Kamptråd: LSK - Stabæk, Søn. 10.11.19, kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Kamptråd: LSK - Stabæk, Søn. 10.11.19, kl. 18.00

    Vårens oppgjør ble vel best kjent for ei elendig Nadderudmatte og TLO som scoret på corner og bommet på straffe. Stabæk har de siste rundene klatret ut av gjørma og på lang vei sikret plassen. I teorien kan de havne på kvalik, men det er lite som tyder på det. Janne Jønson kom inn i sommer sammen med et par signeringer som har hjulpet dem opp på tabellen.

    For vår del har skuffelsen over måten vi tapte på i Stavanger knapt lagt seg. De færreste hadde vel tro på poeng der borte, men laget er så totalt ute av form at å tro på poeng i de siste kampene gir sterke juleassosiasjoner.

    Antatt lagoppstilling:

    Maric
    Rafn-Tamm-Kippe/Sheriff-SKM
    Melgalvis-Mathew-Krogstad-Ødemarksbakken
    DG-TLO

    Laguttaket er påvirket av mangelen på alternativer og Jørgens motvilje til å slippe unggutta til. Der Stabæk har brukt Hanche Olsen, Bohinen, Vetlesen og Brynhildsen (alle i alderen 19-22) så og si hele sesongen, så har vi i liten grad gjort det samme. Mitt tips er at Kippe går inn for en suspendert Salquist fremfor Sheriff. Etter det røde kortet mot Viking, så har Sheriff kun blitt benyttet når andre alternativer ikke har vært å oppdrive. At Haakenstad fikk en omgang mot Viking var overraskende etter lang tid uten tillit. Ødemarksbakken avslutter en sesong langt under forventet i elendig form, men mangelen på alternativer gjør at han nok starter denne kampen også. Mange skulle nok sett Baccay få sjansen, men det skjer neppe. Lennartson kjører på med det forutsigbare, ‘trygge’ som i kamp etter kamp har vist seg å ikke fungere. Å mobilisere noen som helst form for optimisme er en utfordring for enhver fugl.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3309

    #2
    På tide med noen endringer nå, ikke at det får blitt så mange, men en spiller som Haakenstad som elsker å spille mot Stabæk fortjener virkelig sjansen fra start nå på bekostning av Melgalvis som ikke bidrar med noe som helst. Smarason fra start for DG. Kippe inn for Salquist, der har vi laget. Sheriff får ikke spille uansett.

    Nå får faen meg gutta gå i seg sjøl, hvis de virkelig vil spille for klubben så får de ordne tre poeng og ny kontrakt. Men dette stinker ny uavgjort.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7004

      #3
      Stabæk er jo i kjempeform. Plassen er sikret, kommer til Åråsen med lave skuldre og et lag som holder et jevnt over mye høyere teknisk nivå enn vårt. Syns ikke det lukter annet enn B av denne kampen. Vårt lag er tilsynelatende i oppløsning.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Kjøttkaka
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2012
        • 284

        #4
        Denne kampen er så viktig at jeg ikke kan få sagt det nok. Jeg tør ikke å tenke på hvor jævlig det blir om vi taper denne og plutselig er avhengige av en seier mot Ranheim i iskalde Trondheim, eller i siste kamp hjemme mot M. Abdellaoue.

        Forhåpentligvis slipper Stabæk seg ned litt nå som de har berget plassen. Samtidig forventer jeg at spillerne virkelig mobiliserer og viser hvor viktig denne kampen er. Jeg vil se noen gå foran sånn som Bjørn Helge kunne finne på når nedrykksspøkelset nærmet seg. Det må gå en faen nå, for det er faen meg krise.

        Kommentar

        • hekk
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2019
          • 219

          #5
          Det innlegget Ødemarksbakken slo, med påfølgende daffing hjem, mot Viking som ledet til straffen burde være dråpen som gjør at Baccay får prøve seg på venstre kant, det kan vel neppe bli noe dårligere.

          Stabæk har nå spilt fem kamper uten å slippe inn mål, så selv om de nå er trygge og "ikke har noe å spille for" ser jeg ingen grunn til at de skal begynne å slippe inn mål nå. Har vi litt flaks vil de kanskje fokusere mer på å holde nullen enn å score mål, så da bør det være mulig å støttepasse seg til et poeng.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1199

            #6
            Forhåpentligvis er DAP tilbake, og med han sentralt tipper jeg Krogstad blir flyttet ut på kant. Han har ikke vært like trygg som han var tidligere i sesongen. På den andre kanten ser jeg for meg at Haaken får tillitt etter sitt positive innhopp mot Viking. Framme er Thomas og Arnor selvskrevne, men hvem som erstatter Tobias i det bakre lett blir spennende å se. Er redd Kippe er for rusten nå så Sheriff bør kanskje foretrekkes. Jørgen vil ikke gamble i denne matchen antar jeg så han kjører nok det trygge. Dessverre vil nok flere si.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              #7
              Jørgen Klippekort fornekter seg neppe. Antar både Megalvis og DG starter, selv om de ikke er i nærheten av nivået selv på sine beste dager. En Ødemarksbakken totalt ute av form starter nok også, og dermed er det eneste lille halmstrået at Stabæk slipper seg ned etter å ha sikret plassen, eller at Jørgen har noe dirt å presse Jönsson med.

              Det er ganske trøstesløst om dagen. Ikke har vi råd til sparke svensken, og ikke har vi tid til å hente en redningsmann - og mens lagene rundt oss virker å ha innsett alvoret, så fortsetter vi vandringen i ødemarken.

              Men uansett, jeg skal på kamp, og tar av meg hatten for de av dere som orker å stå der sammen med meg.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2829

                #8
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Jørgen Klippekort fornekter seg neppe. Antar både Megalvis og DG starter, selv om de ikke er i nærheten av nivået selv på sine beste dager. En Ødemarksbakken totalt ute av form starter nok også, og dermed er det eneste lille halmstrået at Stabæk slipper seg ned etter å ha sikret plassen, eller at Jørgen har noe dirt å presse Jönsson med.
                Spørsmålet er hvordan ender vi opp med disse elendige trenerne hver gang, som ikke evner å se det flere tusen andre mennesker ser men heller gir de samme spillerne tilliten samma faen hva de presterer. Stiller vi med Melgalvis og DG i flere kamper i år så bør det kvalifisere til at treneren blir utredet i psykiatrien. Virkelig!
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Dumbo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 456

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av bjarmann

                  Spørsmålet er hvordan ender vi opp med disse elendige trenerne hver gang, som ikke evner å se det flere tusen andre mennesker ser men heller gir de samme spillerne tilliten samma faen hva de presterer. Stiller vi med Melgalvis og DG i flere kamper i år så bør det kvalifisere til at treneren blir utredet i psykiatrien. Virkelig!
                  Mulig Mesfin bruker samme programvaren til å analysere både spillere og trenere? Man blir neppe rik av å handle aksjer i selskapet som har utviklet denne.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4207

                    #10
                    Så elendige som vi er, så er det likevel viktig å huske på at vi er vanskelige å slå på hjemmebane. Brann 1. september er sist gang vi tapte på Åråsen. Før dette igjen må vi helt tilbake til midten av juni da vi tapte mot Viking, noe som nærmest ene og alene skyldtes en totalt tilbakestående utvisning på Sheriff.

                    Jeg er ikke optimist før denne kampen, men leter med lys og lykter etter noe positivt å klamre meg til.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9329

                      #11
                      Her skal det oddses på 0-3, 0-4, 0-5, 0-6

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4375

                        #12
                        Vanskelig å sette opp et ålreit lag til denne kampen. Veldig mange spillere er fryktelig svake om dagen og bredden er ikke god. Thomas Lehne og Smarason på topp er vel det mest sikre før denne kampen. Ødemarksbakken, Melgalvis og Gustavvson var av de aller verste sist og bør benkes alle sammen. Likevel har Ødemarksbakken mere inne, det er jeg sikker på. Og alternativene i rollen hans er lik null. Derfor får han en ufortjent start igjen. Gitt at Pedersen er tilbake så bør Krogstad bekle høyre kant. Mathew er bankers sentralt nå, og Krogstad er en klok spiller som løser den rollen fint, til lagets beste. I backrekka blir det hvertfall en tvunget endring, og jeg mener det ligger til rette for Kippe's kanskje siste opptreden i LSK. Ikke bare fortjener han det, men det er også viktig å ha en spiller som smeller til og går foran. Det trengs nå. Jeg er heller ikke fremmed for å la Haakenstad få muligheten på back igjen. Synes ikke Rafn har vært spesielt god i det siste. Forsåvidt ikke SKM heller. Regner ikke med at Lennartsson engang vurderer Baccay per dags dato. Hvis jeg skal sette opp laget må det bli slik;

                        Maric
                        Rafn - Tamm - Kippe - SKM
                        Krogstad - DAP - Mathew - Bakken
                        Smarason
                        Lehne Olsen

                        Tips; Tror og håper vi tar oss sammen og vinner 2-1.
                        ..................

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1199

                          #13
                          RB tipper:

                          Maric
                          Haakenstad - Tamm - Kippe - Kind Mikalsen
                          Krogstad - Mathew - Sheriff - Ødemarksbakken
                          Smarason - Lehne Olsen

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3309

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            RB tipper:

                            Maric
                            Haakenstad - Tamm - Kippe - Kind Mikalsen
                            Krogstad - Mathew - Sheriff - Ødemarksbakken
                            Smarason - Lehne Olsen
                            Endelig skjer det noe! Et lag jeg har klokketro på. Fortjent at Haakenstad får muligheten igjen. Sheriff på midten er også kanon, og godt å se Smara fra start. Plutselig ble jeg litt mer optimistisk. RB pleier jo å treffe.

                            Kommentar

                            • banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2018
                              • 431

                              #15
                              Jeg har også veldig sansen for dette laget. Ser for meg at det nærmest blir en treer sentralt på midten med Haakenstad som ving-back.
                              Tør vi å presse litt høyere og legge Stabæk under press kan dette faktisk bli et av årets høydepunkt.

                              Kommentar

                              • Tjodleif
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2017
                                • 848

                                #16
                                Jeg drømte nettopp at vi tapte 2-4 Og at Ohi scora flere av måla, hehe. Altså ikke helt til å stole på. Heldigvis pleier også drømmene mine være i overkant pessimistiske...

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2829

                                  #17
                                  Utrolig at Lennart har gjort endringer. Skulle nærmest tru at han har blitt trua til det! Endelig
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9329

                                    #18
                                    På 0-1 skulle jeg skrive "jaja, nå skal vel Lennartsson trygge inn 0-1", men så lenge var Lenny i paradis.

                                    Og han Stabæk fyren tok ballen med hodet på 0-2.

                                    Spill til dommer'n blåser FORBANNA AMMATØRER!!!!

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3309

                                      #19
                                      For et søppellag. Helt ubrukelig. Fy faen!!!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #20
                                        Keepertabbe igjen og en lagtabbe på 0-2. Maric er like mye av en strekspiller som Origi var og like elendig teknisk, selve antitesen på en moderne keeper. Derfor vil LSK selvfølgelig ha ham med videre.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎