Tromsø IL - Lillestrøm SK - søndag 18.08.19 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4264

    #81
    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Er utenlands , så gikk tydeligvis ikke glipp av noe da?
    var det i det hele tatt noen som spilte til godkjent av våre? Skapte vi ingenting utenom straffen?
    Tamm er en strålende forsterkning. Naturlig arvtaker etter Kippe. I det store og det hele klarte Maric + de fire bak seg veldig bra. TIL skapte ikke mye

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      #82
      Det beste først. Ett poeng i Tromsø tar jeg glatt. 55 minutter er alt Lehne Olsen og Smarason orker og det er ikke så rart med tanke på historikken før i år. At det ikke skjer bytter på spissplass allerede etter 55 minutter er merkelig med tanke på hva som skjedde mot Mjøndalen og i dag når det gjelder den defensive strukturen. Melgalvis får kjeft, Ødemarksbakken får kjeft, Rafn får kjeft men den sentrale midtbanen med vår kaptein har aldri vært svakere i LSKs historie. DAP har ikke skuddfot, har ikke scoret et seriemål hverken i Norge eller Danmark, svak hodespiller, svak duellspiller, målassiststatstikken er svak, joda kan slå noen fine passninger hvis nærmeste motspiller befinner seg metervis unna men alt i alt en gedigen skuffelse. Fremstår som en spiller som har stått upresset og chippet baller inn på green hele livet men som ikke har andre verktøy for norsk eliteserie.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2852

        #83
        Opprinnelig skrevet av Grankanari
        Hvorfor snakker de kun om den litt billige straffa, og straffa TIL kunne fått? Vi hadde to situasjoner til, der LSK skulle hatt straffe. Ingen repriser heller. Dårlig!

        Utenom det syntes jeg første omgang var grei+, men andre omgang var hårreisende svak. Hva driver Lenny med? Prøver å safe inn en ettmålsledelse i 45 minutter. Herlighet. Og de defensive byttene er rett og slett amatørmessige.
        Vi hadde en straffesituasjon ut over den vi fikk: Da Melgalvis blei klart stemplet etter 48 minutter. Den straffa var klarere enn begge de to andre straffesituasjonen til sammen. Så skal jeg være enig i at når vi fikk straffe på nedrivingen av Tamm, hadde det vært greit om TIL hadde fått det samme på nedrivingen på Wangberg.

        Rafn var en meter utenfor sekstenmeteren da Kent Are Antonsen (hvem ellers) sparka ham ned. Så det var nok ingen straffe. Men et blodrødt kort. Bare det å overse den alene, burde gitt Saggi ("eliteseriens beste dommer" meg i ræva) karantene fram til jul.

        I tillegg var Smara en halvmeter onside i starten av andre omgang, da han blei avblåst etter å ha satt innlegget utenfor. Men offsiden og annulleringa i første omgang var korrekt.

        Jeg blir for øvrig litt matt av den evige jamringa over hakkekyllinger (i dag er det Melgalvis det går ut over) og hvor udugelig treneren og støtteapparatet er. Fuglafansen leverer og er landets beste på tribuna. Bak tastaturet er vi på bunnivå sammen med skarrepakket, som også klager og syter hele tida over eget lag.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4264

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Jeg blir for øvrig litt matt av den evige jamringa over hakkekyllinger (i dag er det Melgalvis det går ut over) og hvor udugelig treneren og støtteapparatet er. Fuglafansen leverer og er landets beste på tribuna. Bak tastaturet er vi på bunnivå sammen med skarrepakket, som også klager og syter hele tida over eget lag.
          Så det er bedre å følge blindt og unngå å kritisere? Smil og vær glad? Når vi blir pissa på i samfulle 45 minutter etter å ha kontrollert de første 45, må det være lov å være kritisk og stille spørsmålstegn rundt hvorfor dette skjer gang etter gang. Vi investerer masse tid i dette, og da er det vel naturlig å lete etter feil når det går dårlig? Ellers kan vi bare legge ned hele forumet. Du trenger ikke ha noen doktorgrad for å se at Melgalvis gjorde jobben langt vanskeligere for oss i dag. Spilte bort ballen i farlige posisjoner et halvt dusin ganger minst. Han er på ingen måte skyld i dette alene (Salquist rufsa mye, det samme gjorde Pedersen og Øde), men det er klart du skiller deg negativt ut når du kødder det til gang etter gang som han gjorde i dag.

          Og for å ta Lennartson. Når alle her inne ser at vi er i ferd med å miste grepet, så er det jo merkelig at fyren ikke foretar seg noe som helst. Vi har spillere på benken som kan komme inn og ta grep, spesielt mtp. at flere der ute var sluttkjørte. Hvorfor skjer da ikke dette før etter 85 minutter? Lennartson gjør akkurat de byttene jeg og mange andre ønsket (kanskje med unntak av Moses inn for TLO), men de kommer alt for sent til å ha noen faktisk innvirkning på kampen. Dette framstår for meg og mange andre som klart svake taktiske vurderinger av mannen som bør være best rustet til å vite hva som må til. Det er lett å spille lenestolsmanager, men i dette tilfellet synes jeg bare det er ufattelig svak ledelse av Lenny.
          Last edited by Kanarivogel89; 18.08.2019, 21:10.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            #85
            Det å se produksjonen og kommenteringen i dag må jo være det samme som å bo i Nord Korea

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5091

              #86
              Overraskende at det var Kent-Are som stemplet Melgalvis innafor 16-meteren?
              Overraskende at det var Kent-Are som felte Rafn på blank kasse?

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3135

                #87
                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Du trenger ikke ha noen doktorgrad for å se at Melgalvis gjorde jobben langt vanskeligere for oss i dag. Spilte bort ballen i farlige posisjoner et halvt dusin ganger minst.
                Har skjedd flere ganger, det. Jeg mener fortsatt at vi mest av alt mangler en høyre kant. Melgalvis er langt unna, og det frykter jeg dessverre fortsatt at Gustav også vil fortsette å være. Dernest mangler vi et spissalternativ til TLO. Moses er (i beste fall) veldig uferdig, og virrer stort sett mest rundt.

                Og når til og med den mest hatefulle LSK-supporteren i klubbens historie (GIF Kanari) roser Simen Kind Mikalsen, så kan vi vel endelig konkludere med at en skadefri SKM og en Rafn på riktig side gjør at vi kan avblåse back-krisen. Har også veldig sansen for Tamm, med litt mer tid sammen på den bakre fireren vår, så tror jeg vi vil slippe inn lite utover høsten.


                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3303

                  #88
                  Må vel innrømme at Ødemarksbakken var heldig som fikk fullføre kampen. Det gule han fikk bør han bøtelegges for. Og stemplingen med knotter i etterkant burde ført til rødt.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Grankanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2018
                    • 125

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Har skjedd flere ganger, det. Jeg mener fortsatt at vi mest av alt mangler en høyre kant. Melgalvis er langt unna, og det frykter jeg dessverre fortsatt at Gustav også vil fortsette å være. Dernest mangler vi et spissalternativ til TLO. Moses er (i beste fall) veldig uferdig, og virrer stort sett mest rundt.

                    Enig. Det har vært svært tynt på høyre kant. Men med Rafn på riktig side mangler vi ​bare en skikket høyreving, så vil det flyte så mye bedre. Forsvaret begynner å se lovende ut. Venstre side fungerer godt. Smara/TLO fungerer bra. Som du nevner mangler vi også en spiss. En makker/alternativ til TLO. Med to signeringer tror jeg bedre resultater venter oss i nær fremtid.

                    Mye bra med Melga. Tror han kan være en utmerket innbytter. Men som vi så i dagens kamp strekker han ikke helt til for å være i startelleveren, dessverre.


                    ​​​​

                    ​​​​​

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2277

                      #90
                      Pga Rammstein måtte jeg se 2.omg i opptak. Kunne heldigivs spole på 30x fra utligning og frem til 86min(Ventet allikevel at de skulle blafre 2-1 når det gikk i Premier League tempo). Heldigvis ikke, og alt i alt skal vi være glade for poenget mtp en bedrøvelig 2.omgang. 1.omgang var veldig bra. Vi skulle ikke hatt straffe, TIL burde fått. Elvis skulle vel hatt straffe. Mye rar blåsing av Shagger. Oppskrytt dommer.
                      Også skuffet over at vi ikke går for 3p når vi har frispark på overtid men bare kælker den til innspark for TIL. Moses fortsatt ubesluttsom og feig. Fikk en 1-mot-1 helt på slutten men valgte å stoppe opp for å få med seg flere medspillere. Frykter han ikke har det mentale på plass, eller guts for å bli en bra spiss på dette nivået(eherm). Når han kommer inn med friske bein bør han utfordre en eller to forsvarsspillere som har 90min i beina. Enkelt og greit.
                      TKO virker ikke helt resituert og blir er muligens fortsatt hemmet av skaden og smerter, og kanskje kommer han ikke opp på det samme nivået (denne sesomgen) han var på før skaden.
                      SKM synes jeg gjorde det bra. Sammen med de andre bak.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎