Ny Spiss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    Ny Spiss

    Er det noen ny spiss eller andre spillere inn
  • Grankanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2018
    • 125

    #2
    Siste signerte er Tamm. Ikke hørt noen rykter om ny spiss enda, men gjør regning med at det kommer en, da TLO er skadet. Uansett om han blir friskmeldt snart trenger vi fortsatt sårt en ny spiss. TLO er en av de beste på laget, men vi trenger fortsatt en til på topp som kan skåre mål.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #3
      Hvilke kvaliteter skal denne spissen ha som komplimenterer det vi allerede har? Vi har en spiss i laget som ikke blir satsa på, som har en viss fysikk og som er ganske kjapp og som etter alle solemerker burde passe inn i den stilen og formasjonen klubben foretrekker. Jeg må si det er svært vanskelig å se at LSK kan hente noen som sklir inn i dette lagbygget og dekorerer det med stil. A shot in the dark at best. En ny Clayton Zane (heisan tusenårsskiftet!) eller enda en bambi på isen, oddsen er uspillbare.

      Det er en evig ironi i at LSK-supportere med en forkjærlighet for å tegne LSK som et skjørt byggverk på randen av økonomisk ruin hver eneste sesong (og da sikter jeg ikke nødvendigvis til trådstarter) også er blant dem som krever nye spillere oftest, og det er med på å skape en buffer mot å sette krav til hvilke kriterier som brukes når klubben henter spillere. Hvorfor er man en evig underachiever? Mesfin snakker mye og personlige egenskaper og om at man må passe inn, men de sportslige resultatene underbygger en påstand om at det bare viderefører en friksjonsløs taperkultur.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2252

        #4
        Med mindre LSK ikke har hatt noen spiesielle i kikkerten over lengre tid er det meningsløst å kaste penger etter en spiss. Spesielt når man handler på nederste hylle.
        Heller å få inn kontraktsløse som kan vise seg frem og gjøre krysse fingra for at man gjør scoop ala Zane (lavere sjanse enn promillegrensa).
        Hadde Marcus vært skadefri er det en spiller som kunne fått en ny vår med miljøforandring, men så spørs det man tar sjansen på/ønsker bagasjen som følger med.

        Det vi trenger en er en dukk-opp type eller tank-senter. Pdd ser det rimelig tynt ut på topp hvis DG eller Moses skal fylle den plassen. Lyset i mørket er at Smara ser ut til å
        bli bedre og bedre og vil fungere som ledd mellom midt og topp. Men det hjelper lite hvis vi blir liggende bakpå på 20-30m. Jeg tror det heller er bedre å fokusere mer på
        eget angrepsspill og press en få inn en salvatore. Er selvsagt lov å håpe men i det lange løp vil det neppe betale seg.

        Kommentar

        • Grankanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jun 2018
          • 125

          #5
          Det er ironisk hvor mye spissplassen blir undervurdert. Hvor mange ganger har ikkje LSK vært laget som har skapt flest målsjanser og færrest mål? Ja, vi har en spiss som ikke blir brukt, som muligens blir god nok hvis han får mer erfaring og blir mer selvsikker. Problemet er at fyren ikke blir brukt. JL ser noe ikke vi ser, eller ser mangler som ikke er der. Uansett trenger vi en der oppe som kan skåre mål.

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2082

            #6
            Ja ,liten tvil om at Moses skal spille spiss Istedet
            for Daniel G. Trenerne våres er desverre rett og slett helt håpløse.

            Kommentar

            • hekk
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2019
              • 219

              #7
              Er det egentlig spiss vi trenger? DG har vist at han kan fungere, og har vel egentlig fungert best, som spiss; Moses så frisk ut mot KBK, og med et mål har han nå kanskje fått den selvtilliten som trengs for å virkelig levere; Lehne Olsen tror han er tilbake til Odd-kampen. Skal vi ha en spiss må det være noen som er bedre enn Lehne Olsen, og det er vel ikke noe vi har råd til, eller burde ta oss råd til.

              Syntes vi heller burde prioritere en tier, Smarason ser ut til å være på bedringens vei, men inntil han er på 100% trenger vi noen som kan fungere i hans rolle. Hvis ikke ser det litt stusselig ut. Her kan det vel kanskje også være mulig å forlenge med Dyer, som viste mot Tromsø og KBK at dette er en rolle som passer han bedre enn sentral midtbane,

              En back eller to burde også prioriteres foran en spiss, da vi slipper inn alt for mange mål.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3120

                #8
                Opprinnelig skrevet av hekk
                Er det egentlig spiss vi trenger? DG har vist at han kan fungere, og har vel egentlig fungert best, som spiss; Moses så frisk ut mot KBK, og med et mål har han nå kanskje fått den selvtilliten som trengs for å virkelig levere; Lehne Olsen tror han er tilbake til Odd-kampen. Skal vi ha en spiss må det være noen som er bedre enn Lehne Olsen, og det er vel ikke noe vi har råd til, eller burde ta oss råd til.

                Syntes vi heller burde prioritere en tier, Smarason ser ut til å være på bedringens vei, men inntil han er på 100% trenger vi noen som kan fungere i hans rolle. Hvis ikke ser det litt stusselig ut. Her kan det vel kanskje også være mulig å forlenge med Dyer, som viste mot Tromsø og KBK at dette er en rolle som passer han bedre enn sentral midtbane,

                En back eller to burde også prioriteres foran en spiss, da vi slipper inn alt for mange mål.
                TLO er klasse. Bak han er det, i hvert fall pr i dag, ganske tynt, men ikke helt krise.

                Smara er klasse. Bak han er det enda tynnere. Har null tro på at Dyer er noen løsning. Han har vist at han ikke holder mål på midten, og hengende spiss er han bare hvis Smara er skadet.

                Forsvaret kan diskuteres. Salquist er på øverste hylle, og selvskreven. Rafn er like selvskreven, men skal og bør spille på høyresiden.
                Venstrebacken er ganske åpen. Baccay? Ja, men først på sikt. SKM? Ja, men vil trenge tid for å være 100% igjen ( jeg er en av dem som fortsatt har tro på Simen).
                Stoppermakkeren til Salquist? Basert på det jeg har sett, tror jeg fort mange vil bli veldig fornøyd med Tamm. På sikt har vi to unge stoppere, hvor minst en av dem kommer til å ta steget.

                Min konklusjon: Vi mangler mest en spiller som både kan være spiss og hengende spiss, et naturlig alternativ både til TLO og Smara.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #9
                  Med mindre TLO får et tilbakesteg og ikke blir klar til August som er planen ser jeg ingen grunn til å bruke penger på en ny spiss. Vi har et lag som fungerer selv om det ikke er optimalt. Moses burde få flere sjanser. Å hente en spiss som havner på benken så fort TLO er tilbake er bortkastede penger.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1309

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Med mindre TLO får et tilbakesteg og ikke blir klar til August som er planen ser jeg ingen grunn til å bruke penger på en ny spiss. Vi har et lag som fungerer selv om det ikke er optimalt. Moses burde få flere sjanser. Å hente en spiss som havner på benken så fort TLO er tilbake er bortkastede penger.
                    Det er et poeng - vi henter i så fall en spiss til å sitte på benken. Samtidig er vi altfor tynt forspent både i nier- og tierrollen, og jeg ikke nødvendigvis enig i at Moses fortjener flere sjanser. Han har fått veldig mange uten å vise at han bør satses på, etter min mening.

                    Skal vi hente en spiller, bør det være en som kan spille både nier og tier. Helst en ung spiller sol kan lære av TLO og Smara, men det er nok mer realistisk med en mer erfaren utenlandsk en som vi aldri har hørt om. En allsidig type som Udoji er det jeg ønsker meg mest.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                      Det er et poeng - vi henter i så fall en spiss til å sitte på benken. Samtidig er vi altfor tynt forspent både i nier- og tierrollen, og jeg ikke nødvendigvis enig i at Moses fortjener flere sjanser. Han har fått veldig mange uten å vise at han bør satses på, etter min mening.

                      Skal vi hente en spiller, bør det være en som kan spille både nier og tier. Helst en ung spiller sol kan lære av TLO og Smara, men det er nok mer realistisk med en mer erfaren utenlandsk en som vi aldri har hørt om. En allsidig type som Udoji er det jeg ønsker meg mest.
                      Moses har spilt en del med TLO på topp, men har ikke fått mange sjanser sammen med Smarason. Smarason er Udojis arvtaker, og vi trenger en backup i den rollen. Jeg synes Dyer har vist lovende takter der, men det virker som at han sendes tilbake til Sverige nå. Skulle gjerne sett Udoji tilbake, men han er vel for gammel nå?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1309

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Moses har spilt en del med TLO på topp, men har ikke fått mange sjanser sammen med Smarason. Smarason er Udojis arvtaker, og vi trenger en backup i den rollen. Jeg synes Dyer har vist lovende takter der, men det virker som at han sendes tilbake til Sverige nå. Skulle gjerne sett Udoji tilbake, men han er vel for gammel nå?
                        Nei, og jeg mener ikke at vi skal hente ham tilbake heller, selv om jeg ser at det kan tolkes sånn. Det jeg mente var at jeg ønsker meg en sånn spillertype som kan brukes både på kanten, bak spissen og som spydspiss. Får vi inn en god spiller som kan bekle flere roller kommer det til å bli nye spilletid på ham. Hvor realistisk det er, aner jeg ikke.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                          Nei, og jeg mener ikke at vi skal hente ham tilbake heller, selv om jeg ser at det kan tolkes sånn. Det jeg mente var at jeg ønsker meg en sånn spillertype som kan brukes både på kanten, bak spissen og som spydspiss. Får vi inn en god spiller som kan bekle flere roller kommer det til å bli nye spilletid på ham. Hvor realistisk det er, aner jeg ikke.
                          Tok heller ikke innlegget ditt som en ønske om å hente Udoji, selv om jeg gjerne skulle hatt en lignende type. Per nå skulle jeg gjerne sett at vi hentet en kantspiller som kan utfordre 1 mot 1. Det er den største mangelen i stallen per i dag. DG har farten, men evner ikke å dra av en spiller dersom han ikke kan passere i fart. Hadde et håp om at Ødemarksbakken skulle bli det, men det er heller ikke hans sterke side. Han fungerer greit når han kan kombinere med andre, men har vel fortsatt til gode å dra av en back. En kant ala Ofkir, uten holdningsproblemene, som kan settes inn og skape problemer for motstanderenes forsvar hadde vært min førsteprioritet, i hvertfall med den informasjon som vi har i dag.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎