Kamptråd: Godset - LSK, 20.10.19, kl. 18.00.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    Kamptråd: Godset - LSK, 20.10.19, kl. 18.00.

    Med landslagspause blir det lenge til neste kamp. Godset borte blir en skjebnekamp, og med tre poeng der tar vi et langt steg mot fornyet kontrakt. Enda viktigere blir det å unngå tap. Godset har fått litt vind i seilene etter å ha hentet en ny dansk trener og en rekke spillere. For oss er det kanskje et lykketreff at de byttet Mos mot Salvesen i S08. Mos har for vane å score mot oss, og Salvesen passer nok vårt forsvar litt bedre.

    Laget blir vanskelig å forutse. Mest sannsynlig kommer DAP inn i laget igjen fordi han er kaptein. Mathew og Krogstad viste mot Glimt at de for øyeblikket er vår beste midtbaneduo, da DAP virker å ikke være i form for tiden. At Smarason og TLO også sliter med formen gjør det vanskelig for det offensive å klikke. Allikevel virker Jørgen lite lysten på å gjøre endringer i laget, og det må sies at han ikke har mange alternativer. Dersom han bestemmer seg for å ligge bakpå og kontre (noe som ikke er usannsynlig) hadde jeg håpet på denne 4-5-1 formasjonen:

    Maric
    Rafn-Tamm-Salquist-SKM
    Haakenstad-DAP-Mathew-Krogstad-Baccay
    DG

    Årsaken til at jeg vil ha Baccay på venstrekant er at Ødemarksbakken er også helt ute av form, og da kan Baccay være et alternativ med litt fart. Et mer sannsynlig alternativ er Melgalvis som nyter stor tillit, men mangler farten som skal til for å skape ubalanse. Dersom vi skal spille med DG på topp, så er det avgjørende at laget klarer å stikke ballen i bakrommet. Dersom de bare sender han i hodedueller ( som i Bergen), så må TLO byttes inn. Haakenstad på kant vil forhåpentligvis gi oss løpskraft og DG litt støtte.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2277

    #2
    Jeg ville nok valgt Øde fremofor Baccay fordi han har mer guts og erfaring fremover i banen. Nå har heller ikke Baccay spilt i A-stallen på lenge så hans kampform er meget uviss. Bortsett fra det synes jeg det ser bra ut.
    Hvis Lenny hadde tatt utgangspunkt i denne oppstillingen ville han nesten helt sikkert satt inn DG for Baccay og putta TLO på topp. Sitter nok meget langt inne for han å vrake TLO og Smara. Men sistnevnte bør få litt benketid etter et par svake kamper.
    Når det er sagt så synes jeg laget har fungert bra de siste kampene selvom det er noe uforløst siste tredjedel (og poengmessig). Men vi har klart i lengre perioder enn tidligere å holde ballen i laget, på en måte som ligner på oss under Haglund. Med unntak av molde kampen da vi med vilje la oss veldig lavt på noe som så ut som 631.
    Akilessen til laget pdd er mangel på hurtighet noe som igjen gjør oss forutsigbare. Ikke har vi kontringsspillere som kan true når vi ligger lavt og ikke har vi noen som kan løsrive seg når vi spiller mot etablert forsvar. Men mot Glimt kom vi ihvertfall tunge i buksen med 4-5 spillere ved flere anledninger og da blir det alltid hurumlei. Det fordrer selvsagt at man tørr å presse høyt. Tviler litt på det scenariet i denne kampen dessverre.
    Blir neppe målrik på Gammelt Kunstgress. U er ikke krise. Med tap derimot begynner pulsen å stige igjen.

    Kommentar

    • Mats69
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • May 2014
      • 9

      #3
      Innlegg her om å skape målsjanser. Tror ikke DAP og Mathew skal spille ved siden av hverandre. Har tro på at Mathew (til han blir solgt) blir veldig god i Samarson sin rolle. Mathew har FART og overblikk til å motta/få tak i ballene, teknikk til å holde på den og kreativiteten til å se løpene rundt seg. Smarason har mye av det samme, men han er for treg. Krogstad med offensivt ansvar på midten med Leo-løp rundt Mathew/TLO og ansvar for høyt press/avlåsing. DAP bak med ansvar for å spille ut å ta overganger/rom foran stopperne. Får vi i tillegg hurtige og løpssterke kanter (Haakenstad/Brenden) som holder bredde/stikker mellom/bak vil Mathew strø baller/skape rom. Når innlegene går skal motsatt kant, TLO, Krogstad og Mathew ha klare roller rundt 16- og 5-meteren. Har da tro på en 4-4-2 med Mathew bak TLO uten for mye ansvar bakover:

      Haakenstad - Krogstad - DAP - Brenden

      Mathew
      TLO

      Innbyttere:
      På midten: Sheriff og Megalvis (ikke DG!) evt flytte frem Rafn hvis mer enn to skal byttes og spillet tillater det (Baccay inn)
      For Mathew: Smarason (om vi styrer spillet) - DG (om vi må jage)
      For TLO: DG (om vi har bakrom) (Sheriff eller Kippe om vi trenger mål/høye innspill med ballgjenvinning).

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3135

        #4
        Opprinnelig skrevet av Mats69
        Innlegg her om å skape målsjanser. Tror ikke DAP og Mathew skal spille ved siden av hverandre. Har tro på at Mathew (til han blir solgt) blir veldig god i Samarson sin rolle. Mathew har FART og overblikk til å motta/få tak i ballene, teknikk til å holde på den og kreativiteten til å se løpene rundt seg. Smarason har mye av det samme, men han er for treg. Krogstad med offensivt ansvar på midten med Leo-løp rundt Mathew/TLO og ansvar for høyt press/avlåsing. DAP bak med ansvar for å spille ut å ta overganger/rom foran stopperne. Får vi i tillegg hurtige og løpssterke kanter (Haakenstad/Brenden) som holder bredde/stikker mellom/bak vil Mathew strø baller/skape rom. Når innlegene går skal motsatt kant, TLO, Krogstad og Mathew ha klare roller rundt 16- og 5-meteren. Har da tro på en 4-4-2 med Mathew bak TLO uten for mye ansvar bakover:

        Haakenstad - Krogstad - DAP - Brenden

        Mathew
        TLO

        Innbyttere:
        På midten: Sheriff og Megalvis (ikke DG!) evt flytte frem Rafn hvis mer enn to skal byttes og spillet tillater det (Baccay inn)
        For Mathew: Smarason (om vi styrer spillet) - DG (om vi må jage)
        For TLO: DG (om vi har bakrom) (Sheriff eller Kippe om vi trenger mål/høye innspill med ballgjenvinning).
        Mye fornuftig i innlegget ditt, men å velge Brenden på kant er dødfødt. Han har fart, men mangler både innleggskvalitet og evne til å dra av motspillere. Det samme gjelder dessverre i altfor stor grad Haakenstad, men han hadde jeg i mye større grad turt å prøve på kanten, da han har taklingsstyrke nok til å stoppe en del av deres overganger.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3303

          #5
          Ødemarksbakken har flere gule kort enn målpoeng, og må sies å ha vært en skuffelse i år. Jeg hadde stor tro på at han skulle bli en hit i år, men det får bli til neste år. Det er derfor jeg synes Baccay bør få en mulighet, selv om han ikke har fått spilletid etter sommeren. Han spilte seg aldri ut av laget i våres. Mathew viser med sine bevegelser at han liker å ligge lavt i banen og fordele ballene. At han skal inn i Smarason rollen vil bli uvant for han. TLO har ikke scoret siden Haugesund borte. Han gjorde en brukbar jobb som førsteforsvarer mot Glimt, men frykter at han faller tilbake til gamle uvaner mot antatt svakere motstand.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 871

            #6
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Mathew viser med sine bevegelser at han liker å ligge lavt i banen og fordele ballene. At han skal inn i Smarason rollen vil bli uvant for han.
            Helt enig, og jeg vil ikke ha han opp der heller. Etter en litt uvøren åpning med noen frispark og et gult kort han slapp unna så hadde han full kontroll på midtbanen der. Første gang siden Johan Andersson jeg følte at vi har en midtbanespiller som har evnene som er nødvendig for at vi skal kunne diktere vår egen midtbane. Han er ikke helt der ennå, men det er evig mye bedre enn noe annet vi har sett denne sesongen.
            Med DAP ute av form er Mathew og Krogstad det soleklart beste paret vi klarer å stille på midten, og jeg skulle gjerne sett det fra start fremover.

            På vingene ser jeg gjerne DG og Ødemarksbakken fra start, selv om Ødemarksbakken også er på formdupp. Mest fordi jeg synes det har vært litt tendenser til samspill mellom SKM, Ødemarksbakken og Krogstad, så selv om Ødemarksbakken ikke er på topp vil jeg gjerne se det få utvikle seg. Men Haakenstad inn for Ødemarksbakken hadde ikke vært noe jeg hadde skrevet rasende meldinger på forumet om heller

            På topp er verken TLO eller Smarason i form, men jeg ser ikke helt hvilke alternativer vi har der. Det er ingen fra benken jeg har troa på på topp, og da kan de to som er der like gjerne spille seg i form igjen.

            Kommentar

            • Mats69
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2014
              • 9

              #7
              Mathew var veldig god siste 75 min mot Bodø. Men, vi skaper ingenting - ihvertfall alt for lite - fremover. Noe må vi jo prøve å endre? DAP og Krogstad er jo "fremtiden på midten" og med Samarason som jeg ikke er enig i er "ute av form" - han er for treg/blir ikke raskere - så mangler vi noe på siste 1/3 delen. Synes Mathew i Samarson sin rolle er noe man kan kjøre inn på trening og prøve en kamp eller to. DAP og Krogstad rydder/det er ikke så mye å tape. Tror TLO kan få en ny vår med Mathew rundt seg.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2852

                #8
                Opprinnelig skrevet av Mats69
                Mathew har (...) kreativiteten til å se løpene rundt seg..
                ?!? Veeel....

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 871

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Jeg har tenkt at jeg synes Mathew virker mer moden i spillestilen etter at han kom tilbake igjen. Er vel ikke utenkelig at denne episoden er en del av den modningsprosessen.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #10
                    KFL mobiliserer

                    Slik så det ut i bortesvingen på Marienlyst i fjor. Nå mobiliserer Kanari-Fansen igjen foran «invasjon Drammen».

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      Her forventer jeg at vi er med fra første spark. Godset har gått ut i hundre i hjemmekampene sine og har ganske ålreite resultater med sin nye trener der. Det som er litt morsomt er at jeg faktisk vil se både Pedersen og Smarason på benken i denne. Det vil si hele kapteinsteamet på benk. Jeg mener vi bør gå ut som vi gjorde i Molde. Keeper og forsvar gir seg selv. Så vil jeg ha Krogstad, Mathew og Sheriff i en treer sentralt. Ødemarksbakken og Gustavsson på hver sin kant. De er begge skumle for Godset med fart og er brukbart målfarlige. Thomas Lehne på topp.

                      Godset er jo ikke på langt nær så gode som Molde og gjør vi det samme i denne kampen kommer vi til å få masse brudd på de. Forsvaret deres er mildt sagt hanglete og vi bør klare å skape litt på de. Jeg tror heller ikke godset er veldig komfortable med å finne åpninger mot et kompakt lag. Vi må for all del ikke gi bort bakrom til Moses Mawa etc.

                      Tipper at vi som vanlig ikke klarer å ro i land en enorm matchball, men at vi får med oss 1-1 og uavgjort.
                      ..................

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2277

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Tipper at vi som vanlig ikke klarer å ro i land en enorm matchball, men at vi får med oss 1-1 og uavgjort.
                        Spiller vi U mot lagene bak oss pdd i de resterende kampene holder det til å holde oss. Men håper vi sikrer ES plassen i de to neste kampene. Hadde for en gangs skyld vært avslappende med en "kjedelig" sesongavslutning.
                        Av det lille jeg har sett av Godset denne høsten så virker det som de har fått en ny gnist i laget og de spiller med en god dose entusiasme. Forhåpentligvis har de kommet ut av steamen i løpet av pausen. Deres Moses har ikke akkuratt vist seg som noen voldsom getter på ES nivå. Klarer vi å dra ned tempoet(ligge kompakt og unngå hawa-ii) vil de komme til å vise seg som den middelmådigheten de er.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1204

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          De vet at vi kommer: (Hentet fra godsetunionen sine sider)

                          Til tross for derbyet mot 3050 og kampen mot Enga, mener jeg likevel at søndagens kamp blir den største utfordringen og viktigste tribunekampen i år. Rett og slett fordi Lillestrøm har levert knallsolid så å si hver kamp på Marienlyst og tabellsituasjonen nå. Kanari-fansen, Ultras Felt C og Custodes er godt organiserte og kommer til å mobilisere stort denne søndagen, og vi husker alle det trøkket de skapte i semifinalen i fjor.

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            #14
                            Troppen:

                            Smarason ute.

                            Kristoffer Ødemarksbakken (23) er tilbake i LSK-troppen etter å ha sonet karantene mot Bodø/Glimt. Han får også selskap av 17 år gamle Vegard Storsve.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1320

                              #15
                              Starter i en spennende 4-3-3 i dag.

                              Maric
                              Rafn - Salquist - Tamm - SKM
                              Krogstad - Mathew - Pedersen
                              DG - TLO - Bakken

                              Gutta har levert svært dårlig i 4-3-3 de gangene vi har prøvd det. Håper på bedring i dag, oppstillinga i seg selv er det beste vi kan stille med, bår Smarason er ute.

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Starter i en spennende 4-3-3 i dag.

                                Maric
                                Rafn - Salquist - Tamm - SKM
                                Krogstad - Mathew - Pedersen
                                DG - TLO - Bakken

                                Gutta har levert svært dårlig i 4-3-3 de gangene vi har prøvd det. Håper på bedring i dag, oppstillinga i seg selv er det beste vi kan stille med, bår Smarason er ute.
                                Nå blir nok også dette en 4-5-1 formasjon, noe jeg synes er helt korrekt i dag. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Mathew spiller sentralt og Pedersen indreløper. Det burde absolutt vært motsatt!

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9359

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  Gutta har levert svært dårlig i 4-3-3 de gangene vi har prøvd det.
                                  Akkurat som alle andre formasjoner vi har kjørt si!

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9359

                                    #18
                                    Skulle som vanlig hatt Sheriff inn for Pedersen.

                                    Men svensken gjør som svensken vil.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4264

                                      #19
                                      Herregud Pedersen. Helt porselen blitt

                                      Kommentar

                                      • Tjodleif
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2017
                                        • 848

                                        #20
                                        DP ut, Melgalvis inn...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎