Odds BK - Lillestrøm SK - lørdag 03.08.19 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2113

    #41
    Kunne fint fått med oss poeng, men sliter alltid mot Odd. Svak start, etterpå fortjente vi poeng.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1199

      #42
      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Problemet til LSK er at vi starter med to mann som dessverre er langt fra å holde nivået (Haakenstad og Melgalvis), og en svenske som er helt på grensen til å havne i samme kategori. Og når vi skal bytte, må vi ty til en spiller som ikke hadde markert seg i OBOS engang. Da blir det for tynt, og for stor belastning på resten.
      Dette er bare tullball. Melgalvis en av de bedre i dag, Haakenstad har spillt bedre kamper i år men er liten skyld i tapet i dag, Nok en gang er roteringer i midtforsvaret problemet men vi får håpe at Tam og Sahlquist er stopperparet resten av sesongen selv om de i dag ikke imponerte. Daniel Pedersen spillte seg heldigvis litt opp i andre omgang med noen fine vendinger av spillet men forsvarsmessig holder han ikke nivået på kunstgress.

      Kommentar

      • Tommy og Tigeren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 259

        #43
        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Det er ingen primadonnaer på LSK, bare 3-4 spillere som ikke holder nivået.
        Greit at det er dårlig kvalitet på TL men LSK har vel ikke mere en 3-4 spillere som holder nivået og hadde vært aktuelle for andre lag som satser på å gjøre det bra i TL.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #44
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Melgalvis en av de bedre i dag, Haakenstad har spillt bedre kamper i år men er liten skyld i tapet i dag,
          Totalt uenig. Ja. Melgalvis spiller sin beste kamp for året, men er likevel ikke mer enn helt på det jevne. Haakenstad har ikke skylden for tapet, og var slett ikke verre enn vanlig i dag. Problemet er at ingen av disse to - sett over en hel sesong - er gode nok til å forsvare en plass på laget.

          Haakenstad holder dessuten vår desidert beste back på feil side. Jeg klarer ikke å tro at SKM og Baccay er så svake at denne løsningen er den beste for laget.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #45
            Litt på fleip kan man si at det som pleide å være et problem med et LSK på etterskudd og påfølgende frispark og kort imot, nå er erstattet av et lag som ikke engang klarer komme opp i motstanderne og som gir fra seg altfor mye rom. Likevel, klubben mangler ikke først og fremst kvalitet i form av spillere, den mangler kvalitet i form av en identitet. Likhetene til det Norge etterhvert ble under Semb er slående, som et lag som under hans tid som øverste sporstlige ansvarlige også ble forbigått på de områdene man mente man kunne føre an. Det gjør ikke engang vondt å møte LSK, du møter faktisk den snilleste gutten i klassen.

            Og så har man det fordømte ankeret som setter begrensninger på all utvikling, romantiseringen av kontringsfotball og baller i bakrom. Og så taper man nettopp fotballkamper som den idag fordi man ikke klarer skape nok problemer for motstanderen. Og når man ikke har noen plan i eget spill utover å straffe motstanders feil så sier det seg selv at det også blir fordømt vanskelig å vinne to kamper på rad.

            Det er ingenting som tyder på at Lenny er en mann som tar oss ut av uføret LSK er i, dette er ikke lagbyggeren som klubben trenger. Inntil det skjer er klubben abonnent på nedrykksstrid.
            Last edited by GIFKanari; 03.08.2019, 19:58.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2253

              #46
              ^^ Idag hadde vi vitterlig flere tilløp til eget spill. Og ikke det evindelige kælk og mæl. Så er det klart flere ting man kan sette fingern på. Men slik ståa er,så blir vi ikke et topplag ved et knips. Alltid surt å gi bort en ledelse og etter scoringa styra vi greit. Salen med et litt hodeløst framstøt, men hva om den fyren hadde banka ballen i nota fra 22m? Vi hadde ikke kalkulert med 3p her. Målet er dessverre fortsatt å holde oss. 3p hjemme mot MIF så ser det straks ganske lyst ut mtp ES neste år

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                #47
                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Totalt uenig. Ja. Melgalvis spiller sin beste kamp for året, men er likevel ikke mer enn helt på det jevne. Haakenstad har ikke skylden for tapet, og var slett ikke verre enn vanlig i dag. Problemet er at ingen av disse to - sett over en hel sesong - er gode nok til å forsvare en plass på laget.

                Haakenstad holder dessuten vår desidert beste back på feil side. Jeg klarer ikke å tro at SKM og Baccay er så svake at denne løsningen er den beste for laget.
                Disse holder ikke mål i det hele tatt. Vi har falt ned på et ufattelig latterlig lavt nivå dersom folk mener at disse er gode nok. I nyere tid vil jeg si at kun Jesper Westerberg har vært en svakere back enn det Haakenstad er, hvertfall av de som mer eller mindre spiller fast. Jeg er heller ikke veldig overbevist av Rafn, men jeg skal gi han litt slækk mtp at han blir brukt på feil side. Men i det hele tatt så er backene våre totalt krise, og har vært det i flere år. Utrolig at vi ennå ikke har gjort grep og styrket de to posisjonene. Det renner inn så vanvittig mye fra sidene våre, spesielt høyre, at det er en skam. Nesten alle i Bodø, nesten alle i Kristiansund, ett i dag. Kunne holdt på lenge. Høyrebacken er lagets desidert svakeste ledd per dags dato.
                ..................

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #48
                  Vi sang i det minste Oddrane ut på deres eget 20-årsjubileum. Det får være dagens trøst.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3309

                    #49
                    Det er for jævlig at vi har to venstrebacker i stallen som tydeligvis ikke holder mål som gjør at Rafn må spille på feil side.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13240

                      #50
                      Igjen et tap som skyldes en defensiv hjerneblødning. Angrepsfotballen virker fremdels som en soppkontroll på Grorud, alt for mange som ikke påtar seg ansvar for å måke kula bak dasstøpernes mål og generelt fremvises mer fokus på egne prestasjoner enn å pule odd for fugla. To-tre odd spillere løp for grisetrynet og vi lot dem avgjøre - hva faen?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                        Vi har falt ned på et ufattelig latterlig lavt nivå dersom folk mener at disse er gode nok. Høyrebacken er lagets desidert svakeste ledd per dags dato.
                        Ja, slik ser jeg det også. Og hvis Jørgen virkelig mener at både SKM og Baccay er så svake at det forsvarer å bruke Rafn på feil side, så er det ingen tvil om at det er på venstre back vi må forsterke, og det så snart som mulig. Alternativt kan vi hente en høyre back, og la Rafn ta høyre kant. Han er langt, langt bedre der enn noen av de andre vi har prøvd på den kanten denne sesongen.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          #52
                          Og når Brenden er det vi har å kaste innpå når vi skal jage mål på slutten, så blir jeg oppriktig lei meg, både på hans og lagets vegne.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2082

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Problemet til LSK er at vi starter med to mann som dessverre er langt fra å holde nivået (Haakenstad og Melgalvis), og en svenske som er helt på grensen til å havne i samme kategori. Og når vi skal bytte, må vi ty til en spiller som ikke hadde markert seg i OBOS engang. Da blir det for tynt, og for stor belastning på resten.
                            Veldig enig dette.
                            selv om Megalsvis har vært helt Ok noen kamper også Idag , så er heller ikke han egentlig god nok for å starte TL kamper. Haakenstad burde også vært stallfyll,samt at Gustavson er ett bomkjøp.
                            vi må/velger å starte med minimum 3 spillere som i utgangspunktet ikke holder mål , kan vi jo ikke forvente noe mere da.
                            i tillegg har Daniel Pedersen vært veldig svak over lengre tid .
                            Krogstad nå er blitt vår beste midtbane spiller og fortjener skryt ,og Lehne endelig på vei tilbake er jo noe posetivt å ta med seg videre iallefall.

                            Hadde ikke regnet med noe som helst Idag , men føles jo litt surt da , når vi leder ett stykke ut i 2 omg og virker til å ha brukbar kontroll ..... men mann vet selv da , likevel hvordan dette egentlig vil ende
                            Last edited by Playboy1; 03.08.2019, 23:25.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1199

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Og når Brenden er det vi har å kaste innpå når vi skal jage mål på slutten, så blir jeg oppriktig lei meg, både på hans og lagets vegne.
                              Der beskrev du veldig klart hva som skiller oss mot de beste. Vi har ikke stor nok stall, og Moses som har vært et friskt pust da han har kommet innpå i det siste ble tydeligvis veid for lett til å være med i troppen. Da kan man vel heller bare leie han ut, for han kunne vi kanskje trengt i dag.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3120

                                #55
                                La oss heller ikke midt oppe i det hele glemme en meget god debut fra Joonas Tamm!

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Det bor ting i dette laget, målet i går viser ting vi får se altfor sjelden og man stoler på et forsvar som ikke er til å stole på. Det er store strukturelle problemer bak som handler om posisjonering, konsentrasjon, mann mot mann og rett og slett modighet. Odd borte var en stor oppgave som krevde en viss tilpasning, men nå venter fuckings Mjøndalen hjemme og vi må nå forvente at laget faktisk går på banen for å styre, og at det var et målretta grep å hente lynraske Tamm. De som forsvarer Haakenstad må gjerne komme med et aspekt ved hans spill som ligner på den klassiske LSK-backen, og ha i mente at han ble henta da klubben liksom skulle finne sine røtter. Man henta en høyrebeint venstreback, mannen er en posterboy for klubbens håpløse spillerpolitikk. Vi har to backer som ikke kan treffe en låvedør med innlegga sine, men en har i det minste unnskyldinga å spille på venstra uten venstrebein.

                                  Backsituasjonen, der i tillegg en lokal gutt MED venstrebein hever stor lønn uten å bidra en tøddel sportslig, er en skam for klubben. Det er ingenting annet som er et større hinder for klubbens sportslige utvikling enn situasjonen her. Vi stiller med handikapp før hver eneste kamp. Det er en parodi at vi med to backer som er så begrensa offensivt ikke engang sørger for at vi er solide bakover.

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1199

                                    #57
                                    De samme spillerene får gjemmomgå kamp etter kamp når vi taper men de samme spillerene er alltid på banen i de samme posisjonene når vi vinner også. Vi løser ingen problemer med Baccay eller SKM, Baccay har knapt vært over midtbanen de kampene han har fått sjansen, på sikt kan han bli god men enda så forsvarer han ikke plass i dette laget fra start. SKM bør inn i laget og Rafn over på høyre og Haakenstad opp i midtbaneleddet i alle fall i kamper der vi må forsvare oss.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3120

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Det bor ting i dette laget, målet i går viser ting vi får se altfor sjelden og man stoler på et forsvar som ikke er til å stole på. Det er store strukturelle problemer bak som handler om posisjonering, konsentrasjon, mann mot mann og rett og slett modighet. Odd borte var en stor oppgave som krevde en viss tilpasning, men nå venter fuckings Mjøndalen hjemme og vi må nå forvente at laget faktisk går på banen for å styre, og at det var et målretta grep å hente lynraske Tamm.
                                      Denne biten av innlegget ditt er jeg helt enig i, og jeg er veldig fornøyd med at vi hentet Tamm. Sammen med Salqvist gir han oss en dimensjon i stopperspillet vi har savnet lenge.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3120

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        De som forsvarer Haakenstad må gjerne komme med et aspekt ved hans spill som ligner på den klassiske LSK-backen, og ha i mente at han ble henta da klubben liksom skulle finne sine røtter. Man henta en høyrebeint venstreback, mannen er en posterboy for klubbens håpløse spillerpolitikk. Vi har to backer som ikke kan treffe en låvedør med innlegga sine, men en har i det minste unnskyldinga å spille på venstra uten venstrebein.
                                        Jeg finner det meningsløst å sammenligne Rafn og Haakenstad, siden Simen er i en helt annen klasse. At Rafn ikke kan treffe en låvedør er skivebom, han har en strøken innleggsfot. Problemet er at det er den høyre, hvilket gjør det å bruke han på venstre side desto mer meningsløst. Ekstra ille er det at han må avgi plassen til Haakenstad, som burde være milevis fra å få starte. Simen kunne, som jeg har skrevet tidligere, med fordel også vært benyttet på høyre kant.

                                        Vi mangler åpenbart en back, om vi henter på venstre eller høyre er ikke avgjørende.




                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1199

                                          #60
                                          Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil DAP blomstre med skuddfot, assists og mål. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Smarason få en kropp som en ungfole som tåler trening og matcher. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Ødemarksbakken få så mye muskler at han blir vanskelig å skubbe seg på. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil DG få Usain Bolt til å fremstå som dvask og treig. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Krogstad gå for 3 siffret millionbeløp innen kort tid. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Iversens 30 mål i en sesong bli knust og smadret av Lehne Olsen. Bare vi nå får bytta ut denne Haakenstad så vil Baccay fylle Åråsen til randen med kø ut til flystripa på Kjeller...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎