Lillestrøm SK - Viking FK - Åråsen Stadion - 16.juni 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    #81
    LSK var svake før utvisningen. Kampen ligna diverse andre kamper i år, feks Mjøndalenkampen. I tillegg rota Sinyan bort ballen som siste mann. OK det var neppe frispark, Sinyan var ikke lenger opplagt sistemann når duellen oppstod, men alikevel. LSK slapp også inn to mål på cornere. Markering på corner har vært elendig i årevis. Å skyve alt dette under teppet og glemme det pga en dommerfeil hjelper hvertfall ikke.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3922

      #82
      Opprinnelig skrevet av vermu
      Blir forøvrig helt feil å kritisere laget etter denne kampen. Innsatsen var meget god og det er kun rævhølene Høiland/Hafsås sin skyld at vi taper.
      Da må du se kampen om igjen. Jeg synes Jørgen har helt rett fokus når han i LSK-magasinet retter alt fokus inn mot at vi er altfor, altfor dårlige på defensiv dødball. Samtidig var han godt fornøyd med mye annet laget gjorde, ikke minst at Viking knapt skapte målsjanser mot oss i etablert spill med en mann mer. Men verken tabbedommeren eller riksbærsjen har skylda for at vi ikke klarer å forsvare oss på dødball.

      Jeg synes det er godt å høre at de ikke unnskylder tapet.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3922

        #83
        Opprinnelig skrevet av vermu
        VG gir Hafsås 3p, med kommentaren "trolig feil utvisning".

        Hafsås presterte den største dommerfeilen på Åråsen jeg noensinne har sett. Og dette inkluderer Roy Helge Olsen og Tommy Skjerven sine bravader.
        Sjokkerende nok mener jeg å huske en kamp mot Tromsø for mange år siden hvor dommeren presterte å gjøre en enda dårligere prestasjon. Tromsø kontret ved Sigurd Rushfelt og han blir "felt" fem meter utenfor straffefeltet. Dommeren, som er 50 meter bak situasjonen, dømmer straffe til Tromsø. Senere i kampen blir Robert Koren feid ned tre meter inne i 16-meteren. Dommeren står tre-fire meter unna, og presterer å IKKE dømme straffe til oss, men dømmer frispark utenfor 16. Jeg har fortrengt hvilken dommer det var!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3314

          #84
          5 mål i mot på cornere i år er faktisk helt hinsides dårlig. Vi slapp også inn endel mål på cornere i vinterens treningskamper i år også, det er jo tydelig at det ikke jobbes godt nok med. Utrusninga til Haakenstad på 1-0 der han regelrett bommer på ballen (når ikke opp) forteller det meste. I hele år har det blitt nevnt hvor mange cornere vi får i mot på hjemmebane, mot Viking var det 9 i tallet. Det er for mye.

          Så er det i tillegg ekstremt skuffende å se hvor lave vi blir etter utvisninga, selv med en mann mindre skal det ikke være 29 - 71 % i possesion som det var i 1.omgang. Det er forbausende hvor mye respekt vi gir motstanderne kamp etter kamp, og da i 1.omgangene. Hvor mange kamper i år har vi tatt motstanderne ordentlig på senga? Jeg husker én kamp de siste sesongene. Cupfinalen.

          Og Smarason virkelig syk? Noen som kjøper den? Jeg gjør ikke det. De som følger gutta på so-me, så var da Smarason observert i strålende humør og frisk nok til å reise rundt på Aker Brygge i forkant av kampdag. Så dårlig form/syk kan han neppe ha vært.. Den kneskaden er nok verre enn det klubben vil ut med, dessverre.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 287

            #85
            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

            Sjokkerende nok mener jeg å huske en kamp mot Tromsø for mange år siden hvor dommeren presterte å gjøre en enda dårligere prestasjon. Tromsø kontret ved Sigurd Rushfelt og han blir "felt" fem meter utenfor straffefeltet. Dommeren, som er 50 meter bak situasjonen, dømmer straffe til Tromsø. Senere i kampen blir Robert Koren feid ned tre meter inne i 16-meteren. Dommeren står tre-fire meter unna, og presterer å IKKE dømme straffe til oss, men dømmer frispark utenfor 16. Jeg har fortrengt hvilken dommer det var!
            Det var Espen Berntsen. Han ble i den kampen den første dommeren som ble belønnet med 1'er på RB-børsen. Jeg husker vi hadde hatt litt tur med et par dommeravgjørelser i løpet av våren 2006, og dette fikk massiv mediaoppmerksomhet av særlig TV2 som kjørte sammendrag av situasjonene om igjen og om igjen. Det virket som dette gjorde inntrykk på dommerne, for den høsten kompenserte de til gangs, blant annet med den Tromsø-matchen.

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 863

              #86
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Sjokkerende nok mener jeg å huske en kamp mot Tromsø for mange år siden hvor dommeren presterte å gjøre en enda dårligere prestasjon. Tromsø kontret ved Sigurd Rushfelt og han blir "felt" fem meter utenfor straffefeltet. Dommeren, som er 50 meter bak situasjonen, dømmer straffe til Tromsø. Senere i kampen blir Robert Koren feid ned tre meter inne i 16-meteren. Dommeren står tre-fire meter unna, og presterer å IKKE dømme straffe til oss, men dømmer frispark utenfor 16. Jeg har fortrengt hvilken dommer det var!
              Samme året vi fikk straffe mot hamkam på felling utafor 16. Så det jevna seg ut for lsk, men ikke for hamkam, de hadde holdt plassen om lsk tok poeng mot tromsø eller om de hadde tatt poeng mot fugla

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1204

                #87
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Blir forøvrig helt feil å kritisere laget etter denne kampen. Innsatsen var meget god og det er kun rævhølene Høiland/Hafsås sin skyld at vi taper.
                Ja, gutta jobba flettene av seg men det var oss selv som forårsaker både utvisning og scoringer i mot. Da det først skulle gå galt gikk jo mye galt. Tenker da på scoring i mot 1 minutt før pause og skade på vår beste spiller i tillegg til den håpløse utvisning.
                Last edited by fredpet76; 19.06.2019, 10:35.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 872

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Og Smarason virkelig syk? Noen som kjøper den? Jeg gjør ikke det. De som følger gutta på so-me, så var da Smarason observert i strålende humør og frisk nok til å reise rundt på Aker Brygge i forkant av kampdag. Så dårlig form/syk kan han neppe ha vært.. Den kneskaden er nok verre enn det klubben vil ut med, dessverre.
                  Ja, jeg kjøper den. Som stolt Oslo-innbygger kan jeg informere om at å rusle rundt på Aker Brygge er vel innenfor rekkevidde for en mann på snart 40 med moderat treningsgrunnlag. Den samme mannen anser seg ikke å være i stand til å spille selv fem minutter på offensiv midtbaneplass i en Eliteserie-kamp

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎