uskyldig dømt som han er.

                              Men det er det jo ikke. Det har det aldri vært.
                              Så lenge dommeren ikke innrømmer skjønnsfeil er det usannsynlig, dessverre. Man kan legge inn protest på saksfeil (for eksempel den kampen i OBOS hvor en spiller fikk to gule uten å bli vist ut), men skjønnsvurderinger er det ytterst sjelden (kan ikke komme på noen tilfeller i farta) at man kommer noen vei med å legge inn protest på.

                              I tillegg er det vel policy at man ikke overprøver dommerens skjønnsvurderinger i etterkant på bakgrunn av videobilder, men kun bruker det til å straffe forseelser dommerteamet ikke har sett.

                              Så, så lenge Hafsås står på sitt blir karantenen stående.

                              Kommentar

                              • WenZ
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2008
                                • 106

                                #75
                                Hadde ikke akkurat troen på at noen skulle innrømme feil.. Sånt ligger under et teppe et sted. Hafsås gjør seg (om mulig) ennå dummere når han står på sitt. "Alle" (inkludert mange eksperter, feks Edvartsen​​​​​​) med litt forståelse ser at denne situasjonen ikke er noen verdens ting. Eventuelt frispark MOT denne skuespilleren som bruker mer tid på skitten spill.

                                Kommentar

                                • Grankanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2018
                                  • 125

                                  #76
                                  Neste gang Hafsås dømmer på Åråsen håper jeg han får høre det så det suser hele jævla kampen. En ting er å gjøre å skikkelig tabbe, en annen ting er nå nekte for at han dreit seg ut. Jeg stemmer for en Hafsås-sang neste gang svinet dukker opp på Åråsen.

                                  Kommentar

                                  • maurakanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 633

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Grankanari
                                    Neste gang Hafsås dømmer på Åråsen håper jeg han får høre det så det suser hele jævla kampen. En ting er å gjøre å skikkelig tabbe, en annen ting er nå nekte for at han dreit seg ut. Jeg stemmer for en Hafsås-sang neste gang svinet dukker opp på Åråsen.
                                    Ække noe tak i folk nå lenger. Likegyldigheten har tatt over. I gamle dager hadde det vært 50 stk bak tribunen, utenfor vinduet til dommeren. Nå til dags går vi hjem, klager på diverse forum, og trur at neste kamp, da vinner vi,
                                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      #78
                                      VG gir Hafsås 3p, med kommentaren "trolig feil utvisning".

                                      Hafsås presterte den største dommerfeilen på Åråsen jeg noensinne har sett. Og dette inkluderer Roy Helge Olsen og Tommy Skjerven sine bravader.

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        #79
                                        Blir forøvrig helt feil å kritisere laget etter denne kampen. Innsatsen var meget god og det er kun rævhølene Høiland/Hafsås sin skyld at vi taper.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2852

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av vermu
                                          det er kun rævhølene Høiland/Hafsås sin skyld at vi taper.
                                          Tør jeg minne om at "Mr. Brunhøl & Blid" også gjorde sitt beste for å filme rødt kort på Origi for ikke mange sesongene siden? Ved et frispark rygget han inn i Origi, og falt sammen som om han var skutt med elefantrifle fra tribuna, og påsto at Arnold hadde sparket ham i achillesen... Eliteseriens desidert største kødd, rævhøl, fittetryne, ikke noe skjellsord er for upassende, kun med konkurranse med en viss Kent-Are nordfra et sted.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎